
Як виправити допущені помилки в додатку 2 (Д2) до податкової декларації з ПДВ? Головне управління ДПС у Полтавській області інформує платників податку на додану вартість (ПДВ), що виправлення помилок, які були допущені у додатку 2 до податкової декларації з ПДВ, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку, до якого додається додаток 2 з відміткою «Уточнюючий». Звертаємо увагу на правила заповнення уточнюючого розрахунку: у заголовній частині додатка 2 до уточнюючого розрахунку проставляється позначка «Х» навпроти поля 013 – «Уточнюючий»; у полі 02 зазначається поточний звітний (податковий) період, у якому виправляється помилка та подається уточнюючий розрахунок; у полі 03 – звітний (податковий) період, що уточнюється. Таблична частина додатка 2 до уточнюючого розрахунку заповнюється наступним чином: у рядку додатка 2, що уточнюється, зазначаються вартісні показники зі знаком «–»; у наступному рядку зазначаються правильні показники (у разі їх наявності). Окремо наголошуємо! Рядки додатка 2, які не потребують виправлення, в уточнюючому додатку 2 не зазначаються. У такому ж порядку виправляються помилки в додатку 2, не пов’язані з вартісними показниками (наприклад, неправильно зазначені РНОКПП, звітний податковий період, дата/номер документа), при цьому підсумковий рядок «Усього» не заповнюється. Головне управління ДПС у Полтавській області

ЗІР – корисний інформаційний сервіс від ДПС Робота загальнодоступного інформаційного ресурсу (ЗІР) направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією: - актуальні ставки податків; - глосарії та довідники; - відповіді на запитання з понад 37 напрямів податкового законодавства; - щоденна підбірка відповідей на двадцять актуальних запитань; - податковий календар, який містить систематизовану інформацію про терміни сплати податків і зборів, платежів, подання звітності до органів ДПС; - зміни в податковому законодавстві. ЗІР дозволяє отримувати відповіді у будь який час та зручний для користувача спосіб. Постійно вдосконалюється орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків. Якщо платник податків бажає підписатись на розсилку і своєчасно отримувати інформацію про останні зміни у законодавстві, йому необхідно: - скористатися офіційним вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням https://www.tax.gov.ua/; - перейти на «Загальнодоступний інформаційно довідковий ресурс»; - потім за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ знайти «Інформування платників податків»; - натиснути «Приєднатися» та зареєструватися на отримання інформації про останні зміни в законодавстві на електронну адресу, заповнивши Форму зворотного зв’язку (заповнити та відправити); - після реєстрації на електронну адресу будуть систематично надходити новини законодавства. Завантажуйте зручний мобільний застосунок «Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів ДПС, а також сплати податків з використанням платіжних систем. Щоб володіти найактуальнішою інформацією податкового законодавства, приєднуйтесь до «Контакт-центру Податкової» в месенджері Viber. Головне управління ДПС у Полтавській області

Подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді – зручно та сучасно! Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу на найпопулярніший інструмент комунікації з податковою – «Електронний кабінет» (далі – «ЕК»), який працює цілодобово в режимі онлайн та забезпечує платників актуальною інформацією щодо податкового законодавства, кейсами для подання звітності, сплати податків, отримання довідок та іншої корисної інформації. Зокрема, звертаємо увагу, що при поданні декларації про майновий стан і доходи через «ЕК» для громадян створено спрощений механізм заповнення звітності з використанням анкетування, таким чином, здійснюється автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, а також даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів. Таким чином: Платники мають можливість подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді через «ЕК» для громадян та в меню Ведення звітності «ЕК». Також мобільний застосунок «Моя податкова» надає можливість фізичним особам подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді для реалізації права на податкову знижку. Інформаційні відеоматеріали щодо подання декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/10156.html . Головне управління ДПС у Полтавській області

Щодо застосування адміністративного арешту майна Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, адміністративний арешт майна платника податків (далі — арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом. Арешт майна може бути застосовано, якщо: - платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває в податковій заставі; - фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; - платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу; - відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; - відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам; - платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває в податковій заставі; - платник податків не допускає податкового керуючого до складання акту опису майна, яке передається в податкову заставу; - платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог податкового законодавства інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки); - нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки. Додатково повідомляємо, що арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону та коштів на рахунку платника податків.

