
Ваточник сирійський - лихо для аграріїв Ваточник сирійський — дуже естетична рослина з цікавим та незвичайним зовнішнім виглядом, привабливим запахом та їстівним листям. Проте вже кілька років ваточник сирійський є одним з найлютіших ворогів кожного аграрія. З’являючись на полях, ваточник вперто витісняє культури та розростається з майже неймовірною швидкістю. А оскільки ця рослина вирізняється високою посухостійкістю та морозостійкістю, а також має дуже добре розвинену, міцну та розгалужену кореневу систему, боротися з нею вкрай важко. Оптимальний вихід з ситуації, коли на полях з’явився ваточник — обробка гербіцидами у ранні строки, на початкових стадіях розвитку бур’яну. У фазах сім’ядолі та 1-2 листків ефективність гербіцидів досить висока, вони дозволяють повністю «випалити» надземну частину рослини та дати змогу культурі випередити бур’ян у розвитку й скласти йому достойну конкуренцію. Як показує практика, найкращі результати дає поєднання кількох гербіцидів з різними діючими речовинами або використання препаратів, що містять 2-3 діючі речовини. За даними польових досліджень, ефективним був обробіток препаратами Елюміс, Легенда (діючі речовини — мезотріон та нікосульфурон), Стеллар (діючі речовини — дикамба, топрамезон), пестициди діюча речовина — ізопропіламінова сіль гліфосату та калійна сіль гліфосату), а також пестициди на основі клопіраліду. У посівах соняшника також хороший результат показали препарати Євро-Лайтнінг, Євро-Ленд (діючі речовини — імазамокс та імазапір) . Бакові суміші препаратів на основі дикамби, клопіраліду та гліфосату дають певний ефект, але є деякі тонкощі. Вносити гербіциди слід тоді, коли ваточник досягає 10-11 см у довжину. Саме в цей час у рослині активно йдуть процеси фотосинтезу та відбувається рух поживних речовин до коренів. Внесення гербіциду в цей період дозволяє «подати» суміш препаратів до коренепаростків і тим самим значно пошкодити чи навіть вбити рослину. Крім хімічного методу боротьби не слід забувати й про агротехнічний: дотримуватися сівозмін, проводити різноглибинний обробіток ґрунту, «виснажувати» бур’ян на полях. Найкращим методом «виснаження» зараз визнано залишення поля під паром та застосування «смертельної» дози гербіцидів в оптимальні для цього строки вегетації ваточника. Також потрібно не допускати цвітіння ваточника та потрапляння його насіння на поля.Дієві результати можна отримати лише при поєднанні хімічного захисту посівів з продуманою агротехнікою та дотриманням «правил безпеки»: ретельною очисткою сільгосптехніки при переїзді з поля на поле, механічним видаленням дорослих рослин, щоб не допустити їх цвітіння. Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області

Звільнення мобілізованого працівника: що потрібно знати Мобілізовані працівники мають право на збереження посади до звільнення з військової служби. Чи є винятки та за яких умов з мобілізованим працівником може бути розірваний трудовий договір — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. Чи може роботодавець зі своєї ініціативи звільнити мобілізованого працівника Ні. За таким працівником зберігається місце роботи та посада до фактичного звільнення з військової служби. Це стосується всіх підприємств, незалежно від підпорядкування та форми власності. Але є виняток, це: ● призов або мобілізація роботодавця — тільки якщо роботодавець фізична особа-підприємець ● ліквідація підприємства. В яких випадках можна розірвати трудовий договір з мобілізованим працівником ● за бажанням самого працівника ● за угодою сторін — ініціатором повинен виступати працівник. Як мобілізованому працівнику звільнитись за власним бажанням ● подайте заяву про звільнення будь-яким зручним способом — електронною поштою, поштовим відправленням, через довірену особу ● дочекайтесь наказу про звільнення. Роботодавець має внести відповідний запис в трудову книжку (якщо вона зберігається у роботодавця) ● отримайте документи — трудову книжку, копію наказу про звільнення та розрахунковий лист. За потреби їх можна надіслати поштою ● отримайте розрахунок — роботодавець зобов’язаний здійснити його у день звільнення. Де отримати юридичну підтримку Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують щодо трудових прав мобілізованого працівника та як діяти у разі їх порушення. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи надання БПД https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

Сьогодні, 20 червня, у Всесвітній день біженців, ми вшановуємо силу, мужність та стійкість мільйонів людей у всьому світі, які були змушені залишити свої домівки через війну, переслідування або стихійні лиха. Наша громада розуміє, наскільки важливо підтримати тих, хто шукає прихистку. Ми прагнемо бути відкритими, доброзичливими й людяними, створюючи умови для гідного життя всіх, хто потребує допомоги та захисту. Сьогодні ще один привід замислитися над тим, як ми можемо зробити світ більш справедливим і безпечним для кожного. Підтримаймо один одного. Підтримаймо тих, хто змушений починати життя з нуля. Разом ми - сила. Разом ми - громада.

