Як українці за кордоном можуть отримати правничу допомогу з питань українського законодавства
Усі українці, де б вони не були — в Україні чи за кордоном — можуть отримати безоплатну консультацію юриста. Такі послуги надає система надання безоплатної правничої допомоги. Це державна мережа бюро правничої допомоги по всій Україні. Також послуги надають телефоном та онлайн. Консультації юриста онлайн
Отримати консультацію можна онлайн, використовуючи соціальні мережі або месенджери.
Консультуючи українців, юристи надають чіткий покроковий алгоритм дій. Наприклад, клієнтка, яка наразі мешкає у Варшаві, звернулась до юристів системи надання БПД через Telegram по допомогу після народження сина. Її хвилювало два питання: як оформити українське свідоцтво про народження сина та чи можливо отримати допомогу при народженні, не повертаючись в Україну. Адже з немовлям і старшою дитиною повернення на рідну Миколаївщину, яка знаходиться біля фронту, було неможливим.
Юристи розповіли, які документи потрібні, як подати їх дистанційно та надали покрокову інструкцію. Така підтримка — це не просто юридична консультація, а реальна допомога для українців за кордоном скористатися своїми правами, навіть перебуваючи далеко від дому.
Коли консультації недостатньоІноді правова консультація — лише перший крок, адже для розв'язання проблеми потрібне звернення до суду. Так було з жінкою, яка з новонародженою донькою виїхала з окупованого Маріуполя до Естонії. Без українських документів і зі свідоцтвом про народження, виданим окупаційною владою, вона опинилася в ситуації юридичної невидимості: повернутися в Україну не змогла, адже на кордоні не пропустили без підтвердження громадянства дитини. Юристи системи надання БПД підготували заяву до суду про встановлення факту народження на окупованій території, яку суд задовольнив. Тепер жінка може отримати українське свідоцтво про народження доньки.
Інша клієнтка від початку вторгнення з сином перебуває у Польщі та потребувала допомоги у стягненні заборгованості аліментів і продовженні їх виплати після повноліття сина, який навчається у виші. Адвокат, що співпрацює з системою надання БПД, подав до суду дві позовні заяви, які суд задовольнив.
Детальніше...

Шановні мешканці Омельницької громади! У цей важкий час війни тисячі наших співвітчизників залишилися без домівки та опинилися у надзвичайно складних умовах. Сьогодні вони потребують нашого тепла, милосердя та підтримки. Ми звертаємося до кожного з вас із проханням надати тимчасовий прихисток для внутрішньо переміщених осіб, які шукають безпеки та дах над головою. Ваша допомога може врятувати чиєсь життя, подарувати спокій і надію тим, хто опинився в біді. Якщо у вас є можливість прийняти людей або надати інформацію про вільні місця для проживання, звертайтеся, будь ласка, до відділу охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення Омельницької сільської ради. 068-238-28-56 Разом ми сильні. Разом ми – Україна.
Дякуємо кожному за доброту, співчуття та готовність допомогти!

УВАГА! НАГАДУВАННЯ ПРО НЕБЕЗПЕКУ СКАЗУ !!!
З початку року в Кременчуцькому районі зафіксовано 7 випадків сказу серед тварин. Епізоотична ситуація щодо сказу серед тварин значно ускладнилась, це свідчить про активність вірусу у нашому регіоні та підвищений ризик зараження. Сказ - смертельне вірусне захворювання, яке передається через укус або слину хворої тварини. 100% смертельне і без лікування. Хворі сказом тварини виділяють вірус із слиною вже в останні дні інкубаційного періоду - за 7-10 днів до появи клінічних проявів і впродовж усього періоду хвороби.
Як захистити себе і рідних Обов’язково вакцинуйте проти сказу своїх домащніх улюбленців щорічно. Щеплення проти сказу – це найкращий захист від небезпечної і смертельної хвороби. Не контактуйте з дикими чи безпритульними тваринами. Сказ – може передаватись від диких тварин і загрожує здоров’ю не лише ваших тварин, але й людей. Постраждалі від укусів, ослинені чи з подряпанами підозрілими бродячими, домашніми або дикими тваринами, повинні негайно звернутися за медичною допомогою в травматологічні пункти або хірургічні кабінети поліклінік за місцем проживання для отримання невідкладної допомоги і вирішення питання про проведення лікувально-профілактичної імунізації. При можливості необхідно самостійно промити рану значною кількістю мильної води, краї рани змазати 70-градусним спиртом або 5% розчином йоду, накласти асептичну суху пов’язку і звернутися до лікаря. Навчайте дітей не гладити незнайомих тварин.
Детальніше...
    
