
Зміна даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, у випадку зміни місця проживання/реєстрації з метою своєчасного отримання кореспонденції поштовою адресою, фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних шляхом подання заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу. Щоб заповнити та подати заяву, потрібні: - документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних; - для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України; - для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік. Важливо: При поданні заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються). Способи подання заяви: - У паперовій формі: 1) Особисто – до будь-якого податкового органу. 2) Через представника, при цьому необхідно мати: - документ, що посвідчує особу представника; - документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням); - довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається). - В електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через: - Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua/); - мобільний застосунок «Моя податкова»; Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви. Головне управління ДПС у Полтавській області

Як визначити дату отримання доходу юрособам – платникам єдиного податку при проведенні розрахунків через POS-термінал Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи, які здійснюють розрахунки за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу визначають дату, зазначену у фіскальному (касовому) чеку. Таке роз`яснення ДПС надано Міністерством фінансів України. Разом з тим, Міністерство фінансів України висловило позицію, що для фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку у разі здійснення розрахунків за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу з метою його оподаткування є дата, зазначена в фіскальному (касовому) чекові. Відповідно до позиції Міністерства фінансів, положення Податкового кодексу України (далі – Кодекс) є єдиними для застосування платниками єдиного податку як фізичних особами – підприємцями, так і юридичними особами. Раніше ДПС дотримувалася позиції, що для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи датою отримання доходу при здійснені розрахунків за товари, роботи, послуги є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій та/або безготівковій) формі. Тож просимо юридичних осіб – платників єдиного податку врахувати ці зміни при веденні обліку та звітності. Нагадаємо, що згідно з пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу. Головне управління ДПС у Полтавській області
Чи може батько отримати закордонний паспорт дитини, якщо документи на оформлення подавала мати?

Нерухомість замість аліментів: як укласти договір Якщо один з батьків сплачує аліменти — можна домовитись про припинення таких виплат. Для цього платник повинен передати у власність дитини, або тому з батьків, з ким вона проживає, нерухомість. Оформити такий договір треба офіційно, замість сплати аліментів. Як це зробити — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. Яке майно можна передати Нерухоме майно, це може бути земельна ділянка, квартира, житловий будинок тощо. Як укласти договір 1. Зверніться до органу опіки та піклування:надайте документи на майно та документи, що посвідчують особу (паспорт громадянина України, картка платника податків) 2. Отримайте дозвіл 3. Зверніться до нотаріуса, щоб укласти договір. Якщо дитині виповнилося 14 років, вона бере участь в укладенні договору. Що далі Після укладення договору той із батьків, з ким проживає дитина, зобов'язується самостійно її утримувати. Майно може належати дитині або дитині та тому з батьків, з ким вона проживає (у спільній частковій власності). Чи можна продати таке майно Так, але поки дитина не стане повнолітньою — лише з дозволу органу опіки та піклування. Якщо дитині виповнилось 18 років, вона може самостійно розпоряджатися майном, на підставі права власності. Чи можна розірвати договір Так, але тільки через суд. Зокрема договір може бути визнаним недійсним: ● на вимогу того, хто передав нерухоме майно, якщо його ім’я як батька виключили з актового запису про народження дитини; ● якщо той із батьків, з ким проживає дитина, не виконує свій обов’язок щодо її утримання. Де отримати юридичну підтримку Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують як правильно укласти договір про передачу нерухомості замість аліментів, які документи потрібні та куди звертатися. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи надання БПД https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/
Сьогодні відбулася тридцять сьома позачергова сесія VIII скликання Омельницької сільської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області.
Депутати розглянули низку важливих питань, що стосуються бюджету, розвитку громади, соціального захисту, земельних відносин та інфраструктурних проєктів.Прийняті рішення сприятимуть подальшому розвитку громади, покращенню добробуту мешканців і ефективному управлінню ресурсами.

Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій З 1 січня 2022 року фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку другої-четвертої груп увійшли до категорії суб'єктів господарювання для яких застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим. Застосування РРО/ПРРО це насамперед загальноєвропейська практика спрямована на досягнення прозорості готівкових розрахунків та їх контрольованість, робота в межах норм чинного законодавства, захист прав споживачів, забезпечення внутрішнього контролю за роботою продавців. Шляхом встановлення РРО пройшли всі розвинуті країни світу, міжнародний досвід довів, що системне введення РРО приносить позитивний результат.Відповідно до вимог Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (РРО/ПРРО) не застосовуються платниками єдиного податку першої групи. Статтею 9 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено випадки, в яких РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються. Крім того, Постановою КМУ №1336 від 23.08.2000 затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО але з обов’язковим використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. Починаючи з 01.08.2020 року у суб’єктів господарювання з’явилася можливість реєструвати та застосовувати програмні реєстратори розрахункових операцій.Платники податків у своїй діяльності можуть використовувати одночасно різні типи РРО, як звичайні класичні (апаратні), так і програмні реєстратори розрахункових операцій. Суб’єкт господарювання може самостійно обирати класичний чи програмний РРО йому використовувати в залежності від характеру та особливостей здійснюваної діяльності, а також потреб та фінансових можливостей. При цьому, електронні чеки мають таку ж юридичну силу, як і паперові чеки. Сьогодні на ринку є великий вибір відповідних програм, як безкоштовних від податкової служби, так і альтернативних програмних рішень від комерційних розробників, адаптованих до бізнес-процесів різних секторів економіки.У разі проведення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО, чи проведення розрахункової операції через РРО/ПРРО на неповну суму вартості товарів застосовуються фінансові санкції у розмірі 100 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше, за кожне наступне вчинене порушення у розмірі 150 %. Для платників фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів/послуг (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння) передбачено фінансові санкції у розмірі 25 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше та 50 % вартості – за кожне наступне вчинене порушення. Дана норма діятиме в період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України. Головне управління ДПС у Полтавській області

Роздрібна торгівля підакцизними товарами: як не втратити ліцензію через порушення порядку проведення розрахунків Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує про підстави, за яких орган ліцензування може припинити, зокрема дію ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів. Зокрема, щодо підстав для припинення дії ліцензій визначених пунктами 29 та 33 частини другої статті 46 Закону від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Так, анулювати дозвільні документи можуть у випадку: 1. Продажу необлікованих товарів, що передбачає - Встановлення під час перевірки фактів зберігання або реалізації суб’єктом господарювання необлікованих алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів. - Такі факти мають бути зафіксовані в акті перевірки або у рішенні суду, яке набрало законної сили. - Обсяг таких товарів перевищує 0,5 % від обсягу продажу аналогічних товарів за попередню добу. 2. Відсутності фіскальних чеків - Відсутність у фіскальній пам’яті касового апарата трьох і більше розрахункових документів у вигляді фіскальних касових чеків, які були видані покупцям протягом періоду, що перевіряється або відсутність даних про них на фіскальному сервері контролюючого органу. Як запобігти анулюванню ліцензії? - Продавати товари лише за наявності первинних документів, що підтверджують їх походження. - Вести облік товарів відповідно до законодавства. - Не допускати порушень порядку проведення розрахунків. - Використовувати тільки ті касові апарати (РРО/ПРРО), які формують та передають розрахункові документи відповідно до законодавства. Дотримання цих правил допоможе уникнути анулювання ліцензії та штрафів. Головне управління ДПС у Полтавській області