Мобінг на роботі: як розпізнати цькування та що з цим робити Тривалий психологічний тиск, плітки, ігнорування в колективі, безпідставне позбавлення премій — усе це може бути не просто «робочими непорозуміннями», а мобінгом. За такі дії передбачена відповідальність, яка — розповідають юристи системи надання БПД. Що таке мобінг Мобінг — це систематичне та навмисне цькування з боку колег або керівництва. Мета якого змусити людину змінити умови праці. Не є мобінгом- вимога роботодавця виконання ваших посадових обов’язків- зміна посади або умов праці, яка передбачена законодавством або трудовим чи колективним договором Якщо ви стали жертвою мобінгу Зверніться до: - свого керівника або роботодавця- Державної служби України з питань праці - до суду Відповідальність за мобінг Закон передбачає адміністративну відповідальність: - штраф для громадян — від 850 до 1700 грн; - для посадовців чи ФОПів — від 1700 до 3400 грн; - або громадські роботи (від 20 до 60 годин — залежно від ситуації). Якщо цькування повторюється або вчинене групою осіб — суми штрафів подвоюються.

На виконання листа Кременчуцької РВА від 19 червня 2025 року №567/1-39, з метою забезпечення безпеки громадян, захід скасовано!

Діяльність суб'єктів господарювання, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця. Роз’яснення надає заступник начальника управління – начальник відділу з питань праці північного регіону управління інспекційної діяльності у Полтавській області Наталія ГУСКА Діяльність суб'єктів господарювання, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця, регулюється Законом України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI та іншими законодавчими актами України. Зокрема статтею 39 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що суб’єкти господарювання - роботодавці, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця, направляють працівників за умови, якщо це передбачено колективним договором такого роботодавця, та за наявності згоди первинної профспілкової організації і зобов’язані: 1) укласти договір з роботодавцем про застосування праці працівника; 2) виплачувати працівникові заробітну плату в розмірі, не нижчому, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом, та заробітної плати, яку отримує працівник у роботодавця за виконання такої ж роботи; 3) забезпечувати працівнику час роботи та відпочинку на умовах, визначених для працівників роботодавця, що передбачено умовами колективного договору та правилами внутрішнього трудового розпорядку; 4) нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на користь працівника; 5) не перешкоджати укладенню трудового договору між працівником та роботодавцем, у якого виконувалися ним роботи. При цьому, суб'єкт господарювання може здійснювати наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у фізичних осіб на підставі укладеного договору між суб'єктом господарювання та фізичною особою про надання послуг. Суб'єкту господарювання заборонено направляти працівників на робочі місця до роботодавця, в якого: 1) протягом року скорочено чисельність (штат) працівників; 2) не дотримано нормативу чисельності працівників основних професій, задіяних у технологічних процесах основного виробництва; 3) залучаються працівники для виконання робіт у шкідливих, небезпечних та важких умовах праці, а також робіт за основними професіями технологічного процесу основного виробництва. Враховуючи вимоги пункту 4 частини четвертої статті 36 Закону України «Про зайнятість населення» суб’єктами господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців зобов’язані подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики. Зокрема наказом Міністерства соціальної політики України від 03.06.2019 № 851, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.07.2019 за № 717/33688, затверджено форму звітності № 1-ПА (квартальна) «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні» (далі - форма звітності № 1-ПА) та Порядок подання форми звітності № 1-ПА (далі – Порядок). Згідно пункту 3 розділу 1 Порядку форма звітності № 1-ПА подається щоквартально міським, районним і міськрайонним центрам зайнятості не пізніше 15 числа місяця після звітного кварталу.У разі, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку подання звіту є перший після нього робочий день.Форма звітності № 1-ПА подається в електронному (з накладенням електронного цифрового підпису) чи паперовому вигляді (із засвідченням підписом керівника або уповноваженої ним особи). Суб’єктами господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців відповідно до укладених трудових договорів заповнюють розділ II форми звітності № 1-ПА.Додатково повідомляємо, що у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення (частина четверта статті 53 Закону України «Про зайнятість населення»).

