В Україні стартувала програма «Зимова єПідтримка» Важливо підтримати людей протягом складного зимового періоду. З 1 грудня стартувала програма допомоги «Зимова єПідтримка», ініційована Президентом Володимиром Зеленським. Про це повідомив начальник Полтавської ОВА Філіп Пронін. «Це одноразова державна допомога в розмірі 1000 гривень. Її можуть отримати всі, хто перебуває в Україні, зокрема діти. Кошти можна спрямувати на книги, ліки, оплату медичних, комунальних послуг, на транспорт, мобільний зв’язок, страхування або підтримку Сил оборони», – розповів Філіп Пронін. За його словами, заявку на виплати можна подати через Дію, Укрпошту чи банки-партнери. Виплати для дітей оформляють батьки чи опікуни.Допомога буде зарахована на картку для виплат «Національний кешбек». Пенсіонери та люди з інвалідністю І-II груп, які одержують виплати через «Укрпошту», там можуть оформити і «Зимову єПідтримку». Потім ці кошти витратити через національного поштового оператора.«Підтримка та добробут людей – незмінний пріоритет. Вдячні Президенту за соціально важливу ініціативу. Допомагаємо тим, хто дійсно цьогопотребує», – додав Філіп Пронін.
Типові помилки при оформленні громадянами письмових звернень до контролюючого органу На законодавчому рівні передбачено право громадян направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів. Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що існують певні вимоги до оформлення письмових звернень. Згідно з Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР«Про звернення громадян» (далі – Закон № 393), у зверненні має бути зазначено:- прізвище, ім'я, по батькові,- місце проживання громадянина,- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати. Додатково інформуємо: Якщо звернення направляється засобами електронного зв’язку, то в зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Обов’язкове застосування електронного цифрового підписуне вимагається за умови, що звернення має вигляд сканкопії з підписом заявника та зазначенням дати. Звернення, які оформлені без дотримання зазначених вимог,повертаються заявникам з відповідним роз’ясненням. Якщо ж письмове звернення не містить інформацію про місце проживання заявника та не підписано автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, то воно визнається анонімним і розгляду не підлягає (стаття 5 Закону № 393).Відповідно до аналізу звернень громадян, з початку 2024 рокудо Головного управління ДПС у Полтавській області засобами поштового та електронного зв’язку надійшло 611 письмових звернень (у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилась майже на 22 відсотка). З них 68 звернень, що становить 11 відсотків, були залишені без розгляду з зазначених вище підстав. Так, наприклад, повернуто звернення, що надійшло на електронну скриньку з проханням надати інформацію щодо суми податкового боргу з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, яке не містило електронного цифрового підпису і при цьому не було додано сканкопію з підписом заявника. Визнано анонімним та залишено не розглянутим письмове звернення невідомого заявника, в якому повідомлялося про порушення податкового законодавства. Однак, будь-яка детальна інформація про торгівельний об’єкт чисуб’єкта господарювання, за якою можна б було ідентифікувати порушника, так само, як і інформація про заявника, у листі були відсутні. Таким чином, для реалізації права громадян на звернення і недопущення випадків залишення їх без розгляду, заявникам необхідно чітко дотримуватися встановлених на законодавчому рівні вимог щодо порядку подання зверненьта їх оформлення. Головне управління ДПС у Полтавській області
«Територія високого рівня податкової довіри» – важливий крок на шляху до створення прозорої та ефективної податкової системи Побудова відкритих та партнерських взаємовідносин із бізнесом, високий рівень добровільного та свідомого дотримання норм податкового законодавства – мета реалізації проєкту «Територія високого рівня податкової довіри».Державна податкова служба України продовжує курс впровадження реформ і створення умов, за яких платник податків буде зацікавлений у прозорій та чесній взаємодії з державою.«Територія високого рівня податкової довіри» передбачає низку особливостей податкового адміністрування для платників, які відповідають визначеним критеріям: 1. Мораторій на проведення перевірок: звільнення від переважної частинидокументальних позапланових, планових і фактичних перевірок; 2. Скорочення строків камеральних та документальних перевірок щодо бюджетного відшкодування; 3. Скорочення термінів надання індивідуальних податкових консультацій; 4. Закріплення комплаєнс-менеджера – помічника, який допомагатиме в прийнятті управлінських рішень та виключенні ризиків порушень податкового законодавства. Точність, швидкість, доступність, оперативне реагування на запити платників– ключові переваги, які закріплює проєкт. Дотримуєтесь податкового законодавства та відповідаєте критеріям – запрошуємо до Території високого рівня податкової довіри. З більш детальною інформацією можна ознайомитись на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» або, розглянувши презентацію за посиланням https://tax.gov.ua/.../000/717/844503/InfoList7_2024.pdf . Головне управління ДПС у Полтавській області
