Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

16.04.2025р.

ЗАКЛИКАЄМО РОБОТОДАВЦІВ ПОЛТАВЩИНИ ДОЛУЧИТИСЯ ДО ІНФОРМАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ З НАГОДИ ДНЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ

Щорічно 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці, який збігається зі Всесвітнім днем охорони праці. Так само збігається і девіз, який визначає Міжнародна організація праці (МОП).
У 2025 році гасло Всесвітнього Дня охорони праці – «Вплив диджиталізації та штучного інтелекту (ШІ) на безпеку працівників». Вибір теми обумовлений викликами та змінами у сфері праці, які відбулися внаслідок розвитку технологій та під дією нових цифрових, глобалізаційних та інших чинників.
Охорона праці – запорука життя і здоров’я працівників. Тому основна мета відзначення цього дня – привернення уваги суспільства, органів державної влади, суб’єктів господарювання до питань охорони праці, запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням в Україні.Тисячі підприємств України, незважаючи на щоденні ризики і трагічні наслідки повномасштабного російського вторгнення, продовжують функціонувати. В умовах воєнного стану забезпечувати охорону праці — надскладне завдання. Зважаючи на те, що Пенсійний фонд України з 1 січня 2023 року став органом, який у числі іншого опікується профілактикою та розслідуванням нещасних випадків на виробництві, протягом минулого року до регіонального управління Фонду надійшло 145 повідомлень про нещасні випадки на виробництві (постраждало 172 особи, 54 ‒ зі смертельним наслідком) і 7 повідомлень про наслідки бойових дій (постраждала 31 особа). Кількість підприємств Полтавщини, де сталися нещасні випадки – 91. А галузями, де найчастіше траплялися випадки виробничого травматизму, стали сільське господарство, переробна і добувна промисловість, розроблення кар’єрів, транспорт, складське господарство.Відтак Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області закликає усіх роботодавців і застрахованих осіб нашого краю розробити та провести цікаві й корисні для різних цільових аудиторій заходи з нагоди Дня охорони праці.
Для того, щоб висвітлити вплив новітніх технологій на безпеку та гігієну праці, можна застосувати традиційні комунікації, зокрема, семінари, вебінари, «круглі столи», розміщення на різних ресурсах інформаційних матеріалів, присвячених питанням безпеки та охорони праці тощо.
Не втрачає актуальності проведення конкурсу малюнків «Охорона праці очима дітей» для сімей працівників. Головна мета такого заходу – відволікти дітей від подій, що спричиняють стрес, привернути увагу до власної безпеки.Надзвичайно важливими стануть практичні заняття з безпеки праці на робочих місцях, під час яких працівники зможуть отримати відповіді на проблемні питання, що виникають під час роботи.
Під час планування заходів слід не забути про доцільність відвідування сімей працівників, які загинули на виробництві або отримали каліцтво тощо.Тож відкиньте стереотипи та формальне ставлення! Залучайтеся до інформаційної кампанії – це допоможе все подолати і підтримати обороноздатність країни та економіку.
У разі виникнення питань щодо охорони праці та планування заходів до Дня охорони праці пропонуємо канали зв’язку з фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області:
адреса електронної пошти - Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
телефони екстреного зв’язку – (0532) 56-07-38, (0532) 56-06-43

16.04.2025р.

ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО САЛЬМОНЕЛЬОЗ

Сальмонельоз – гостре інфекційне кишкове захворювання, збудниками якого є різні види бактерій роду Salmonella. Сальмонела вражає шлунково кишковий тракт, іноді може протікати з тифоподібними симптомами, рідше у вигляді генералізованих септичних форм.
Першоджерелом інфекції вважаються сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, свині, коні, вівці, кури, качки, гуси, а також дикі водоплавні птахи. Ці тварини роками здатні виділяти збудника з сечею, фекаліями, молоком, слиною і бути джерелом зараження для людини, що доглядає за ними, при транспортуванні, обробці та зберіганні туш. Останнім часом почастішали випадки зараження людей на сальмонельоз через вживання курячих яєць. Джерелом інфекції також може бути людина, яка хвора на сальмонельоз, або бактеріоносій, у якого ознак захворювання немає. При зараженні від людини до людини механізм передачі переважно фекально-оральний, тобто через брудні руки, тільки в рідкісних випадках контактно-побутовий – при догляді за хворими, в тісному колективі, особливо в стаціонарі, дитячому садку. Найчастіше зараження людини відбувається через продукти харчування – м’ясо птахів, тварин, риби, готових страв, продуктів, які термічно необроблені – салати, фрукти, кондитерська продукція.
Особливо небезпечне зараження для дітей віком до одного року, оскільки це може призводити до тяжких генералізованих форм сальмонельозу, лікування якого у малюків представляє серйозні труднощі. Сальмонельоз дуже небезпечний тим, що він має здатність викликати спалахи (групові масові захворювання).
ПРОФІЛАКТИКА
Ретельно мити руки, прийшовши додому, а також перед вживанням їжі, після відвідування туалету – це найважливіші правила, знайомі з дитинства, та для профілактики сальмонельозу чи інших кишкових інфекцій є найдієвішими. Продукти, які швидкопсуються (ковбаси, м’ясо, молочні продукти, кондитерські вироби та ін.) зберігайте в холодильнику. Сирі продукти тваринного походження слід відразу після покупки покласти в холодильник та зберігати окремо від інших продуктів, розморожувати їх слід в холодильнику. Під час кулінарної обробки продуктів необхідно забезпечити роздільне зберігання сировини та готової продукції, а також використання окремого кухонного інвентарю – ножів, дощок. Суворо дотримуйтесь правил технології приготування страв: м’ясо і птицю необхідно добре проварювати або прожарювати невеликими шматками, сирі яйця прожарювати з обох сторін або варити їх. Перед використанням сирих яєць необхідно попередньо провести їх ретельну обробку водою з содою, особливо перед приготуванням кондитерських кремів. Не використовуйте сирі яйця для введення їх в готові страви чи для приготування соусів для заправки страв. Не купуйте продукти харчування в місцях стихійної торгівлі, адже вони продаються без ветеринарно-санітарного контролю. Нехтуючи цим правилом, можна придбати продукти від хворих тварин. На вигляд вони можуть бути якісні, адже під час розмноження сальмонел смак, колір, запах продуктів не змінюються .
Необхідно дотримуватися чистоти на кухні, своєчасно прибирати сміття, харчові відходи та не допускати появи комах у приміщеннях, де відбувається приготування їжі.
Уникайте контактів з особами, які мають ознаки інфекційного захворювання. У разі появи будь-яких клінічних проявів хвороби, негайно звертайтесь за медичною допомогою до лікаря, не нехтуйте своїм здоров’ям.
І пам’ятайте, хворобу легше попередити аніж лікувати!
Бережіть себе та своє здоров’я!

16.04.2025р.

Як стягнути аліменти на дитину, коли один з батьків проживає за кордоном

Якщо один з батьків проживає за кордоном, з нього можна стягнути аліменти. Зробити це можна двома способами:
1) подати позов до суду в Україні та отримати рішення про стягнення аліментів, а потім звернутися з цим рішенням до компетентного органу в іноземній країні для його визнання та виконання
2) звернутися до компетентного органу іноземної країни із заявою про встановлення рішення щодо аліментів.
Як діяти у кожному із варіантів — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Якщо є рішення українського суду
Крок 1. Підготувати клопотання про визнання та виконання рішення суду за кордоном.Клопотання має містити таку інформацію:
● ПІБ боржника, дата народження, місце проживання впродовж останніх 5 років (якщо відомо), рід занять, місце роботи, фото
● про фінансовий стан, сімейні обставини, належне йому майно
● інша інформація, що сприятиме встановленню місцезнаходження боржника чи виконанню клопотання (наприклад, адресу та номер телефону роботодавця).
Крок 2. Додати до клопотання документи:
● копію рішення суду
● довідку про набрання рішенням законної сили
● довідку про часткове виконання чи невиконання рішення в Україні
● документи про те, що відповідач був належним чином повідомлений про засідання
● копію протоколу судового засідання (або журналу судового засідання), де справу розглянуто по суті
● фото позивача.
Документи надаються українською мовою разом з перекладом на офіційну мову країни, де проживає боржник.
Крок 3. Надіслати документи до Міністерства юстиції України через міжрегіональне управління юстиції.
Якщо немає рішення суду
Крок 1. Підготувати заяву до Міністерства юстиції України через міжрегіональне управління юстиції.
Заява чи додатки мають містити інформацію:
● ПІБ боржника, дата народження, місце проживання впродовж останніх 5 років (якщо відомо), рід занять, місце роботи, фото
● про фінансовий стан, сімейні обставини, належне боржнику майно
● про фінансові та сімейні обставини заявника, довідку про доходи
● документи, що підтверджують родинний зв’язок між боржником і дитиною (свідоцтво про народження тощо).
Заява подається українською мовою з перекладом на мову країни проживання боржника.
Крок 2. Міністерство юстиції надсилає заяву органу країни, де знаходиться боржник впродовж місяця.
Як дізнатися про результати розгляду клопотання чи заяви
Міністерство юстиції України письмово повідомить позивача.

