Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

28.11.2025

Покроковий гайд: Як правильно заповнити декларацію про майновий стан і доходи

У 2025 році необхідно задекларувати доходи, отримані громадянами у 2024 році. Платник податків може обрати зручний для себе спосіб

подання податкової декларації про майновий стан і доходи. Це можна зробити як особисто, так і онлайн.
Зокрема, декларацію у 2025 році можна подати на сайті Державної податкової служби в особистому електронному кабінеті (далі – ЕК).
Для цього зареєструйтеся та зробіть такі кроки:
1. Зареєструйтеся за допомогою файлового або апаратного ключа. Якщо їх немає, можна зайти за допомогою Дія.Підпис.
2. Перейшовши на сайт Дія, оберіть банк, за допомогою якого потрібно провести ідентифікацію. Далі вас знову перенаправлять до особистого кабінету.
3. Перейдіть у розділ ЕК для громадян та оберіть пункт Податкова декларація про майновий стан і доходи.
Як правильно заповнити декларацію про майновий стан і доходи?
У першому рядку (позначений х) вкажіть тип декларації. У другому вкажіть звітний період (календарний рік).
У третьому вкажіть ПІБ, РНОКПП. У четвертому – місце проживання платника податку.
У п’ятому напишіть найменування органу контролю, до якого подається декларація. У рядку 6 позначкою х позначається резидентський статус платника податку (резидент, нерезидент).
У 10-му рядку вкажіть загальну суму доходів, які включаються до річного оподатковуваного доходу, податок на доходи фізичних осіб, військовий збір.
У рядку 10.8 вкажіть суму чистого оподатковуваного доходу, отриманого ФОП від провадження господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування.
У рядку 10.9 зазначте суму чистого оподатковуваного доходу, отриманого фізичною особою.
Вкажіть загальний обсяг доходу фізичної особи, отриманого від провадження господарської діяльності за спрощеною системою оподаткування.
Вкажіть доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого або нерухомого майна, які не підлягають оподаткуванню.
Додайте суму річного доходу, податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору.
Далі йде 13-й рядок, де треба вказати загальну суму податкових зобов’язань             з ПДФО.
В 14-му вкажіть суму ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку.
Не забудьте зазначити суму сплаченого податку за договором купівлі-продажу об’єкта нерухомості, нотаріальної дії щодо посвідчення якого не вчинено.
У наступному рядку вкажіть суму податків, сплачених за кордоном, на яку платник має право зменшити суму річного податкового зобов’язання.

Зазначте суму податкових зобов’язань з ПДФО та суму військового збору, вкажіть суму зобов’язань з єдиного внеску, що підлягає обов’язковій сплаті.
Вкажіть суму зобов’язань з єдиного внеску, що підлягає обов’язковій сплаті відповідно до договору про добровільну участь.
Вкажіть значення сум податкових зобов’язань у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок у попередніх звітних періодах.
Додайте реквізити банківського рахунку для перерахування коштів у разі повернення надміру сплачених сум податку.
Розпишіть відомості про власне рухоме або нерухоме майно, яке надається в оренду.
Наприкінці додайте підпис платника податку або особи, уповноваженої на заповнення декларації.
Знаходимо оптимальні рішення у відкритому спілкуванні з бізнесом
Актуальним питанням бізнесу та новим рішенням у сфері адміністрування податків була присвячена традиційна зустріч команди
Державної податкової служби України на чолі з в. о. Голови ДПС Лесею Карнаух з представниками бізнес-асоціацій та громадських об’єднань.
«Всі питання та проблеми проговорюємо чесно та відкрито. Саме такий формат дозволяє нам знаходити спільні рішення,
щоб оперативно долати усі виклики, особливо в умовах війни», – наголосила Леся Карнаух.
Вона подякувала бізнесу, який сьогодні працює та сплачує податки, та звернулась з проханням активізувати всі можливі ресурси.
Бо кожна гривня, яка надходить до бюджету, – це питання обороноздатності та існування країни.
«Постійні атаки росіян впливають на всіх без виключення. Ворог систематично знищує нашу енергетику, виробництва, логістичні лінії.
Бізнесу в таких умовах все важче виконувати свої податкові зобовʼязання, відповідно це має наслідок і на надходження до бюджету податків
та зборів в запланованих обсягах», – зазначила Леся Карнаух. Загалом, за її словами, за січень – жовтень 2025 року ДПС забезпечила 1,54 трлн грн надходжень до зведеного бюджету.
Виконання плану – 107,7 %.
Під час зустрічі обговорювалися питання:
Блокування податкових накладних
З початку року ДПС вчетверо скоротила кількість заблокованих податкових накладних. Наразі показник становить 0,2 %.
Це результат комплексних заходів, як на рівні ДПС, так і завдяки ухваленню урядом змін до нормативних актів.
Сервіс TAX Control
Запроваджено новий цифровий сервіс, який дозволяє кожному долучитися до боротьби з тінню в сфері торгівлі, послуг чи громадського харчування.
За тиждень роботи віджета вже надійшло майже 100 звернень. Найбільша кількість скарг – щодо невидачі фіскальних чеків та відмови приймати картку.
Е-аудит
ДПС докладає максимум зусиль, щоб вчасно впровадити е-аудит. Великі платники податків активно залучаються до експериментального запровадження е-аудиту.
ДПС уклала 38 меморандумів про участь в експерименті. 73 субʼєкти вже подали 732 файли SAF-T UA.
Стягнення податкового боргу
Впроваджено систему автоматичного стягнення податкового боргу з юридичних осіб з використанням електронних платіжних інструкцій.
За два місяці:
- сформовано 1,4 млн електронних платіжних інструкцій;
- стягнуто 197 млн грн;
- борги погасили 3440 платників.
Судові рішення
Позиція ДПС: рішення судів, що набрали законної сили, мають виконуються. Скарг на невиконання рішення судів стало значно менше.
CRM
Триває робота з впровадження CRM – системи, що допомагає податковій виявляти платників, у яких можуть бути податкові порушення. Це світова практика.
ДПС вже розробила і затвердила кілька документів:
- загальний план з удосконалення роботи з податковими ризиками,
- оперативний план,
- плани для окремих секторів економіки.
Результати вже відчутні. Наприклад, у сфері продажу електроніки та побутової техніки:
- за 9 місяців сума нарахованого ПДВ зросла у 1,3 раза, а податкове навантаження – до 1,6 %;
- податок на прибуток за 6 місяців зріс у 1,2 раза, а податкове навантаження – до 0,5 %.
«Економічна стійкість – наша спільна мета з бізнесом. І постійний діалог одне з одним – дієвий інструмент», – зазначила Леся Карнаух.