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють експорт окремих видів товарів! Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що законом України від 9 травня 2024 року № 3706-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі – Закон № 959-ХІІ).На виконання змін, внесених у статтю 192 Закону № 959-ХІІ, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 жовтня 2024 року № 1261 «Про запровадження режиму експортного забезпечення», що набрав чинність 1 грудня 2024 року. Зокрема, зазначеними нормативно-правовими актами запроваджуються особливості здійснення суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності експорту товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005,1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 (далі – окремих видів товарів), а саме: експорт окремих видів товарів дозволено здійснювати лише зареєстрованим платникам податку на додану вартість (далі – платники), до дня подання митної декларації платники зобов’язані скласти та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрована податкова накладна дає право на оформлення митної декларації та здійснення експорту (підпункт 97.1 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, далі – Кодекс);заборона експорту окремих видів товарів за нижчими цінами, ніж мінімально допустимі експортні ціни (підпункт 97.3 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);платники, в яких за останні 12 місяців (до 11 листопада 2024 року – за фактичний наявний період, починаючи з 11 листопада 2023 року) не повернення валютної виручки на дату складання податкової накладної становить не більше 20 %, застосовують ставку податку ПДВ 0 % при експорті (підпункт «а» підпункту 97.2 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу). Водночас режим експортного забезпечення не застосовується до операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів: що вивозяться як припаси транспортними засобами комерційного призначення відповідно до статті 229 Митного кодексу України; включених до товарних підкатегорій 1001 91 10 00, 1002 10 00 00, 1003 10 00 00, 1004 10 00 00, 1005 10 13 00, 1005 10 15 00, 1005 10 18 00, 1201 10 00 00, 1205 10 10 00, 1206 00 10 00 згідно з УКТЗЕД, які здійснюються платниками податку на додану вартість у супроводі фітосанітарного сертифіката, виданого з урахуванням положень пункту 15 розділу IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про карантин рослин». Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ Щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ «Розрахунок суми бюджетного відшкодування та суми від’ємного значення, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» (далі – додаток 2). Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу платників податку на додану вартість (далі – ПДВ), що у зв’язку із виданням наказу Міністерства фінансів України від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.08.2024 за № 1302/42647, зурахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2024 за № 1343/42688 (далі – наказ № 400),податкові декларації з ПДВ, починаючи зі звітного (податкового) періоду – жовтень 2024 року, складаються виключно за формами, що викладені у новій редакції наказом № 400 (подаються з 01 листопада 2024 року). Зміни, внесені до форм податкової звітності, обумовлені необхідністю приведення їх у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з метою практичної реалізації податкових механізмів, у тому числі у частині забезпечення ефективного адміністрування ПДВ та здійснення автоматизованої перевірки декларування платником суми від’ємного значення.Зокрема, об’єднано додатки 2 та 3 до декларації в один додаток 2. У новому додатку 2 передбачено застосування оновленої таблиці 1, в якій структуровано порядок та змінено хронологію відображення платниками податку інформації про розрахунок суми від’ємного значення та суми бюджетного відшкодування, а саме:– у розрізі звітних (податкових) періодів, у яких виникло від’ємне значення;– податкових накладних, згрупованих по періодах їх складання окремо по кожному постачальнику товарів/послуг, за яким сформовано таке значення;– розрахунків коригування, складених на підставі підпункту «в» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, у разі якщо таке коригування призвело до виникнення від’ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, яка підлягає бюджетному відшкодуванню. У таблиці 1 додатка 2 розшифровується вся сума від’ємного значення, що задекларована у рядку 19 декларації, у тому числі залишки сум від’ємного значення, що виникли у попередніх звітних (податкових) періодах.Відомості про суми від’ємного значення зазначаються у хронологічному порядку виникнення таких сум, починаючи зі звітного (податкового) періоду, який є найбільш давнім до дати подання декларації, та закінчуючи найближчим звітним (податковим) періодом. Додаток 2 до декларації доповнено новою таблицею 1.1, у якій має зазначатися інформація про суми податку за операціями з придбання товарів/послуг, якщо такі суми податку було зараховано в погашення податкових зобов’язань, визначених за операціями з експорту товарів, до яких застосовується Режим експортного забезпечення, за умови фактичної сплати сум податку таким постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України. Особливості заповнення додатка 2 викладені в додатку 2 до листа ДПС від 28.10.2024 №29885/7/99-00-21-03-02-07 (розміщено на вебпорталі ДПС запосиланням https://tax.gov.ua/.../zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi/2024-rik/79175.html ). Головне управління ДПС у Полтавській області