19 травня 2025 року в стінах Полтавської обласної філармонії відбулася Урочиста церемонія нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада геніїв України» (GENIUS Olympiad Ukraine) – 2025. Маємо велику честь і щиру радість повідомити, що учениця 9 класу Рокитненської гімназії — Кравченко Маруся — здобула срібну медаль на цьому престижному інтелектуальному змаганні! Це визнання її наполегливої праці, високих знань, творчого підходу та неймовірної цілеспрямованості. Пишаємось тобою, Марусю! Бажаємо тобі невичерпного натхнення, яскравих ідей, нових звершень і ще більше перемог на шляху до наукових вершин! Нехай кожен крок наближає тебе до мрій, а успіх супроводжує завжди!

Увага: Шахраї здійснюють фейкову розсилку від імені ДПС Головне управління ДПС у Полтавській області попереджає платників податків про факти розповсюдження фейкових електронних листів нібито від імені органів ДПС виявили спеціалісти з кібербезпеки ДПС спільно з Урядовою командою реагування на комп'ютерні надзвичайні події України CERT-UA. Листи надходять з темою «Запит документів ГУ ДПС України: *НАЗВА ОРГАНІЗАЦІЇ*» та вкладенням у вигляді PDF-файлу. Вони містять у собі посилання на сервіс, де розміщено JS-скрипт «Запит ГУ ДПС України СЕД 22.05.2025- 0048811.pdf.js». Перехід на нього призводить до завантаження та запуску програмного забезпечення для віддаленого управління компʼютерами користувачів. Рекомендуємо не відкривати вкладення у підозрілих повідомленнях. Нагадуємо всі офіційні адреси електронної пошти ДПС обов’язково мають містити це доменне ім’я «tax.gov.ua» після символу «@». Наголошуємо: існує реальна небезпека зараження персональних комп'ютерів вірусами, що розповсюджуються електронною поштою. Фішингові листи містять посилання або прикріплений файл з архівом, в якому знаходиться програмне забезпечення для отримання віддаленого доступу до комп’ютерів користувачів. Завданням зловмисників є введення в оману користувача для відкриття ним вкладення. Користуючись електронною поштою: дотримуйтесь особистої кібергігієни; будьте обережними та уважними при відкритті вкладень, навіть якщо вони надійшли від відомих адресатів; не відкривайте отримані вкладення без попереднього підтвердження факту надсилання такого листа його відправником.

«Податок на Google»: за І квартал 2025 року сплачено 39,6 млн євро та 43,4 млн доларів США Перший квартал 2025 року завершили із зростанням надходжень так званого «податку на Google». За січень – березень цього року нерезиденти, які постачають електронні послуги українським споживачам, сплатили ПДВ до бюджету 39,6 млн євро та 43,4 млн доларів США. Про це в Telegram-каналі повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.За його словами, станом на перше квітня у гривневому еквіваленті це понад 3,5 млрд гривень.«Це +9,5 млн євро та +8,9 млн доларів США порівняно з цим же періодом минулого року. Відповідні звіти подала 121 особа. Кількість зареєстрованих платників зросла на 26 нових учасників», – сказав він. З 1 січня 2022 року в Україні вже 136 компаній – нерезидентів зареєстровані як платники ПДВ. Топ-платників: Apple, Google, Valve, Meta, Sony, Etsy, Netflix, Wargaming, Bolt, OpenAI, Ebay тощо. «Дякую всім платникам, які підтримують цивілізовані правила роботи та сплачують податки. Бо йдеться не лише про додаткові надходження до бюджету, які в умовах війни вкрай потрібні. Сьогодні разом забезпечуємо чесну конкуренцію між українськими та міжнародними компаніями», – зазначив Руслан Кравченко. Головне управління ДПС у Полтавській області

Тиждень безбар’єрності: ДПС впроваджує принципи доступності та рівного сервісу для всіх платників Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що стартував Національний тиждень безбар’єрності в рамках стратегії створення безбар’єрного простору в Україні за ініціативи першої леді України Олени Зеленської. Безбар’єрність – це про рівність, повагу до гідності, фізичну, інформаційну та цифрову доступність. Це, насамперед, – про дотримання інтересів та потреб кожного. Податкова служба прагне, щоб кожен громадянин або підприємець мав можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб. Безбарʼєрність у Державній податковій службі України: • доступ до онлайн-сервісів: найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору, Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування; • доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення: при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг; • ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача: • обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг. Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків. Із засадами та принципами безбар’єрності можна ознайомитися на вебпорталі ДПС у розділі Безбар’єрність. Головне управління ДПС у Полтавській області
Коли не нараховується пеня за помилкову сплату податкових платежів
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що якщо податки помилково сплачені на неналежний бюджетний рахунок пеня не нараховується, а нарахована анулюється, якщо платник: - дотримався граничних строків сплати податків, - подав заяву до територіального органу ДПС про повернення таких коштів із метою їх зарахування в погашення податкового зобов’язання або податкового боргу. У разі помилкової сплати платежів платник податків отримує електронне інформаційне повідомлення в приватній частині Електронного кабінету на наступний банківський день. У повідомленні зазначаються реквізити платіжної інструкції, за якою здійснена така сплата. Для оперативного реагування платнику необхідно: Перейти в режим «Введення звітності». Заповнити форму «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» за типом «J(F)13 Запити». Обрати ідентифікатор форми: - J1302002 — для юридичних осіб; - F1302002 — для фізичних осіб. До заяви необхідно додати копію платіжного документа, за яким було сплачено податок. У запропонованій формі необхідно: Заповнити відповідні поля електронного документа. Підписати та надіслати Заяву до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата. Довідково: Закон України № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства», який набрав чинності 16 березня 2024 року. Головне управління ДПС у Полтавській області
|