Порядок сплати податкових зобов’язань через касу банку
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що  Державна податкова служба України підготувала зручну пам’ятку,
яка допоможе громадянам розібратися у правилах заповнення платіжних інструкцій при сплаті майнових податків.
Розглянемо приклад cплати майнових податків через касу банку
Щоб сплатити податкове зобов’язання через касу банку надайте касиру таку інформацію:
- власний податковий номер та ПІБ;
- найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку/податку
на нерухоме майно, отриманого громадянином від органу ДПС);
- суму земельного податку/податку на нерухоме майно (з податкового повідомлення– рішення, отриманого громадянином від органу ДПС);
У полі призначення платежу вкажіть:
- код виду сплати: 101;
- додаткова інформація запису: сплата земельного податку за ____ рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок,
який сплачується, та звітний період).
Наступний крок:
- перевірте правильність даних, заповнених касиром банку у платіжній інструкції (у тому числі власний податковий номер громадянина);
- власноруч підпишіть правильність реквізитів платіжної інструкції для подальшого виконання її банком.
Водночас, у випадку сплати платежів за громадянина, який має податкові зобов’язанняз земельного податку/податку на нерухоме майно,
платник надає касиру банку інформацію щодо податкового номеру та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку/податку на нерухоме майно якого сплачуються.
Якщо реквізити платіжної інструкції заповнено без помилок, то сплачені кошти будуть зараховані до бюджету
як надходження земельного податку/податку на нерухоме майно від платника, який має податкові зобов’язання з цього податку, та зараховані в його інтегровану картку.
На наступний день після здійснення платежу платник зможе перевірити таке зарахування  у приватній частині Електронного кабінету.
Правила заповнення платіжних інструкцій при сплаті майнових податків
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що Державна податкова служба України підготувала зручну пам’ятку,
яка допоможе громадянам розібратися у правилах заповнення платіжних інструкцій при сплаті майнових податків.
Розглянемо приклад оплати через мобільні застосунки банків
Приклад 1. Сплата через мобільний застосунок банку
Щоб сплатити податкове зобов’язання через мобільний додаток банку виконайте такі дії:
Відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;
Заповніть платіжну інструкцію, вказавши: власний податковий номер та ПІБ   (автоматично заповнюється банком);
Вкажіть найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (використовується інформація з податкового повідомлення
– рішення на сплату земельного податку/податку на нерухоме майно отриманого громадянином від органу ДПС);
Зазначте суму податку з податкового повідомлення – рішення;
У полі призначення платежу вкажіть:
код виду сплати: 101;
додаткова інформація запису: сплата земельногоподатку/податку на нерухоме майно за ____ рік згідно з ППР(короткий опис у довільній формі інформації про податок,
який сплачується, та звітний період).
Перевірте, чи всі дані, заповнені у платіжній інструкції є вірними (у тому числі власний податковий номер громадянина) та підтвердіть платіж.
ДПС запускає цифровий сервіс «ТAX Control»
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що ДПС запускає цифровий сервіс «ТAX Control». Це інструмент для виявлення порушень у сфері торгівлі,
послуг чи громадського харчування. Про це повідомила на своїй сторінці у Facebook в. о. Голови ДПС Леся Карнаух.
Цифровий інструмент розміщений на вебпорталі ДПС – слід лише натиснути на віджет «TAX Control» у правому верхньому куті і відправити повідомлення.
Все доступно 24/7 та з будь-якого пристрою.
Зокрема, можна повідомити про:
