Кому необхідно сплачувати податок за землю та хто звільняється від сплати
Відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Плата за землю віднесена до місцевих податків, тому сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад встановлюють розміри ставок цього податку виключно в межах, визначених Податковим кодексом України та затверджують їх своїм рішенням щороку до 15 липня. Нарахування земельного податку фізичним особам здійснюють податкові органи за місцезнаходження земельної ділянки на підставі даних Державного земельного кадастру, Державного реєстру прав на нерухоме майно та надсилають або вручають особисто платнику за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення про суми сплати земельного податку. В свою чергу, фізичні особи сплачують земельний податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки: - для земель загального користування − не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, - для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3% та не більше 1% від їх нормативної грошової оцінки, - для лісових земель − не більше 0,1% від їх нормативної грошової оцінки. Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, встановлюється у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області: - для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3% та не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, - для лісових земель − не більше 0,1% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області. Відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються: - особи з інвалідністю I і II групи; - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; - пенсіонери (за віком); - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; - власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), які передали ці ділянки та паї в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. Таке звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: - для ведення особистого селянського господарства − у розмірі не більш як 2 гектари; - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): - у селах − не більш як 0,25 гектарів, - у селищах − не більш як 0,15 гектарів, - в містах − не більш як 0,10 гектарів; - для індивідуального дачного будівництва − не більш як 0,10 гектарів; - для будівництва індивідуальних гаражів − не більш як 0,01гектарів; - для ведення садівництва − не більш як 0,12 гектарів. Головне управління ДПС у Полтавській області
Нові правила для мобілізованих ФОП: звільнення від податкових зобов’язань
З 1 грудня 2024 року уточнено перелік податків і зборів, від сплати яких звільняються мобілізовані ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Так, на період військової служби звільняються від обов’язку: - нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб; - нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку; - нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку. Підставою для такого звільнення є подані за місцем податкової реєстрації наступні документи: - заява самозайнятої особи; - копія військового квитка або іншого документа, що підтверджує призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Наголошуємо, що зазначені документи подаються протягом 10 днів після демобілізації, а у разі перебування особи на лікуванні - протягом 10 днів по його завершенню. Якщо мобілізована особа має найманих працівників, то на строк своєї служби вона може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату. Уповноважена особа зобов’язана нараховувати та утримувати податки та збори з доходу у вигляді заробітної плати найманих працівників. Після демобілізації самозайнятої особи протягом 180 днів має сплатити ці податки та збори до бюджету. При цьому штрафи та фінансові санкції за цей період не будуть нараховані. Довідково. Згідно із Законом України від 4 грудня 2024 року№ 4113-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» абзац перший пункту 25 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України викладено у новій редакції. Головне управління ДПС у Полтавській області
Звітність з ПДФО та ЄСВ відтепер щомісячна – Мінфін затвердив нову форму
З 2025 року податковий розрахунок з ПДФО та ЄСВ потрібно подавати щомісяця, а не щоквартально, як було раніше. Міністерство фінансів України затвердило нову форму податкового розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і оновило порядок її заповнення та подання. Зміни стосуються всіх підприємств та фізичних осіб – підприємців, які виплачують доходи фізичним особам. Коли потрібно подавати звітність: - до 10 лютого 2025 року звіти за IV квартал 2024 року подаються за старою формою; - до 20 лютого 2025 року треба подати звіт за січень 2025 року за новою формою. Нова форма звіту включає основний розрахунок і декілька додатків: 1. Додаток 1 – інформація про ЄСВ. 2. Додаток 4ДФ – відомості про доходи. 3. Додаток 5 – інформація про трудові відносини. 4. Додаток 6 – дані про спеціальний стаж. Щомісячне подання звіту за новою формою сприятиме контролю за надходженнями до бюджету. Головне управління ДПС у Полтавській області
До якого контролюючого органу мають звертатися фізичні особи, які володіють кількома об’єктами житлової чи нежитлової нерухомості в різних населених пунктах, щоб звірити дані?