Коли може бути застосований адміністративний арешт майна платника, що має податковий борг? Питання адміністративного арешту майна платника, що має податковий борг, врегульовано нормами статті 94 Податкового кодексу України (далі – ПКУ ). Звертаємо увагу, що адміністративний арешт майна платника податків (далі – Арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконанняплатником податків його обов'язків, визначених законом. Арешт майна може бути застосований, якщо з'ясовується одна з таких обставин: - платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; - фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; - платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;- відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленомузаконодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; - відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення-рішення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, йогоприховування або передачі іншим особам; - платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; - платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу; - платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів(зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки);- нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки. Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків. Нагадуємо платникам про можливість отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами за даними органів ДПС в Електронному кабінеті . Головне управління ДПС у Полтавській області
Інформаційне повідомлення про подання заяв про висунення кандидатур від громадськості до персонального складу Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України
Відповідно до пункту 7 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 р. № 381, для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської ради утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія).До складу комісії входять представники від уповноваженого органу та громадськості.
З метою формування персонального складу Комісії представникам громадськості необхідно до 06.12.2024 р. подати заяву про висунення кандидатури. Заява подається у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, із зазначенням у ній прізвища, власного імені, по-батькові (за наявності) кандидатури представника, а також таких відомостей про заявника:
для міжнародної чи громадської організації:
- найменування;
- напрями діяльності;
- код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ (за наявності);
- місцезнаходження;
- контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти);
для фізичної особи:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) (за наявності);
- фактична адреса реєстрації/проживання;
- контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти).
Дані, зазначені у заяві, засвідчуються підписом фізичної особи/представника міжнародної чи громадської організації, що її подала.
Важливо! Кандидатури від громадськості можуть висуватися міжнародними та громадськими організаціями, в тому числі антикорупційними, а в селах - також фізичними особами.
Подання документів
здійснюється до Омельницької сільської ради:
за адресою: с. Омельник, вул. Центральна, 66
(приміщення сільської ради)
на електронну пошту:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
.
Уповноважена особа для прийняття документів – Наталія ВОВК начальник відділу земельних відносин, комунальної власності та житлово-комунального господарства, надзвичайних ситуацій та техногенної безпеки виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області.
Тел. для довідок: тел. +380687966550
До відома: У разі перевищення кількості заяв граничної чисельності представників від громадськості п’яти осіб, висунуті кандидатури включаються до складу Комісії у міру черговості надходження заяв, при цьому особи, які мають більше одного року досвіду роботи у сфері будівництва, протидії корупції, внутрішнього аудиту чи моніторингу закупівель, мають переважне право на включення до складу Комісії, не дивлячись на черговість подання таких кандидатур.
Грант для студентів: "Відповідальне використання соціальних мереж: Виклики та можливості" Компанія LikesID запрошує студентів українських навчальних закладів долучитися до грантової програми, спрямованої на дослідження відповідального використання соціальних мереж. Цей грант видається за підтримки LikesAround і є чудовою можливістю для студентів не лише продемонструвати свої аналітичні та творчі здібності, а й глибше усвідомити, як соціальні мережі впливають на кар’єру, емоційне здоров’я та продуктивність .Що пропонує грант? Грошовий приз у розмірі 20 000 гривень для реалізації освітніх або особистих проектів. Сертифікат про участь і перемогу, який стане цінним додатком до професійного портфоліо. Хто може взяти участь? Студенти українських навчальних закладів, незалежно від спеціальності, які є громадянами України. Терміни конкурсу:Прийом робіт: з 22.11.2024 до 26.02.2025.Оголошення переможця: 22.03.2025. Інформації про умови участі, теми для статей та новини гранту на офіційній сторінці:https://likesid.com/ua/scholarship/.
