У рамах проведення Всеукраїнської акції «16 Днів проти насильства» працівниками Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини розроблено та презентовано посібник із запобігання та протидії домашньому насильству, у якому міститься інформація про поняття «домашнє насильство», його види, прояви та допомогу, яку може отримати постраждала особа. Посібник доступний за посиланнямhttps://ombudsman.gov.ua/.../posibnikzzapobigannyataproti...
Навіщо і як встановлюється факт проживання однією сім’єю Якщо двоє людей довгий час просто разом проживають як родина, то таке проживання не надає юридичних прав, які має подружжя. Однак що робити, коли укласти офіційно шлюб вже неможливо, а один із співмешканців хоче скористатися своїми правами, як би це було при зареєстрованому шлюбі? Існує спеціальна процедура, яка дозволяє отримати ці права. Роз’яснюють юристи системи безоплатної правничої допомоги. Щоб скористатися цими правами, коли шлюб укласти неможливо, наприклад, один зі співмешканців (партнерів) раптово помер, можна встановити факт проживання однією сім'єю. Це потрібно, наприклад, для розв’язання питань опіки та участі в утриманні дітей, при отриманні спадщини, розподілі майна, пенсії по втраті годувальника або оформлення юридичного права на догляд за партнером під час хвороби. Як встановлюється факт спільного проживання У суді. Суд може розглядати справи щодо встановлення факту спільного проживання, якщо: ● пара спільно проживала не менше п’яти років ● є мета встановлення факту, наприклад, розподіл майна, спадщина. Які докази можна подавати до суду ● показання свідків ● документи, які підтверджують факт проживання за однією адресою ● фотографії, листування ● документи про спільні витрати та придбання. Де отримати юридичну допомогу Кожна людина може отримати допомогу отримати безоплатно консультацію юриста від системи безоплатної правничої допомоги. Юристи розкажуть як діяти у вашій ситуації та допоможуть у складенні документів, крім документів до суду. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни, члени сімей загиблих Захисників і Захисниць України (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи БПДhttps://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/ Приклад допомоги у суді Прожили 38 років у цивільному шлюбі, але щоб оформити спадщину від чоловіка, довелося звертатися до суду З чоловіком Іваном Галина прожила у цивільному шлюбі 38 років. Офіційно реєструвати шлюб пара не бачила потреби, адже і так стосунки були чудові. Разом вели спільне господарство та виховували доньку Галини від першого шлюбу. Коли Іван помер, Галина звернулася до нотаріуса, щоб розпочати оформлення спадщини на майно, що залишилося від чоловіка, а саме земельну ділянку. Однак отримала від нотаріуса відмову, оскільки не є офіційною дружиною. Щоб розв’язати проблему, жінка звернулась до системи безоплатно правничої допомоги. Там їй пояснили, що для оформлення спадщини, необхідно черезсуд визнати факт проживання з Іваном однією сім’єю не менше як 5 років до часу відкриття спадщини.Галина має інвалідність, її середньомісячний дохід не перевищує розміру двох прожиткових мінімумів, це дає їй право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Юристка підготувала заяву до суду. До заяви додала довідку селищної ради та акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного проживання особи, якими підтверджується, що Галина та Іван спільно проживали та вели спільне господарство. А також залучила свідків – сусідів таодносельців. Cуд задовольнив позовні вимоги клієнтки та встановив факт проживання однією сім’єю не менше як 5 років до часу відкриття спадщини. Тут варто зауважити, що встановлення факту проживання однією сім’єю не дає право на отримання спадщини як спадкоємцеві першої черги. Згідно зі статтею 1264 Цивільного кодексу України такі спадкоємці належать до четвертої черги. У випадку із Галиною, вона була єдиною близькою людиною для свого чоловіка. Тому відсутність спадкоємців попередніх черг надала їй безспірне право успадкувати за законом земельну ділянку.