У літній період ризик захворіти на гострі кишкові інфекції (ГКІ) значно зростає. Тепло сприяє активному розмноженню збудників цих інфекцій, які можуть потрапити в організм через забруднену воду, зіпсовані харчові продукти або через брудні руки, посуд, іграшки тощо. В Україні за чотири місяці 2025 року зареєстровано 15 793 випадки гострих кишкових інфекцій, тоді як за аналогічний період минулого року їх було 15 050. Основною причиною ГКІ є недотримання елементарних санітарно-гігієнічних норм - погано помиті руки, овочі та фрукти, порушення технології приготування їжі, споживання продуктів, які зіпсувалися через зберігання в неналежних умовах. Особливо небезпечні страви з м’яса та риби, які не пройшли належну термічну обробку. Першими симптомами гострої кишкової інфекції є підвищення температури, нудота, блювання, пронос, біль у животі. У важких випадках можуть виникнути ознаки зневоднення - сухість у роті, відсутнє або рідке сечовипускання. У таких ситуаціях необхідно терміново звертатися до лікаря.Профілактика ГКІ: - мити руки з милом; - не споживати продукти, що зберігалися з порушенням умов зберігання (наприклад, без холодильника); - мити фрукти та овочі чистою водою перед приготуванням; - термічно обробляти продукти з м’яса та риби тощо достатню кількість часу. Ротавірус - одним із найпоширеніших і найзаразніших збудників кишкових інфекцій. До появи вакцини майже всі діти до п’яти років хоча б раз хворіли на ротавірусну інфекцію. Цей вірус дуже стійкий - він здатен тижнями зберігатися на поверхнях (іграшки, меблі, підлога), а заразитися можна навіть доторкнувшись до інфікованих предметів. Ця інфекція дуже небезпечна для немовлят і маленьких дітей через швидке зневоднення організму, спричинене блюванням і водянистою діареєю, які можуть тривати від трьох до восьми днів. Інші симптоми ротавірусної інфекції включають раптове підвищення температури, біль у животі, іноді - нежить і почервоніння горла. Проте в дорослих хвороба часто минає в легкій формі або без симптомів. Специфічного лікування ротавірусу не існує - призначається симптоматична терапія. Головне завдання - уникнути зневоднення та знизити інтоксикацію організму, хворому слід багато пити для підтримки водно-сольового балансу. За тяжкого перебігу необхідна інфузійна терапія. Пам’ятайте: профілактика - найефективніший спосіб захисту від кишкових інфекцій. Дотримуйтеся чистоти рук, споживайте безпечні продукти, особливо в умовах надзвичайного стану чи перебування в місцях масового скупчення людей. Бережіть себе і своїх близьких!

Спільна дитина — спільна відповідальність: як врегулювати суперечки Мати та батько мають однакові права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи були вони у шлюбі, чи ні. Розлучення або окреме проживання — не скасовують батьківських прав. Дитина залишається спільною, а виховання — спільним обов’язком. Той із батьків, хто живе окремо, має право брати участь у вихованні та спілкуватися з дитиною, а інший не має права цьому перешкоджати, якщо це не шкодить дитині. Як вирішуються спірні питання у вихованні дитини — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. Договір між батьками Батьки можуть домовитись про участь у вихованні дитини. Це можна зробити усно або зафіксувати умови в письмовому договорі. Договір має бути посвідчений у нотаріуса. У договорі можна визначити: ● графік спілкування з дитиною ● фінансові зобов’язання ● обов’язки кожного з батьків тощо. У разі невиконання договору — винна сторона відшкодовує матеріальну та моральну шкоду. Якщо домовитися не вдається Спір між батьками щодо виховання чи спілкування з дитиною може бути вирішений: ● органом опіки та піклування ● судом. У кожному випадку враховуються найкращі інтереси дитини. Як діє орган опіки та піклування За заявою одного з батьків: ● вивчає умови проживання обох ● оцінює ставлення до дитини ● враховує інші важливі обставини. Визначає графік спілкування і способи участі у вихованні для того з батьків, хто проживає окремо. Рішення є обов’язковим для виконання. За ухилення — відшкодування матеріальної та моральної шкоди. Коли звертатися до суду Якщо один з батьків перешкоджає спілкуванню з дитиною, зокрема не виконує рішення органу опіки. Суд може визначити: ● графік і форму спілкування з дитиною ● місце та час зустрічей ● можливість спільного відпочинку тощо. Враховують інтереси дитини, її вік та здоров’я, прихильність до батьків, ставлення батьків до своїх обов’язків, наявність в них шкідливих звичок, психічний стан тощо. У разі ухилення від виконання рішення суду — можливе стягнення шкоди або зміна місця проживання дитини.Де отримати юридичну підтримку Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують які права та обов’язки мають батьки, як зафіксувати домовленості та як діяти, якщо один з батьків не виконує своїх обов’язків або перешкоджає у спілкуванні з дитиною. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді. Як звернутися до системи надання БПД https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