Податкова знижка на навчання: хто може отримати та за які витрати Українці можуть повернути частину витрат на навчання – у вигляді податкової знижки. Зробити це можна раз на рік і виключно в наступному році після оплати навчання. Тобто щоб отримати податкову знижку за витрати у 2023 році, подати документи потрібно до кінця 2024 року. Що таке податкова знижкаПодаткова знижка на навчання – це можливість повернути частину коштів, витрачених на навчання впродовж минулого року. Відшкодувати можна витрати на оплату навчання у вітчизняних закладах освіти, незалежно від форми власності: ● дошкільних ● позашкільних ● загально середніх ● професійних та професійно-технічних ● вищих. Витрати на гуртожиток, додаткові курси чи військову кафедру не відшкодовуються. Хто може отримати податкову знижку Громадяни України, які отримують офіційно заробітну плату і сплачують податок на доходи, зокрема: ● студент, який сплачує за своє навчання; ● члени його сім’ї першого ступеня спорідненості (батько, мати, чоловік, дружина, діти, в тому числі усиновлені). Який розмір податкової знижки18% від вартості навчання (враховуються фактичні витрати, понесені минулого року). Але не більше ніж розмір сплаченого податку з доходів фізичних осіб.Щоб розрахувати власну суму, можна скористатися калькулятором податкової знижки на навчання: https://finsee.com Куди звертатись для отримання податкової знижки До територіально органу Державної податкової служби України. Зробити це можна особисто або через законного представника, надіславши документи поштою (рекомендованим листом).Або онлайн – в електронному кабінеті платника податків.Які документи потрібно подати ● податкову декларацію про майновий стан і доходи за формою; ● копію паспорта та картки платника податків, людини яка подає декларацію; ● копію паспорта / свідоцтва про народження здобувача освіти; ● документи, що підтверджують ступінь споріднення, якщо оплачував навчання член сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо); ● довідку із закладу освіти про період навчання, кількість навчальних місяців, у звітному році та суми сплачених коштів за вказаний період; ● копії документів, що підтверджують сплату за навчання у звітному періоді (квитанції, платіжні доручення тощо); ● довідку про заробітну плату за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати; ● заяву на перерахування коштів; ● копію документа із зазначенням реквізитів для перерахування коштів; ● копію договору про навчання у відповідному закладі освіти. Терміни Оформити податкову знижку можна з 1 січня до 31 грудня року наступного за звітним. Тобто у 2024 році подаються документи за 2023 рік.При цьому право на отримання податкової знижки на наступний рік не переноситься. Це означає, що якщо людина мала витрати на навчання у 2023 році, але не подала документи до кінця 2024 року, то право на податкову знижку за ці витрати буде втрачено. Коли виплатять коштиВпродовж 60 календарних днів після подачі документів. Кошти зарахують на банківський рахунок або надішлють поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації.Якщо потрібна консультація юриста — звертайтеся телефоном, в телеграмі, фейсбуці чи інстаграмі, усі контакти: https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/
|
Діагностичні обстеження раннього виявлення новоутворень безоплатні для внутрішньо переміщених осіб На ранніх стадіях рак виліковний. Своєчасна діагностика онкозахворювань за допомогою інструментальних досліджень дозволяє вчасно виявляти хворобу, підвищує шанси на успішне лікування та рятує життя. Програма медичних гарантій дає можливість кожному громадянину України безоплатно проходити профілактичні обстеження на онкологічні захворювання, незалежно від місця свого проживання чи реєстрації. Рання діагностика найпоширеніших онкозахворювань є пріоритетним напрямком у Програмі медичних гарантій і включає безоплатні послуги з досліджень на рак за шістьма пакетами: - “Мамографія” - обстеження молочних залоз рентгенівським методом задля виявлення патологічних змін у молочних залозах - “Гістероскопія” - обстеження порожнини матки та цервікального