Щиро дякуємо мешканці села Омельник, Найдьон Любові Вікторівні, за люб'язно надану живу красуню-ялинку із власної садиби, яка стала справжнім символом святкового настрою для всієї громади. Слід зазначити, що вже другий рік поспіль пані Любов створює таку чарівну атмосферу для омельничан: минулого року це була сосна із власного двору, а цього року — ялинка. Такі вчинки є прикладом доброти, щедрості та небайдужості, які об'єднують людей та дають тепло в наші спільні свята. Шановна пані Любове, нехай добро, яке Ви даруєте людям, повернеться до вас сторицею! Дякуємо Вам за внесок у створення святкового настрою!
Як отримати свідоцтва українського зразка про смерть чи народження, що настали на ТОТ Щоб встановити факт смерті, що настав на тимчасово окупованій території, та отримати відповідне свідоцтво українського зразка, потрібно звертатися до суду. Встановити факт народження в окупації можна як без суду, так і в судовому порядку. Такі справи суди мають розглядати невідкладно. Судовий збір не стягується. Як відбувається процедура та куди можна звернутися по безоплатну юридичну допомогу для розв’язання цих питань — далі в матеріалі. Важливо збирати усі документи. Суд не “легалізує” документи, видані окупантами, а встановлює факт, що має юридичне значення. Для цього він може брати до уваги, зокрема, медичні документи, що видані на окупованій території. Тому важливо отримувати в медичних установах усі документи, які можуть засвідчити відповідний факт, наприклад: лікарське свідоцтво про смерть, медичне свідоцтво пронародження тощо.Прийняття таких документів не означає співпрацю з окупаційною владою. Тож не варто остерігатися їх отримувати.Також важливо зробити копії (фото) усіх отриманих документів та зберігати їх у надійному місці, наприклад, у хмарному сховищі, флешці тощо.Як отримати свідоцтво про смерть Коротко процедура така: родич звертається до ДРАЦСу по видачу свідоцтва про смерть. ДРАЦС йому письмово відмовляє. Родич встановлює факт смерті у суді та з рішенням суду повторно звертається до ДРАЦСу — і отримує документ. Тож, заяву до суду про встановлення смерті можуть подавати лише люди, які мають родинний зв’язок з померлим. Щоб суд виніс рішення про встановлення факту смертіна ТОТ потрібні докази, які підтверджують, що ця людина справді померла. Для підтвердження можуть залучатися свідки, однак самих лише їхніх слів чи показів недостатньо. Потрібні документи, наприклад: ● лікарське свідоцтво про смерть; ● довідка про причину смерті; ● свідоцтво про смерть. Якщо паперовий оригінал отримати неможливо, це може бути його сканована копія чи фото. Додатковими доказами можуть бути фото з місця поховання, копії договорів про придбання ритуальних послуг і покази свідків. Процедура встановлення 1. Родичі померлого мають зібрати усі наявні докази та звернутися з ними доДРАЦСу. 2. У ДРАЦСі мають видати письмову відмову, оскільки ДРАЦС не реєструє смерть на підставі документів, виданих на ТОТ. 3. Також у ДРАЦСі мають порадити звернутися до суду. Якщо ДРАЦС не видав письмову відмову і відмовляється це робити — звертайтеся до них офіційно через письмове звернення. Оскільки, відповідно до Закону України «Прозвернення громадян», кожне звернення має бути зареєстроване і на кожне має бути відповідь. Далі можна подавати заяву про встановлення факту смерті на ТОТ до будь-якого суду, незалежно від місця реєстрації.Якщо суд встановить факт смерті на ТОТ, то це рішення набуває законної сили з моменту його прийняття і підлягає негайному виконанню. Далі можна повторно звертатися до ДРАЦС по свідоцтво про смерть.