Який порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків? З чого почати? Подати Облікову картку фізичної особи за формою № 1ДР, яка є одночасно є заявою для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО). Хто подає документи? Для малолітньої дитини до 14 років Облікову картку за ф. № 1ДР подає один із батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представник за довіреністю. Які документи потрібні? Свідоцтво про народження дитини. Якщо свідоцтво видане не українською мовою, необхідно надати засвідчений відповідно до законодавства переклад свідоцтва українською мовою (оригінал повертається після пред’явлення) та його копію. Документ, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів). Додаткові документи (за потреби): - Якщо батьки або один із них на момент народження дитини були іноземцями чи особами без громадянства потрібно надати довідку про реєстрацію особи громадянином України (після пред’явлення повертається). - Для підтвердження місця проживання (перебування) можна надати: витяг з реєстру територіальної громади, паспорт у вигляді книжечки, тимчасове посвідчення громадянина України. - Для підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Куди подавати документи? До будь-якого контролюючого органу особисто або в електронному вигляді через Е-кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова». Скільки часу це займає? Реєстрація особи у ДРФО здійснюється впродовж 3 робочих днів після звернення. Як отримати готовий документ? Документ, що засвідчує реєстрацію дитини у ДРФО (картка платника податків), може бути виданий одному з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представнику за довіреністю. Головне управління ДПС у Полтавській області

ЗАВЕРШИВСЯ ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЙ ДЛЯ ПЕНСІОНЕРІВ, ЯКІ ПІСЛЯ 60 РОКІВ ПРОДОВЖУЮТЬ ПРАЦЮВАТИ З 407 тисяч пенсіонерів Полтавської області 107,3 тисяч продовжують працювати. У нинішніх умовах для літніх людей це дуже важливо – зберігати соціальну активність і одержувати додаткову матеріальну підтримку. У Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області завершили проведення автоматизованого перерахунку пенсій для пенсіонерів, що продовжують працювати. Він передбачений частиною четвертою статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» і здійснюється щороку з 1 квітня. Перерахунку підлягали виплати двох категорій пенсіонерів з тих, що продовжували працювати, зокрема: - тих, хто набув не менше як 24 місяці страхового стажу після призначення пенсії чи її попереднього перерахунку; - тих, хто набув меншу кількість страхового стажу, але після призначення чи її попереднього перерахунку минуло два роки. Отже, цьогоріч пенсії перерахували працюючим пенсіонерам, якщо виплати були призначені чи востаннє перераховані до березня 2023 року. Якщо на 1 березня 2025 року набуто не менше як 24 місяці страхового стажу, перерахунок здійснюється з урахуванням страхового стажу і заробітної плати. При цьому пенсія може обчислюватись із того заробітку, з урахуванням якого обчислено пенсію при її призначенні чи попередньому перерахунку, або, якщо доцільно, враховується в тому числі заробіток, який людина одержувала, працюючи після призначення / попереднього перерахунку пенсії. Водночас показник середньої зарплати (доходу), який було враховано під час призначення / попереднього перерахунку пенсії, не змінюється. Якщо після призначення / попереднього перерахунку пенсії на 1 березня 2025 року набуто менше, ніж 24 місяці страхового стажу, перерахунок пенсії здійснюється не раніше як через два роки після її призначення / попереднього перерахунку з урахуванням лише набутого страхового стажу. Заробітна плата для обчислення пенсії не змінюється. Разом з тим є категорії пенсіонерів, що працюють, але пенсії яким не перерахують. Згідно із законодавством, це стосується пенсіонерів, яким пенсія призначена за вислугу років і які не досягли 60 років. Як свідчить аналіз, проведений у Головному управлінні, на Полтавщині перерахунок з урахуванням страхового стажу та заробітної плати проведено 33,5 тис. пенсіонерів. Чисельність пенсіонерів, які відчують реальне підвищення виплат, становить близько 19,5 тис. осіб. Як завжди, сума підвищення у зазначеної категорії отримувачів буде різною – від 50-ти гривень – до тисячі й більше. Зважаючи на те, що з нинішнього року звіти щодо нарахованої зарплати у Пенсійний фонд знову подають щомісячно, а не щоквартально, виплата пенсій в новому розмірі буде забезпечена в квітні. Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

