Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

01 листопада 2024 р.

Омельницька громада закликає міжнародних партнерів підтримати "План перемоги".


31 жовтня під час позачергової тридцять другої сесії Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області VIII скликання депутати прийняли звернення до міжнародних партнерів щодо підтримки Плану перемоги, представленого Президентом України Володимиром Зеленським.
Міста Ірондеквойт, Флінт, Велико-Тирново, Фільдерштадт, Ляйнфельден-Ехтердінген, Остфільдерн, Оснабрюк, Менхенгладбах, Боржомі, Свентохловіце, Жешув, Люблін, Кошалін, Фермо, Люксембург, Кальмар, Крістіанстандт, Уппсала, Великі Капушани, Стокгольм та Париж Омельницька сільська рада закликає підтримати "План перемоги" та порушити клопотання перед національними урядами країн про підтримку ними Плану перемоги, представленого Президентом України Володимиром Зеленським.
Успіх його реалізації залежить від рішучості союзників, адже Україна прагне чесного і справедливого миру, а не територіальних поступок чи «замороження» війни.
"План перемоги" складається з п’яти пунктів – геополітичного, двох військових, економічного та безпекового – і трьох таємних додатків. Президент України Володимир Зеленський представив зміст Плану перемоги під час виступу у Верховній Раді.
Перший пункт – запрошення України в НАТО. За словами Глави держави, факт запрошення України в НАТО може стати фундаментальним для миру і свідченням для російського диктатора, що його геополітичні розрахунки програшні.
Другий пункт – оборона. У ньому йдеться про незворотне зміцнення української оборони проти агресора. Володимир Зеленський зазначив, що є чіткий перелік зброї, яка здатна підтримувати необхідну силу українських воїнів.Реалізація цього пункту передбачає продовження операцій Сил оборони у визначених районах рф, а також посилення українських позицій і знищення наступального потенціалу росії на окупованій території.Він також базується на допомозі партнерів, зокрема в комплектуванні бригад резерву для ЗСУ, посиленні ППО, спільному з партнерами збитті російських дронів і ракет, інвестиціях в українське оборонне виробництво, знятті обмежень на застосування далекобійної зброї, наданні відповідних далекобійних можливостей і супутникових даних та інформації від розвідок у реальному часі.
Третій пункт – стримування. Україна пропонує розмістити на своїй території комплексний неядерний стратегічний пакет стримування, який буде достатнім для захисту країни від будь-якої воєнної загрози з боку росії.
Четвертий пункт – стратегічний економічний потенціал. Україна пропонує стратегічним партнерам укласти спеціальну угоду щодо спільного захисту наявних у країні критичних ресурсів, спільного інвестування та використання відповідного економічного потенціалу.Ідеться про природні ресурси та критично важливі метали ціною у трильйони доларів США. Це, зокрема, уран, титан, літій, графіт та інші стратегічно цінні ресурси, які є значною перевагою у глобальній конкуренції.
П’ятий пункт – безпековий. Він розрахований на післявоєнний час та передбачає у разі згоди партнерів заміщення окремих військових контингентів збройних сил США, дислокованих у Європі, українськими підрозділами, які здобули реальний досвід сучасної війни, застосування західної зброї та взаємодії з військовими НАТО.

18 жовтня 2024 р.

Початок опалювального сезону 2024-2025 років!

Відповідно до норм чинного законодавства, сільським головою Омельницької сільської ради Андрієм Пирогом видано розпорядження про початок опалювального сезону 2024-2025 рр. у населених пунктах Омельницької територіальної громади для установ та організацій, що фінансуються за рахунок бюджету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, розпочати опалювальний сезон 2024-2025  при пониженні середньодобової температури зовнішнього повітря до +8°С та нижче протягом трьох діб поспіль.

08 жовтня 2024 р.

З нагоди дня захисту тварин Департамент екології та природних ресурсів облвійськадміністрації проводить акцію «Розкажи історію порятунку».

Мета акції – привернути увагу людей до прав тварин та умов їх утримання.

Поділіться історіями про свої добрі вчинки – розкажіть про те, як дали прихисток своєму домашньому улюбленцю – підібрали на вулиці, взяли з притулку тощо. Не забудьте додати фото врятованого!

