
ДПС запрошує бізнес долучатися до тестування SAF-T UA Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що ДПС запрошує представників бізнес-спільноти та розробників програмного забезпечення долучитися до тестування функціоналу системи електронного аудиту (е-аудит). Участь у тестуванні надає можливість: - протестувати функціонал системи, що дозволить завчасно адаптувати внутрішні процеси до вимог майбутнього податкового контролю; - впливати на вдосконалення механізмів перевірок, надаючи зворотний зв’язок щодо роботи системи; - підвищити рівень підготовленості до цифрового формату податкового адміністрування, що зменшує ризики та сприяє прозорій взаємодії з органами ДПС. Долучитися до тестування можна в Електронному кабінеті. На вебпорталі ДПС у банері «SAF-T UA» розміщено: - детальний опис формату SAF-T UA; - опис елементів SAF-T UA та XSD (визначення схеми XML) для SAF-T UA, - технічну документацію (включаючи XML-схеми -XSD); - приклад заповнення файлу; - релізи змін та інша корисна інформація для платників податків і розробників програмного забезпечення; - відповіді на найбільш поширені питання, які виникають у платників податків під час формування та подання SAF-T UA. Довідково. SAF-T UA (Standard Audit File for Tax) – це електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов'язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб'єкта господарювання за певний період, який є частиною реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, затвердженої розпорядженням КМУ від 27.12.2023 № 1218-р. Впровадження електронного аудиту (е-аудит) є одним із ключових напрямів реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р. Це дозволить значно підвищити ефективність контрольно-перевірочної роботи та сприятиме цифровій трансформації податкового адміністрування, зокрема через впровадження стандартного аудиторського файлу SAF-T UA (Standard Audit File for Tax). Головне управління ДПС у Полтавській області

Консультування та підтримка мобілізованих фізичних осіб-підприємців і самозайнятих осіб, ветеранів, членів їх сімей – у фокусі уваги податківців Полтавщини Головне управління ДПС у Полтавській області вкотре наголошує, що одним із важливих напрямів роботи фахівців податкової служби області є консультування фізичних осіб-підприємців і самозайнятих осіб, які призвані на службу до лав Збройних Сил України, ветеранів, а також членів їх родин. Для консультацій з податкових питань мобілізованих фізичних осіб-підприємців, самозайнятих осіб та ветеранів, а також членів їх родину податковій Полтавщини працює телефон «гарячої лінії»: +38 (066) 754 01 28. За вищезазначеним номером телефону «гарячої лінії» фахівці надають роз’яснення і консультації з питань щодо: - сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування мобілізованими особами- підприємцями; - порядку подання заяви про неможливість виконання податкового обов’язку мобілізованими фізичними особами-підприємцями, самозайнятими особами,порядку її заповнення та переліку підтверджуючих документів, які необхідно додати до заяви; - відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.Корисні інформаційні матеріали знаходяться на субсайті Головного управління ДПС у Полтавській області за посиланнямhttps://poltava.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/894601.html . Головне управління ДПС у Полтавській області

Ящур: чи загрожує він людям? Ящур — це одне з найбільш заразних вірусних захворювань парнокопитних тварин (корів, свиней, овець, кіз), яке викликає значні економічні збитки в аграрному секторі. У період спалаху цього захворювання серед населення виникає цілком логічне запитання: чи може людина заразитися ящуром? Чи становить ящур небезпеку для людини? Ящур вважається передусім хворобою тварин, але в поодиноких випадках може передаватися людині. Найбільшому ризику піддаються працівники тваринницьких господарств, ветеринари, доярки, працівники м’ясопереробних підприємств — тобто ті, хто безпосередньо контактує з інфікованими тваринами або зараженими біоматеріалами (слиною, молоком, м’ясом,виділеннями). Як проявляється ящур у людини? Захворювання в людини, як правило, перебігає в легкій формі. Основні симптоми: • підвищена температура тіла, слабкість; • біль у горлі;• висип або пухирці в ротовій порожнині, на долонях та ступнях; • дискомфорт при ковтанні, ураження слизових оболонок.! Якщо після контакту з тваринами у вас з’явилися подібні симптоми,обов’язково зверніться до лікаря. Чи передається ящур від людини до людини? На сьогодні випадків передачі ящуру від людини до людини не зафіксовано. Основний шлях зараження — контакт із хворими тваринами або інфікованими матеріалами. Як уберегтися? • Уникайте контакту з тваринами, які мають ознаки захворювання. • Використовуйте засоби індивідуального захисту при роботі з тваринами:рукавички, халати, маски. • Дотримуйтеся правил особистої гігієни після догляду за тваринами. • Не вживайте сире молоко та м’ясо без термічної обробки. • Застосовуйте дезінфекційні заходи для інвентарю та взуття. Якщо є підозра на ящур - не зволікайте! Негайно звертайтеся до фахівців ветеринарної медицини. Оперативне реагування дозволяє швидко локалізувати вогнище, запобігти поширенню хвороби та вберегти як тварин, так і людей. У разі підозри на ящур звертайтеся на гарячу лінію Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області: (0532) 56 99 81.