Головне управління ДПС у полтавській області повідомляє, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: - об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; - розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; - права на користування пільгою зі сплати податку; - розміру ставки податку; - нарахованої суми податку. Якщо дані контролюючих органів не співпадають з даними підтвердженими платником податку на підставі відповідних оригіналів документів, такими як документи на право власності, податкова служба робить перерахунок за його адресою і надсилає нове повідомлення-рішення. Попереднє рішення вважається скасованим. Якщо платник податків подає документи на нерухомість, якої немає в базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку здійснюється на підставі поданих платником відомостей. Це діє до отримання податковою службою інформації від реєстраційних органів про перехід права власності на об’єкт оподаткування. Головне управління ДПС у Полтавській області
Коли та за якими ставками сплачується військовий збір фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку першої, другої та четвертої групи?
Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої, другої та четвертої групи є платниками військового збору. Платники військового збору: Повинні сплачувати авансовий внесок до 20 числа кожного місяця; Можуть сплатити авансом за весь квартал чи рік, але не більше як до кінця поточного звітного року; Відображають нараховані суми (включаючи щомісячні авансові внески військового збору) у податковій декларації платника єдиного податку. Нарахування авансових внесків здійснюють контролюючі органи. Платники єдиного податку першої та другої груп подають податкову декларацію раз на рік у встановлений строк. Податкова декларація подається за квартальний податковий період, якщо платники єдиного податку першої та другої груп: - протягом року перевищили встановлений обсяг доходу; - вирішили перейти на ставки податку для другої або третьої груп; - відмовилися від спрощеної системи оподаткування. Платники єдиного податку четвертої групи подають податкову декларацію на поточний рік не пізніше 20 лютого поточного року. Для ФОПів – платників єдиного податку першої, другої та четвертої групи, ставка військового збору становить 10% від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, з розрахунку на календарний місяць (у 2025 році розмір щомісячного авансового внеску – 800 грн). Головне управління ДПС у Полтавській області
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області створено
Консультаційний центр з питань роботи СМКОР
Податкова служба Полтавщини інформує про те, що на виконання доручення Голови ДПС України Руслана Кравченка, наданого на нараді ДПС України 04.02.2025, розпочав роботу Консультаційний центр з питань роботи системи моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – СМКОР), завдання якого оперативно та ефективно надавати інформаційну підтримку і допомогу представникам бізнесу.
Шановні платники, якщо у вас є запитання щодо зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, алгоритмів подання повідомлень до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, заповнення таблиці даних платника податку на додану вартість, процедур виключення з переліку «ризикових» платників чи інші питання, що стосуються роботи СМКОР, звертайтеся до Консультаційного центру Головного управління ДПС у Полтавській області: - за номерами телефонів: +38(099)3096507 – з питань роботи СМКОР; +380(095)8325043, +380(066)8416440, +380(098)8900976 – із загальних питань роботи Консультаційного центру Головного управління ДПС у Полтавській області (консультації надаються у робочі дні з 08:00 – 20:00 години); - за особистим зверненням платника податків за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 4 (Головне управління ДПС у Полтавській області). З понеділка по четвер з 08:00 до 17:00 год, п’ятницю з 08:00 до 15:45 год, обідня перерва: з 12:00 до 12:45 години. Зауважимо, консультації можна отримати без попереднього запису, за умови наявності документів, що посвідчують особу або довіреності на представництво інтересів юридичної особи. Під час повітряної тривоги обслуговування платників припиняється. Звертайтесь до наших фахівців задля отримання консультаційної допомоги!
Головне управління ДПС у Полтавській області
ВИКЛИКИ ЧАСУ: у період воєнного стану обмежені розміри пенсій окремих категорій громадян
Зважаючи на воєнний стан і необхідність заощадження бюджетних витрат, у Законі України “Про Державний бюджет України на 2025 рік” (стаття 46) була затверджена норма про застосування у 2025 році обмежувальних коефіцієнтів до пенсій, розмір яких перевищує десять прожиткових мінімумів (ПМ), установлених для осіб, які втратили працездатність (2 361 грн). Йдеться про пенсії, що обчислюють за спеціальними законами, державних службовців, прокурорів, народних депутатів, дипломатів, науковців та силовиків тощо, якщо вони перевищують 23 610 грн.