Оподаткування доходів за кордоном: що варто знати українцям? Якщо ви громадянин України та отримуєте дохід за межами країни, важливо пам’ятати про свої податкові зобов’язання. Вам необхідно подати декларацію про отримання доходів та сплатити податки. Які податки необхідно сплатити? Будь-який дохід, отриманий за кордоном, підлягає оподаткуванню в Україні. Він оподатковується за ставками: - 18 % – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО); - 1,5 % – військовий збір (але тільки для доходів, отриманих до 1 січня 2025 року). Якщо дохід був отриманий в іноземній валюті, то сума перераховуються в гривню за офіційним курсом НБУ на день нарахування доходу. Як уникнути подвійного оподаткування? Якщо ви вже сплатили податки за кордоном, то в Україні повторно не доведеться сплачувати податок на доходи. Але важливо, щоб ця країна мала з Україною угоду про уникнення подвійного оподаткування. Що потрібно зробити? - Отримати довідку з податкової іноземної країни про сплачені податки. - Легалізувати її у тій країні, в якій були сплачені податки (наприклад, через консульство або органи, до повноважень яких належить легалізація таких документів). - Важливо! Зараховується сума сплаченого податку за межами України у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно було б сплатити в Україні. Тобто: - якщо за кордоном ви сплатили податок у розмірі 100 тис. грн, а в Україні вами визначено до сплати 80 тис. грн, то податок в Україні не сплачується; - якщо ж ви сплатили за кордоном 80 тис. грн, а в Україні підлягає сплаті 100 тис. грн податку, то вам потрібно буде доплатити тільки різницю – 20 тис. Що робити, якщо документів про сплату податків немає? - Ви маєте подати заяву до української податкової за місцем реєстрації та перенести термін подачі декларації до 31 грудня. Декларування благодійної допомоги Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то: - не потрібно подавати декларацію та платити податки, якщо ви отримували грошову чи гуманітарну допомогу від іноземних урядів або благодійних фондів. - потрібно подавати декларацію, якщо ви мали інші доходи (наприклад, зарплату або прибуток від фрілансу), навіть якщо отримували благодійну допомогу. Як подати декларацію, перебуваючи за кордоном? - поштою – надсилайте документи з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого терміну подання. - електронною поштою – через систему електронного документообігу України. Детальніше про процес подання декларацій та важливі терміни можна дізнатися за посиланнями: Як подати декларацію читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html. Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html. Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html. Головне управління ДПС у Полтавській області
|

ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА: ДОБІГАЄ КІНЦЯ ПЕРІОД ОЦИФРУВАННЯ Відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, подаються на оцифрування до Пенсійного фонду України згідно із Законом України від 5 лютого 2021 року №1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівників в електронній формі».Трохи більше року залишилося до завершення п’ятирічного періоду (до 10 червня 2026 року), протягом якого всі роботодавці повинні занести до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформацію про найманих працівників, яка раніше зберігалася на паперових носіях. З того часу, як розпочався процес оцифрування трудових документів, працівники Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області перевели в електронний формат 293,4 тисячі трудових книжок. При цьому документи аналізують і опрацьовують, відбираючи із загальнодержавної черги. Динаміку «нового життя» старих паперових документів про трудову діяльність можна представити таким чином: 2020 р 2021 р. 2022 р. 2023 р. 2024 р.Всього 5,3 тис. 53,0 тис. 80,9 тис. 71,2 тис. 75,2 тис. 293,4 тис. А яка ж ситуація на Полтавщині? Попри значну міграцію та суттєву втрату людського потенціалу, в області налічується нині 315,5 тис. найманих працівників, що майже на 20 тис. більше, ніж на початок війни. На жаль, лише 36,4% з них мають актуальні електронні трудові книжки. Процедура подання відомостей до Реєстру застрахованих осіб – у рамках сучасних технологій, нескладна і доступна кожному. Для того, щоб крокувати у ногу з сучасністю, слід здійснити такі кроки: - увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП); - заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки. До електронної трудової книжки також вносяться документи про освіту, про народження дітей (жінкам), про службу в армії (чоловікам), адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб. Після заповнення роботодавцем або застрахованою особою анкети та прикріплення сканкопій фахівці Пенсійного фонду переводять їх у цифровий формат і здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб. Надалі ці дані перебувають під надійним захистом системи кіберзахисту. У результаті успішного оцифрування трудової книжки будь-який український працівник може переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі Фонду інформацію про періоди роботи і наявний страховий стаж. Якщо при цьому виникають запитання, то на тому ж порталі можна подати звернення. Також можна звернутись до найближчого сервісного центру Фонду. Ще один сучасний ресурс - мобільний додаток «Пенсійний фонд». Він забезпечує доступ до електронних сервісів з мобільних пристроїв та робить спілкування максимально зручним та ефективним. НАГАДУЄМО: електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперової трудової книжки, у якому відображена уся наявна інформація про стаж, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі. Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області 
КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ЗА КОМПЕНСАЦІЄЮ, ЯКЩО ХОЧЕТЕ БЕЗКОШТОВНО РОЗМІСТИТИ ВПО За статистикою, на Полтавщині нині мешкає близько 200 тисяч внутрішньо переміщених осіб. Більшість з них орендують житло та знайшли роботу у нашому відносно безпечному регіоні. Для того, щоб стимулювати надавачів житла, зробити процес отримання компенсації більш зручним і доступним, спростити процедуру подання документів і прискорити процес відшкодування витрат, нещодавно впроваджений новий механізм призначення і виплати компенсацій за комунальні послуги та тимчасове проживання ВПО за програмою «Прихисток». Відтепер ці функції здійснює Пенсійний фонд України. З 1 березня власникам житла, які раніше отримували грошову компенсацію за програмою «Прихисток», надання компенсації продовжили автоматично.А тим власникам, які планують вперше скористатись програмою «Прихисток» або скористалися з початку року, після 1 березня слід звертатись до Пенсійного фонду України. Власник житла разом з представником сім'ї ВПО мають подати заяву та повідомлення встановленої форми. На кінець березня в Головному управлінні зафіксовано близько сотні заяв від власників житла щодо призначення компенсації за тимчасове безоплатне розміщення ВПО. Розмір компенсації становить 450 грн на місяць за розміщення однієї людини. Компенсація призначається на 6 місяців із автоматичним її продовженням після перевірки Пенсійним фондом на відповідність критеріям призначення. Не призначається компенсація у таких випадках: - власник житла та ВПО пов'язані родинних зв’язками; - ВПО понад місяць не проживає у житловому приміщенні, за адресою якого надається компенсація, або перебуває за кордоном більше 30-ти календарних днів поспіль на дату проведення перевірки; - протягом 3-х місяців до звернення ВПО придбали, отримали безоплатно або на пільгових умовах житло. Нагадуємо, що звернутися до Пенсійного фонду можна двома шляхами, а саме: - особисто (перелік сервісних центрів Пенсійного фонду в області - https://surl.li/pjnurg); - онлайн - через портал електронних послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) або мобільний додаток «Пенсійний фонд». Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області 
Податок на нерухомість: кому і скільки доведеться сплатити у 2025 році Власники житла, площа якого перевищує норми, мають сплатити податок на нерухомість. У 2025 році податок сплачується за звітний 2024 рік. Кому та скільки треба платити — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. Хто має сплатити податок на нерухомість Власники житла, якщо площа перевищує норми: - для квартир — понад 60 кв. м - для будинків — понад 120 кв. м - інших типів житла та їх часток — понад 180 кв. м Скільки треба платити Залежить від ставки податку та площі, що перевищує норму. Як визначається ставка податку Її визначає місцева влада у відсотках від мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року. Ставка податку не може перевищувати 1,5 % за 1 кв. м. На 1 січня 2024 року мінімальна заробітна плата становила 7100 грн. Тож максимальний розмір ставки — 106,5 грн за 1 кв. м. Як це виглядатиме на практиці Наприклад, Ви — власник квартири площею 65 кв. м Ставка податку — 1,5 % (7100 грн х 1,5 відсотка = 106,5 грн). Оподатковувана площа — 5 кв. м (65 кв. м – 60 кв. м) Сума податку: 5 кв. метрів х 106,50 грн = 532,50 грн. Коли платити Впродовж 60 днів з моменту отримання повідомлення. Повідомлення має прийти в особистий кабінет платника податків або рекомендованим листом на пошту до 1 липня. Що буде за несвоєчасну сплату Штраф у розмірі 5%, якщо затримка до 30 днів включно, 10% — понад 30 днів суми податкового боргу. Хто звільнений від сплати податку - власники нерухомості, сумарна площа якої не перевищує встановлених норм - власники, чия нерухомість знаходиться на окупованих територіях, пошкоджена, зруйнована чи в зоні активних бойових дій. Обʼєкти нерухомості, за які не доведеться сплачувати: - дитячі будинки сімейного типу - житло, яке належить дітям-сиротам, позбавленим батьківського піклування та дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями чи батьками, але не більше одного такого об’єкта на дитину - власність громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємств - житло, яке належить багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей. 