Омельницька громада - серед учасників цифрової трансформації: результати І кварталу 2025 року Міністерство цифрової трансформації України опублікувало результати цифровізації регіонів та громад за І квартал 2025 року. Вперше дані до Індексу цифрової трансформації були зібрані напряму через платформу Дія.Цифрова громада - зручно, швидко та онлайн. Полтавська область посіла 4 місце серед регіонів України з показником 39,98%. Найвищі результати область демонструє у таких напрямах, як: - розвиток цифрової інфраструктури; - цифровізація публічних послуг; - підвищення цифрових навичок населення.Омельницька громада у цифровому русі з показником 31,43 %. Омельницька територіальна громада активно долучається до процесів цифрової трансформації. Упроваджуються електронні адміністративні послуги, покращується інтернет-покриття, активно працює ЦНАП, проводиться навчання з цифрової грамотності. Усе це - для зручності наших жителів і підвищення якості життя. Цифрова держава починається з цифрових громад! Ми працюємо щодня, щоб ці зміни були не лише на словах, а у вигляді реальних, зручних сервісів для мешканців. Ознайомитися з повними результатами цифровізації: Перейти на портал Дія.Цифрова громада Проєкт реалізується Міністерством цифрової трансформації України у партнерстві зі швейцарсько-українською програмою EGAP, яку виконує Фонд Східна Європа.

12 травня розпочався Європейський тиждень громадського здоров’я. Громадське здоров’я — це галузь, спрямована на запобігання захворюванням, промоцію здорового способу життя та збереження безпечного середовища для нинішнього та майбутніх поколінь. Громадське здоров’я складається з широкого спектра напрямів — від імунізації й формування культури здоров’я з дитинства до запобігання епідеміям та зменшення впливу факторів ризику.Здоровий спосіб життя — основа міцного здоров’я. Профілактика неінфекційних захворювань — це інвестиція у якість життя людини та турбота про майбутнє. Українці мають високий тягар неінфекційних захворювань, серед них: серцево-судинні, онкологічні, діабет. Профілактичні огляди у лікаря мають стати звичкою. Лікування найефективніше на ранніх стадіях хвороби. Тому важливо звертатися до сімейного лікаря за перших симптомів і проходити регулярні скринінги відповідно до рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України. Нагадаємо, що складовими здорового способу життя є: - повноцінний сон. Намагайтеся лягати та прокидатися в один і той самий час та спати 7-8 годин на добу. - здорове харчування. Їжте свіжі овочі та фрукти, обмежуйте споживання солі й цукру, уникайте ковбас, промислової випічки, фастфуду, снеків. - фізична активність. Навіть помірні фізичні навантаження 150 хвилин на тиждень покращує стан серцево-судинної системи, допомагають підтримувати нормальний рівень холестерину та глюкози в крові, а також - здорову масу тіла. - відмова від тютюнових виробів та алкоголю. Так, за даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), щороку понад 8 млн людей в усьому світі помирають через хвороби, спричинені вживанням тютюну, а в Україні куріння забирає в середньому 85 000 життів. Алкоголь провокує розвиток багатьох захворювань, зокрема серцево-судинних і онкологічних, та стає причиною травм і аварій. - дотримання правил гігієни. Регулярно мийте руки, чистіть зуби, користуйтеся індивідуальним посудом, рушниками, бритвами, інструментами для манікюру. - контролюйте рівень артеріального тиску. Якщо у вас вже підвищувався тиск, або ви маєте артеріальну гіпертензію чи інші серцево-судинні захворювання, дотримуйтеся призначеного лікування та щоденно вимірюйте артеріальний тиск – зранку та ввечері. Це значно зменшить ризик розвитку різних ускладнень, зокрема інсульту та інфаркту міокарда. Культура турботи про здоров’я має починатися з дитинства. Закладання здорових звичок у дитинстві — основа активного довголіття. Це завдання батьків, вихователів, учителів — саме ви в перші роки життя формуєте у дитини ставлення до харчування, рухової активності, сну, гігієни, психоемоційного добробуту. Це інвестиція у здорове майбутнє всієї країни. А завданням фахівців є створення інформаційного поля і таких умов, за яких вибір здорового способу життя буде природним і легким. Запобігання епідеміям — спільна відповідальність. Ще одна важлива складова громадського здоров’я — епідеміологічний нагляд, націлений на виявлення загроз, реагування на спалахи інфекцій та запобігання їхньому поширенню. В умовах воєнного стану та викликів, пов’язаних із ним, роль епіднагляду стає критично важливою. Україна активно впроваджує сучасні підходи до епідеміологічного нагляду, що відповідають міжнародним стандартам і враховують новітні виклики у сфері громадського здоров’я. Для протидії інфекційним хворобам важливі дії кожного громадянина, а не лише держави. Якщо