 
Як записатися до електронної черги в Центрах обслуговування платників У Головному управлінні ДПС у Полтавській області нагадують, що до електронної черги для відвідування Центрів обслуговування платників можна записатись онлайн Також попередній запис на отримання послуг у ЦОП доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800 501 007. З переліком Центрів обслуговування платників Головного управління ДПС у Полтавській області, їх адресами, Плануйте візит заздалегідь – заощаджуйте свій час! Продовжуємо цифровізацію послуг для платників податків! Детальніше...
 
Офіс податкових консультантів: Ми завжди поруч!
Офіс податкових консультантів – простір уваги, поваги та довіри. Якщо виникли питання щодо податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи, якщо потрібна практична або консультаційна допомога висококваліфікованих фахівців у заповненні податкової звітності, заповненні декларації, поданні таблиці даних платника ПДВ, реєстрації й застосуванні РРО та/або ПРРО, перевірки стану розрахунків із бюджетом, ліцензуванні – звертайтесь до фахівців Офісу податкових консультантів у Полтавській області.
Усього за кілька днів роботи Офісу близька двадцяти платників отримали фахові консультацію та допомогу.
Наша мета – спілкуватись із платниками чітко, прозоро та доступно. Як працює Офіс у Головному управлінні ДПС у Полтавській області? Адреса: м. Полтава, вул. Європейська, 155. Графік роботи: Понеділок – четвер: з 8 год. 00 хв до 17 год. 00 хв, П’ятниця: з 8 год. 00 хв до 15 год. 45 хв, Обідня перерва: з 12 год. 00 хв до 12 год. 45 хв, Субота та неділя – вихідні дні. Для здійснення попереднього запису звертайтесь за номерами телефону модератора: (0532) 645555, +380686445555.
Більше інформації на субсайті Головного управління ДПС у Полтавській області за посиланням https://poltava.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/932000.html . Зверніть увагу! Під час повітряної тривоги надання консультацій припиняється. Головне управління ДПС у Полтавській області
Подання заяв до міжнародного Реєстру збитків: що варто знати
Реєстр збитків, завданих агресією Російської Федерації проти України, продовжує приймати заяви про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, заподіяних російською агресією. Реєстр збитків слугує для документального обліку доказів та інформації, що стосуються заяв про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих 24 лютого 2022 року або пізніше на території України в межах її міжнародно-визнаних кордонів, включаючи її територіальні води, всім зацікавленим фізичним і юридичним особам, а також державі Україна, включаючи її регіональні та місцеві органи влади, державні чи підконтрольні установи, міжнародно-протиправними діями Російської Федерації в Україні або проти України. Реєстром збитків визначений перелік категорій, за якими заяви можуть бути внесені до Реєстру збитків. На сьогодні перелік складає категорії та включає категорії заяв фізичних, юридичних осіб та держави Україна.
Можливість подання заяв щодо різних категорій відкривається поступово. Станом на сьогодні вже відкрито категорій: A1.1 Вимушене внутрішнє переміщення; A2.1 Смерть близького члена сім’ї; A2.2 Зникнення безвісти близького члена сім’ї; A2.3 Серйозні тілесні ушкодження; A2.4 Сексуальне насильство; A2.5 Катування або нелюдські чи такі, що принижують гідність, види поводження чи покарання; A2.6 Позбавлення свободи; A2.7 Примусова праця або служба; А3.1 Пошкодження або знищення житлового нерухомого майна; А3.2 Пошкодження або знищення нежитлового нерухомого майна; А3.6 Втрата доступу або контролю над нерухомим майном на тимчасово окупованих територіях. Наступні категорії будуть відкриті незабаром.
Детальніше...