Історії та фото хвостатиків будуть викладені на сторінці Департаменту екології та природних ресурсів у соціальній мережі Facebook. Автор історії, яка набере найбільше вподобань отримає приз – набір смаколиків для свого хвостатого друга.

Умови акції наступні:

- до 15 жовтня включно на електронну адресу Департаменту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду необхідно надіслати історію про порятунок домашнього улюбленця разом з його фото,

- 18 жовтня фото+історія будуть викладені на сторінку Департаменту в соціальній мережі Facebook для відкритого голосування, яке триватиме впродовж 18-30 жовтня,

- 31 жовтня – підбиваються підсумки та визначається переможець.

Важливо! Кількість надісланих історій – необмежена, проте приз буде лише для однієї тваринки. Також важливо, щоб хвостатий друг був справді врятований з вулиці і жив в родині рятівника – не перебував на перетримці, був відданий у притулок, а саме забраний з вулиці чи притулку в родину – таких історій багато, поділіться ними!

08 жовтня 2024 р.

Прогрес у реалізації Національної стратегії доходів України

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що для реформування податкової та митної політик і перегляду процесів їх адміністрування у грудні 2023 року Уряд затвердив Національну стратегію доходів до 2030 року (далі – НСД),НСД – це дорожня карта реформування податкової служби, яка буде реалізовуватись поетапно. Вона розрахована на 6 років, тобто, реформи будуть впроваджуватися поступово до 2030 року.
Пріоритетні заходи НСД спрямовані на модернізацію податкового адміністрування та створення умов для справедливої податкової політики, що сприятиме підвищенню ефективності управління державними доходами. Стратегія є баченням майбутньої системи доходів, яка надає чіткості та передбачуваності всім учасникам податкового процесу.
Україна приєдналася до міжнародної системи автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки та міжнародної системи автоматичного обміну звітами у розрізі країн для податкових цілей.
Парламент прийняв Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» з метою впровадження Україною Загального стандарту CRS. Також прийняті необхідні підзаконні нормативно-правові акти, спрямовані на виконання стандарту CRS. Частина положень вказаного Закону стосується автоматичного обміну звітами у розрізі країн (CbC). Вже розроблено та затверджено Порядок організації належного використання інформації, що міститься у звітах у розрізі країн міжнародних груп компаній.
Забезпечено ІТ та адміністративну спроможність компетентного органу України. За підтримки Світового банку в березні проведено незалежне Глобальне опитування платників податків. У приватній частині Електронного кабінету платники мали можливість ознайомитися з повідомленням Світового банку з пропозицією долучитись до опитування та посиланням на сторінку з інформацією про проєкт.Реалізовано необхідні кроки для набрання чинності Багатосторонньою угодою компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (MCAA CRS). У червні 2024 року Глобальний форум з прозорості та обміну інформацією для податкових цілей схвалив Звіт щодо зрілості системи управління інформаційною безпекою в Україні.
ДПС отримала позитивну оцінку Глобального форуму ОЕСР щодо зрілості системи управління інформаційною безпекою. Нагадаємо, що Національну стратегію доходів до 2030 року розроблено з метою забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності у період воєнного стану і після його припинення, удосконалення процесів податкового та митного адміністрування, адаптації національного податкового і митного законодавства України до законодавства ЄС. Основні положення Національної стратегії узгоджені з МВФ, враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.
Головне управління ДПС у Полтавській області

08 жовтня 2024 р.