захворіли, звертайтеся до лікаря, носіть маски та залишайтеся вдома. Це не лише особиста справа, а й питання відповідальності перед оточенням, вашими близькими. Тільки лікар призначає антибіотики. Один із нинішніх викликів для громадського здоров’я, особливо в умовах війни, —антибіотикорезистентність (АМР). Невиправдане або надмірне застосування антибіотиків сприяє розвитку бактерій, стійких до ліків. Лікувати такі інфекції значно важче, підвищується ризик ускладнень, інвалідності та смертності. Щоб антибіотики залишалися ефективними, їх потрібно використовувати правильно — і лише за призначенням лікаря. Кожен має знати: антибіотики — не "таблетка від усього", а серйозні ліки, які не можна приймати “про всяк випадок”. Громадське здоров'я — спільна справа.Піклування про громадське здоров’я — це безперервний процес, що вимагає зусиль як від держави, так і від кожного громадянина. Від щоденних рішень — вакцинуватись, пройти профілактичний огляд, правильно харчуватись, дбати про психічне здоров’я — залежить здоров’я цілих поколінь. Лише об’єднавши зусилля, ми зможемо сформувати здорове суспільство.

Стаття 1 Шановні жителі Омельницької територіальної громади! Запрошуємо до співпраці усі небайдужі родини, які готові поділитись сімейним теплом з дітьми, які мають ризик залишитись без батьківського піклування та потребують тимчасової підтримки! В час війни, в час коли сотні дітей знаходяться в емоційному дисбалансі та відчутті небезпеки дуже важливо вміти надати їм тепло та любов, яких вони так потребують. Саме тому тема патронатного виховання наразі є вкрай актуальною. Адже патронатний вихователь- це людина, яка стоїть на сторожі допомоги сім’ям, які потрапили в складні життєві обставини. Патронатна сім'я - це тимчасова сім'я для дитини, яка опинилась у складних життєвих обставинах, що має мінімізувати травматизацію дитини, коли її забирають від батьків. Тобто,такі діти не будуть попадати в інтернатні заклади, а перебуватимуть в спеціально підготовленій сім'ї, де про них турбуватимуться, забезпечать догляд та реабілітацію. Які діти потребують такої послуги :новонароджені діти, від яких відмовились батьки; підкинуті, безпритульні діти; діти з сімей, де є загроза їх життю; діти, батьки або особи, які їх замінюють, померли, пропали безвісті, важко хворіють, діти батьків яких загинули під час війни. Стати патронатним вихователем Ви можете, якщо: Ви є громадянином України від 35 до 60 років (для жінки) і від 35 до 65 років (для чоловіка); Ви маєте повнолітнього члена сім’ї (чоловік або дружина, син чи донька, інший член сім’ї)чи повнолітню особу, які проживають з Вами на спільній житловій площі, готові бути Вашим добровільним помічником, пройти навчання і надавати Вам допомогу у догляді за влаштованою до сім’ї дитиною; Ви маєте належні житлово-побутові умови за місцем свого фактичного проживання, утому числі наявність окремої кімнати (крім прохідних кімнат, кімнат мансардного або підвального типу) та побутових зручностей; Ваш стан здоров’я дозволяє забезпечувати догляд та виховання дітей; Ви маєте позитивний досвід сімейного виховання власних дітей; Ви не маєте судимості, не були позбавлені батьківських прав; Ви або Ваш добровільний помічник є безробітними, бо основним місцем Вашої роботи стає патронатна сім`я, відповідно Вам нараховуватиметься страховий стаж. Не може бути патронатним вихователем особа, зазначена в статті 212 Сімейного кодексу України. Розмір грошового забезпечення становить три мінімальні заробітні плати на місяць. Оплата здійснюється за кожен день перебування дитини в сім'ї). Якщо патронатний вихователь провадить підприємницьку діяльність, розмір грошового забезпечення патронатного вихователя за надану послугу патронату над дитиною становить три з половиною мінімальної заробітної плати на місяць . Розмір грошового забезпечення помічника патронатного вихователя за надану послугу патронату над дитиною, становить одну мінімальну заробітну плату на місяць. На дітей влаштованих в сім'ю виплачується соціальна допомога на утримання дитини в сім'ї патронатного вихователя у розмірі двох з половиною прожиткових мінімумів для дітей віком до 6 років та для дітей віком від 6 до 18 років, а на дітей з інвалідністю здійснюються більші виплати. За детальною інформацією звертайтеся до Служби у справах дітей виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, за адресою: с.Омельник, вул. Центральна, буд. 66 Стаття 2 До уваги прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та опікунів(піклувальників)!