Кому держава гарантує безоплатну допомогу зі зверненням до суду Переселенцям, людям з низьким доходом, люди з інвалідністю, які отримують низьку пенсію чи соціальну допомогу, ветеранам війни, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України,дітям. Ці категорії громадян можуть звертатися по допомогу не лише щодо встановлення фактів смерті чи народження, а й щодо інших питань. Як отримати свідоцтво про народження Якщо дитина народилася на тимчасово окупованій території, її батьки мають право отримати свідоцтво про народження українського зразка. Зараз є дві процедури державної реєстрації народження дитини на ТОТ: позасудова та за судовим рішенням. Позасудовий спосіб Щоб ним скористатися, потрібно отримати медичне свідоцтво про народження дитини та обов’язково зробити та зберегти його копію чи фото. Оскільки оригінал доведеться віддати органу реєстрації актів цивільного стану на ТОТ. Електронну копію цієї медичної довідки разом із заявою про державну реєстрацію народження, складеною у довільній формі, та копіями інших документів, необхідних для такої реєстрації, потрібно надіслати на адресу електронної пошти відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Чернівецькій області Управління державної реєстрації Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України у Івано-Франківську. Заява про державну реєстрацію народження має містити відомості про: ● дитину (прізвище, власне ім’я та (за наявності) по батькові, стать, дату народження, місце народження); ● матір та батька (прізвище, власне ім’я та (за наявності) по батькові, дату народження, громадянство, зареєстроване місце проживання (за наявності), реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу). Якщо заява про державну реєстрацію народження подається не батьками дитини чи одним з них, додатково зазначаються відомості про заявника (прізвище, власне ім’я та(за наявності) по батькові, реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу). Якщо в наданих документах немає розбіжностей, оформлюється свідоцтво про народження. Якщо розбіжності виявлять, встановити факт народження дитини на ТОТможна буде у судовому порядку. Свідоцтво про народження оформлюється в день складання актового запису про народження та залишається у відділі державної реєстрації актів цивільного стану, а заявнику на адресу електронної пошти надсилається його сканована копія та роз’яснюється порядок подальшого отримання оригіналу свідоцтва. Так, отримати свідоцтво про народження та у випадках, передбачених законодавством, витяг з Реєстру про державну реєстрацію народження мають право заявник, батьки дитини (один з них), баба, дід, повнолітні брат та сестра, тітка, дядько, мачуха, вітчим дитини або їх представник, що діє на підставі нотаріально посвідченої довіреності чи одного з документів, що посвідчують повноваження відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», а також Уповноважений Верховної Ради України з прав людини особисто або через свого представника. Позасудова процедура гарантована Наказом Міністерства юстиції України «Про впорядкування відносин з державної реєстрації народження та отримання документів про народження в умовах воєнного стану» мешканцям територій, які були окуповані після 24 лютого 2024 року. Судовий спосіб Якщо батьки на підконтрольній Україні території, то щоб отримати свідоцтво про народження дитини українського зразка на підставі судового рішення, потрібно звернутися до суду з позовною заявою про встановлення факту народження дитини на ТОТ. Разом з заявою надаються копії документів, що підтверджують факт народження, зокрема медичної довідки. Якщо батьки дитини перебувають на ТОТ і мають електронний цифровий підпис, вони можуть самостійно звернутися до суду через систему Електронний суд. У цьому випадку є певна особливість — заявник має надати суду підтвердження, що він самостійно надіслав цю заяву іншим учасникам судового процесу — територіальному відділу ДРАЦС. Тож спочатку треба надіслати заяву до ДРАЦС електронною поштою і зробити скріншот, який і буде підтвердженням. Рішення суду про встановлення факту народження отримують заявники, також воно відправляється на виконання до ДРАЦС, який має видати свідоцтво. Як звернутися до системи БПД Консультацію можна отримати телефоном або онлайн, а також у найближчому бюро правничої допомоги по всій Україні: https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/