Шахраї розсилають фейкові листи Знову активізувалися шахраї, які використовують імʼя представників Державної податкової служби України та керівництва Головного управління ДПС у Полтавській області нібито для залучення коштів на потреби ЗСУ. Також зафіксовані випадки розсилки повідомлень у месенджері WhatsApp до суб’єктів підприємницької діяльності з метою отримання неправомірної вигоди. Повідомляємо, що службові особи Головного управління ДПС у Полтавській області не мають жодного стосунку до подібних розсилок. Мета таких розсилок – ошукати підприємців та дискредитувати податкову службу. Працівники органів ДПС діють виключно в межах норм Податкового Кодексу та законодавства України. Наполегливо радимо не вступати в переписку з шахраями та не перераховувати кошти за їх вимогою. Отримали подібне повідомлення – негайно звертайтесь до правоохоронних органів та повідомляйте до ДПС. Головне управління ДПС у Полтавській області
|

Як повернути надміру та/або помилково сплачену суму єдиного внеску? Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує про можливість повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску через приватну частину Електронного кабінету. Для цього необхідно: 1. Заповнити заяву відповідно до додатку 1 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417; 2. Додати до заяви копію платіжного документу, завіреного платником особисто; 3. Надіслати заяву з копією платіжного документу через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету за посиланням cabinet.tax.gov.ua . Головне управління ДПС у Полтавській області 
Щодо дотримання вимог чинного законодавства платниками податків, у тому числі сільгоспвиробниками, в частині ліцензування на зберігання пального Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), в тому числі які здійснюють сільськогосподарське виробництво. Щодо зберігання пального. Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, не мають права надавати послуги зі зберігання пального іншим суб’єктам господарювання. В іншому випадку, при наданні послуг із зберігання пального іншим суб'єктам господарювання на підставі ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки, пунктом 37 частини 2 статті 73 Закону України від 18.06.2024 № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 3817) передбачено застосування до таких суб’єктів фінансових санкцій у вигляді штрафу - 85 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Щодо реєстрації акцизного складу. Згідно з вимогами підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податків зобов’язані зареєструвати акцизні склади у разі перевищення щорічних обсягів поставки пального 1000 метрів кубічних (окрім платників єдиного податку четвертої групи, які отримують протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10 000 кубічних метрів). Так, відповідно до підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу акцизний склад – це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального. Не є акцизним складом: б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам; в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам. Таким чином, при отриманні суб’єктом господарювання пального за календарний рік в обсязі, що перевищує 1000 кубічних метрів (а для платника єдиного податку четвертої групи – 10000 кубічних метрів) без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки, приміщення або територія, де зберігається пальне, має бути зареєстроване як акцизний склад. При цьому згідно пунктів 4, 5, 6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 24.04.2019 № 408 (із змінами і доповненнями) акцизний склад реєструється в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП СЕ) розпорядником акцизного складу. Розпорядник акцизного складу, в свою чергу, має бути зареєстрованим в установленому порядку платником акцизного податку з реалізації пального в СЕАРП СЕ. Щодо реєстрації обладнання, встановленого на акцизних складах. Відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі. Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Щодо подання звітності. Згідно підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Кодексу розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C. Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов'язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C. Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою. Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця. Відповідальність за порушення норм чинного законодавства.Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах та/або місцях виробництва окремих видів продукції передбачена статтею 128 1 Кодексу. Так, відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у СЕАРП СЕ платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 гривень. (п.128 1.2 ст. 128 1 Кодексу). Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник. Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник (п. 128 1.1 ст. 128 1 Кодексу). Незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ (п. 128 1.3 ст. 128 1 Кодексу). Головне управління ДПС у Полтавській області 