15.04.2025р.

ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Державна податкова служба України пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків після демобілізації. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками», – зазначив він.
Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.
«ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи», – додав Голова ДПС.
Пропонується також чітко передбачити: авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію, про мобілізацію до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані. Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану. Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.
«Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном. Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення», – сказав Руслан Кравченко.
Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Створили в регіонах робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.
Головне управління ДПС у Полтавській області

14.04.2025р.

ДПС пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Державна податкова служба України пропонує збільшити до 180 днів термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків після демобілізації. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.
«Сьогодні на захист країни стало чимало фізичних осіб – підприємців. Тим, хто на війні, звичайно, не до податкових питань. Мобілізовані ФОП, які не подали заяву до податкової, продовжують щомісяця отримувати податкові нарахування. І нерідко стають боржниками», – зазначив він.
Діюче законодавство передбачає, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться лише 10 днів. Але всі чудово розуміють, що вкластися в такі строки вкрай важко.
«ДПС пропонує збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи», – додав Голова ДПС.
Пропонується також чітко передбачити: авансові внески з єдиного податку та військового збору не нараховуються мобілізованому ФОП починаючи з місяця, в якому податковою отримано інформацію, про мобілізацію до місяця демобілізації.
Податки і штрафи, нараховані за цей період, мають бути скасовані. Якщо мобілізований ФОП не встиг виконати податкові обов’язки у визначені терміни чи не подав заяву – він може бути звільнений від відповідальності, якщо зробить це протягом 180 днів після скасування воєнного стану.
Разом з тим, податкові зобов’язання за період служби нараховуються в повному обсязі, якщо самозайнята особа не подала заяву та не скористалася правом на звільнення.
«Такі пропозиції суттєво покращать умови для мобілізованих ФОП. Вже опрацьовуємо їх разом із Мінфіном. Термін подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків має бути збільшений. Це моя принципова позиція. Сподіваюсь, її підтримають усі, від кого залежить ухвалення рішення», – сказав Руслан Кравченко.
Поки не врегульовано питання на законодавчому рівні ДПС вже запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Створили в регіонах робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.
Головне управління ДПС у Полтавській області

11.04.2025р.

Боргова розписка: як оформити та на що звернути увагу

Якщо ви плануєте позичити або взяти гроші в борг, юристи радять скласти боргову розписку. Вона вигідна для обох сторін. Це документ, який підтверджує факт позики, фіксує умови повернення тощо. Для позичальника це можливість захистити свої інтереси, якщо позикодавець висуне нові вимоги повернення боргу.
Як оформити боргову розписку — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
В якій формі складається боргова розписка
Краще, коли розписка написана від руки. Якщо вона надрукована, то обов’язково підписана позичальником.
Формулювання повинні бути чіткими та зрозумілими, без помилок. Будь-які виправлення в тексті можуть поставити під сумнів достовірність документа.
Якщо сума велика, краще залучити свідків або завірити розписку у нотаріуса.Що зазначити в розписці
Особисті дані сторін, дату та місце складення, суму позики та в якій валюті, термін та умови повернення, підписи.
Зразок:
Розписка про отримання в борг коштівм. Київ, 21 січня 2025 року
Я, Іваненко Іван Іванович, паспорт ІД-картка No 000000, орган, що видав 111, проживаю за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, буд. 10, кв. 5, отримав у борг від Сидоренко Олени Сергіївни, паспорт ІД-картка No 000000, орган, що видав 111, суму 50 000 (п’ятдесят тисяч) гривень.
Зобов’язуюсь повернути зазначену суму до 21 липня 2025 року. У разі прострочення виплати сплачую пеню в розмірі 1% від суми боргу за кожен день прострочення.
Розписка написана мною власноруч.
Підписи:
Позичальник: ____________ Іваненко І.І.
Позикодавець: ____________ Сидоренко О.С.
Якщо при передачі коштів були присутні свідки, то тут зазначити їх дані та підписи.
Якщо борг не повертають
Позикодавець має право подати позов до суду протягом 3 років від визначеної дати повернення.
Зберігати розписку необхідно до моменту повного повернення коштів.
Де отримати юридичну підтримку
Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують як оформити оформити розписку та як діяти, якщо борг не повертають.
Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»).
Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді.
Як звернутися до системи надання БПД
https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/