Відповідно до листа служби у справах дітей Полтавської обласної військової адміністрації повідомляємо наступне. У змішаному форматі онлайн за допомогою програми ZOOM, трансляції на сторінку Facebook та офлайн з дотриманням безпекових норм, планується проведення щорічного проєкту ,,Всеукраїнський форум взаємодії та розвитку”. Метою заходу є забезпечення сталої взаємодії громади, медіа, бізнесу та органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у соціальному розвитку громад, участі молоді у відновленні України, створення додаткових можливостей для становлення, розвитку молоді , сприяння ініціативі та активності молодих громадян в усіх сферах життєдіяльності. Тема форуму: Взаємодія громадян, влади, медіа та бізнесу для віднови та сталого розвитку України, залучення молоді до активної участі, плани та пріоритети на 2025 рік. Реєстрація триває до 18 травня 2025 року включно за посиланням:для спікерів – https://forms.gle/7YjGb346iR7XGEeX9 для учасників та глядачів – https://forms.gle/bbhruBUrpyrLGGSG6 Додаткова інформація – на сайті: https://www.letsdoitukraine.org

ПРОЄКТ «ЧИСТЕ НЕБО» КОГО МИ ШУКАЄМО ТА НАШІ ВИМОГИ ДО КАНДИДАТІВ Проходження служби у дивізіоні перехоплювачів безпілотних літальних апаратів зенітного ракетно-артилерійського полку Сухопутних військ Збройних Сил України. ДЛЯ ВСІХ: Комунікабельність, організованість, цілеспрямованість, рішучість,гнучкість, бажання стати на захист своєї країни.Вік до 40 років (фахівці своєї справи розглядаються до 45)ЗОВНІШНІЙ ПІЛОТ (ОПЕРАТОР)/ШТУРМАН Освіта: (інженер-електронік/радіотехнік; ІТ/програмування;фотографія/відеооператор/медіадизайн; геодезія/картографія; GIS-спеціаліст/аналітик даних тощо). Досвід роботи (не менше 2-х років): системний адміністратор, програміст,тестувальник (QA), мережевий інженер, монтажники з підключення абонентів інтернет-провайдерів, ремонт електроніки, досвід у відеоіграх, моделюванні,3D-графіці, VR/AR – формування мислення в тривимірному просторі.МАЙСТЕР/МЕХАНІК Досвід роботи: автомеханік, слюсар, робота на СТО, механік промислової сфери, навички в саперній справі тощо. ВОДІЙ Орієнтування в просторі.Наявність категорій В1, В, С1, С. Досвід роботи: не менше 2-х років водіння автотранспорту.ОПЕРАТОР РЛС Навички користування комп’ютером, знання базових питань у фізиці. Досвід роботи: робота з радіоапаратурою.ТА БАГАТО ІНШИХ ПОСАД! ЩО МИ ПРОПОНУЄМО Служба виключно з обраної професії. Навчання та робота на сучасній та інноваційній техніці. Повне матеріально-технічне забезпечення. Якісна підготовка. Регулярні ротації бойових підрозділів для можливості відпочинку. Визначений термін військової служби. Постійний професійний ріст. Висока заробітна плата та соціальний пакет. ПИТАННЯ, ЯКІ НАМ ЗАДАЮТЬ НАЙЧАСТІШЕ 1. Який рівень заробітної плати у дивізіоні? Від 21 500грн + нараховується 30 000грн/міс пропорційно за кожен день несення бойового чергування.+допомога для оздоровлення, винагорода за збиті ворожі цілі, район виконання завдання в зоні бойових дій (для прифронтових областей). 2. Чи є відпустка для бійців підрозділу? Передбачена відпустка 30 діб на рік з можливістю виїзду за кордон. Також може надаватися відпустка за станом здоров’я чи за сімейними обставинами. 3. Чи можу я міняти обрану військову професію під час служби у підрозділі? Так, це можливо. Крім того, передбачений кар’єрний ріст та просування по службі. 4. На який строк підписується контракт у підрозділі? Перший контракт підписується на три роки, або до закінчення мобілізації. 5. Місце проходження служби? Підрозділи виконують завдання по всій території держави. Контактний номер для прийом у резюме кандидатів: +380 68 937 4599

Людина зникла безвісти: як подбати про її майно Якщо впродовж року людина не з’являлася в місці свого постійного проживання, а також немає відомостей, де вона перебуває — її можна визнати безвісно відсутньою. Для цього треба звертатися до суду та отримати відповідне рішення. Коли рішення набере чинності, можна розв'язувати питання з опікою над майном такої людини. Як стати опікуном майна безвісно зниклої людини — роз’яснюють юристи системи надання правничої допомоги. Хто може стати опікуном майна Родич або член сім’ї безвісно відсутньої людини, який(а) ● має повну цивільну дієздатність ● подав(ла) заяву про призначення опікуном майна. Опікун майна може бути лише один. Куди звертатися із заявою До нотаріуса для ● проведення опису майна ● призначення опікуна майном. Яке майно описується Те, що знаходиться за останнім місцем проживання безвісно відсутньої людини, або де знаходиться основна частина майна. Як відбувається опис майна В присутності двох свідків. Ними не можуть бути: ● нотаріус, що здійснює опис майна ● представник органу опіки і піклування ● людина, яка подала заяву про опіку над майном ● члени сім'ї та близькі родичі безвісно відсутньої людини ● люди, які не можуть прочитати або підписати акт опису майна. Що зазначається в акті опису ● дата та час складання ● дані про нотаріуса (ПІБ, назва нотаріальної контори чи нотаріального округу) ● дата отримання заяви про опіку над майном, доручення нотаріуса ● дані про учасників опису (ПІБ, місце проживання, за необхідності — місце роботи) ● ПІБ людини, яка визнана безвісно відсутньою ● відомості про особу, яка подала заяву про опіку над майном ● інформація про майно: його характеристики, стан, вартість. Як призначається опікун Нотаріус видає свідоцтво про призначення опікуна над майном та акт опису такого майна, що є невід’ємною частиною свідоцтва. Коли припиняється опіка над майном Якщо буде скасовано рішення суду про визнання фізичної особи безвісно відсутньою. Де отримати юридичну підтримку Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують як діяти у вашій ситуації. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.;пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи надання БПДhttps://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

Гнус – ворог фермера: як дрібні комахи завдають великих збитків тваринництву Літо – це не лише пора тепла та зелених пасовищ, а й час активності дрібних, настирливих кровопивців, об’єднаних загальною назвою – гнус. Здавалося б, дрібні комахи, але їхня присутність може обернутися справжнім лихом для фермерів, завдаючи значних економічних збитків та створюючи серйозні проблеми для здоров’я свійських тварин. Що ж таке гнус? Це ціла армія дрібних літаючих комах, серед яких найбільш докучливими для тваринництва є комарі, мошки, ґедзі та мокреці. Їхня ненаситна потреба у крові робить життя наших корів, коней, овець та іншої худоби справжнім пеклом. Атака з повітря: як гнус впливає на тварин Уявіть собі спокійне пасовище, де мирно жують траву корови. Раптом повітря наповнюється дрібним дзижчанням – це летить гнус. Сотні, а іноді й тисячі голодних комах сідають на шкіру тварин, проколюючи її гострими хоботками. Реакція не забариться: тварини стають неспокійними, починають нервово махати хвостами, бити ногами, тертися об дерева та огорожі, намагаючись позбутися настирливих "гостей". Цей постійний стрес призводить до зниження апетиту, погіршення сну, а отже – до зменшення надоїв молока та сповільнення приросту ваги. Крім фізичного дискомфорту, масові напади гнусу можуть призвести до значної втрати крові, особливо у молодих телят чи ослаблених тварин. Внаслідок цього розвивається анемія, яка проявляється блідістю слизових оболонок, слабкістю та загальним пригніченим станом. Не варто забувати й про алергічні реакції на укуси гнусу. У деяких тварин вони можуть проявлятися сильним свербежем, набряками, висипами на шкірі, а в окремих випадках навіть призводити до серйозних ускладнень. Також серйозною загрозою, яку несе гнус, є його здатність переносити збудників небезпечних захворювань. Комарі можуть бути переносниками анаплазмозу, вірусних енцефалітів та інших інфекцій. Ґедзі відомі як переносники трипаносомозів та туляремії. Мошки можуть передавати онхоцеркоз та інші паразитарні захворювання. Ці хвороби не лише погіршують стан здоров’я тварин, а й можуть призвести до їхньої загибелі, завдаючи величезних економічних втрат фермерським господарствам. Економічні втрати: гнус б'є по гаманцю фермера Вплив гнусу на тваринництво має прямий економічний вимір. Зниження надоїв молока, сповільнення темпів росту молодняку, витрати на ветеринарні препарати та лікування хворих тварин – усе це лягає важким тягарем на плечі фермерів. У випадках масового падежу худоби через хвороби, що переносяться гнусом, збитки можуть бути катастрофічними. Навіть якщо тварини виживають після нападу гнусу або перенесеної хвороби, їхня продуктивність може залишатися зниженою протягом тривалого часу, що також призводить до втрати прибутків. Тому боротьба з гнусом – це не лише питання комфорту тварин, а й важлива складова економічної стабільності фермерських господарств. Захист тварин: ефективні стратегії боротьби з гнусом Боротьба з гнусом – завдання комплексне, що потребує застосування різноманітних методів. Профілактика відіграє ключову роль у зменшенні популяції шкідників та захисті тварин. Регулярне прибирання гною та інших органічних відходів, які є місцем розмноження багатьох видів гнусу, є обов'язковим заходом. Важливо також обмежити доступ тварин до заболочених територій та стоячих водойм у періоди найвищої активності комах. Облаштування тваринницьких приміщень захисними сітками на вікнах та дверях може значно зменшити проникнення гнусу всередину. На ринку представлений широкий спектр репелентів та інсектицидів, призначених для захисту свійських тварин від комах. Важливо пам'ятати про необхідність їх правильного та безпечного використання, суворо дотримуючись інструкцій виробника та рекомендацій ветеринарних лікарів. Не менш важливим є своєчасний ветеринарний контроль та лікування захворювань, що можуть бути перенесені гнусом. Регулярні огляди тварин, лабораторні дослідження та консультації з ветеринарними фахівцями допоможуть своєчасно виявити проблему та запобігти її поширенню. Висновок Гнус – це серйозна проблема для тваринництва, яка може завдати значних економічних збитків та негативно вплинути на здоров’я свійських тварин. Ефективна боротьба з цими настирливими комахами потребує комплексного підходу, що включає профілактичні заходи, використання репелентів та інсектицидів, а також своєчасний ветеринарний контроль. Лише спільними зусиллями фермерів та ветеринарних служб можна мінімізувати негативний вплив гнусу та забезпечити здоров’я та продуктивність тваринницької галузі. Не варто недооцінювати цього маленького, але дуже небезпечного ворога фермера. Начальник Кременчуцького районного управління Володимир БАРЧУК