Закон № 3817: Щодо основних вимог до оптової торгівлі пальним Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що з 1 січня 2025 року набрали чинності всі норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817). Відповідно до Закону № 3817 основними вимогами до оптової торгівлі пальним є: ü оптова торгівля пальним здійснюється суб’єктом господарювання за наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним; ü суб’єкти господарювання здійснюють оптову торгівлю пальним виключно у споживчій тарі об’ємом до 5 літрів включно до отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним; ü також суб’єкти господарювання отримують ліцензію на право оптової торгівлі пальним на кожне місце оптової торгівлі пальним, а за відсутності місць оптової торгівлі – одну ліцензію за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходженням постійного представництва нерезидента; ü оптова торгівля пальним (крім оптової торгівлі за відсутності місць оптової торгівлі) здійснюється виключно з місць оптової торгівлі пальним; ü за відсутності місць оптової торгівлі оптова торгівля здійснюється: - з місця/ в місці зберігання пального, оптової торгівлі пальним, в якому ліцензіат здійснює придбання та/або отримує послуги із зберігання пального, за умови, що відпуск пального здійснюється суб’єктом господарювання, який отримав ліцензію на право зберігання пального, на право оптової торгівлі в такому місці; - у транспортному засобі, на якому переміщується та/або в якому зберігається пальне. Оптова торгівля пальним – діяльність з реалізації власно виробленого, ввезеного або придбаного пального суб’єктам господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю пальним, іншим суб’єктам господарювання, у тому числі в транспортному засобі, яким переміщується та/або в якому зберігається пальне. Звертаємо увагу! Не вважається оптовою торгівлею пальним заправлення пальним за договором підряду, що відноситься до власного споживання відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України. Місце оптової торгівлі пальним – об’єкт нерухомого майна, відмінний від земельної ділянки, або єдиний (цілісний) майновий комплекс, на території якого розташоване технологічне обладнання, призначене для приймання, зберігання пального, у тому числі для змішування пального або змішування пального та добавок (присадок) до пального, та оптової торгівлі пальним, який належить суб’єкту господарювання на праві власності або користування. Головне управління ДПС у Полтавській області

Працює Консультаційний центр з питань роботи СМКОР у Головному управлінні ДПС у Полтавській області У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють про роботу Консультаційного центру з питань роботи системи моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – СМКОР). У Консультаційному центрі можна оперативно отримати фахові відповіді щодо: - зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН;
- алгоритмів подання повідомлень до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено;
- заповнення таблиці даних платника податку на додану вартість;
- процедур виключення з переліку «ризикових» платників;
- інші питання, що стосуються роботи СМКОР.
Контактний телефон Консультаційного центру Головного управління ДПС у Полтавській області: +38(099)3096507 – з питань роботи СМКОР (консультації надаються у робочі дні з 08:00 – 20:00 години). Також платники податків мають змогу особисто звернутися за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 4 (Головне управління ДПС у Полтавській області). З понеділка по четвер з 08:00 до 17:00 год, п’ятницю з 08:00 до 15:45 год, обідня перерва: з 12:00 до 12:45 години. Фахівці податкової служби Полтавщини готові надати кваліфіковані роз’яснення, практичну допомогу та бути партнером для бізнесу! Головне управління ДПС у Полтавській області