10.04.2025р.

ОБЕРЕЖНО - ЯЩУР!

Ящур – важке, висококонтагіозне, небезпечне вірусне захворювання тварин, що призводить до загибелі поголів’я свійських парнокопитних тварин та має значний економічний вплив. Останній випадок ящуру в Україні був зареєстрований в 1988 році, а з 1992 року Україна має офіційний статус Всесвітньої організації охорони здоров’я тварин (заснованої як МЕБ) як країни вільної від вакцинації. В 2025році вже ящур був зареєстрований в Німеччині, Угорщині, Словацькій Республіці. А значить кожен повинен посилити увагу. Особливо зараз у весняний період, так як сприятливими умовами для збереження та поширення вірусу в навколишньому середовищі є низька температура та підвищена вологість. До вірусу ящуру сприйнятливі велика рогата худоба, свині, вівці, кози, верблюди, буйволи, яки, олені, косулі, джейрани, сайгаки, тури, лосі, кабани, антилопи, слони, ведмеді, зебри та інші парнокопиті. На ящур може хворіти й людина. Основний шлях інфікування людей відбувається через вживання сирого молока хворих на вірус ящуру тварин, а також через продукти його переробки, рідше через м'ясо.Хвороба проявляється лихоманкою, везикулярним враженням ротової порожнини, вінчика, у корів – вим’я, а у молодих тварин враженням міокарда та скелетних м’язів. Вірус ящуру міститься у всіх виділеннях і секретах інфікованих тварин. Зокрема, ці тварини видихають велику кількість аерозольного вірусу, який може інфікувати інших тварин. Вірус може бути присутнім у молоці та спермі за 4 дні, до прояви клінічних ознак хвороби.
Клінічні ознаки: слинотеча, наявність невеликої круглої або овальної форми виразки слизової оболонки рота (афт), ерозій на слизовій оболонці ротової порожнини та язика, підвищення температури тіла, кульгавість та зниження апетиту. Основним джерелом інфекції є тварини, хворі на ящур та тварини, які перебувають в інкубаційному (прихованому) періоді хвороби. Інфіковані тварини передають вірус при диханні, зі слиною, носовим слизом, лімфою із лопнувших афт, молоком, сечею та каловими масами. Інфікована тварина контамінує корми, підстилку, годівниці, воду, напувалки, інвентар, приміщення, одяг та взуття обслуговуючого персоналу, які і є факторами передачі вірусу ящуру. Інкубаційний період може тривати від декількох днів до двох тижнів. Вірус ящуру стійкий до ефіру, чотирихлористого вуглецю, фреону, ацетону, але швидко інактивується при рН 6. Вапно, хлорне вапно, креолін, крезол, фенол, сулема вбивають вірус протягом декількох годин, розчини лугів (2 %) - за 10 хвилин, формальдегід в концентрації 0,009 % інактивує 90 % вірусу при 4 °С протягом однієї доби. Найкращими дезінфікуючими засобами є 2 % або 3 % гарячі розчини NaOH та 1 %-й розчин формальдегіду.
Стійкість вірусу при різних температурах залежить від штамму, субстрату, ступеня очистки та інших факторів. Висока температура згубно впливає на вірус, а саме: 90 % вірусу втрачає активність при 64 °С та рН 7,5 протягом 3 секунд, при 49 °С - за 1 годину, при 37 °С - за 21 годину. Повна інактивація вірусу ящуру типу О в молоці настає при температурі від 66 оС до 78 °С через 40 секунд. Низька температура консервує вірус: при - 70 °С вірус зберігає свої біологічні якості протягом декількох років, в гної - 39 днів, в стічних водах - до 103 днів. У сіні вірус гине в літній період протягом дня, в осінній період - через 3-10 днів.
Усі суб’єкти господарювання, діяльність яких пов’язана з утриманням і обігом тварин, повинні забезпечувати дотримання:
1) охоронно-обмежувальних заходів при перевезеннях (переміщеннях) тварин, продукції тваринного та рослинного походження, а також контролю за формуванням ферм, стад, отар тощо;
2) обов’язкового профілактичного карантинування тварин, які надходять в господарство;
3) контролю за станом здоров’я тварин на усіх етапах їх утримання, у тому числі при карантинуванні тварин, які надходять у господарство;
4) регулярного очищення й дезінфекції приміщень, інвентарю, територій;
5) забезпечення обслуговуючого персоналу спецодягом, взуттям і предметами особистої гігієни;
6) обмеження доступу на тваринницькі ферми сторонніх осіб, обов’язкової наявності санпропускників, дезбар’єрів, огородження.
При підозрі захворювання тварин на ящур власник (утримувач) або спеціалісти ветеринарної медицини, які обслуговують господарство, зобов’язані негайно повідомити про це головного державного інспектора ветеринарної медицини відповідної території.
Загальні заходи профілактики, щодо зниження ризику занесення ящуру та інших хвороб
:- дезінфікуючі ванни на вході до приміщення;
- одноразові бахіли і захисні костюми для відвідувачів;
- устаткування для дезінфекції та дезінсекції транспортних засобів до і після транспортування;
Уникайте:
контактів між тваринами різних стад (наприклад, на пасовищі);
використання пасовищ в період масової активності кровосисних комах; використання спільних інструментів, транспортних засобів, завозу тварин з різних ферм та персоналу, що мав контакти з тваринами без ретельного знезараження.
У разі підозри щодо наявності хвороби у свійських тварин, необхідно негайно повідомити спеціалістів державної ветеринарної медицини.