каналу допомагає виявити внутрішньоматкові патології на ранніх етапах, коли їх ще не видно на УЗД. - “Езофагогастродуоденоскопія” - обстеження стравоходу, порожнини шлунка та дванадцятипалої кишки. Дозволяє виявити запальні процеси, структурні аномалії верхніх відділів ШКТ. Також можливо побачити новоутворення на ранніх етапах до появи специфічних симптомів, а також за необхідності взяти матеріал для біопсії. - “Колоноскопія” - обстеження слизової оболонки прямої, товстої та частини кінцевого відділу тонкої кишки, виявлення запальних процесів та новоутворень за необхідністю проведення біопсії. - “Цистоскопія” - обстеження уретри та сечового міхура, з можливістю забрати матеріал для біопсії та здійснити візуалізацію новоутворень. - “Бронхоскопія” - обстеження трахеї та бронхів, яке дозволяє виявити захворювання слизових оболонок, за необхідністю взяти зразки тканини на біопсію або ж видалити інородні тіла, які потрапили в дихальні шляхи. Внутрішньо переміщені особи можуть отримати послуги з ранньої діагностики новоутворень у будь-якому з 840 медичних закладів, які мають укладені договори з НСЗУ на відповідні пакети послуг:- Мамографія: 270 медичних закладів;- Гістероскопія: 503 медичні заклади;- Езофагогастродуоденоскопія: 717 медичних закладів; - Колоноскопія: 600 медичних закладів;- Цистоскопія: 407 медичних закладів; - Бронхоскопія: 294 медичні заклади.Як отримати послугу з раннього виявлення новоутворень - Електронне направлення - його видає сімейний або лікуючий лікар. З електронним направленням пацієнт звертається до медичного закладу, який надає послугу за відповідним пакетом. - Підставою для проходження діагностичних досліджень з метою профілактики є також досягнення пацієнтами певного віку. Для мамографії та колоноскопії - це вік від 40 років, а для цистоскопії, езофагогастродуоденоскопії, гістероскопії, бронхоскопії - від 50 років.Внутрішньо переміщеним особам, як і іншим громадянам, в межах обраних пакетів доступні безоплатні послуги: - Консультація лікаря перед дослідженням; - Проведення дослідження; - Консультація анестезіолога перед анестезіологічним забезпеченням (за потреби); - Проведення місцевої або загальної анестезії (за потреби); - Забір та направлення біологічного матеріалу для проведення гістологічного дослідження (за потреби); -Опис результатів досліджень, оформлення заключення та протоколу втручання; - За необхідності направлення пацієнта/-ки для отримання спеціалізованої медичної допомоги або інших медичних послуг; - Надання результатів обстеження на плівці та/або запис на цифровий носій пацієнтів (за бажанням) тощо. Ознайомитися з повним обсягом кожного діагностичного обстеження можна на сайті НСЗУ в розділі Вимоги ПМГ 2024, обравши потрібний пункт, або за посиланням. Як знайти заклад, який надає послуги з діагностичного обстеження раннього виявлення новоутворень- Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77: оператор підкаже, які медичні заклади поруч мають договір з НСЗУ на надання тієї чи іншої послуги з дослідження. - На сайті НСЗУ: аналітична панель/дашборд “Електронна карта місць надання послуг за програмою медичних гарантій”. У полі фільтрів обрати потрібну область, населений пункт та “Напрям допомоги” і потрібний “Пакет послуг”. Карта залишаться заклади з контактами. Перейти до дашборду можна за посиланням.Куди і як поскаржитись, якщо відмовляють у наданні послуги або вимагають сплатити за неїЯкщо під час звернення до закладу внутрішньо переміщеній особі відмовляють у наданні послуги, вимагають оплатити послугу, яку покриває Програма медичних гарантій, чи зробити благодійний внесок - це порушення прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку потрібно подати звернення щодо порушення:- зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77, оператор допоможе зафіксувати скаргу.- подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ: обрати в меню зверху розділ “Громадянам”, далі - “Зворотній зв’язок. Тут можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги”. Або перейти за посиланням.Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024».