Інформація для власників бджолосімей, фізичних осіб і суб'єктів господарювання, які застосовують засоби захисту рослин щодо профілактики отруєнь бджіл «Інструкція з профілактики та встановлення факту отруєння бджіл засобами захисту рослин» встановлює основні причини отруєння бджіл, заходи щодо профілактики отруєння бджіл, установлення факту отруєння бджіл та допомоги постраждалим від отруєння бджолиним сім'ям, а також механізми визначення шкоди, заподіяної власникам пасік від отруєння бджіл. Ця Інструкція є обов'язковою для виконання всіма державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, юридичними особами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та фізичними особами - підприємцями, зокрема сімейними фермерськими господарствами, що провадять діяльність у галузі бджільництва та фізичними особами. В Інструкції зазначається, що основними причинами отруєння бджіл засобами захисту рослин є: - недотримання суб'єктами господарювання встановлених регламентів та санітарних норм і правил транспортування, зберігання, торгівлі та застосування засобів захисту рослин; - неповідомлення або несвоєчасне повідомлення власників пасік про час, місце і характер майбутнього застосування засобів захисту рослин для відповідного реагування; - наданням неповної інформації про заплановане застосування засобів захисту рослин та необхідні обмеження; - недостатньою ізоляцією бджіл або несвоєчасним вивезенням бджолиних сімей у безпечне місце; - неповідомлення власниками пасік місцевих державних адміністрацій або органів місцевого самоврядування про місце перебування пасіки під час кочівлі. Для недопущення отруєння бджіл засобами захисту рослин важливо: - застосувати засоби захисту рослин лише тих, які пройшли державну реєстрацію та включені до Державного реєстру пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, відповідно до Закону України «Про пестициди і агрохімікати» та повинно здійснюватися згідно з переліком пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, і доповненнями до нього, які містять науково обґрунтовані регламенти застосування препаратів (норми витрат, кратності обробок, обмеження щодо способу, періоду обробок, строків останньої обробки до збирання врожаю тощо) та є обов'язковими для дотримання всіма фізичними особами та суб'єктами господарювання; - для фізичних осіб та суб'єктів господарювання, які застосовують засоби захисту рослин, зобов'язані завчасно повідомляти органи місцевого самоврядування про заплановане застосування засобів захисту рослин шляхом надання повідомлення про застосування засобів захисту за три доби до запланованого їх застосування; - завчасне повідомлення подавати фізичною особою чи суб'єктами господарювання до органів місцевого самоврядування, на адміністративній території яких (з урахуванням відстані 10 кілометрів від зовнішнього периметру території застосування засобів захисту рослин) планується застосування засобів захисту рослин. У разі якщо територія, на якій планується застосовування засобів захисту рослин, знаходиться на адміністративній території двох чи більше органів місцевого самоврядування (з урахуванням відстані 10 кілометрів від зовнішнього периметру території застосування засобів захисту рослин), завчасно повідомляти всі органи місцевого самоврядування; - завчасно подавати таку інформацію: дата і час початку робіт із застосування засобів захисту рослин; територія майбутнього застосування засобів захисту рослин (площа (га), кадастровий номер (за наявності), місце знаходження ділянки тощо); назва препарату, діючі речовини та клас небезпеки запланованих до застосування засобів захисту рослин; спосіб (метод) застосування засобів захисту рослин; терміни ізоляції бджолиних сімей відповідно до класу небезпеки засобів захисту рослин; прізвище, ім'я та по батькові (за наявності) для фізичних осіб або повне найменування для суб'єктів господарювання; дані для зв'язку з фізичними особами та суб'єктами господарювання (номер телефону та адреса електронної пошти); відомості про сільськогосподарську культуру, що обробляється засобами захисту рослин; - доведення змісту завчасного повідомлення до відома власників пасік здійснювати шляхом його опублікування на офіційній інтернет-сторінці органів місцевого самоврядування або в засобах масової інформації місцевого рівня або оголошення завчасного повідомлення по радіо та/або телебаченню місцевого рівня, а також шляхом його надсилання особистим повідомленням на телефон чи на електронну адресу, зазначені під час реєстрації або кочівлі пасіки; - завчасне повідомлення про використання засобів захисту рослин на одній земельній ділянці (декількох земельних ділянках в одній місцевості) подавати кожного разу фізичними особами та суб'єктами господарювання до органів місцевого самоврядування в разі використання засобів захисту рослин. - усі роботи із засобами захисту рослин слід проводити у вечірні та ранкові години в період відсутності льоту бджіл при мінімальних висхідних повітряних потоках за швидкості вітру до 4 м/с. Як виняток, допускається проведення обробок удень у похмурі та прохолодні денні години з температурою навколишнього повітря нижче +10° C; - заборонено обробка квітучих медоносів і пилконосів в період цвітіння рослин. Обробка квітучих медоносів і пилконосів проводити в стадіях бутонізації до початку та після закінчення цвітіння рослин. Під час застосування засобів захисту рослин в умовах закритого ґрунту обробку потрібно проводити увечері після закінчення льоту бджіл або бджіл ізолюють у вуликах на строк, передбачений обмеженнями щодо застосування засобів захисту рослин, а до роботи із засобами захисту рослин допускати осіб, які пройшли медичний огляд, спеціальну підготовку та мають відповідне посвідчення (допуск), допуск та наряд на виконання робіт з пестицидами відповідно до Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами. У разі перевезення бджолиних сімей з місця фактичного розташування пасіки, зазначеного під час її реєстрації, власник пасіки або уповноважена ним особа зобов'язаний за два календарних дні повідомити органи місцевого самоврядування, на території яких він планує розмістити пасіку, про дату ввезення та вивезення пасік, надати свої контактні дані (номер телефону та адресу електронної пошти). Пасічник, який не повідомив органи місцевого самоврядування за новим місцем розміщення пасіки про перебування пасіки, бере на себе всі ризики завдання шкоди або загибелі пасіки внаслідок застосування засобів захисту рослин. 