Переохолодження може статися навіть за відносно теплої погоди (вище 4°C), якщо людина промокла, спітніла або довго перебувала на холодному вітрі. А з настанням морозів ризик переохолоджень та обморожень зростає ще більше. Зниження температури тіла нижче 35°C негативно впливає на життєво важливі органи і системи – серце, мозок та легені. Без вчасної й належної допомоги переохолодження може призвести до смерті. Як уберегтися від переохолодження та обмороження в холодну пору? - тримайте голову й кінцівки в теплі: носіть шапку, шарф і рукавички; - захищайтеся від вітру й вологи: носіть кілька шарів вільного одягу; - рухайтеся: це прискорює кровообіг і не дає замерзнути, водночас уникайте надмірного спітніння; - перевдягайтеся в сухе: якнайшвидше змінюйте вологий одяг на сухий; - дотримуйтеся балансу харчування та гідратації, не вживайте алкоголь! Чинники, які значно підвищують ризик переохолодження: - висока вологість і сильний холодний вітер; - мокрий або тісний одяг і взуття; - нерухоме положення; - алкогольне чи наркотичне сп’яніння; - зневоднення; - недостатнє харчування. Ознаки переохолодження Людина з переохолодженням часто не усвідомлює свого стану, адже симптоми з’являються поступово. Першими ознаками можуть бути: - тремтіння — це свого роду намагання організму зігрітися; - бліда холодна шкіра; - нечітке мовлення; - повільне, поверхневе дихання; - слабкий пульс; - порушення координації рухів; - сонливість; - сплутана свідомість та/або втрата свідомості. Як допомогти у разі переохолодження: - захистіть людину від дії холоду: обережно перемістіть її в тепле місце, укрийте від вітру (особливо шию та голову), ізолюйте від холодної землі, підклавши під людину суху ковдру; - мокрий одяг обережно зніміть, вдягніть людину в сухе й тепле та накрийте сухою ковдрою, а краще термоковдрою; - запропонуйте попити чогось теплого й солодкого - без алкоголю; - якщо треба зігріти людину додатково, робіть це поступово, зосередившись на центрі тіла. Прикладайте теплі (не гарячі) сухі компреси до шиї, грудей, паху. Водяну або хімічну грілку перед прикладанням загорніть у рушник. Під дією низьких температур може виникати обмороження Обмороження спричиняє локальне ушкодження тканин і найчастіше вражає пальці, кисті, стопи, вуха, обличчя, ніс. Розрізняють чотири ступені обмороження: перший ступінь: шкіра постраждалої людини бліда, дещо набрякла, чутливість уражених ділянок знижена або повністю відсутня; другий ступінь: характеризується глибшим ураженням шкіри, на поверхні якої з’являються пухирі з прозорою рідиною. Водночас людину лихоманить, підвищується температура тіла; третій ступінь: спостерігається омертвіння шкіри, з'являються пухирі, наповнені рідиною темно-червоного кольору, навколо омертвілої ділянки розвивається запальний вал, виникає ризик розвитку гангрени, спостерігається значне погіршення самопочуття; четвертий ступінь: з'являються пухирі, наповнені чорною рідиною. Загальний стан постраждалого важкий, присутні ознаки шоку. Перша допомога за ознак обмороження: - викличте бригаду екстреної медичної допомоги за номером 112; - не пошкоджуйте цілісність пухирів у ділянці обмороження; - накладіть на уражені ділянки стерильні сухі марлеві пов’язки без тиску; - не масажуйте, не розтирайте та не грійте обморожені ділянки; - забезпечте постійний нагляд за потерпілим до прибуття медиків.
Благодійний фонд «Право на захист» спільно з освітньою платформою Prometheus запустив безоплатний онлайн-курс «Право на бізнес: як залучати ресурси на власну справу». Цей курс розроблено для підтримки тих, хто прагне розпочати власну справу або посилити існуючий бізнес, та як результат – сприятиме економічному розвитку громади. Про курс: ● Курс надає практичні поради щодо залучення ресурсів для бізнесу, від грантів і кредитів до краудфандингу та інвестицій. ● Учасники дізнаються, як скласти бізнес-план, заповнити грантову заявку, підготуватися до роботи з інвесторами й отримати стартовий капітал. Онлайн-курс включає реальні кейси, лекції від експертів і покрокові інструкції. Програма курсу для написання матеріалів та посилання на реєстрацію:https://r2p.org.ua/.../zaproshuiemo-na-onlain-kurs-pravo...