- невидачу фіскального чека,
- торгівлю без ліцензії чи з порушенням реалізації підакцизної продукції,
- відмову прийняти картку,
- роботу без державної реєстрації,
- неоформлених працівників.
«Однакові правила роботи для всіх! Про це чую щодня, спілкуючись з бізнесом. Бо коли одні працюють чесно і прозоро, то інші – шукають схеми,
як мінімізувати сплату податків. І це та «тінь», через яку ми втрачаємо колосальні кошти. Ті самі, які могли б піти на підтримку військових,
відновлення інфраструктури, зарплати та пенсії», – сказала Леся Карнаух.
Вона наголосила, що чесність – це про кожного з нас, бо з подібними порушеннями стикається чи не кожен. Тому запровадження такого інструменту давно на часі.
«Це саме про спільну відповідальність та боротьбу з тінню. До речі, створити такий  інструмент давно просив і сам бізнес. Бо це дієво у боротьбі
з подвійними стандартами. І результат залежить від кожного з нас! Бачите порушення – долучайтеся до нашої команди в боротьбі з тінню.
Чесність нині   в тренді!» – наголосила в. о. Голови ДПС.
Увага!
Як подати повідомлення?
Для відправки заповніть всі обов’язкові поля:
- тип порушення;
- область та адресу місця, де виявлено порушення;
- короткий опис ситуації (не менше 30 символів);
- дані заявника: ПІБ, повна поштова адреса, телефон, email;
- додатково можна прикріпити фото або інші докази (до 5 МБ).
Безпека даних
Вся персональна інформація заявників захищена. Вона не передається третім особам і використовується виключно для розгляду повідомлення.
Для яких регіонів доступний сервіс?
TAX Control працює для всієї України, крім тимчасово окупованих територій, де податкові органи наразі не здійснюють діяльність:
- АРК Крим,
- Донецької,
- Луганської,
- Херсонської областей.
Терміни та порядок отримання першої та другої квитанцій при надсиланні
електронних документів
Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що електронний документообіг між платниками податків та контролюючим органом
здійснюється без укладання додаткового договору. Це передбачено пунктом 42.6 статті 42 Податкового кодексу України.
Платник набуває статусу субʼєкта електронного документообігу після направлення до контролюючого органу будь-якого електронного документу
у встановленому форматі із дотриманням вимог законів про електронні документи і електронну ідентифікацію та довірчі послуги.
Як працює обмін документами
- Платник формує документ із усіма обов’язковими реквізитами та підписує його кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом (КЕП/УЕП).
- Документ шифрується та надсилається до контролюючого органу протягом операційного дня.
- Після надходження система проводить автоматизовану перевірку – дійсність підпису, відповідність затвердженому формату,
наявність усіх обовʼязкових реквізитів та право підпису підписувачем.
Результат перевірки підтверджується квитанціями
- Перша квитанція надсилається автору протягом двох годин після отримання документа (або наступного робочого дня, якщо документ надійшов після закінчення операційного дня).
У ній вказано, чи пройшов документ перевірку.
- Якщо перевірка успішна, формується друга квитанція, яка підтверджує прийняття (реєстрацію) документа або повідомляє про його неприйняття із зазначенням причини.
Якщо платник не отримав першу квитанцію в зазначений строк документ вважається неодержаним контролюючим органом.
У разі наявності другої квитанції про прийняття документа, датою і часом його прийняття (реєстрації) вважається дата та час, зафіксовані у першій.
Якщо платник подає кілька примірників одного документа (наприклад, після виправлення помилок), оригіналом вважається останній правильно сформований документ,
який надіслано до граничного строку подання та прийнято контролюючим органом.
Головне управління ДПС у Полтавській області