Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

1.05.2025р.

Обережно: шахраї на зв'язку! Як уникнути обману?

Сьогодні цифрові технології відкривають не лише можливості, але й нові загрози. Зловмисники використовують все більш хитрі методи обману через телефонні дзвінки, соцмережі, месенджери, фальшиві інтернет-магазини та інші канали. Вони вдають із себе співробітників банків, родичів або представників державних установ, щоб ввести вас в оману та заволодіти вашими грошима чи особистими даними.
Актуальну інформацію про види шахрайства та способи захисту опубліковано на офіційному порталі StopFraud.gov.ua.
На сайті ви знайдете:
• Огляд найпоширеніших шахрайських схем.
• Поради, як вчасно виявити обман.
• Рекомендації, як діяти у разі підозрілих дзвінків чи повідомлень.
• Інструкції щодо безпечної поведінки в Інтернеті.Не дайте аферистам шансу!
Завжди перевіряйте інформацію, не розголошуйте особисті дані, паролі чи банківські реквізити стороннім особам, навіть якщо вони здаються переконливими.
Нагадуємо про соціальний проект «БРАМА» (https://chatovi.online/), головною метою якого є очищення інформаційного простору від російської пропаганди та сервісів поширення дезінформації.
Повідомити про шахрайство: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
Більше корисної інформації шукайте на StopFraud.gov.ua — будьте обачними та захищеними!


30.04.2025р.

Понад 380 тисяч громадян отримали довідку про доходи через Дію

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що з початку 2025 року 381,5 тис. громадян звернулись через портал Дія за Довідкою про доходи та отримали відомості з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Податкові послуги, які можна отримати на порталі Дія у складі популярних державних послуг:
- реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України вперше (ID14) – 16,2 тис. запитів з початку року;
- реєстрація дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження (єМалятко) – 22,2 тис. запитів;
- відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в Картці платника податків у мобільному додатку Дія (цифровий реєстраційний номер платника податків еРНКОПП), – 13,6 млн запитів;
-відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Шеринг документів) – 21,2 тис. запитів.
Через Портал Дія фізичні особи – підприємці також мають можливість подати до контролюючих органів електронні документи: заяви та податкову звітність, отримати відомості про об’єкти, які підлягають оподаткуванню, про податковий борг та стан розрахунків з бюджетом.

30.04.2025р.

Відчуження майна, що перебуває у податковій заставі

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, платник податків може відчужувати майно, що перебуває у податковій заставі, тільки за згодою контролюючого органу, а також у випадку, якщо контролюючий орган впродовж десяти днів з моменту отримання від платника податків відповідного звернення не надав відповіді щодо надання (ненадання) згоди.
У випадку якщо в податковій заставі перебуває лише готова продукція, товари та товарні запаси, платник податків може відчужувати таке майно без згоди контролюючого органу за цінами, що не є меншими за звичайні. Кошти від такого відчуження мають бути направлені в повному обсязі для виплати заробітної плати, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та/або погашення податкового боргу.
Згідно з пунктом 92.4 статті 92 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) не вимагається згода контролюючого органу на відчуження у процесі приватизації державного або комунального майна у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства, якщо договором купівлі-продажу об’єкта приватизації передбачено зобов’язання покупця щодо погашення у повному обсязі суми податкового боргу, у зв’язку з яким виникло право податкової застави, не пізніше шести календарних місяців з дати переходу права власності на об’єкт приватизації.

30.04.2025р.

Хто має право на податкову знижку та як її отримати?

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує громадянам про можливість скористатися податковою знижкою. Це право передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.
З 1 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.
Хто має право на податкову знижку?
Податкову знижку, згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, можуть отримати фізичні особи – громадяни України, які:
- отримують доходи у вигляді заробітної плати, з яких утримано ПДФО;
- у звітному році фактично понесли певні витрати, визначені Податковим кодексом України.
До витрат, які включаються до податкової знижки, належать:
1. Оплата навчання – за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, якщо кошти сплачені українським закладам освіти.
2. Пожертвування та благодійні внески – у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, але не більше ніж 4 % від загального доходу.
3. Оплата за користування іпотечним житловим кредитом – частина суми процентів за користування кредитом.
4. Страхові платежі та пенсійні внески – за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом.
5. Витрати на допоміжні репродуктивні технології – оплата допоміжних репродуктивних технологій, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.
6. Оплата державних послуг – вартість державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита.
7. Витрати на будівництво (придбання) доступного житла – суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.
8. Витрати на оренду житла – для внутрішньо переміщених осіб (за певних умов).
9. Витрати на придбання акцій підприємства Дія Сіті – витрати на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті.
Як отримати податкову знижку?
Для отримання податкової знижки платник податків подає декларацію про майновий стан та доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також паспорт та ідентифікаційний код.
Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) через Електронний кабінет платника.
Залишилися запитання? З
вертайтеся до контакт-центру ДПС: гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні).
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду або через електронний кабінет платника податків.
Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.