Реєстрація місця проживання та повʼязані послуги: дізнавайтеся про них у Гіді з державних послуг За перші шість місяців року українці отримали у ЦНАП 10,2 млн послуг: 3,6+ млн з них — реєстраційні. На порталі та в застосунку Дія таких 5,2+ та 16,4+ млн.Як зручно скористатися потрібним сервісом — розповідаємо в Гіді з держпослуг. можна через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, у ЦНАП чи у виконавчих органах місцевих рад. Платформа об'єднує 2 000+ послуг у 19 тематичних категоріях — від соціальної підтримки — до грантів на власну справу та ветеранський сервіс.
Послуги, доступні онлайн на порталі та в застосунку Дія Видача витягу з реєстру територіальної громади
Реєстрація місця проживання дитини до 14 років
Зміна чи зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (для військовозобовʼязаних — у ЦНАП)
Декларування місця проживання дитини/онлайн, реєстрація дитини
Внесення змін до Реєстру територіальної громади
Послуги, за якими слід звернутися до ЦНАПу
Реєстрація місця проживання
Реєстрація місця перебування
Довідка про фактичне місце проживання
Посвідка на постійне проживання
Деякі сервіси доступні як онлайн, так і через особистий візит. Наприклад, внести зміни до інформації в Реєстрі територіальної громади
Ваш навігатор у світі держпослуг
Щоб не губитися в деталях щодо потрібного сервісу, використовуйте Гід з державних послуг.
Гід — це швидкий пошук потрібної послуги за хвилини, покрокові алгоритми та вичерпна інформація, що постійно оновлюється.
Якщо знайшли неточність в описі будь-якої послуги — повідомте нам, і ми оперативно відкорегуємо інформацію.
Робимо потрібні сервіси ближчими, де б ви не були.
     #ДІйМО_спільно
Для аудиторії молоді Міністерство соціальної політики, сім'ї та єдності України оновлює команду Офісу «ДІйМО» — і саме ти можеш стати її частиною! Гортай карусель допису, щоб дізнатися деталі Деталі та заявка за покликанням https://surl.lu/dbngxm Кінцевий термін подання заявок: 14 вересня 2025 року (включно) Не пропусти. Це не просто про участь — це про вплив і сенс #ДІйМО_спільно p.s. якщо ти раніше був(-ла) радником(-цею) чи амбасадором(-кою), тепер маєш можливість стати членом(-кинею) Офісу.
Для аудиторії батьків, опікунів/піклувальників, вчителів, соціальних працівників: Шукаємо активну молодь у команду «ДІйМО» при Мінсоцполітики! Міністерство соціальної політики, сім'ї та єдності України оголосило новий набір до Офісу дітей та молоді «ДІйМО» — консультативно-дорадчого органу, де молоді люди можуть впливати на державні рішення. Деталі та заявка за покликанням https://surl.lu/dbngxmКінцевий термін подання заявок: 14 вересня 2025 року (включно) Прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни, вчителі та соціальні працівники — розкажіть про цю можливість дітям і молоді. Це не просто про участь — це про вплив і сенс.

Міжнародний реєстр збитків – як подати заяву на компенсацію за знищене/пошкоджене житло, яке відновили власним коштом через «Дію» Міжнародний реєстр збитків, завданих агресією рф проти України (RD4U), створений для збору заяв про компенсацію втрат, шкоди та збитків, спричинених повномасштабною війною. Цей реєстр – перший етап міжнародного механізму, який у майбутньому дозволить постраждалим фізичним і юридичним особам, а також державі Україна, отримати відшкодування завданої шкоди. Щоб подати заяву до Міжнародного реєстру збитків (RD4U) щодо житла, відновленого власним коштом, потрібно заповнити відповідну форму на порталі Дія додати докази власності та витрат на ремонта потім підписати заяву електронним підписом. Подання заяв здійснюється через вебпортал «Дія» https://surl.li/mykzss Також рекомендується надати будь-які наявні матеріали, що підтверджують, зокрема, факт та суму завданих збитків, підтвердження вартості житла та витрат на ремонт: документи, записи, заяви, фотографії тощо. Послуга доступна всім громадянам України, чиє житло було пошкоджене чи знищене внаслідок російської агресії, навіть якщо воно знаходиться на тимчасово окупованих територіях або в зоні бойових дій. Для отримання додаткової інформації про процес подання заяв відвідайте вебсайт RD4U https://bit.ly/RD4USubmitClaim-uk Register of Damage for Ukraine - RD4U
  
Долучайтеся до третього сезону візійного акселератора «Відважна»: 6 мільйонів гривень на цифрову трансформацію жіночого бізнесу
Відкрито набір підприємиць на новий сезон національного візійного жіночого акселератора «Відважна 3. Цифрова еволюція бізнесу». Програма орієнтована на діючих підприємиць, які прагнуть трансформувати свій бізнес, — від базових цифрових процесів до стратегічної автоматизації та виходу на нові ринки. Цьогорічний фонд фінансової підтримки становить 6 мільйонів гривень. «Запускаючи національний проєкт Дія.Бізнес, ми прагнули побудувати екосистему підтримки, щоб кожен підприємець мав доступ до знань, інструментів і можливостей для розвитку. Сьогодні Дія.Бізнес має інструменти для підтримки на усіх етапах підприємницького шляху: від ідеї та експорту до консультацій і програм підтримки. Одна з них — національний акселератор “Відважна”, до якого за два сезони приєдналися 8 000 жінок з них 49 підприємиць залучили гранти на загальну суму 6,5 млн грн на розвиток власної справи. Новий сезон — “Відважна 3. Цифрова еволюція бізнесу” — орієнтований на досвідчених підприємиць, які прагнуть автоматизувати процеси, впровадити сучасні цифрові рішення, трансформувати бізнес-моделі. Це про підтримку тих, хто вже має досвід, але прагне стати більш технологічними та інноваційними», — Михайло Федоров, Перший віцепрем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації.
Детальніше...
|