Важлива інформація для власників сільськогосподарськиз тварин!!!! Серед пріоритетних завдань Держпродспоживслужби є забезпечення епізоотичного благополуччя, безпечності харчових продуктів для населення та розширення міжнародних ринків збуту. Дієвим механізмом простежуваності заобігом сільськогосподарських тварин та продукції тваринного походження в Україні є сучасна система ідентифікації тварин, а саме Єдиний державний реєстр тварин Згідно із Законом України «Про iдeнтифiкaцiю та реєстрацію тварин» ідентифікація та реєстрація сільськогосподарських тварин для юридичних та фізичних осіб є обов’язковою. Відповідно до статті 4 Закону України «Про ідентифікацію тареєстрацію тварин», об`єктом ідентифікації та реєстрації є сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, коні, свині, вівці та кози. Статтею 5 Закону України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» визначені основні принципи ідентифікації та реєстрації тварин, права та обов’язки власників тварин, що провадять діяльність з розведення та утримання тварин, а саме: подавати для реєстрації дані про ідентифікованих тварин, господарства їx розведення та утримання, переміщення, забій, утилізацію, загибель, падіж тварин; ідентифікувати ycix тварин у господарстві; здійснювати переміщення тварин з ідентифікаційними документами; подавати дані про yci переміщення тварин, надходження нових тварин у господарства, а також забій, утилізацію, падіж тварин протягом 5 робочих днів з дати таких дій a6o подій; проводити забій, утилізацію лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин тощо. Проведення ідентифікації та реєстрації тварин в залежності від виду відповідно до нормативно-правових актів здійснюється: протягом 7 днів від народження для великої рогатої худоби, овець та кіз; протягом 60 днів від народження для свиней. Вчасна ідентифікація та реєстрація тварин надає власнику можливість: вільно отримувати документи на переміщення та забій тварин; засвідчити право власності на тварину; вільно реалізовувати продукцію, отриману від тварини; застрахувати тварину; отримувати передбачені державою дотації на тварин. Довідково: Адміністратором Реєстру тварин є Держпродспоживслужба. Комплекс робіт з реєстрації та ідентифікації тварин виконує державне підприємство «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин», що належить до сфери управління Держпродспоживслужби. Для реєстрації даних проідентифіковану тварину та господарство в Реєстрі тварин суб’єктам господарювання потрібно звертатися за місцем реєстрації: фізичним особам – в державну установу ветеринарної медицини; юридичним особам – до філії ДП «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин».
Що треба враховувати аграріям-експортерам при складанні ПН та РК з 1 грудня? Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу , що Державна податкова служба України у зв’язку із прийняттям Кабінетом Міністрів України рішення про початок функціонування режиму експортного забезпечення (далі – РЕЗ) листом від 15.11.2024 №31717/7/99-00-21-03-02-07 (далі – Лист №31717), з яким можна ознайомитись за посиланням https://tax.gov.ua/.../podatkove.../listi-dps/79183.html , проінформувала про особливості здійснення операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів (далі – Товари-РЕЗ) у період дії воєнного стану. З 1 грудня 2024 року експортери, які зареєстровані як платники ПДВ, зможуть здійснювати експорт Товарів в режимі експортного забезпечення. Окремі особливості здійснення зазначених операцій були роз’яснені листом ДПС від 02.07.2024 №19083/7/99-00-21-03-02-07, який розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням : https://tax.gov.ua/.../podatkove.../listi-dps/79021.html Складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями з експорту Товарів-РЕЗ здійснюється відповідно п ідпунктів 97.1, 97.2 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ , якими передбачено, що платник ПДВ з метою вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту Товарів-РЕЗ зобов’язаний за кожним таким товаром скласти окрему податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) до дня подання митної декларації для митного оформлення таких товарів. Таким чином, в одній податковій накладній не може бути