Бджільництво за правилами: як оформити пасіку та захистити бджіл від отруєння Шановні суб'єкти господарювання та громадяни! Бджільництво є важливою галуззю як для економіки, так і для збереження екологічного балансу. З метою забезпечення законної та безпечної діяльності пасік, а також для захисту бджіл від отруєння, необхідно дотримуватися певних правил та процедур. У цій статті ми розглянемо основні вимоги, які стосуються кожного власника пасіки та тих, хто використовує засоби захисту рослин. 1. Отримання ветеринарно-санітарного паспорта пасіки – перший крок до законної діяльності. Ветеринарно-санітарний паспорт пасіки є ключовим документом, що підтверджує її благополуччя та відповідність ветеринарно-санітарним нормам. Отримання такого паспорта є обов'язковим для всіх власників пасік. Процедура отримання паспорта максимально спрощена: • Видача паспорта здійснюється в день звернення після подання заяви. • Заяву необхідно подати до Кременчуцького районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (для мешканців та власників пасік у Кременчуцькому районі). Власники пасік в інших районах звертаються до відповідних територіальних органів за місцем проживання або знаходженням пасіки. • Заява може бути подана як у письмовій, так і в електронній формі (з використанням кваліфікованого електронного підпису). • До заяви слід додати заповнений та підписаний паспорт пасіки. • Після перевірки документів посадова особа вносить інформацію до Реєстру паспортів пасік та видає паспорт власнику. • Кожному паспорту присвоюється унікальний номер, який зазначається на титульній сторінці та в Реєстрі паспортів пасік. До Реєстру паспортів пасік вноситься така інформація: унікальний номер, дані про власника (для юридичних осіб – найменування та код ЄДРПОУ, для фізичних осіб – ПІБ та РНОКПП або серія та номер паспорта), місце проживання/знаходження, контактні дані, фактичне розташування пасіки, кількість бджолиних сімей, порода бджіл (за наявності) та статус пасіки (зареєстрована/ліквідована). Важливо пам'ятати: У разі невідповідності документів або надання неповної інформації, їх повернуть власнику протягом одного дня. Відмова у видачі паспорта без обґрунтованих причин не допускається. Паспорт підлягає заміні у разі втрати, пошкодження або зміни власника. При припиненні діяльності пасіки необхідно повідомити територіальний орган протягом 10 календарних днів. Ветеринарно-санітарний стан пасіки фіксується в паспорті після проведення відповідних заходів, а результати щорічного весняного обліку вносяться до 15 травня в додаток паспорта. 2. Реєстрація пасіки в органах місцевого самоврядування – обов'язкова процедура після отримання паспорта Після отримання ветеринарно-санітарного паспорта, наступним важливим кроком є реєстрація пасіки в органах місцевого самоврядування за місцем проживання фізичної особи або місцезнаходженням юридичної особи. Для реєстрації необхідно подати: • Заяву про реєстрацію пасіки від власника або уповноваженої особи. • Засвідчену заявником копію ветеринарно-санітарного паспорта пасіки. У заяві необхідно вказати: ПІБ, місце проживання, РНОКПП або серію та номер паспорта (для фізичних осіб); найменування (для юридичної особи), ПІБ (для фізичної особи – підприємця); місцезнаходження/проживання; код ЄДРПОУ/РНОКПП або серію та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців) та контактну інформацію (номер телефону, електронну адресу). Важливо пам'ятати: Про припинення діяльності пасіки необхідно повідомити орган місцевого самоврядування протягом 10 календарних днів. У разі перевезення пасіки на територію іншої громади, слід повідомити обидва органи місцевого самоврядування не пізніше ніж за два календарних дні до перевезення, надавши інформацію про місце розташування, час прибуття та виїзду, кількість бджолиних сімей та контактні дані. У разі отримання інформації про заплановане застосування засобів захисту рослин, органи місцевого самоврядування зобов'язані повідомити зареєстрованих пасічників протягом чотирьох робочих годин. 