|

Працевлаштування працівника: що варто знати. Роз’яснення надає заступника начальника управління – начальника відділу з питань праці північного регіону управління інспекційної діяльності у Полтавській області Наталія ГУСКА Частиною четвертою статті 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.Форма повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту та порядок її подачі до територіального органу Державної податкової служби затверджені постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» від 17.06.2015 № 413 (далі – Постанова № 413). Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413» від 21.02.2025 № 184 внесено зміни у додаток 1 «Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту» до Постанови № 413. Дані зміни набрали чинності 26.02.2025. Про бажання працівника укласти трудовий договір свідчитиме складена ним власноруч і подана роботодавцю заява. Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу, має містити назву професії (посади), кваліфікацію, дату початку роботи, умови оплати праці (типова форма такого наказу затверджена наказом Держкомстату від 05.12.2008 № 489), з яким працівник ознайомлюється під особистий підпис. Отже, враховуючи вищевикладене, працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця. Нагадуємо, що згідно зі частиною другою статті 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи. Відповідно до вимог частини шостої статті 24 КЗпП забороняється укладення трудового договору з громадянином, якому за медичним висновком запропонована робота протипоказана за станом здоров'я. Трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим: 1) при організованому наборі працівників; 2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я; 3) при укладенні контракту; 4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі; 5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу); 6) при укладенні трудового договору з фізичною особою; 6-1) при укладенні трудового договору про дистанційну роботу або про надомну роботу; 6-2) при укладенні трудового договору з нефіксованим робочим часом; 6-3) при укладенні трудового договору з домашнім працівником; 7) в інших випадках, передбачених законодавством України. При цьому, відповідно до статті 2 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану сторони за згодою визначають форму трудового договору. Крім цього, при укладенні трудового договору в період дії воєнного стану умова про випробування працівника під час прийняття на роботу може встановлюватися для будь-якої категорії працівників. Відповідно до вимог частини першої статті 29 КЗпП до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника про: 1) місце роботи (інформація про роботодавця, у тому числі його місце знаходження, трудову функцію, яку зобов’язаний виконувати працівник (посада та перелік посадових обов’язків), дату початку виконання роботи; 2) визначене робоче місце, забезпечення необхідними для роботи засобами; 3) права та обов’язки, умови праці; 4) наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис; 5) правила внутрішнього трудового розпорядку або умови встановлення режиму роботи, тривалість робочого часу і відпочинку, а також про положення колективного договору (у разі його укладення); 6) проходження інструктажу з охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони; 7) організацію професійного навчання працівників (якщо таке навчання передбачено); 8) тривалість щорічної відпустки, умови та розмір оплати праці; 9) процедуру та встановлені цим Кодексом строки попередження про припинення трудового договору, яких повинні дотримуватися працівник і роботодавець. Додатково інформуємо, що з метою отримання консультаційної та методологічної підтримки з питань, що належать до повноважень Державної служби України з питань праці, зокрема у сфері трудових відносин, охорони та гігієни праці, промислової безпеки, гірничого нагляду та надання адміністративних послуг можна звертатися до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці за адресою: м. Полтави, вул. Матвійчука Юліана, буд. 119 або за номером телефону: 0684003887. 