відображено два та більше видів товарів. Вивезення Товарів-РЕЗ за межі митної території України у митному режимі експорту після складення податкової накладної не вважається окремою оподатковуваною операцією у розумінні пп. «г» п. 185.1 ПКУ . Реєстрація в ЄРПН податкових накладних РЕЗ, складених за операціями з експорту Товарів-РЕЗ, може бути зупинена відповідно до п. 201.16 ПКУ . Податкова накладна РЕЗ, яка була складена на операцію з експорту Товарів-РЕЗ та не була зареєстрована в ЄРПН, не надає платнику податку можливості розпочати митне оформлення такого товару. Реєстрація в ЄРПН податкових накладних_РЕЗ /Розрахунків коригування_РЕЗ, у яких відображена операція з вивезення за межі митної території України Товарів-РЕЗ, та надсилання квитанції про приймання / неприймання або зупинення реєстрації таких Податкових накладних_РЕЗ / РК_РЕЗ здійснюються протягом трьох операційних днів з дня подання їх для реєстрації в ЄРПН. Якщо з дати реєстрації в ЄРПН ПН РЕЗ, минуло 30 календарних днів і протягом такого періоду не було оформлено митну декларацію на такі товари, реєстрація ПН РЕЗ в ЄРПН скасовується (разом із розрахунками коригування, які були складені до такої податкової накладної). Головне управління ДПС у Полтавській області
Заповнення заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет Звертаємо увагу платників податків. Для того, щоб отримувати листи від контролюючого органу через Електронний кабінет, платнику податків необхідно в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету заповнити «Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет»(за формою F/J1391602) і надіслати її до контролюючого органу. Для подання Заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет необхідно: 1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету. 2. Обрати режим «Введення звітності». На панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути кнопку «Створити». Обрати рік, місяць, у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J)13Запит). Зі списку документів обрати форми заяви (F/J1391602 - Заява про бажання отримувати документи через Електронний кабінет).Поля регіон і район заповнюються автоматично. Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви, натиснувши кнопку «Перевірити». Після успішного заповнення, натиснути кнопку «Зберегти». 3. Підписати та надіслати документ до контролюючого органу. Через певний час користувач отримає: Відповідь №1 (Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь №2 (Квитанція №2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). Отриману Квитанцію №2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи». Відповідно до абзацу першого п. 21 Наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (із змінами) (далі - Наказ №637) платник податків один раз протягом року може надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 4 до Наказу №637 - F/J1391702 у разі необхідності. Головне управління ДПС у Полтавській області
|
Особливості проведення документальних планових перевірок платників, які включені до Переліку з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства У зв’язку з імплементацією норм Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства», Головне управління ДПС повідомляє про наступне. ● Контролюючий орган не розпочинає документальні планові перевірки, крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги. Більше інформації на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» за посиланням https://tpd.tax.gov.ua/ . Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв З 1 грудня 2024 року набрав чинності Закон України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015), відповіднодо якого, зокрема, вносяться зміни до Закону України від 18 червня 2024 року № 3817–ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів,тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817). Відповідно до внесених змін розділ ХІІІ «Перехідні положення» Закону № 3817 доповнено пунктом 32, згідно з яким, починаючи з дати набрання чинності Закону № 4015:- для вин виноградних та іншої виноробної продукції застосовується розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від30 жовтня 2008 року № 957 (далі – Постанова № 957), збільшений на 50 відсотків.