Нова форма податкової накладної та податкової звітності з податку на додану вартість, терміни їх застосування

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що 01 жовтня 2024 року набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 серпня 2024 року за № 1302/42647, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2024 року за № 1343/42688 (далі – наказ Мінфіну № 400), які опубліковано в Офіційному віснику України від 25.09.2024 № 82.
Наказом Мінфіну № 400 викладено у новій редакції, зокрема:форму податкової накладної та внесено зміни до Порядку її заповнення, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за № 137/28267 (зі змінами);форми податкової звітності з податку на додану вартість та внесено зміни до Порядку їх заповнення і подання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289 (зі змінами).
Відповідно до положень пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України нові форми декларацій (розрахунків) застосовуються для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення.
Таким чином застосування форм, викладених наказом Мінфіну № 400 у новій редакції, починається з:01 жовтня 2024 року – для податкових накладних та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до податкових накладних, які з вказаного періоду платники направляють на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (у тому числі і податкові накладні та розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до таких накладних, які складені до 01 жовтня 2024 року та не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних);з 01 листопада 2024 року – для податкової декларації з податку на додану вартість, тобто яка подається починаючи із звітного (податкового) періоду за жовтень 2024 року.
Також, починаючи з 01 листопада 2024 року, за новою формою подається уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
Головне управління ДПС у Полтавській області

08 жовтня 2024 р.

До уваги платників єдиного податку, мобілізованих у період дії воєнного стану в Україні

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує. Відповідно до п. 25 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», на весь період їх військової служби звільняються, зокрема від обов’язку:
 нарахування,
 сплати,
 подання податкової звітності з єдиного податку.
Підставою для такого звільнення є:
 заява самозайнятої особи,
 копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Зазначені документи подаються до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо така особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).Більш детально ознайомитися із відповідним роз’ясненням можна на вебпорталі ДПС у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ (категорія 107.05).
Головне управління ДПС у Полтавській області

08 жовтня 2024 р.

Як використовувати єдиний рахунок!

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють платників податків, що єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України на ім’я ДПС, який може використовуватись для сплати податків та зборів.
Щоб перейти на єдиний рахунок необхідно виконати три простих кроки:
1. Через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001.
2.1Отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
3. Надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або із визначенням одержувачів.
Датою зарахування коштів на єдиний рахунок буде дата розрахунків платника з бюджетом та фондами. Перехід на єдиний рахунок – це добровільний крок. Але, якщо на нього перейти, то до кінця року уже не можна відмовитися. Алгоритм сплати через єдиний рахунок наступний:
• відкриваємо єдиний рахунок через Електронний кабінет на вебпорталі ДПС;
• поповнюємо цей рахунок (заповнення платіжної інструкції відповідно до п. 6 р. ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом МФУ від 23 березня 2023 року № 148);
• система сама розподіляє зараховані кошти за податками, зборами та іншими обовʼязковими платежами у певній послідовності.
Зверніть увагу на особливості використання! Сплатити податки та збори з єдиного рахунку можна всі, окрім ПДВ та акцизного податку. Також, якщо обрано використання єдиного рахунку, то заплатити звичайною платіжкою не вийде. Тільки через єдиний рахунок.
Головне управління ДПС у Полтавській області

08 жовтня 2024 р.

РЕЄСТР ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ: НЕОБХІДНО СЛІДКУВАТИ ЗА ІНФОРМАЦІЄЮ ТА ОНОВЛЮВАТИ ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ

У Пенсійному фонді України накопичена і підтримується в актуальному стані унікальна база даних про всіх застрахованих осіб – Реєстр застрахованих осіб (далі – Реєстр) Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Нині він є одним із головних державних реєстрів України.
Кожен, хто досяг повноліття і почав працювати, стає застрахованою особою, отже, – потенційним “клієнтом” Фонду, і сплачує до пенсійного бюджету частку заробленого. Відтак на кожну застраховану особу у Реєстрі створюється персональна електронна облікова картка з унікальним номером, в якій накопичується чимало важливої інформації, що характеризує стан людини в системі державного пенсійного страхування, та в системі соціального захисту загалом.
Інформація з Реєстру використовується у всіх процесах пенсійного страхування та переважній більшості процесів соціального забезпечення в Україні. Наприклад, коли настає час забезпечення соціальних прав громадян через втрату працездатності або втрату годувальника; через безробіття, пов’язане з незалежними від людини обставинами, а також при досягненні пенсійного віку, при призначенні житлових субсидій чи пільг тощо. Отже, рано чи пізно кожен свідомий громадянин відчує на собі застосування актуальних даних про себе. Зокрема, до Реєстру внесена така інформація:
• основні анкетні (ідентифікаційні) дані застрахованої особи;
• категорія застрахованої особи (найманий працівники, фізична особа – підприємець, самозайнята особа, пенсіонер, безробітний, отримувач соціальної виплати);
• дані про набутий страховий стаж застрахованої особи;
• відомості про період трудових відносин;
• відомості щодо нарахованої заробітної плати (доходу) застрахованої особи, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу;
• відомості про особливі умови праці, що дають право на пільги в пенсійному забезпеченні та із загальнообов’язкового державного соціального страхування;
• відомості про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь;
• відомості про суми доплати до мінімального страхового внеску відповідно до статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;
• дані електронної пенсійної справи;
• відомості про отримання інших видів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
• дані електронної трудової книжки;
• інформація з Електронного реєстру листків непрацездатності;
• дані щодо документів, виданих особі Пенсійним фондом України (свідоцтво про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, паперове або електронне пенсійне посвідчення);
• оцифровані реквізити документів особи, що подавались нею до ПФУ та пройшли відповідну перевірку.
Також слід зазначити, що Реєстр застрахованих осіб інтегрований з іншими базами даних, з іншими державними реєстрами. Тож громадяни, які дбають про сьогоднішній день і соціально захищене майбутнє, зацікавлені у тому, щоб до персональної електронної облікової картки були своєчасно внесені дані про зміну персональних даних або про виявлення будь-яких розбіжностей.Якщо в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) людина виявила неактуальні або помилкові відомості про себе (наприклад, помилку в даті народження, неактуальну адресу проживання тощо), слід подати до установи Пенсійного фонду анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в реєстрі застрахованих осіб та документи, що підтверджують оновлення даних.Подати згадану анкету можна особисто у будь-якому сервісному центрі Пенсійного фонду або через представника. Але найсучасніший і найзручніший спосіб – дистанційний, за допомогою порталу електронних послуг Пенсійного фонду України
Як оновити особисті дані в Реєстрі застрахованих осіб?
• авторизуватися на вебпорталі електронних послуг ПФУ за допомогою КЕП (кваліфікованого електроного підпису);
• у розділі «Комунікації з ПФУ» обрати пункт «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб»;
• заповнити екранну форму анкети;
• поставити мітку «Я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних»;
• прикріпити сканкопію паспорта а також документів, що підтверджують зміну даних (наприклад, свідоцтво про шлюб, довідка про присвоєння реєстраційного номера платника податків, витяг з реєстру територіальної громади);
• підписати анкету КЕП (для цього обрати файл ключа та ввести пароль);
• натиснути кнопку «Відправити до ПФУ». Після надсилання заяви на екрані з’явиться повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ».
Результат обробки анкети можна переглянути в особистому кабінеті в розділі «Мої звернення». Після того як фахівець Фонду опрацює анкету, звернення набуде статусу «Виконано».Довідково: за 9 місяців 2024 року фахівці Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області внесли майже 7300 змін до персональних облікових карток застрахованих осіб. Через вебпортал ПФУ застраховані особи Полтавщини надіслали 972 анкети про внесення змін до персональних електронних облікових карток.

08 жовтня 2024 р.

Роз’яснення надає управління інспекційної діяльності у Полтавській області Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці на тему: «Протидія торгівлі людьми»