Отримувати пенсію для ВПО, українців за кордоном і на ТОТ стало простіше Раніше внутрішньо переміщені особи (які отримали статус до 24.02.2022), українці за кордоном і на тимчасово окупованих територіях мали окремий алгоритм отримання пенсій. Тепер для всіх діють однакові умови виплат — незалежно від місця проживання. Що змінилось — розповідають юристи системи надання БПД Що змінилося: - отримати пенсію можна на карту будь-якого банку (раніше лише Ощадбанк) - громадяни, які проживають за кордоном або на ТОТ, повинні проходити фізичну ідентифікацію раз на рік (щороку до 31 грудня) - пенсіонери на ТОТ повинні здійснювати мінімум одну фінансову операцію на своєму рахунку кожні 6 місяців, якщо в ці пів року вони не проходили фізичну ідентифікацію. Умови виплати пенсії для тих, хто проживає на ТОТ або виїхав звідти Пенсії громадянам, які проживають на ТОТ або які виїхали з ТОТ виплачують за умови, що вони не отримували пенсію від рф. Як підтвердити? Подати до Пенсійного фонду України (ПФУ) заяву у довільній формі про неодержання пенсії від рф Як пройти фізичну ідентифікацію Офлайн, якщо ви перебуваєте в Україні на підконтрольній території і маєте можливість звернутись особисто. Або онлайн, якщо ви знаходитесь за кордоном або на ТОТ. При собі потрібно мати: - паспорт громадянина України або закордонний - картку, на яку надходить пенсія або документи про відкритий рахунок у банку - пенсійне посвідчення- якщо ви законний представник пенсіонера, окрім одного з видів паспорта треба надати нотаріальну довіреність, згідно з якою ви можете отримувати виплати замість пенсіонера - якщо пенсію отримує дитина — свідоцтво про народження дитини. Якщо не пройти ідентифікацію Пенсія не нараховуватиметься. Щоб відновити виплати, потрібно впродовж року пройти ідентифікацію. В цьому випадку виплату пенсії відновлять з дати її припинення. Що робити, якщо виплату пенсії припинили Написати до ПФУ заяву про поновлення виплат та пройти фізичну ідентифікацію. Як подати заяву: - особисто до будь-якого сервісного центру - через вебпортал електронних послуг ПФУ - поштою або електронною заявою. Якщо людина перебуває за кордоном — можна надіслати письмову заяву до ПФУ із свідоцтвом, про посвідчення факту, що фізична особа є живою. Отримати його можна в дипломатичній установі України (консульстві) в країні перебування. 
Як узгоджуються податкові зобов’язання: пояснення для платників податків Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що податкове зобов’язання – це сума податку, яку платник повинен сплатити до бюджету. Але коли ця сума вважається остаточною та підлягає обов’язковій сплаті? 1. Коли податкове зобов’язання вважається узгодженим? Податкове зобов’язання стає узгодженим у таких випадках: - Якщо платник самостійно задекларував суму податку – вона вважається узгодженою одразу після подання декларації. - Якщо податкова після перевірки нарахувала додаткові податкові зобов’язання, і платник не оскаржує це рішення – через 10 робочих днів після отримання податкового повідомлення-рішення (ППР) ця сума стає узгодженою. Важливо! Суми узгоджених податкових зобов’язань вносяться в облікову картку платника податків в автоматичному режимі. Якщо виникають розбіжності, платник податків має право ініціювати звірку даних зі звітності на відповідність інформації в базах даних ДПС або оскаржити рішення податкового органу. До закінчення строку на оскарження ДПС не здійснює стягнення сум податкових зобов’язань. 2. Що відбувається, якщо платник не погоджується з донарахуваннями? Якщо платник податків не згоден із нарахованими сумами, він має право їх оскаржити: Адміністративне оскарження (скарга в ДПС)- Платник має 10 робочих днів з дня отримання ППР, щоб подати скаргу до ДПС. - Під час розгляду скарги податкове зобов’язання не вважається узгодженим. - Якщо ДПС залишає ППР без змін, сума стає узгодженою з дня отримання рішення ДПС. Судове оскарження -Якщо платник подає позов до суду, податкове зобов’язання залишається неузгодженим до моменту набрання судовим рішенням законної сили. Але сам факт подання позову ще не є підставою для виведення суми з податкового боргу. Для цього необхідно отримати ухвалу суду про відкриття провадження( ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України). Важливо! Ухвала про відкриття провадження є важливим юридичним документом,який підтверджує факт судового розгляду спору про податкові зобов’язання. Вона дає змогу платнику податків захистити свої права та уникнути автоматичного стягнення сум, доки суд не ухвалить остаточне рішення. При цьому ухвала може надходити до сторін по справі як в паперовому вигляді, такі в електронному через електронний суд (Електронний судовий сервіс). Натомість лист платника податків з інформацією про оскарження податкових зобов’язань не є юридично