ДПС запрошує бізнес долучатися до тестування SAF-T UA Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що ДПС запрошує представників бізнес-спільноти та розробників програмного забезпечення долучитися до тестування функціоналу системи електронного аудиту (е-аудит). Участь у тестуванні надає можливість: - протестувати функціонал системи, що дозволить завчасно адаптувати внутрішні процеси до вимог майбутнього податкового контролю; - впливати на вдосконалення механізмів перевірок, надаючи зворотний зв’язок щодо роботи системи; - підвищити рівень підготовленості до цифрового формату податкового адміністрування, що зменшує ризики та сприяє прозорій взаємодії з органами ДПС. Долучитися до тестування можна в Електронному кабінеті. На вебпорталі ДПС у банері «SAF-T UA» розміщено: - детальний опис формату SAF-T UA; - опис елементів SAF-T UA та XSD (визначення схеми XML) для SAF-T UA, - технічну документацію (включаючи XML-схеми -XSD); - приклад заповнення файлу; - релізи змін та інша корисна інформація для платників податків і розробників програмного забезпечення; - відповіді на найбільш поширені питання, які виникають у платників податків під час формування та подання SAF-T UA. Довідково. SAF-T UA (Standard Audit File for Tax) – це електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов'язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб'єкта господарювання за певний період, який є частиною реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, затвердженої розпорядженням КМУ від 27.12.2023 № 1218-р. Впровадження електронного аудиту (е-аудит) є одним із ключових напрямів реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р. Це дозволить значно підвищити ефективність контрольно-перевірочної роботи та сприятиме цифровій трансформації податкового адміністрування, зокрема через впровадження стандартного аудиторського файлу SAF-T UA (Standard Audit File for Tax). Головне управління ДПС у Полтавській області

Консультування та підтримка мобілізованих фізичних осіб-підприємців і самозайнятих осіб, ветеранів, членів їх сімей – у фокусі уваги податківців Полтавщини Головне управління ДПС у Полтавській області вкотре наголошує, що одним із важливих напрямів роботи фахівців податкової служби області є консультування фізичних осіб-підприємців і самозайнятих осіб, які призвані на службу до лав Збройних Сил України, ветеранів, а також членів їх родин. Для консультацій з податкових питань мобілізованих фізичних осіб-підприємців, самозайнятих осіб та ветеранів, а також членів їх родину податковій Полтавщини працює телефон «гарячої лінії»: +38 (066) 754 01 28. За вищезазначеним номером телефону «гарячої лінії» фахівці надають роз’яснення і консультації з питань щодо: - сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування мобілізованими особами- підприємцями; - порядку подання заяви про неможливість виконання податкового обов’язку мобілізованими фізичними особами-підприємцями, самозайнятими особами,порядку її заповнення та переліку підтверджуючих документів, які необхідно додати до заяви; - відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.Корисні інформаційні матеріали знаходяться на субсайті Головного управління ДПС у Полтавській області за посиланнямhttps://poltava.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/894601.html . Головне управління ДПС у Полтавській області 
Ящур: чи загрожує він людям? Ящур — це одне з найбільш заразних вірусних захворювань парнокопитних тварин (корів, свиней, овець, кіз), яке викликає значні економічні збитки в аграрному секторі. У період спалаху цього захворювання серед населення виникає цілком логічне запитання: чи може людина заразитися ящуром? Чи становить ящур небезпеку для людини? Ящур вважається передусім хворобою тварин, але в поодиноких випадках може передаватися людині. Найбільшому ризику піддаються працівники тваринницьких господарств, ветеринари, доярки, працівники м’ясопереробних підприємств — тобто ті, хто безпосередньо контактує з інфікованими тваринами або зараженими біоматеріалами (слиною, молоком, м’ясом,виділеннями). Як проявляється ящур у людини? Захворювання в людини, як правило, перебігає в легкій формі. Основні симптоми: • підвищена температура тіла, слабкість; • біль у горлі;• висип або пухирці в ротовій порожнині, на долонях та ступнях; • дискомфорт при ковтанні, ураження слизових оболонок.! Якщо після контакту з тваринами у вас з’явилися подібні симптоми,обов’язково зверніться до лікаря. Чи передається ящур від людини до людини? На сьогодні випадків передачі ящуру від людини до людини не зафіксовано. Основний шлях зараження — контакт із хворими тваринами або інфікованими матеріалами. Як уберегтися? • Уникайте контакту з тваринами, які мають ознаки захворювання. • Використовуйте засоби індивідуального захисту при роботі з тваринами:рукавички, халати, маски. • Дотримуйтеся правил особистої гігієни після догляду за тваринами. • Не вживайте сире молоко та м’ясо без термічної обробки. • Застосовуйте дезінфекційні заходи для інвентарю та взуття. Якщо є підозра на ящур - не зволікайте! Негайно звертайтеся до фахівців ветеринарної медицини. Оперативне реагування дозволяє швидко локалізувати вогнище, запобігти поширенню хвороби та вберегти як тварин, так і людей. У разі підозри на ящур звертайтеся на гарячу лінію Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області: (0532) 56 99 81. |
|