Булінг у школі: куди звертатися та як діяти
Розпочався новий навчальний рік і учні повернулися до шкіл. Однак під час навчального процесу діти, на жаль, можуть зіткнутися з булінгом. Не всі конфлікти між учнями є цькуванням, проте важливо знати, що вважається булінгом і як діяти у таких ситуаціях. Про це розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги Що таке булінг та як він проявляється Закон визначає булінг як дії, що вчиняються стосовно дитини або дитиною стосовно інших учасників освітнього процесу і полягають у: ● психологічному (погрози, шантаж, принизливі погляди) ● фізичному (штовхання, підніжки, нанесення тілесних ушкоджень) ● економічному (крадіжки, пошкодження одягу чи особистих речей) ● сексуальному насильстві (образливі рухи тіла, зйомки в роздягальнях, образи сексуального характеру). Розрізняють також кібербулінг — цькування із застосуванням електронних комунікацій (залякування та шантаж через повідомлення в соцмережах, публікація фото та відео принизливого змісту). Булінг чи конфлікт: в чому різниця Однак не завжди насильство в освітніх закладах є булінгом. До типових ознак булінгу належать: ● систематичність (повторюваність) ● наявність сторін (кривдник, потерпілий, можуть бути спостерігачі) ● наслідком дій кривдника могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого. Відповідальність За вчинення булінгу передбачена адміністративна відповідальність — штраф від 850 до 3400 грн або громадські роботи. Розмір штрафу чи кількість годин громадських робіт залежить від віку кривдника, від того, чи булінг вчинено вперше або повторно, а також чи здійснювала його одна особа або група осіб. Куди звертатися по допомогу Якщо ваша дитина постраждала від булінгу або вам стало відомо про таку ситуацію, варто звернутися: ● до керівника закладу освіти — він зобов’язаний реагувати на випадки булінгу; ● до поліції — особливо якщо є загроза життю або здоров’ю; ● до системи надання БПД по юридичну підтримку. Де отримати безоплатну юридичну підтримку Кожна дитина може отримати безоплатно послуги юриста чи адвоката від системи надання БПД. Юристи роз’яснять права дитини, наприклад, як діяти у випадку булінгу та, за потреби, представлятимуть інтереси дитини в суді. Як звернутися до системи надання БПД: https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/
   
Новий сервіс ДПС – Офіс податкових консультантів: Увага. Повага. Довіра. З метою налагодження відкритого діалогу з платниками податків та надання практичних роз’яснень Державна податкова служба України запровадила новий сервіс для підтримки бізнесу та громадян – Офіс податкових консультантів.
Офіс податкових консультантів – це простір, де поєднуються професіоналізм, досвід та турбота про платника, щоб максимально ефективно та якісно допомогти бізнесу та громадянам розібратись у складних податкових питаннях. Команда фахівців, які допомагатимуть платникам податків уникати помилок та працювати впевнено, розуміючи та правильно застосовуючи норми податкового законодавства, разом знаходячи оптимальні рішення. Адже партнерство – це запорука підтримки та розвитку в часи викликів та відновлення економіки. Консультації безоплатні та доступні для всіх платників, в основі принципи конфіденційності, неупередженості та якісного сервісу. У Головному управлінні ДПС у Полтавській відсьогодні працює Офіс податкових консультантів – завітайте до команди висококваліфікованих фахівців за адресою: м. Полтава, вул. Європейська 155.
Графік роботи: Понеділок – четвер : з 8 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. П’ятниця : з 8 год. 00 хв. до 15 год. 45хв. Обідня перерва: з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45хв.
Звертаємо увагу, що реалізована можливість запланованого візиту та попереднього запису за допомогою Електронної черги (https://poltava.tax.gov.ua/media-ark/local-news/930766.html ), а також за номерами телефонів модератора Офісу податкових консультантів (0532) 645555, +380686445555.
Головне управління ДПС у Полтавській області
    