30 грудня 2024 року – останній день для зарахування платежів У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що відповідно до Регламенту роботи органів Державної казначейської служби України у період завершення бюджетного 2024 року та початку 2025 року, останнім банківським днем для зарахування платежів є 30 грудня поточного року. Починаючи з 02 січня 2025 року органи Казначейства працюватимуть у звичайному режимі. Головне управління ДПС у Полтавській області
У грудні 2024 року на Полтавщині зареєстровано 3 випадки захворювання на ботулізм - у Миргородському та Полтавському районах. Постраждали 4 особи, які були госпіталізовані до медичних закладів. Стан пацієнтів оцінюється як середньої тяжкості та тяжкий. Захворювання пов’язано із вживанням харчових продуктів (консервація м’ясна і овочева домашнього виготовлення, готова м’ясна та рибна продукція тощо). Нагадуємо, що ботулізм — це гостре токсико-інфекційне захворювання, що викликається ботулотоксином, який продукується бактерією Clostridium botulinum. Це одна з найнебезпечніших харчових інфекцій, яка може призводити до серйозних порушень здоров’я та навіть летальних наслідків. Що викликає ботулізм? Захворювання виникає через споживання продуктів, у яких накопичився ботулотоксин. Найчастіше це: Домашні консерви (м’ясо, риба, гриби, овочі), виготовлені без належної термічної обробки.В’ялена, копчена або солона риба. Консервовані або ковбасні вироби з порушенням технології зберігання.Бактерії розмножуються в умовах відсутності кисню, тому саме консерви та герметично упаковані продукти є найбільш небезпечними! Симптоми ботулізмуПерші ознаки можуть проявитися через 4-6 годин після вживання зараженого продукту, але іноді симптоми виникають через 1-2 доби. Основні прояви: Слабкість, запаморочення, сухість у роті. Розлади зору: «туман» перед очима, двоїння, утруднене фокусування.Порушення мови, ковтання, м’язова слабкість. У важких випадках — параліч м’язів, включаючи дихальні, що може призвести до зупинки дихання. Як діяти при підозрі на ботулізм ?Негайно звернутися до лікаря. Ботулізм вимагає термінової медичної допомоги та введення антитоксину. Викликати швидку допомогу, якщо у людини проявляються симптоми, що загрожують життю (ускладнене дихання, порушення мови чи ковтання).Зберегти зразок підозрілого продукту, якщо це можливо, для проведення лабораторного аналізу. Профілактика ботулізму Дотримання технологій приготування консервів: Продукти перед консервуванням слід ретельно мити та стерилізувати. Використовувати автоклави для домашніх консервів, які забезпечують температуру вище 120°C.Правильне зберігання продуктів: В’ялену, копчену рибу та м’ясо зберігати при низьких температурах і не перевищувати термін придатності. Уважність до зовнішнього вигляду продуктів: Не вживати консерви з набряклими кришками чи стороннім запахом. Контроль якості продукції, придбаної в торговельній мережі: Уникати купівлі домашніх консервів, в’яленої риби та ковбас на стихійних ринках. Головне управління Держпродспоживслужби Полтавщини нагадує про важливість дотримання правил гігієни та безпеки під час приготування й зберігання продуктів. Бережіть своє здоров’я та обирайте лише якісну та перевірену їжу! Що робити, якщо ви стали свідком домашнього насильства Якщо ви чуєте у сусідів крики, звуки боротьби, дитячий плач — це може свідчити, що там відбувається домашнє насильство. Не ігноруйте такі ситуації — ваша допомога може врятувати життя постраждалій(ому). Спробуйте подзвонити у двері з будь-яким приводом (щось спитати чи попросити), щоб пересвідчитися, чи все гаразд, і оцінити обставини. Якщо ви хвилюєтесь за власну безпеку або ваші підозри підтвердились —телефонуйте до поліції за номером 102 та просіть, щоб приїхав патруль чи спеціальна мобільна група з протидії домашньому насильству. Якщо ви є членом родини, у якій вчиняється домашнє насильство, і вам стало відомо про таку ситуацію, ви також можете звернутися до поліції. Якщо ви знаєте, що діти систематично стають свідками домашнього насильства у їхній родині або постраждали від нього, повідомте про це службу у справах дітей або зверніться на Національну дитячу гарячу лінію 0 800 500 225 чи на Національну гарячу лінію з протидії домашньому насильству 116 123 чи 0 800 500 335. Якщо ви стали свідком домашнього насильства — знайдіть можливість допомогти:- не будьте байдужими та не засуджуйте постраждалих — у насильстві винний лише кривдник;- розкажіть про необхідність звернутися до поліції;- поділіться інформацією про притулки для постраждалих від домашнього насильства та ресурси, де можна отримати допомогу;- порадьте звернутися до системи безоплатної правничої допомоги за номером 0 800 213 103. Як може система БПД допомогти постраждалим від домашнього насильства 1. Юристи проконсультують щодо ваших прав та як притягнути кривдника до відповідальності; 2. Фахівці роз'яснять, які докази потрібні і як їх зібрати; 3. Допоможуть подати заяву до суду про видачу обмежувального припису; 4. Безоплатно надати послуги адвоката чи юриста для супроводу у суді. Детальніше: https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/ |
|