Оновлення ліцензійних даних: суб’єкти господарювання мають подати заяви до 01 липня 2025 року Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, суб'єкти господарювання, які мають діючі ліцензії (надані до 01 січня 2025 року), з метою наповнення Єдиного реєстру ліцензіатів, зобов'язані в термін до 01 липня 2025 року подати заяву про внесення змін до відомостей, що містяться у відповідному реєстрі, у якій зазначити всі відомості, визначені частиною третьою статті 43 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі — Закон № 3817) для відповідного виду ліцензії та для ліцензій з безстроковим терміном дії, до такої заяви потрібно додати документи (за необхідності), визначені частинами четвертою - шостою статті 43 Закону № 3817. Заяви розглядає орган ліцензування, а не лише ДПС, як було визначено у попередній редакції закону, та за результатами їх розгляду вносить зазначені у таких заявах відомості до відповідного Єдиного реєстру ліцензіатів.Після набрання чинності Законом № 3817, ДПС без прийняття додаткового рішення переносить до Єдиного реєстру місць зберігання відомості про місця зберігання спирту етилового, у тому числі біоетанолу, які були внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання до дати набрання чинності Законом № 3817. Головне управління ДПС у Полтавській області 
Бізнес може використовувати всі 202 моделі РРО, які містяться у оновленій редакції Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що Державна податкова служба України 16 травня затвердила у новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Наразі у ньому 202 моделі РРО, які можуть використовуватись суб’єктами господарювання. 27 із них оновили версії програмного забезпечення. Наголошуємо, що оновлення програмного забезпечення окремих реєстраторів розрахункових операцій жодним чином не свідчить про неможливість використання решти РРО. Зміни до реєстру, за потреби, вносяться щокварталу. ДПС нагадує, що суб’єкти господарювання мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг і надавати споживачам відповідні розрахункові документи на товари чи послуги, які той придбав. Із 1 березня 2025 року діють нові форми чеків. Що потрібно пам’ятати: - документ не прийматиметься як розрахунковий, у разі відсутності в ньому хоча б одного з обов’язкових реквізитів та недотримання сфери його призначення; - відображення тих чи інших обов’язкових реквізитів здійснюється з урахуванням конкретних обставин при продажу; - помилки / неточності в назві товару в чеках, які не призводять до спотворення інформації про розрахункову операцію, не є підставою для недійсності чека. Звертаємо увагу, що якщо програмне забезпечення РРО може виконувати нові вимоги до розрахункових документів, не виникає необхідність його обов’язкового доопрацювання. Також інформуємо, що строк між первинною реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій та датою їх виключення з Державного реєстру не може становити менше 7 років. У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов’язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання реєстратора розрахункових операцій. Головне управління ДПС у Полтавській області 
140 – код виду сплати при заповненні реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції для погашення податкового боргу (заборгованості з єдиного внеску) Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої Постановою Правління Національного банку України 29.07.2022 року № 163 (далі – Постанова № 163) платник ініціює будь-який переказ коштів шляхом формування та подання надавачу платіжних послуг (банку) відповідної платіжної інструкції. Згідно з абзацом першим п. 37 Постанови № 163 одним із обов‘язкових реквізитів платіжної інструкції є «Призначення платежу». Згідно з абзацом першим п. 41 Постанови № 163 платник заповнює реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції так, щоб надавати отримувачу коштів повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється платіжна операція. Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23 березня 2023 року № 148 (далі – Порядок). Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку під час сплати податків, зборів, єдиного внеску на бюджетні/небюджетні рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля: - «Код виду сплати»; - «Додаткова інформація запису». У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку, а саме (при сплаті податкового боргу/заборгованості з єдиного внеску): 140 - Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску/грошових зобов’язань; У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Приклади заповнення поля «Призначення платежу» при погашенні податкового боргу: Код виду сплати: Додаткова інформація запису 140 Погашення податкового боргу з (назва податку) 140 Погашення заборгованості з єдиного внеску Головне управління ДПС у Полтавській області |
|