підтвердженим фактом судового розгляду спору. - Якщо суд скасовує ППР – податок не підлягає сплаті. - Якщо суд підтверджує ППР – сума стає узгодженою з моменту набрання рішенням законної сили. 3. Чому це важливо? - Узгоджений податковий борг необхідно сплатити, інакше будуть нараховані штрафи та пеня. - Якщо податкове зобов’язання неузгоджене (оскаржується), воно не підлягає примусовому стягненню. Дії податкової щодо стягнення узгоджених сум податкових зобов’язань Податкові органи мають різні повноваження щодо стягнення податкових зобов’язань. Що робить податкова? Надсилає вимогу про сплату боргу - Якщо платник не сплатив податковий борг у визначений термін,податкова надсилає податкову вимогу (ст. 59 Податкового кодексу України). - Вимога містить суму боргу та строк для його добровільного погашення.У разі виведення суми з інтегрованої картки платника у зв’язку з оскарженням податкова вимога відкликається автоматично. Якщо у вас виникли запитання щодо узгодження податкових зобов’язань,звертайтеся до контролюючого органу за місцем обліку або подавайте звернення через Електронний кабінет платника. Головне управління ДПС у Полтавській області 
Як узгоджуються податкові зобов’язання: пояснення для платників податків Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що податкове зобов’язання – це сума податку, яку платник повинен сплатити до бюджету. Але коли ця сума вважається остаточною та підлягає обов’язковій сплаті? 1. Коли податкове зобов’язання вважається узгодженим? Податкове зобов’язання стає узгодженим у таких випадках: - Якщо платник самостійно задекларував суму податку – вона вважається узгодженою одразу після подання декларації. - Якщо податкова після перевірки нарахувала додаткові податкові зобов’язання, і платник не оскаржує це рішення – через 10 робочих днів після отримання податкового повідомлення-рішення (ППР) ця сума стає узгодженою. Важливо! Суми узгоджених податкових зобов’язань вносяться в облікову картку платника податків в автоматичному режимі. Якщо виникають розбіжності, платник податків має право ініціювати звірку даних зі звітності на відповідність інформації в базах даних ДПС або оскаржити рішення податкового органу. До закінчення строку на оскарження ДПС не здійснює стягнення сум податкових зобов’язань. 2. Що відбувається, якщо платник не погоджується з донарахуваннями? Якщо платник податків не згоден із нарахованими сумами, він має право їх оскаржити: Адміністративне оскарження (скарга в ДПС)- Платник має 10 робочих днів з дня отримання ППР, щоб подати скаргу до ДПС. - Під час розгляду скарги податкове зобов’язання не вважається узгодженим. - Якщо ДПС залишає ППР без змін, сума стає узгодженою з дня отримання рішення ДПС. Судове оскарження -Якщо платник подає позов до суду, податкове зобов’язання залишається неузгодженим до моменту набрання судовим рішенням законної сили. Але сам факт подання позову ще не є підставою для виведення суми з податкового боргу. Для цього необхідно отримати ухвалу суду про відкриття провадження( ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України). Важливо! Ухвала про відкриття провадження є важливим юридичним документом,який підтверджує факт судового розгляду спору про податкові зобов’язання. Вона дає змогу платнику податків захистити свої права та уникнути автоматичного стягнення сум, доки суд не ухвалить остаточне рішення. При цьому ухвала може надходити до сторін по справі як в паперовому вигляді, такі в електронному через електронний суд (Електронний судовий сервіс). Натомість лист платника податків з інформацією про оскарження податкових зобов’язань не є юридично підтвердженим фактом судового розгляду спору. - Якщо суд скасовує ППР – податок не підлягає сплаті. - Якщо суд підтверджує ППР – сума стає узгодженою з моменту набрання рішенням законної сили. 3. Чому це важливо? - Узгоджений податковий борг необхідно сплатити, інакше будуть нараховані штрафи та пеня. - Якщо податкове зобов’язання неузгоджене (оскаржується), воно не підлягає примусовому стягненню. Дії податкової щодо стягнення узгоджених сум податкових зобов’язань Податкові органи мають різні повноваження щодо стягнення податкових зобов’язань. Що робить податкова? Надсилає вимогу про сплату боргу - Якщо платник не сплатив податковий борг у визначений термін,податкова надсилає податкову вимогу (ст. 59 Податкового кодексу України). - Вимога містить суму боргу та строк для його добровільного погашення.У разі виведення суми з інтегрованої картки платника у зв’язку з оскарженням податкова вимога відкликається автоматично. Якщо у вас виникли запитання щодо узгодження податкових зобов’язань,звертайтеся до контролюючого органу за місцем обліку або подавайте звернення через Електронний кабінет платника. Головне управління ДПС у Полтавській області
|
|