3. Дотримання Інструкції з профілактики та встановлення факту отруєння бджіл засобами захисту рослин – запорука збереження бджіл Захист бджіл від отруєння є критично важливим. Фізичні особи та суб'єкти господарювання, які застосовують засоби захисту рослин, зобов'язані завчасно, за три доби до запланованого застосування, повідомляти органи місцевого самоврядування. Органи місцевого самоврядування зобов'язані доводити зміст завчасних повідомлень до відома власників пасік шляхом публікації на офіційному вебсайті, у місцевих ЗМІ, через радіо та телебачення, а також шляхом надсилання особистих повідомлень на телефон або електронну пошту, зазначені при реєстрації пасіки. На період обробки пасічник повинен вивезти пасіку або ізолювати бджіл у вуликах на термін не більше ніж 12 годин, дотримуючись встановлених правил ізоляції. У випадку виявлення ознак отруєння бджіл, власник пасіки має право звернутися до органів місцевого самоврядування з вимогою про обстеження пасіки та фіксацію цього факту. Постійно діюча комісія із встановлення факту отруєння бджіл збирається невідкладно, але не пізніше ніж через 24 години після отримання заяви. Збитки, завдані власнику пасіки, оцінюються цією комісією, фіксуються в Акті встановлення факту отруєння бджіл та відшкодовуються в судовому порядку. Під час роботи комісії Наявність та кількість бджолиних сімей підтверджуються ветеринарно-санітарним паспортом пасіки. Без паспорта або відповідних записів у ньому інформація власника до уваги не береться. Що важливо знати при виборі та застосуванні засобів захисту рослин? При виборі препаратів необхідно враховувати їхню небезпеку для бджіл, яка визначається класом небезпечності. Дозволено використовувати лише зареєстровані засоби. Застосування пестицидів та агрохімікатів повинно здійснюватися виключно згідно з науково обґрунтованими регламентами, що визначають норми витрат, кратність обробок, обмеження та строки останньої обробки до збирання врожаю. Найчастішими причинами отруєнь є неповідомлення або несвоєчасне повідомлення пасічників про заплановані обробки та надання неповної інформації. Обов'язки тих, хто застосовує засоби захисту рослин: • Вживати всіх можливих заходів для попередження отруєння бджіл. • Завчасно, не пізніше ніж за три доби до запланованого застосування, повідомляти органи місцевого самоврядування. У завчасному повідомленні необхідно вказати: дату та час початку робіт, територію обробки (площа, кадастровий номер, місцезнаходження), назву препарату, діючі речовини та клас небезпеки, спосіб застосування, терміни ізоляції бджіл, контактні дані особи, що проводить обробку, та відомості про сільськогосподарську культуру. Важливі правила проведення робіт: Обробку необхідно проводити у вечірні та ранкові години, коли бджоли не літають, при мінімальних висхідних потоках повітря та швидкості вітру до 4 м/с. Обробка квітучих медоносів під час льоту бджіл категорично заборонена. До роботи з пестицидами допускаються лише особи з відповідною підготовкою та медичним оглядом. Дотримання цих простих, але важливих правил допоможе зберегти бджіл, забезпечити якісне запилення сільськогосподарських культур та підтримати розвиток бджільництва у нашому регіоні. У разі виникнення будь-яких питань, звертайтеся до відповідних органів для отримання роз'яснень та допомоги. |
|