Постанова Кабінету Міністрів України № 1 від 3 січня п. р. «Про визначення порядку виплати пенсій деяким категоріям осіб у 2025 році у період воєнного стану» визначила механізм застосовування обмежень. Передбачено, що обмеження будуть стосуватися лише того розміру виплати, яка не є страховою частиною пенсії, а додатковим "привілеєм" від держави для певних професій (надбавки, підвищення, додаткові пенсії, цільова грошова допомога, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інші доплати до пенсії, які встановлені законодавством і фінансуються з Державного бюджету України). Механізм працюватиме так, що чим вищим є розмір «спеціальної» пенсії, включаючи й ті, розмір яких визначено за рішеннями судів, тим більший коефіцієнт буде застосовуватись, зокрема:
- до частини пенсії, що перевищує 10 прожиткових мінімумів (23 610 грн) та не перевищує 11 прожиткових мінімумів (25 971 грн), буде застосовуватись коефіцієнт 0,5; - до частини пенсії, що перевищує 11 ПМ (25 971 грн) та не перевищує 13 ПМ (30 693 грн) - 0,4; - до частини пенсії, що перевищує 13 ПМ (30 693 грн) та не перевищує 17 ПМ (40 137 грн) - 0,3; - до частина пенсії, що перевищує 17 ПМ (40 137 грн), та не перевищує 21 ПМ (49 581 грн) - 0,2; - до частини пенсії, що перевищує 21 ПМ (49 581 грн) - 0,1.
Для прикладу: якщо людина має спеціальну пенсію розміром 31 535,65 грн, то цього року через застосування обмежень вона отримуватиме 26 932,10 грн (менше майже на 14 %). Таким чином, пенсії окремим категоріям громадян вже з січня почнуть виплачувати не повністю. Аналіз, проведений у регіональному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області, свідчить, що під дію норми підпаде близько 850 - ти "спеціальних" пенсіонерів. Обмеження не будуть застосовуватися до учасників антитерористичної операції / операції об'єднаних сил та осіб, які брали участь у захисті України від російської агресії, а також до пенсій у разі втрати годувальника, призначених членам сімей загиблих (померлих, зниклих безвісти) захисників. Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області
Договір довічного утримання: навіщо укладати і на що звернути увагу
Якщо людина потребує постійного обслуговування та підтримки, але не має рідних, які могли б їй допомогти, вона може укласти договір довічного утримання. Однак важливо уважно підійти до вибору утримувача і детально обговорити всі умови договору. На що треба звернути увагу, роз’яснюють юристи системи надання правничої допомоги. Що таке договір довічного утримання Договір довічного утримання (догляду) — це угода, за якою одна сторона (відчужувач) передає іншій стороні (набувачеві) майно, наприклад квартиру чи будинок, у власність. Натомість набувач зобов’язується довічно забезпечувати відчужувача необхідним доглядом та матеріальною підтримкою. Відчужувачем може бути людина незалежно від її віку та стану здоров'я. Набувачем, своєю чергою, може бути як фізична, так і юридична особа. У випадку, коли набувач – фізична особа, то вона має бути дієздатною та повнолітньою. Такий договір укладається в письмовій формі та завіряється нотаріусом. Без цього він не матиме юридичної сили. Що може бути предметом договору ● житловий будинок або його частина, квартира або її частина; ● інше нерухоме майно (земельна ділянка, садовий будинок, дача, гараж, нежитловий будинок, нежитлове приміщення тощо); ● рухоме майно, що має значну цінність (транспортні засоби, антикварні речі, твори мистецтва тощо). На що звернути увагу перед підписанням ● Предмет договору. У договорі має бути точний опис майна, що передається (адреса, площа, технічний стан). ● Умови догляду. Потрібно чітко прописати обов'язки набувача, яку саме допомогу він має надавати, як часто, в якій формі тощо. Наприклад: доставляння продуктів, оплата комунальних послуг, прибирання, забезпечення медичного обслуговування. ● Право користування майном. Наприклад, якщо йдеться про квартиру чи будинок, в договорі слід визначити ту частину помешкання, в якій відчужувач має право проживати. Коли право власності на майно переходить до набувача З моменту нотаріального посвідчення договору довічного утримання. Однак якщо йдеться про нерухоме майно, яке підлягає державній реєстрації, то право власності на таке майно виникає з дня такої реєстрації. Разом з цим, право розпоряджатися цим майном виникає тільки після смерті відчужувача. Тож, хоч майно і перебуває у власності набувача, він не може його продати, обміняти, подарувати, передати в заставу тощо. Чи можуть бути внесені зміни до договору Так. Зокрема сторони можуть домовитися про заміну майна, яке було передано за договором на щось інше. В цьому випадку може бути переглянутий і обсяг обов’язків набувача. Або, якщо набувач не може продовжувати виконання своїх обов'язків, можна домовитися про передачу таких обов’язків іншій людині. У разі смерті набувача – фізичної особи, її обов’язки переходять до спадкоємців. Якщо спадкоємців немає, або усі відмовились від спадщини – договір довічного утримання припиняється, а майно повертається відчужувачу. У випадку припинення набувача – юридичної особи, її обов’язки переходять до юридичних осіб – правонаступників. Коли припиняється дія договору довічного утримання Зі смертю відчужувача. Варто зауважити, що набувач має поховати відчужувача, навіть якщо це не було передбачено договором. В яких випадках договір може бути розірваний Договір довічного утримання може бути розірваний за рішенням суду на вимогу: ● відчужувача або третьої особи, на користь якої він був укладений, у разі невиконання або неналежного виконання набувачем своїх обов'язків, незалежно від його вини; ● набувача. Якщо розірвання договору відбувається з причини невиконання або неналежного виконання набувачем своїх обов’язків – відчужувач має право вимагати повернення свого майна, при цьому витрати, понесені набувачем за договором, поверненню не підлягають. У тому випадку, коли розірвання договору відбувається через неможливість його виконання набувачем з істотних причин, суд, залежно від обставин, може залишити за набувачем частину майна, визначеного договором, залежно від строку належного виконання договору. Де отримати безоплатну допомогу зі зверненням до суду Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи розкажуть як діяти у вашій ситуації. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни, члени сімей загиблих Захисників і Захисниць України (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи БПД https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/ Як допомагає система БПД Пенсіонеру допомогли розірвати договір довічного утримання Віктору — 67, він отримує маленьку пенсію, постійно хворіє, не може самостійно оплачувати комунальні послуги, забезпечувати себе їжею, одягом та медикаментами, йому важко виконувати навіть не складну хатню роботу. Саме тому пенсіонер вирішив укласти договір довічного утримання. За цим договором він передав у власність Ольги свою квартиру, натомість вона зобов’язувалася довічно його утримувати (доглядати). Деякий час жінка допомагала з прибиранням та готувала їжу. Але одного разу вони посварилися, Ольга виїхала і більше не поверталась. По допомогу він звернувся до системи надання БПД. Представляти його інтереси доручили адвокатці, що співпрацює з системою надання БПД. Вона підготувала та подала до суду позовну заяву про розірвання договору довічного утримання, обґрунтувавши її істотним порушенням умов договору. А також залучила свідків з-поміж сусідів, які підтвердили, що Ольга справді не приходила до Віктора пів року. Суд заяву задовольнив – розірвав договір довічного утримання та визнав право власності на квартиру за Віктором.
Який порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?
З чого почати? Подати Облікову картку фізичної особи за формою № 1ДР, яка є одночасно є заявою для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО). Хто подає документи? Для малолітньої дитини до 14 років Облікову картку за ф. № 1ДР подає один із батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представник за довіреністю. Які документи потрібні? Свідоцтво про народження дитини. Якщо свідоцтво видане не українською мовою, необхідно надати засвідчений відповідно до законодавства переклад свідоцтва українською мовою (оригінал повертається після пред’явлення) та його копію. Документ, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів). Додаткові документи (за потреби): - Якщо батьки або один із них на момент народження дитини були іноземцями чи особами без громадянства потрібно надати довідку про реєстрацію особи громадянином України (після пред’явлення повертається). - Для підтвердження місця проживання (перебування) можна надати: витяг з реєстру територіальної громади, паспорт у вигляді книжечки, тимчасове посвідчення громадянина України. - Для підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Куди подавати документи? До будь-якого контролюючого органу особисто або в електронному вигляді через Е-кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова». Скільки часу це займає? Реєстрація особи у ДРФО здійснюється впродовж 3 робочих днів після звернення. Як отримати готовий документ? Документ, що засвідчує реєстрацію дитини у ДРФО (картка платника податків), може бути виданий одному з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представнику за довіреністю. Головне управління ДПС у Полтавській області
|
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: кому та скільки доведеться сплатити у 2025 році
Статтею 266 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує: - для квартир – 60 кв. метрів, - для житлових будинків – 120 кв. метрів, - для різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – 180 кв. метрів. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 кв. метр. Оскільки у 2025 році податок нараховується за звітний 2024 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2024 року, яка складала 7100 гривень (таким чином, максимальна ставка за 1 квадратний метр не може перевищувати 106,50 грн (7100 * 1,5 відсотка). За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується до 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості. Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, контролюючі органи відповідно до Податкового кодексу України надсилають (вручають) платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) за місцем його податкової адреси (реєстрації). Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Більше корисної інформації щодо особливостей справляння податку на нерухомість можна дізнатися на вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн-навчання»: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-neruhome-mayno/fizichni-osobi/ Головне управління ДПС у Полтавській області До уваги власників земельних ділянок та землекористувачів: про коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України, є базою оподаткування земельним податком та застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі – Держгеокадастр) надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік (відповідно до вимог статті 289 Податкового кодексу України). Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік становить 1,12 (зазначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь). Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України). Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років становить: 1996 рік – 1,703; 1997 рік – 1,059; 1998 рік – 1,006; 1999 рік – 1,127; 2000 рік – 1,182; 2001 рік – 1,02; 2005 рік – 1,035; 2007 рік – 1,028; 2008 рік –1,152; 2009 рік – 1,059; 2010 рік – 1,0; 2011 рік – 1,0; 2012 рік – 1,0; 2013 рік –1,0; 2014 рік – 1,249; 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) і 1,2 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); 2016 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги та 1,06 (для земель несільськогосподарського призначення); 2017 рік – 1,0; 2018 рік – 1,0; 2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення); 2022 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,15 (для земель і земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь); 2023 рік – 1,051 (зазначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь). Індексація нормативної грошової оцінки земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не здійснювалася. Крім того, Держгеокадастром повідомлено, що витяги, які були та будуть сформовані автоматично програмним забезпеченням Державного земельного кадастру в період з 01 січня до 16 січня 2025 року, не містять коефіцієнтів індексації за 2024 рік, відповідно, значення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зазначене в цих витягах, потребуватиме перерахунку із застосування коефіцієнта індексації за 2024 рік. Головне управління ДПС у Полтавській області Виплата компенсацій та інших виплат (у тому числі тих, що є додатковим благом) на користь працівників благодійної організації
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що 30.12.2024 набрав чинності Закон України від 17.12.2024 № 4143-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарів оборонного призначення». Пункт 133.4 статті 133 Розділу III «Податок на прибуток підприємств» Податкового кодексу України (далі – ПК України) доповнено підпунктом 133.4.4¹ такого змісту : 133.4.4¹ Виплата компенсацій та інших виплат (у тому числі тих, що є додатковим благом) на користь працівників благодійної організації не є підставою для виключення такої благодійної організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій, за умови що такі компенсації та інші виплати пов'язані з реалізацією цілей і завдань такої благодійної організації і передбачені її установчими документами та/або організаційно-розпорядчими документами та не суперечать Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Розмір таких компенсацій та інших виплат у податковому (звітному) році не повинен перевищувати 25 відсотків суми понесених адміністративних витрат такої благодійної організації за податковий (звітний) рік. Пункт 165.1 статті 165 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПК України доповнено підпунктом 165.1.68 такого змісту: До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: 165.1.68. сума (вартість) благодійної пожертви, отриманої фізичними особами, які здійснюють публічний збір благодійних пожертв від імені благодійної організації або на користь благодійної організації від власного імені, від імені або на користь інших бенефіціарів у порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», у розмірі фактично перерахованого такій благодійній організації чи бенефіціару, від імені та/або на користь яких здійснювався публічний збір благодійних пожертв. Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо повідомлення Центральним депозитарієм цінних паперів, депозитарними установами органів ДПС про відкриття/закриття рахунків в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, рахунків умовного зберігання (ескроу) часток товариства з обмеженою відповідальністю та товариства з додатковою відповідальністю
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють про внесені зміни до Порядку подання повідомлень про відкриття / закриття рахунків / електронних гаманців платників податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (далі – Порядок № 721), які внесені наказом Міністерства фінансів України від 03.12.2024 № 618 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питань обліку рахунків/електронних гаманців платників податків у контролюючих органах», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.12.2024 за № 1945/43290 (далі – наказ № 618), який набрав чинності 21.01.2025: - відповідно до вимог пункту 69.21 статті 69 Податкового кодексу України Порядком № 721 врегульовано процедуру повідомлення Центральним депозитарієм цінних паперів, депозитарними установами органів ДПС про відкриття/закриття рахунків в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, рахунків умовного зберігання (ескроу) часток товариства з обмеженою відповідальністю та товариства з додатковою відповідальністю; - внесено зміни до: - структури та назви повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у цінних паперах (файл Р); - структури повідомлення про припинення (зняття з обліку) платника податків (файл U); - паперових форм документів, встановлених додатками 2, 3, 5, 6 до Порядку № 721; - переліку кодів причин відмови у взятті на облік рахунку/електронного гаманця платника податків, довідника помилок (додатки 7, 8 до Порядку № 721). Крім того, оновлено версії електронних форм повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у національній та іноземній валютах (файл F), повідомлення про відкриття/закриття електронних гаманців платника податків (файл Н). Електронні форми зазначених повідомлень розміщені за посиланням: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/programniy-modul/formi-elektronnih-роvidomlen/. Звертаємо увагу, що у період до 30.04.2025 банкам, іншим фінансовим установам, небанківським надавачам платіжних послуг надається можливість надсилати до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків (файли F, Р, Н) за формою, встановленою наказом № 618, та за формою, яка діяла до набрання чинності цим наказом.