30.04.2025р.

Як подати декларацію про доходи за 2024 рік

В Україні триває деклараційна кампанія – 2025.
Деякі платники податку – фізичні особи зобов’язані самостійно розрахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, подавши декларацію про майновий стан і доходи. Це передбачено Податковим кодексом України.
Подати декларацію можна декількома способами.
Кожен може обрати зручний для себе:
- особисто або уповноваженою особою;
- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
- в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». До речі, це найбільш зручна форма. Для цього потрібно лише мати кваліфікований електронний підпис (так званий електронний ключ) та доступ до мережі «Інтернет».
Як подати?
- через електронний кабінет платника: як це зробити – дивись відео за посиланням: https://tax.gov.ua/.../deklaruvannya-dohodiv.../774470.html;
- через мобільний застосунок «Моя податкова»: інструкція тут: https://tax.gov.ua/mobilniy.../videomateriali/10156.html.
Нагадаємо! Сервіси ДПС дозволяють частково автоматично заповнювати декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, які є у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку, та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна. Це значно спростить процес.
Не відкладайте подання декларації на останній день! Вчасно звітуйте про отримані у минулому році доходи.
Про терміни подання декларації дивіться за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.

29.04.2025р.

29 квітня -  Всеукраїнський день футболу – свято, яке об'єднує мільйони шанувальників цієї гри, професійних спортсменів та аматорів.

Футбол – це спорт, що згуртовує, розвиває та мотивує до перемоги.
Наша громада має чим пишатися, адже на території Омельницької територіальної громади діють два футбольні клуби – ФК "Псьол Плюс" та ФК "МегаСпорт". Вони достойно представляють нашу громаду на різних рівнях змагань та надихають молодь займатися спортом.Вітаємо всіх гравців, тренерів, уболівальників і всіх, хто підтримує розвиток футболу!
Бажаємо нових звершень, яскравих матчів та незабутніх перемог!

29.04.2025р.

Декларування доходів: хто і в які терміни має подати декларацію

В Україні триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом минулого року. Вона стартувала 1 січня 2025 року.
Граничні терміни подання декларації
До 1 травня року декларацію подають:
- громадяни, які отримали певний дохід і зобов’язані подати декларацію (наприклад: особи, які отримували іноземні доходи, доходи від відчуження корпоративних прав, доходи від задавання майна в оренду іншим фізичним особам, при отриманні спадщини (дарування) від осіб, які не є особами першого та другого ступеня споріднення тощо).
Якщо відсутня довідка від компетентного органу іншої країни про іноземні доходи та податки, сплачені закордоном – можна подати заяву до податкової за податковою адресою та перенести строк подання декларації до 31 грудня.
- ФОП, крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування;
- фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
До 31 грудня року декларацію подають:
- фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку.Окремі строки подання декларацій діють для таких категорій:
- ФОП у разі припинення підприємницької діяльності (крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування) мають подати декларацію протягом 20 календарних днів після місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Останнім базовим звітним періодом є період від дня, що настає після завершення попереднього звітного періоду, до кінця місяця, в якому підприємницьку діяльність припинено.
- Резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання – подають декларацію не пізніше 60 календарних днів до виїзду.
Важливо! Якщо останній день подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то згідно з податковим законодавством, строк переноситься на перший робочий день.
Головне управління ДПС у Полтавській області

28.04.2025р.

28 квітня - Всесвітній день охорони праці – день, який нагадує нам про важливість безпечних умов праці, збереження здоров’я та життя кожного працівника.

Охорона праці – це запорука добробуту наших трудових колективів, відповідальність роботодавців і свідомість кожного, хто працює. Безпека на робочому місці – це гарантія успішного розвитку громади та держави.У цей день висловлюємо щиру подяку всім, хто щоденно працює над створенням безпечних умов праці, контролює дотримання норм та піклується про людей.
Нехай кожен робочий день буде безпечним, здоров'я – сильним, а праця приносити радість і задоволення!

28.04.2025р.