З метою реалізації Оперативного плану заходів по боротьбі з торгівлею людьми EMPACT на 2024 рік Державна служба України з питань праці та її територіальні органи спільно з представниками Національної поліції України у період з 07 по 13 жовтня 2024 року проводять спільні профілактичні заходи з питань протидії торгівлі людьми.
Нагадуємо, що торгівля людьми — протизаконна торгівля в цілях примусової праці — сучасна форма рабства. Ця діяльність є найшвидше зростаючою кримінальною діяльністю у світі. Відповідно до Кримінального кодексу України визнається злочином.
Торгівля людьми є злочином проти людяності. Вона включає акт вербування, перевезення, передачі, приховування або одержання людини за допомогою застосування сили, примусу або іншими засобами, з метою її експлуатації. Щороку тисячі чоловіків, жінок і дітей потрапляють до рук торговців людьми, в їхніх власних країнах і за кордоном.
Торгівля людьми — явище глобальне. Воно сильно впливає на країни, що знаходяться в стані політичної та економічної трансформації або постконфліктного стресу, які в основному і є країнами походження для всесвітнього кримінального процесу торгівлі людьми. Це явище також впливає як на економічно розвиненіші країни призначення, так і на країни транзиту. Людей, що живуть в скрутних умовах, привертає можливість поліпшення свого життя в багатших і розвиненіших країнах, а в той же самий час в країнах призначення зростає попит на низькооплачуваних робочих в нелегальних трудових секторах економіки, а також в легальних трудових секторах з низькою заробітною платнею.
Примусова праця — це ситуація, в якій жертви змушені працювати проти їхньої власної волі, під погрозою насильства або інших форм покарання, їхня свобода обмежена і на ступінь володіння власністю здійснюється тиск. До примусової праці може належати праця домашньою прислугою, сільськогосподарська праця, виснажлива праця на заводах, праця сантехніками, в громадському харчуванні та в інших сферах послуг, і жебрацтво.В Україні, за оцінками, починаючи з 1991 року, до 0,5 млн українських жінок були продані за кордон. Українці стають жертвами торгівлі людьми не лише в Україні, але й у Польщі, інших країнах Європи, Туреччині, США, країнах Центральної Азії та Близького Сходу.
Торгівля людьми була і залишається серйозною глобальною проблемою, яка торкнулася багатьох країн світу, особливо Україну в умовах повномасштабної російської агресії. Вона ставить під загрозу життя тисяч людей щоденно, тому викликає все більше уваги у світі. Це глобальне явище має серйозні наслідки не тільки для жертв, які часто стають заручниками сексуальної експлуатації, примусової праці, торгівлі органами та інших форм насильницької експлуатації, а й для їх сімей.Через російську агресію понад 1,3 мільйона осіб зі східної України стали вимушеними переселенцями. Ці люди є особливо вразливими до експлуатації. Жінок та дівчат у зоні конфлікту викрадають, щоб згодом змусити їх до праці або надання сексуальних послуг.
Торгівля людьми вважається особливо тяжким злочином, і відповідно до статті 149 Кримінального кодексу України «Торгівля людьми або інша незаконна угода щодо передачі людини» передбачає покарання осіб, які займаються торгівлею людьми, позбавленням волі на строк від 3 до 15 років. Якщо ви, ваші знайомі стали жертвою торгівлі людьми або якщо ви володієте інформацією щодо таких злочинів, негайно телефонуйте: Урядова гаряча лінія з питань протидії торгівлі людьми 1547;Національна безкоштовна гаряча лінія з питань протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів 527 (безкоштовні дзвінки з мобільних телефонів в Україні) та 0 800 505 501 безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонів в Україні.
Вчергове звертаємося до всіх громадян, будьте уважними та обережними! Щоб не потрапити у ситуацію торгівлі людьми з метою трудової експлуатації завжди ретельно вивчайте будь-яку пропозицію працевлаштування, навіть якщо Ви довіряєте тому, хто її пропонує! Нагадуємо, що більше інформації щодо торгівлі людьми в умовах воєнної агресії можливо знайти на інформаційному порталі (https://pratsia.in.ua), сайтах Держпраці та Північно-Східного міжрегіонального управління, а також на сторінці Facebook та на Telegram-каналі Міжрегіонального управління.


08 жовтня 2024 р.

Чи правда, що військовослужбовці та їхні дружини/чоловіки можуть не платити за кредитом