9.04.2025р.

Щодо обслуговування військовослужбовців, учасників бойових дій, учасників АТО, їх сімей та сімей загиблих в Центрах обслуговування платників

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що з великою повагою та щирою вдячністю нашим захисникам, в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні для військовослужбовців, учасників бойових дій, учасників АТО, їх сім’ї та сім’ї загиблих, запроваджені особливості надання адміністративних та інших сервісних послуг в Центрах обслуговування платників: максимально якісне та оперативне обслуговування без черг та очікувань. Також зауважимо, для зручності та комфортності платників податків сервісне обслуговування, зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється територіальними органами ДПС України незалежно від місця обліку платника податків.
Актуальний перелік Центрів обслуговування платників розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України за посиланням: https://tax.gov.ua/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv.
Крім того, завдяки сучасному сервісу «Електронна черга» ви маєте можливість спланувати свій візит до податкової, дізнавайтесь більше інформації, перейшовши за посиланням https://poltava.tax.gov.ua/.../prezentatsii-ta.../11129.html .
Головне управління ДПС у Полтавській області

9.04.2025р.

З початку року вдвічі скоротилась кількість заблокованих податкових накладних

З початку року вдвічі скоротилася кількість заблокованих накладних, жодної заблокованої – у Західному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
Він зазначив, що у січні 2025 року кількість зупинених накладних становила 0,76 %, станом на квітень – 0,37 %. Крім того, з категорії ризикових з початку року вивели 11,4 тис. підприємств. Наразі в ній залишаються 16 тис. підприємств. «ДПС активно працює над зменшенням кількості заблокованих податкових накладних та виведенням підприємств з ризиків. Щоб максимально допомогти бізнесу в цих питаннях створили 29 консультаційних центрів у кожному регіоні. У кожному з них підприємці можуть отримати роз’яснення щодо критеріїв ризиковості, правильності подання документів і механізму розблокування накладних», ¬– додав Руслан Кравченко.
Головне управління ДПС у Полтавській області


9.04.2025р.

На Полтавщині виявили небезпечну інфекційну хворобу, яка найчастіше передається через укус гризунів - лептоспіроз.