Щодо забезпечення можливості розрахунків у безготівковій формі Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що на виконання вимог частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894). Так, з 1 січня 2025 року вступає в дію підпункт 3 пункту 1 Постанови № 894, який розширює коло суб’єктів господарювання, які в обов’язковому порядку мають забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги).Постановою № 894 передбачено поступове запровадження обов’язку торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги) і на сьогодні такий обов’язок уже встановлено для торговців, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 5 тисяч жителів, а:з 1 січня 2025 року – платіжні термінали (POS-термінали) будуть необхідні торговцям у населених пунктах з населенням менше ніж 5 тисяч жителів;з 1 січня 2026 року – торговцям – фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої групи, торговцям, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції. Примітка: запровадження з 1 січня 2025 року обов’язку відповідно до кількості населення не стосується торговців – фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої групи та торговців, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції, які повинні будуть встановити POS-термінали з 1 січня 2026 року, незалежно від кількості населення.Наголошуємо, що відповідно до частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» торговцям забороняється:у будь-який спосіб обмежувати право держателя електронного платіжного засобу обирати для здійснення розрахунків будь-який електронний платіжний засіб платіжних систем відповідно до абзацу першого частини двадцять восьмої цієї статті;встановлювати будь-яку додаткову (супровідну) плату під час здійснення оплати за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв, у тому числі плату за використання певного електронного платіжного засобу, платіжного застосунку або платіжного пристрою;встановлювати різні ціни на ті самі товари чи послуги у разі здійснення розрахунку за них у безготівковій формі порівняно з розрахунком готівковими коштами.Водночас торговці мають право заохочувати покупця до використання певного електронного платіжного засобу для здійснення розрахунків. Головне управління ДПС у Полтавській області
Запитували? Відповідаємо! Чи можливе погашення боргу з одного податку за рахунок переплати з іншого податку? Згідно з підпунктом б) абзацу третього пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями сплату грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів з урахуванням особливостей, визначених у пункті 43.4 1 статті 43 цього Кодексу. Актуальні реквізити рахунків для сплати зборів і платежів розміщені за посиланням https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/ . Головне управління ДПС у Полтавській області
До уваги платників плати за землю та органів місцевого самоврядування! Особливості встановлення ставок з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, на яких створюється / створений індустріальний парк Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що згідно з частиною першою статті 7 Закону України від 21 червня 2012 року № 5018-VI «Про індустріальні парки» (зі змінами) (далі – Закон) на земельних ділянках, які передані в оренду, індустріальні парки можуть створюватися з ініціативи орендарів після внесення відповідних змін до договору оренди земельної ділянки та прийняття орендодавцем рішення про погодження концепції індустріального парку. У разі наявності переможця електронного аукціону на право оренди земельної ділянки комунальної власності, який планує на цій земельній ділянці створити індустріальний парк (далі – Парк), постає питання правомірності внесення змін до договору оренди земельної ділянки та встановлення пільгової ставки орендної плати (далі – Плата) відповідно до п. 284.6 ст. 284 Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення Плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пп. 288.1, 288.4 ст. 288 Кодексу). Згідно з п.п. 288.5.3 п. 288.5 ст. 288 Кодексу у разі визначення орендаря на конкурентних засадах річний розмір платежу може перевищувати граничний розмір Плати, встановлений у п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу, а саме 12 відс. нормативної грошової оцінки. Водночас відповідно до п. 284.6 ст. 284 Кодексу у частині плати за землю за земельні ділянки, що входять до складу території індустріальних парків, включених до Реєстру індустріальних парків, нормативну грошову оцінку яких проведено, що використовуються ініціаторами створення індустріального парку,керуючою компанією індустріального парку та учасниками індустріальних парків, органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) можуть: 1) встановлювати ставки земельного податку та Плату в розмірі, меншому за розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачується на відповідній території; 2) звільняти від сплати земельного податку. Враховуючи зазначене, підставою для застосування норми п. 284.6 ст. 284 Кодексу є:внесення змін до договору оренди в частині визначення, що земельна ділянка надана саме для створення Парку;погодження ОМС концепції Парку;включення Парку до Реєстру індустріальних (промислових) парків;набрання орендарем земельної ділянки статусу ініціатора, керуючої компанії або учасника Парку. Разом з цим зазначаємо, що відповідно до ст. 23 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» (зі змінами) Плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін. Плата за земельні ділянки державної та комунальної власності, передані в оренду на земельних торгах, не може бути зменшена за згодою сторін протягом строку дії договору оренди, а також у разі його поновлення (крім випадків консервації таких земельних ділянок, а також визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами). У разі наявності переможця електронного аукціону на право оренди земельної ділянки комунальної власності ставка Плати, зазначена у договорі оренди земельної ділянки, визначена за результатом торгів, а не рішенням ОМС. Тому норма п. 284.6 ст. 284 Кодексу до договору оренди не може бути застосована. Головне управління ДПС у Полтавській області