Чи правда, що військовослужбовці та їхні дружини/чоловіки можуть не платити за кредитом? Ні, платити за кредитом треба. Але є пільги. Які саме та як ними скористатися роз’яснюють юристи системи безоплатної правничої допомоги.
Військовослужбовці та їхні дружини/чоловіки мають право не сплачувати:
відсотки за користування кредитом;
штрафи за прострочення платежів;
пеню за невиконання зобов’язань на період дії особливого періоду.
Пільгою можуть скористатися і дружини/чоловіки військовослужбовців. Пільги мають надавати не тільки банки, але й кредитні спілки, ломбарди та інші надавачі фінпослуг. Виняток: якщо це кредит на авто, будинок чи квартиру — доведеться платити і відсотки за кредитом, і нараховані страхові виплати, штрафи чи пеню. Тому що ці пільги не поширюються на кредитні договори щодо придбання автомобілів та майна, яке віднесено чи буде віднесено до об’єктів житлового фонду (житлового будинку, квартири, майбутнього об’єкта нерухомості, об’єкта незавершеного житлового будівництва, майнових прав на них).Пільга не активується автоматично. Потрібно письмово повідомити кредитодавця про проходження служби та надати підтверджуючі документи.
Точний перелік документів варто уточнювати у кредитодавця, але основний перелік приблизно такий:
Для військовослужбовців:
військовий квиток, у якому в відповідних розділах здійснюються службові відмітки;
витяг із наказу;
довідка про призов військовозобов’язаного на військову службу.
Для резервістів:
витяг із наказу;
довідка про зарахування до списків військової частини.
Для дружин або чоловіків військовослужбовців:
витяг із ДРАЦСу про державну реєстрацію шлюбу (у витягу має бути зазначено обов’язково зазначено ПІБ дружини та чоловіка, дата видачі витягу повинна бути не більше 1 року до моменту подання в банк);
пакет документів, який підтверджує право на отримання військовослужбовцем пільгових умов обслуговування кредиту залежно від категорії.
Далі варто звернутися до банку із заявами: Про проведення звірки зобов’язань та отримати довідку із сумою залишку заборгованості по тілу кредиту, а також відсотках, комісіях, штрафах тощо. Про звільнення від сплати відсотків, комісій, штрафів по кредиту, а також про звільнення від сплати страхових платежів, якщо такі передбачені кредитним договором. Що робити, коли банк чи інша фінансова установа не задовольнила заяву або подала на вас позовТакі дії — неправомірні. Варто звернутися з письмовою скаргою до керівництва фінансової установи. Або відразу до Національного банку України. НБУ може перевірити фінансову установу та усунути порушення. Де отримати юридичну підтримку. Допомогу із написанням скарг усі військові можуть отримати від системи безоплатної правничої допомоги.
Якщо ви отримали позов від фінустанови, то можете подати на нього відзив, в якому зазначити, що є військовослужбовцем/вицею, та додати документи, які це підтверджують.Ветеранам війни допомога зі зверненням до суду (наприклад, складання відзиву, представництво інтересів у суді) надається безкоштовно. На підставі ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правничу допомогу».Військовослужбовці без статусу УБД, а також дружина або чоловік військовослужбовця/виці можуть звернутися до системи безоплатної правничої допомоги по консультації, роз’яснення, допомогу у складенні документів (скарг, заяв тощо), крім документів для звернення до суду. Однак якщо вони мають також статус переселенця (ВПО) або інший з передбачених ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правничу допомогу», то можуть отримати допомогу із зверненням до суду на підставі цього статусу.
Як звернутися до системи БПД https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

07 жовтня 2024 р.

Молодіжна рада Полтавської обласної ради розпочала опитування, яке допоможе визначити ресурси, підтримку та можливості, необхідні молоді для реалізації своїх ідей, всебічного розвитку та підвищення якості життя.

Опитування націлене на аудиторію віком від 14 до 35 років і є анонімним, що дозволяє відповідати чесно та відверто. Посилання на опитування https://forms.gle/nDMvfhTiyWTqzFJX6.

Дослідження проводиться Молодіжною радою Полтавської обласної ради у рамках участі у програмі «Діалоги перемоги 2024», яка реалізується ГО «Молодіжна платформа» в рамках проєкту ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії.

02 жовтня 2024 р.

      В Омельницькій територіальній громаді з нагоди визволення села від нацистських загарбників відбувся конкурс малюнків під назвою "Моє село: вчора, сьогодні, завтра".

Юні таланти проявили неабияку креативність, відобразивши своє бачення рідного села через призму минулого, сьогодення та майбутнього. Учасники отримали заслужені нагороди за свої роботи.

Переможницею конкурсу стала Марія Калита з села Рокитне, яка отримала диплом І ступеня та грошову винагороду в розмірі 500 грн.