За квартал цього року відшкодовано ПДВ на 30% більше, ніж торік

З початку року на третину збільшився обсяг відшкодування ПДВ порівняно з минулим роком. За перший квартал відшкодували 42,4 млрд грн. І податкова служба працює над збереженням позитивної тенденції. Про це розповів Голова ДПС Руслан Кравченко під час міжнародного форуму «Industrial Evolution. Виробництво вмикає економіку».
Масштабна дискусія об'єднала велику кількість представників бізнесу, уряду, місцевої влади з усієї України, інвесторів, банкірів і міжнародних партнерів. Руслан Кравченко подякував бізнесу за роботу.
«Бо навіть після таких масованих атак, які були сьогодні вночі, вони продовжують працювати, створюють робочі місця та сплачують податки. І це варте поваги. Саме завдяки кожному платнику за перший квартал маємо перевиконання плану надходжень на 36 млрд грн», – сказав він.
Голова ДПС також зазначив, що ефективна та якісна комунікація з бізнесом – це його пріоритет із перших днів роботи на посаді.
«Часто чув, що бізнесу доводиться самотужки вирішувати проблеми, які торкаються податкових питань. Заблокували податкову накладну – самостійно вигадуй, що робити. Потрапив у список ризикових – можеш там роками бути, ніхто не підкаже алгоритм подальших дій», – додав він.
Завдяки діалогу та переліку чітких заходів з початку року вже майже вдвічі скоротили кількість заблокованих податкових накладних. Сьогодні він сягає 0,37%. На 11,4 тисячі зменшили кількість підприємств, які потрапили до ризикових.
Також говорили про «Клуб білого бізнесу» та можливості, щоб якомога більша кількість підприємств могла туди увійти – всі ті, хто працює чесно та сумлінно сплачує податки.
«Торкнулися питання змін до законодавства. І бізнес має рацію, коли скаржиться, що це ускладнює роботу. Бо іноді не вистачає часу, щоб встигнути за таким потоком змін. Зрозумілість та передбачуваність – це те, що має сприяти зростанню», – додав Руслан Кравченко.
Головне управління ДПС у Полтавській області

28.04.2025р.

Неймовірно активну молодь запрошуємо долучитися до Молодіжної ради ІІ скликання при Омельницькому сільському голові!

Брати участь можуть:
- представники громадських організацій, які проводять діяльність у молодіжній сфері нашої громади;
- представники учнівського самоврядування;- представники від активної та ініціативної молоді;
- представники від старостинських округів.
Вік кандидатів від 14 до 35 років включно.
Заявки чекаємо до 28 квітня 2025 року за покликанням https://surl.li/lfwfft

28.04.2025р.

23 квітня — Всесвітній день психолога.

У цей особливий день в Омельницькій територіальній громаді відкрився Простір "Відновлення та розвитку" — місце турботи, підтримки та зростання для людей різного віку. Простір діє при Відділі охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області та за підтримки КЗ "Центр надання соціальних послуг" Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області
Відкриття об’єднало мешканців у день, коли ми особливо замислюємось про важливість психологічного добробуту та гармонії.
У програмі заходу — три теплі події:
1. "Теплі сліди" — зустріч для студентів Університету III віку Метафоричні картки, вправи, щирі розмови й емоційна підтримка допомогли краще пізнати себе та відчути силу взаємопідтримки
2. Перегляд мультфільму "Мадагаскар" — для дітей.Попкорн, сік, сміх і пригоди улюблених героїв — справжнє свято радості та дитячого щастя
3. "Сила намірів" — створення карти бажань "Створи простір для свого бажаного майбутнього" — учасники візуалізували мрії, зміцнювали віру у себе та ділилися натхненням
Простір "Відновлення та розвитку" — ще один крок до громади, що піклується, підтримує та зростає разом.
Дякуємо всім за щирі емоції, теплу атмосферу та віру в силу змін!

24.04.2025р.