Порядок формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що 1 листопада 2024 року набрав чинності наказ Міністерства Фінансів України від 07.10.2024 № 495 «Про затвердження Порядку формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».Цей Порядок визначає порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі - Перелік платників), який включає: • алгоритми розрахунку середніх показників критеріїв щодо включення платників податків до Переліку платників, на підставі яких формується цей перелік; • алгоритми розрахунку показників вимог і критеріїв щодо включення платників податків до Переліку платників;• порядок формування та затвердження Переліку платників ;• порядок оприлюднення Переліку платників ДПС на своєму офіційному вебсайті; • порядок повідомлення платника податків про включення/виключення його до/з Переліку платників; • порядок подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків; • порядок вилучення інформації про платника податків у разі подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків після оприлюднення Переліку платників. До переліку буде включено юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, резидентів «Дія.Сіty», які відповідатимуть низці вимог та критеріїв з урахуванням системи оподаткування (зокрема, вимогам до рівня сплати податків, рівня нарахування заробітної плати, тощо).Вимоги щодо включення платника податку до Переліку платників та порядок їх визначення: 1) податковий борг та/або заборгованість з інших платежів, контроль за стягненням яких покладено на контролюючі органи, не перевищує 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та з дня їх виникнення минуло не більше 30 днів; 2) відсутність заборгованості (недоїмки, штрафу, пені) зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; 3) відповідність критеріям, визначеним підпунктом 69.41.2 підпункту 69.41 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, залежно від обраної системи оподаткування; 4) відсутність фактів порушення платником податків податкових обов'язків щодо подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39 2 розділу I, пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу; 5) відсутність винесених щодо платника податку податкових повідомлень-рішень про порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та/або імпорту товарів протягом останніх послідовних 12 місяців; 6) відсутність рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, прийнятого у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України відповідно до пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу; 7) відсутність розпочатої процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності ФОП; відсутність порушеного провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) платника податків; 9) відсутність прийнятого щодо платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у порядку, встановленому Законом України "Про санкції"; 10) відсутність у платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України (крім громадян такої держави, яким надано статус учасника бойових дій після 14 квітня 2014 року); 11) відсутність серед засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників платника податків осіб, місцем проживання (місцезнаходженням) яких є держава, що здійснює збройну агресію проти України; 12) відсутність змін щодо основного виду економічної діяльності, внесених щодо платника податків до ЄДР протягом останніх послідовних 12 календарних місяців. Територіальні органи ДПС протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників визначають комплаєнс-менеджера для взаємодії з платниками податків, включеного до зазначеного Переліку, та затверджують перелік його повноважень щодо взаємодії з такими платниками податків наказом територіального органу ДПС.Платнику податків надсилається інформаційне повідомлення в електронний кабінет не пізніше наступного робочого дня після закріплення комплаєнс-менеджера.Форму повідомлення про закріплення за платником податку посадової особи територіального органу ДПС, відповідальної за взаємодію з платником податків (комплаєнс-менеджера), наведено в додатку 5 до цього Порядку. Платник податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства має право взаємодіяти з комплаєнс-менеджером в усній формі, а також з використанням засобів дистанційного зв'язку, у тому числі в режимі відеоконференції. Порядок взаємодії комплаєнс-менеджера з платником податків визначається наказом ДПС.Взаємодія комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства передбачає консультування платника податків з питань, пов'язаних із виконанням його податкових обов'язків. Головне управління ДПС у Полтавській області
|
|