Нині зафіксували один випадок захворювання.Про це повідомили на сайті Полтавського обласного центру контролю та профілактики хвороб.
Що таке лептоспіроз
За даними Центру громадського здоров’я, лептоспіроз — це небезпечна інфекційна хвороба, викликана бактерією роду Leptospira. Її особливість у тому, що вона пошкоджує кровоносні судини (капіляри) організму та може призвести до ураження печінки, нирок, м’язів, та супроводжується тривалою лихоманкою.Захворювання має важкий перебіг у понад 70% госпіталізованих хворих, і може вимагати реанімаційного втручання. Летальність лептоспірозу становить близько 20%.
Найчастіше резервуаром збудника лептоспірозу є сірі щури та польові миші.
Також переносниками інфекції можуть бути бабаки, собаки, велика рогата худоба, свині та коні.Лептоспіроз передається через укус гризуна, травмовану шкіру (порізи), слизові оболонки або під час споживання забруднених сечею інфікованих тварин їжі чи води, купання, риболовлі, догляду за хворими тваринами.
Симптоми та перебіг хвороби
Для такого захворювання характерна така симптоматика:
- сильні болі в м’язах, особливо в литках, що посилюються під час пальпації;
- геморагічний синдром (патологічна кровоточивість).
Як вберегтися від хвороби
Рекомендують дотримуватись таких заходів профілактики:
- Не допускати контактів харчових продуктів з мишовидними гризунами.
- Дотримуватись правил зберігання харчових відходів, щоб не було доступу для гризунів.
- Не купатись у водоймах, непридатних для місць відпочинку на воді. Особливо при порізах, травмах шкіри.
- Не допускати попадання води водойм в рот та ніс.
- Не мити овочі, фрукти посуд водою водойм під час відпочинку.
- Обов'язково приймати душ після купання у водоймах.
- При появі перших ознак хвороби звертатися до лікаря.
Бережіть себе та своє здоров’я!

9.04.2025р.

Рідним зниклих безвісти за особливих обставин стало простіше отримати відстрочку від мобілізації

Рідні зниклих безвісти за особливих обставин мають право на відстрочку від мобілізації. Раніше, щоб підтвердити своє право, родичам необхідно було звертатися до суду та чекати на рішення про визнання особи зниклою безвісти за особливих обставин. Тепер отримати відстрочку стало простіше. Що саме змінилося — розповідають юристи системи надання БПД.
Хто має право на відстрочку
● люди, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, діти, батьки, брати, сестри) зникли безвісти під час захисту України та дії воєнного стану
● опікуни або батьки дітей до 18 років, якщо інший з батьків зник безвісти.
Що змінилося
Раніше для отримання відстрочки родичам необхідно було звертатися до суду та чекати на рішення про визнання особи зниклою безвісти за особливих обставин. Відтепер для отримання відстрочки потрібен лише витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти.
Як отримати витяг
Надіслати до Управління з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, документи:
● запит на отримання витягу (в довільній формі)
● копію паспорта
● копії документів, що підтверджують родинні зв’язки з людиною, стосовно якої робиться запит.
Куди надсилати документи
● на поштову адресу: вул. Богомольця, 10, м. Київ, 01601

8.04.2025р.

Щодо строків подання реєстраційної заяви платника ПДВ

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області інформують, що порядок реєстрації платників ПДВ регламентовано статтями 181 – 183 розділу V Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Заява про реєстрацію особи як платника ПДВ подається до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (пункт 183.7 статті 183 ПКУ).
Нагадуємо, що реєстраційну заяву платника ПДВ за ф. № 1-ПДВ (ідентифікатор форми J/F1310110) зручно подавати через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється через вебпортал ДПС України або за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua .
Відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі операцій з постачання товарів/послуг з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.
Для здійснення обов’язкової реєстрації як платника ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, визначеного статтею 181 ПКУ, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.
Звертаємо увагу, що у разі:
 добровільної реєстрації особи як платника ПДВ або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п. п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ, реєстраційна заява подається згідно з п. 183.7 ст. 183 ПКУ не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних (п.183.3 ст. 183 ПКУ).
 переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку, на сплату інших податків і зборів, за умови, що такі особи підлягають обов’язковій реєстрації, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ. Якщо такі особи відповідають вимогам добровільної реєстрації, реєстраційна заява подається у строк, визначений п. 183.3 ПКУ.
 зміни ставки єдиного податку реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ. Реєстрація таких осіб діє з першого числа календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ.
Суб’єкти господарювання (в тому числі новостворені) можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платник податку під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи - підприємця, державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу або про фізичну особу - підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відповідно пункту 183.7 статті 183 ПКУ новостворені суб’єкти господарювання можуть заявити своє бажання на добровільну реєстрацію платником ПДВ під час державної реєстрації створення юридичної особи чи фізичної особи-підприємця. Порядок визначення бажаної дати реєстрації регламентовано пунктом 183.5 статті 183 ПКУ.
Додатково повідомляємо, що відповідно до абзацу 2 підпункту 298.1.2 пункту 298.1 статті 298 ПКУ зареєстровані в установленому законом порядку суб'єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Одночасна реєстрація платником ПДВ та обрання новоствореним суб’єктом господарювання спрощеної системи оподаткування за ставкою єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка передбачає сплату ПДВ, законодавством не передбачена.
Головне управління ДПС у Полтавській області