ДПС відкрила в регіонах 20 Офісів податкових консультантів для підтримки платників податків
ДПС відкрила в регіонах 20 Офісів податкових консультантів для підтримки платників податків. «Сьогодні презентували важливий для бізнесу і для кожного платника податків держави проєкт – Офіс податкових консультантів. Дуже вдячна, що ідею ДПС підтримали Міністр фінансів Сергій Марченко та Міністр економіки, довкілля та сільського господарства Олексій Соболев. Це ще один приклад, що влада спільно думає, як підтримати кожного платника, який сьогодні підтримує країну та наповнює бюджет», – розповіла в. о. Голови ДПС Леся Карнаух. Офіси відкрили одночасно у 20-ти регіонах нашої країни, крім Донецької, Луганської, Сумської, Запорізької, Херсонської областей та АРК Крим. Як тільки дозволятиме безпекова ситуація – такі Офіси з'являться і там. Бо дбаємо насамперед і про безпеку наших людей. Адреси Офісів: https://tax.gov.ua/others/kontakti/ofis-podatkovih-konsultantiv
Детальніше... ДПС виявила нереалістично низькі виторги у закладах харчування ДПС виявила, що окремі заклади харчування показують нереально низькі виторги. Деякі господарські об’єкти ресторанного господарства декларують до 50 тисяч гривень на місяць. Це показав аналіз діяльності суб’єктів господарювання, які працюють у сфері громадського харчування - ресторанах, кафе, барах, який провела ДПС.
На думку податкової, такі показники є економічно необґрунтованими. Навіть невеликий заклад зазвичай потребує мінімум трьох працівників – кухаря, офіціанта та бармена. При цьому відповідно до законодавства заробітна плата кожного з них не може бути меншою за 8 тисяч гривень.
Окрім витрат на оплату праці, власники таких закладів зобов’язані: - придбати ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем; - утримувати приміщення; - закупити продукти; - забезпечити інші витрати на утримання бізнесу; - сплачувати податки. Крім того, окремі ресторатори декларують лише безготівкові операції або готівкові розрахунки у яких є незначними – до 5 % від загального виторгу. У підсумку очевидно, що при задекларованих виторгах у розмірі до 50 тисяч гривень жоден заклад не зміг би реально функціонувати. Це шкодить не лише бюджету держави, а й самому бізнесу, адже ризикові заклади потрапляють під посилений контроль. Державна податкова служба звертає увагу підприємців на необхідність сумлінного виконання норм податкового законодавства. Всі розрахункові операції мають проводитися через реєстратори розрахункових операцій у повному обсязі. Наголошуємо, що податковий контроль ДПС здійснює з урахуванням рішення РНБО про запровадження правових і організаційних заходів щодо мораторію на безпідставні перевірки та втручання державних органів у діяльність бізнесу, та виключно з урахуванням ризик-орієнтованого підходу і за наявності високих ступенів ризику.

ОБЕРЕЖНО, АМБРОЗІЯ: ЯК УБЕРЕГТИСЯ ВІД АЛЕРГЕННОГО ВПЛИВУ Амброзія полинолиста – це карантинний бур’ян, пилок якого є одним із найпотужніших природних алергенів, і в Україні її включено до Переліку регульованих шкідливих організмів. Унаслідок тривалої дії пилку виникає сенсибілізація (підвищена чутливість) навіть у людей, які раніше не мали алергічної реакції. Тобто організм людини «запам’ятовує» пилок після першого контакту та наступного разу реагує на нього сильніше. Сезон цвітіння амброзії зазвичай триває з середини липня до середини жовтня. У цей період пилок постійно вивільняється і накопичується не лише в атмосфері, а й у житлових приміщеннях. За даними Американської колегії з питань алергії, астми та імунології (American College of Allergy, Asthma and Immunology), одна рослина амброзії може продукувати до 1 млрд пилкових зерен за сезон, тоді як для розвитку алергії вистачить усього 10 пилкових частинок на 1 м3 повітря. Яким чином розвивається алергічна реакція? Коли пилок амброзії потрапляє в організм – через дихальні шляхи, слизові оболонки або шкіру – імунна система сприймає його як загрозу. У відповідь вивільнюються біологічно активні речовини (наприклад, гістамін), що й провокують алергію. Симптоми алергії на амброзію: - закладеність носа, утруднене носове дихання; - водянисті виділення з носа; - чхання, сухий кашель; - почервоніння очей, сльозотеча; - пирхота в горлі; - висипання на шкірі (пухирі, плями), які супроводжуються свербежем; - у тяжких випадках – набряк та спазм дихальних шляхів, анафілактичний шок.
Детальніше... |
|