Друге місце посіла Софія Пунько з Омельника, яка отримала 300 грн.

Третє місце зайняла зовсім юна Злата Михно із с. Запсілля, отримавши нагороду в 200 грн.Щиро дякуємо всім учасникам за чудові роботи та участь у конкурсі.

Чекаємо на нові звершення у майбутніх проєктах!

02 жовтня 2024 р.

Яка медична допомога надається внутрішньо переміщеній особі при інфаркті

Безоплатна медична допомога при інфаркті міокарда надається у 78 лікарнях країни, за договором із НСЗУ в межах пакету “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Тож незалежно від місця реєстрації чи статусу, пацієнт може розраховувати на всі необхідні діагностичні обстеження та лікування. Інфаркт міокарда - це небезпечний для життя патологічний стан, який розвивається через гостре порушення коронарного кровообігу. Серед факторів, що підвищують ризики розвитку інфаркту міокарда - хвороби серцево-судинної системи, цукровий діабет, схильність до тромбозу, високий рівень холестерину в крові, атеросклероз, ожиріння, гіпертонія, шкідливі звичка та малорухливий спосіб життя.
Як розпізнати симптоми інфаркту:
• різкий біль, печіння в грудях;
• нерівномірне серцебиття;
• відчуття здавлювання за грудиною;
• поширення болю на нижню щелепу, шию, плечі, руки;
• задишка;
• нудота;
• запаморочення;
• сильна слабкість;
• холодний піт.
Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги. Несвоєчасне отримання медичної допомоги викликає незворотні зміни в серцевому м’язі та може спричинити зупинку серця.Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати 103, описавши оператору симптоми. У такому випадку бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить постраждалого з підозрою на інфаркт у той найближчий медзаклад, що має договір з НСЗУ на лікування інфаркту. Наголошуємо, що під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення не мають. Пацієнт з підозрою на інфаркт отримує усю необхідну екстрену діагностику безоплатно, а в разі підтвердження діагнозу - повний спектр медичної допомоги. Своєчасна медична допомога та дотримання маршруту пацієнта з інфарктом підвищує шанси на повноцінне одужання.Медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень - неправомірні.
Безоплатні послуги з лікування гострого інфаркту міокарда, які отримує пацієнт:
• Первинний огляд, оцінка загального стану та життєво важливих функцій.
• Екстрене визначення основних біохімічних показників і специфічних кардіологічних тестів крові для підтвердження пошкодження міокарда, диференціальної діагностики та динамічного спостереження.
• Проведення лабораторних досліджень у цілодобовому режимі у закладі, зокрема: клінічний аналіз крові; біохімічний аналіз крові; коагуляційний гемостаз; глюкоза; кількісне визначення маркерів ушкодження міокарда та ін.
• Проведення інструментальних досліджень у цілодобовому режимі, зокрема: ангіографічне дослідження коронарних судин; електрокардіографія; ехокардіографія; рентген грудної клітки тощо.
• Проведення екстрених катетеризацій коронарних артерій серця та відновлення максимально можливого кровотоку.
• Знеболення та анестезіологічне забезпечення на всіх етапах діагностики та лікування
.• Проведення термінових консультацій лікарями інших спеціальностей.
• Забезпечення лікарськими засобами, зокрема, рентгенконтрастними засобами та медичними виробами для коронарографії, ангіопластики та стентування, а також лікарськими засобами, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами.
• Надання послуг з реабілітації в гострому реабілітаційному періоді.
• Харчування в умовах стаціонару.
Більше про перелік послуг – на сайті НСЗУ nszu.gov.ua, в розділі Громадянам / Безоплатні послуги в Програмі медичних гарантій 2024 / Пріоритетні стаціонарні послуги. Або за посиланням: https://cutt.ly/EemHHHEL. Як переконатися, що пацієнта доставили в лікарню, де лікують інфаркт міокарда:1. Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, де підкажуть, які медичні заклади, що мають договір з НСЗУ на лікування інфаркту, знаходяться поруч.2. На сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі/дашборду “Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій”. Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт та “Групу послуг” - 6 “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інфаркт. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJea
Як поскаржитись у випадках неправомірного вимагання коштів Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонували придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, здійснити благодійний внесок - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку пацієнту або особі, яка супроводжує, потрібно подати звернення щодо порушення:
• зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77
• оформити через електронну форму на сайті НСЗУ: оберіть в меню зверху розділ “Громадянам”, далі - “Зворотній зв’язок.
Тут ви можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги”. Або перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKbNПрограма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024».