Що робити, якщо підозрюєте ящур у тварин?Дії ветеринарної служби

Ящур — небезпечне вірусне захворювання, яке вражає парнокопитних тварин (корови, свині, кози, вівці). Воно швидко поширюється, викликає лихоманку, виразки в роті, на ратицях і вимені, знижує продуктивність і завдає великих збитків господарствам.
Тому при найменшій підозрі на ящур потрібно діяти швидко й чітко.
Що робить ветеринарна служба:
- Негайний виїзд до господарства
Державний ветеринарний лікар оглядає тварин, фіксує симптоми, проводить опитування щодо походження тварин, переміщень, контактів.
- Введення тимчасових обмежень
Якщо є підозра на ящур, одразу запроваджуються обмеження:
• забороняється завозити чи вивозити тварин,
• обмежується доступ до господарства,
• встановлюються карантинні пости, дезбар’єри та посилюється санітарний режим.
- Відбір зразків і лабораторна перевірка
Беруться зразки біоматеріалу і направляються до офіційної лабораторії для підтвердження або виключення діагнозу.
- У разі підтвердження ящуру
• Господарство оголошується неблагополучним.
• Встановлюється карантин.
• Навколо визначається зона захисту (не менше 3 км) і зона нагляду (не менше 10 км).
• Хворих та підозрілих у захворюванні тварин ізолюють та знищують.
• В господарстві проводиться комплекс ветеринарно-санітарних заходів згідно Інструкції щодо профілактики та ліквідації захворювання тварин на ящур.
Ветеринарні фахівці пояснюють людям, що робити у разі підозри, як захистити тварин, та чому важливо не зволікати з повідомленням.
Пам’ятайте! При перших ознаках хвороби негайно звертайтесь до державної служби ветеринарної медицини відповідної території! Це допоможе зупинити вірус і зберегти здоров’я тварин у всьому регіоні.
За роз’ясненнями звертайтесь до фахівців Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.
Контактний телефон: (0532) 56 - 99 – 81.

23.04.2025р.

Хто надає консультації, що стосуються заповнення роботодавцями – платниками єдиного внеску додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 у складі Розрахунку

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, якщо питання стосується заповнення персональних відомостей про працівників у додатках Д1–Д6 – доцільно звертатися до Пенсійного фонду України.
Пенсійний фонд України (ПФУ) веде Реєстр застрахованих осіб і здійснює контроль за достовірністю персональних даних, які туди потрапляють. Відомості з додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 — це персоніфіковані дані про застрахованих осіб, тож саме ПФУ надає консультації щодо їх правильного заповнення.
Якщо питання стосується загального нарахування, сплати або подання Розрахунку − звертайтесь до Державної податкової служби України. ДПС здійснює контроль за:
- обліком єдиного внеску в розрізі страхувальників (роботодавців);
- правильністю нарахування і сплати ЄСВ в цілому.
Довідково: Правила нарахування, сплати та обліку єдиного соціального внеску визначає Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі − Закон № 2464).
Щоб забезпечити облік як роботодавців (страхувальників), так і працівників (застрахованих осіб), створено Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його завдання − збір, накопичення, зберігання та автоматизована обробка інформації:
- про сплату єдиного внеску;
- про право застрахованих осіб на отримання соціальних виплат;
- про нарахування і облік таких виплат.
Державний реєстр складається з двох частин:
1. Реєстр страхувальників − це база даних про роботодавців, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок.
2. Реєстр застрахованих осіб − це база даних про фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
Роботодавець (страхувальник) − це особа, яка відповідно до законодавства повинна сплачувати єдиний внесок.
Застрахована особа − це фізична особа, яка підлягає загальнообов’язковому соціальному страхуванню і за яку сплачують (або сплачували) внесок.
*Контакт-центр Державної податкової служби України надає консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками. Загальна кількість звернень, що надійшла у минулому році сягнула цифри 1 062 448.
Як звернутися? Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків.
Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.
Головне управління ДПС у Полтавській області

23.04.2025р.

Оновлення ліцензійних даних: суб’єкти господарювання мають подати заяви до 01 липня 2025 року

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, суб'єкти господарювання, які мають діючі ліцензії (надані до 01 січня 2025 року), з метою наповнення Єдиного реєстру ліцензіатів, зобов'язані в термін до 01 липня 2025 року подати заяву про внесення змін до відомостей, що містяться у відповідному реєстрі, у якій зазначити всі відомості, визначені частиною третьою статті 43 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі — Закон № 3817) для відповідного виду ліцензії та для ліцензій з безстроковим терміном дії, до такої заяви потрібно додати документи (за необхідності), визначені частинами четвертою - шостою статті 43 Закону № 3817.
Заяви розглядає орган ліцензування, а не лише ДПС, як було визначено у попередній редакції закону, та за результатами їх розгляду вносить зазначені у таких заявах відомості до відповідного Єдиного реєстру ліцензіатів.
Після набрання чинності Законом № 3817, ДПС без прийняття додаткового рішення переносить до Єдиного реєстру місць зберігання відомості про місця зберігання спирту етилового, у тому числі біоетанолу, які були внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання до дати набрання чинності Законом № 3817.
Головне управління ДПС у Полтавській області