8.04.2025р.

Новації акцизного податку відповідно до Закону № 4115

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, з 25 березня 2025 року набув чинності Закон України від 04.12.2024 № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі — Закон № 4115), який передбачає зміни ставок на тютюнові вироби, тютюн, промислові замінники тютюну та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, визначені в одиницях виміру євро за 1000 шт., за 1 кг, 1 літр.
Закон № 4115 з дня набрання чинності до 31.12.2027 передбачає підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну для приведення їх до мінімального рівня, визначеного Директивою Ради ЄС 2011/64/ЄС.
Крім того, Закон № 4115 запроваджує особливості застосування валютних курсів при нарахуванні митних та податкових платежів, а саме: для цілей визначення податкових зобов'язань із сплати акцизного податку з тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, тютюнової сировини та тютюнових відходів до них застосовується офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Національним банком України, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:
-придбання марок акцизного податку (до 1 січня 2026 року);
-формування унікального ідентифікатора (з 1 січня 2026 року);
-реалізація тютюнових виробів, рідин, що використовується в електронних сигаретах, вироблених на митній території України або подання митної декларації при ввезені такої продукції на митну територію України;
-нарахування зобов'язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів.
Водночас, Законом № 4115 зменшено розмір сукупних втрат та відходів неферментованої тютюнової сировини, використаної для виробництва ферментованої сировини, які не є базою оподаткування акцизним податком з 10% до 5%.
Також пом'якшено антифорстолінгові обмеження при придбанні марок акцизного податку та при реалізації продукції до підвищення ставок податку. На період дії воєнного стану в Україні збільшено середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку підприємству-виробнику та/або імпортеру тютюнових виробів, тютюну та їх промислових замінників до 120 % (раніше було 115 %) середньомісячного обсягу реалізації виробниками на митній території України за останні дев’ять календарних місяців до підвищення ставок акцизного податку.
Головне управління ДПС у Полтавській області

8.04.2025р.

Процедура зняття ФОП з обліку у контролюючих органах: основні вимоги

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що підставою для зняття з обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — Єдиний внесок) у контролюючих органах є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Після отримання таких відомостей фізична особа – підприємець (далі — ФОП) знімається з обліку в контролюючих органах після проведення передбаченої законодавством перевірки, здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток платника (далі — ІКП).
Відповідно до пункту 3 глави 1 розділу ІІ «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 , закриття ІКП в інформаційній системі здійснюється за таких умов:
- погашення сум податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;
- повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджетів за заявою платника;
- відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань, податкового боргу або іншої заборгованості, контроль за справлянням якої покладено на податкові органи, яка може бути розстрочена (відстрочена) згідно з чинним законодавством, не погашених на дату закриття ІКП;
- повноти відображення в ІКП результатів контрольно-перевірочної роботи.
Якщо у ФОП є нараховані та/або несплачені суми єдиного внеску або боргу (недоїмки) з єдиного внеску, податковий орган не здійснює подальші процедури щодо зняття платника єдиного внеску з обліку до їх сплати (погашення) або списання такого боргу (недоїмки).
Звертаємо увагу, що при припиненні підприємницької діяльності, ФОП продовжує користуватися правами, виконувати обов’язки та нести відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалась ним як ФОП. Строки давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені по єдиному внеску не застосовується. Така особа повинна забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності.
Головне управління ДПС у Полтавській області