Головне управління ДПС у Полтавській області

Вимоги щодо подвірного забою тварин
Подвірний забій тварин – це традиційний спосіб отримання м'яса для особистого споживання, який широко поширений у сільській місцевості України. Однак, навіть у таких умовах, забій тварин повинен відповідати певним законодавчим нормам, спрямованим на забезпечення безпеки харчових продуктів, гуманного поводження з тваринами та дотримання санітарних вимог. Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів» встановлює чіткі правила для виробництва, обігу та споживання харчових продуктів. Одним з важливих аспектів цього закону є регулювання процесу забою тварин, зокрема, і подвірного забою. Основні вимоги до подвірного забою: Незважаючи на загальну тенденцію до проведення забою тварин на спеціалізованих підприємствах, в Україні все ще дозволяється подвірний забій, але за певних умов. З метою забезпечення безпечності харчових продуктів, до такого виду забою застосовуються певні вимоги. М'ясо, отримане в результаті подвірного забою, призначене перш за все для власного споживання. Згідно законодавства із 1 січня 2025 року продукти, отримані в результаті забою не на бойні, що має експлуатаційний дозвіл, можуть використовуватися виключно для власного споживання або реалізації на агропромисловому ринку кінцевому споживачу в межах 50 кілометрів від місця забою або в області, в якій він здійснений. Обов'язковий передзабійний огляд: тварина має бути клінічно здоровою, без ознак захворювань. За результатами огляду видається ветеринарний документ. Забій тварин без ветеринарного документа заборонено. Забій тварин без попереднього ветеринарного огляду може мати серйозні наслідки для здоров'я людей. Обов'язковий післязабійний огляд: проводять державні ветеринарні інспектори або уповноважені ветеринари для оцінки придатності м'яса до споживання. Умови забою: Місце забою має бути обладнане таким чином, щоб уникнути забруднення м'яса, використовувані інструменти мають бути чистими та продезінфікованими. Дозволяється проводити забій парнокопитних та інших копитних тварин, за умови що вони отримані від ідентифікованих сільськогосподарських тварин відповідно до вимог законодавства про ідентифікацію та реєстрацію тварин. Також існують обмеження щодо кількості забитих тварин, зокрема: парнокопитні та інші копитні тварини - не більше 3 голів на тиждень, птахи та кролі - не більше 5 голів на день. Дотримання цих вимог дозволяє уникнути потрапляння на стіл споживачів зараженого м'яса, що може призвести до харчових отруєнь та інших захворювань та запобігає поширенню інфекційних хвороб серед тварин. Порушення вимог до подвірного забою тягне за собою адміністративну відповідальність. Крім того, споживання м'яса, отриманого в результаті такого забою, може призвести до серйозних проблем зі здоров'ям споживачів. Якщо плануєте забій великої кількості тварин або хочете реалізувати м'ясо на великих ринках, краще звернутися до спеціалізованих боєнь, які мають експлуатаційний дозвіл. Подвірний забій в Україні дозволений, але супроводжується значними обмеженнями. Ці обмеження введені з метою забезпечення безпеки харчових продуктів. Перед тим, як здійснювати забій тварини на власному подвір'ї, необхідно ретельно ознайомитися з усіма вимогами законодавства та проконсультуватися з ветеринарним лікарем.
|
|