02 жовтня 2024 р.

До уваги роботодавців: нова форма повідомлення про прийняття працівника на роботу

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Кабінетом Міністрів України Постановою від 23 серпня 2024 року № 967 (далі – Постанова № 967) внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» (із змінами).
Постановою № 967 затверджено нову форму повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/припинення трудового договору з домашнім працівником. Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а фізичною особою, яка уклала трудовий договір з домашнім працівником — за її податковою адресою (місцем проживання) за формою згідно з додатком
1. Повідомлення подається до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу. У разі припинення трудового договору з домашнім працівником, фізична особа, яка уклала з ним трудовий договір, повідомляє територіальний орган Державної податкової служби за місцем її податкової адреси (місцем проживання) про факт і підстави припинення укладеного з домашнім працівником трудового договору за формою згідно з додатком
2. протягом трьох днів з дня його звільнення. Зміни, внесені Постановою № 967, дозволяють фізичним особам, які уклали трудові договори з домашніми працівниками, подавати відповідні повідомлення до територіальних органів за встановленими формами. Завантажити бланки повідомлення можна за посиланням .
Головне управління ДПС у Полтавській області

02 жовтня 2024 р.

Розрахуйте податок на нерухоме майно та землю онлайн: калькулятор ДПС

Фахівці Головного управління ДПС у Полтавській області нагадують, що на сайті Державної податкової служби України платники податків мають можливість розрахувати суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб за допомогою двох спеціальних калькуляторів.Калькулятори знаходяться у розділі «Калькулятор для обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб» за посиланням https://tax.gov.ua/calculator.
Для обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розділі «Калькулятор обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з фізичних осіб» необхідно вказати:
- тип нерухомості;
- тип об’єкту;
- загальну площу;
- тип власності;
- розмір частки володіння;
- період володіння;
- ставку податку;
- вказати чи використовується об`єкт нерухомості з метою отримання доходу.
Введіть дані, натисніть «РОЗРАХУВАТИ» і результат готовий!За допомогою сервісу «Калькулятор обчислення плати за землю з фізичних осіб» громадяни можуть швидко та просто визначити розмір плати за землю з фізичних осіб (земельного податку та орендної плати за землю державної та/або комунальної власності).
Для цього необхідно вказати:
- площу земельної ділянки;
- нормативну грошову оцінку одиниці площі, з урахуванням коефіцієнта індексації;
- ставку земельного податку (згідно прийнятого рішення органу місцевого самоврядування);
- ставку орендної плати за земельну ділянку державної та/або комунальної власності (згідно з договором оренди);
- кількість місяців перебування земельної ділянки у власності або в оренді.
Зверніть увагу:
1. Введіть дані з дробовою частиною через крапку;
2. Введіть дані в гектарах або в квадратних метрах;
3. Якщо розраховуєте земельний податок, то вказуйте ставку земельного податку;
4. Якщо розраховуєте орендну плату – вказуйте ставку орендної плати згідно з договором оренди за земельну ділянку;
5. Заповніть поля, клікніть «РОЗРАХУВАТИ» і отримайте готовий результат!Користуйся зручними сервісами від Державної податкової служби України!
Інформацію щодо встановлених ставок податку можливо дізнатися на офіційному вебпорталі ДПС, за посиланням: https://tax.gov.ua/.../stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv .Також, інформацію щодо об`єктів оподаткування та податкових зобов`язань по платі за землю з фізичних осіб за даними інформаційно-комунікаційної системи ДПС Ви можете переглянути в електронному сервісі "Електронний кабінет" після авторизації з використанням електронного цифрового підпису.Користуйся зручними сервісами від Державної податкової служби України!
Головне управління ДПС у Полтавській області