Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

04 грудня 2024 р.

Енергоатом бере активну участь у впровадженні технології малих модульних реакторів

Одним із прогресивних напрямів розвитку галузі ядерної енергетики в світі є впровадження технологій малих модульних реакторів (ММР). Енергоатом долучається до цього процесу, ставлячи перед собою амбітні цілі на найближче десятиріччя. Нові горизонти у розвитку технології малих модульних реакторів для АТ «НАЕК «Енергоатом» відкриває співпраця з міжнародними партнерами, зокрема з американською компанією Holtec International. Нещодавно Компанія отримала запрошення приєднатися до проєктної групи Holtec з реалізації малого модульного реактора SMR-300 на АЕС Palisades у США.

Це свідчить про високу довіру міжнародних партнерів до українських атомниківта їх професіоналізм. Крім того, Енергоатом спільно з Holtec активно працює над створенням в Україні заводу з виробництва компонентів для ММР. Це не лише сприятиме розвитку вітчизняної промисловості, а й дозволить Україні стати регіональним хабом для виробництва та експорту ядерних технологій. Слід нагадати, що Енергоатом вже має низку угод з провідними світовими розробниками технології ММР.

А саме – французькою компанією EDF, британською Rolls-Royce та американськими Westinghouse і NuScale Power.Ця співпраця допоможе Енергоатому впроваджувати передові технології ММР в Україні, що є важливим кроком до енергетичної незалежності та сталого розвитку країни.

Детальніше за посиланням – https://energoatom.com.ua/ua/post/2328

03 грудня 2024 р.

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД - ЛЮДЯМ З ІНВАЛІДНІСТЮ: НАЛЕЖНЕМАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА БЕЗБАР’ЄРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

У червні 2024 року на конференції держав-учасниць Конвенції про права людей з інвалідністю, яка відбулася в штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку, українська делегація зазначала:- Більше ніж два роки повномасштабної війни росії проти України спричинили стрімке зростання кількості людей, які мають інвалідність. І ця інвалідність має іншу природу, ніж у часи до війни: насамперед вона виникає внаслідок бойових дій і ворожих обстрілів мирних українських міст. За двароки кількість людей з інвалідністю зросла на 300 тисяч - на 10%, - тому зараз ми не просто маємо продовжити будувати інклюзивне суспільство, - ми маємо робити це надзвичайно швидко і враховувати контекст війни.

З нагоди Міжнародного дня людей з інвалідністю, який щороку відзначається на початку грудня, соціальному аспекту безбар’єрності, тобто розбудові інклюзивного суспільства та інтеграції людей з інвалідністю, приділяється першочергова увага на державному рівні.

У Головному управлінні Пенсійного фонду області питання дотримання прав людей з особливими потребами перебуває на постійному контролі та забезпечується в межах компетенції. Насамперед – це здійснення у встановленому чинним законодавством порядку матеріального забезпечення зазначеної категорії осіб у вигляді пенсій, соціальних допомог, надбавок і підвищень. Як свідчить аналіз, на Полтавщині частка осіб з особливими потребами у загальному контингенті пенсіонерів становить нині близько 16 %. За різними законодавчими актами соціальну допомогу (пенсії) отримують 65,6 тис. осіб з інвалідністю. Середній розмір пенсійної виплати таких людей становить нині 5274 грн.В умовах сьогодення доречним буде виокремити кількість осіб зінвалідністю внаслідок війни, яка досягла в області понад 6,5 тисяч. Середня пенсійна виплата одержувачів цієї категорії становить 17,4 тис. грн. Окрім того,у регіональному управлінні Пенсійного фонду перебувають на обліку майже дві тисячі колишніх військовослужбовців з особливими потребами. Такі людиодержують щомісяця, в середньому, 10,3 тис. грн.

Умови призначення, порядок обчислення та розміри пенсій поінвалідності залежать від закону, згідно з яким призначається така пенсія. Так, розмір «страхової» пенсії по інвалідності із солідарної системи обчислюється у відсотках розміру пенсії за віком залежно від групи інвалідності, зокрема:- 100 % пенсії за віком – особам з інвалідністю I групи;- 90 % пенсії за віком – особам з інвалідністю II групи;- 50 % пенсії за віком – особам з інвалідністю III групи.Мінімальні розміри пенсійних виплат по інвалідності у нинішньому році такі:- для осіб з інвалідністю І групи – 2 980 грн;- для осіб, які не працюють, з інвалідністю ІІ і ІІІ груп – 2 725 грн;- для осіб, які працюють, з інвалідністю ІІ і ІІІ груп – 2 361 грн.Розмір пенсії по інвалідності військовослужбовцям встановлюється у відсотках їх грошового забезпечення і залежить від причини інвалідності. Так, особам із інвалідністю внаслідок війни пенсія призначається у таких розмірах:- I група – 100 % сум грошового забезпечення;- II група – 80 % сум грошового забезпечення;- III група – 60 % сум грошового забезпечення.Іншим військовослужбовцям з інвалідністю пенсія призначається у таких розмірах:- I група – 70 % сум грошового забезпечення;- II група – 60 % сум грошового забезпечення;- III група – 40 % сум грошового забезпечення.Мінімальна пенсійна виплата для осіб з інвалідністю внаслідок війни не може бути меншою 15347 грн (для І групи), 12396 грн (для ІІ групи), 8500 грн(для ІІІ групи).Ще одна категорія осіб з інвалідністю, до якої десятки років прикута особлива увага держави і суспільства, - це постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи. Пенсії по інвалідності таким одержувачам призначаються у розмірі відшкодування фактичних збитків, виходячи іззаробітної плати, одержаної людиною в зоні відчуження у 1986-1990 роках, або з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.Розмір пенсії з інвалідності, що настала через каліцтво чизахворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, не може бути меншим таких законодавчо встановлених сум:- I група – 8839,20 грн;- II група – 7071,36 грн;- III групи – 5450,85 грн;- для дітей з інвалідністю - 5450,85 грн.

Мінімальний розмір пенсійної виплати для осіб з інвалідністю внаслідок Чорнобильської катастрофи з числа учасників ліквідації обраховується таким чином:- І група – 100% розміру середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсії за попередній рік (з 01.03.2024 – 14 308,46 грн);- ІІ група – 80% (з 01.03.2024 – 11 446,77 грн (14 308,46 х 80%));- ІІІ група – 60 % (з 01.03.2024 – 8 585,08 грн (14 308,46 х 60%)).Важливо в умовах війни, що усі види пенсійного забезпечення, усі допомоги, навіть якщо закінчився строк дії пенсійного посвідчення і є потреба переогляду, але людина знаходиться або на окупованій території, або в зоні бойових дій, або за кордоном і не може зробити такий переогляд,продовжуються.Що стосується забезпечення доступності приміщень Головногоуправління для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, то мережею сервісних центрів Пенсійного фонду та робочих місць з обслуговування громадян охоплені всі адміністративно-територіальні одиниці нашого краю. Як і раніше, в Полтавській області функціонують 17 підрозділівобслуговування громадян, структурні осередки яких розміщені у 26-ти населених пунктах.У рамках формування системи ефективної взаємодії з одержувачами послуг продовжується співпраця з територіальними громадами, центраминадання адміністративних послуг, виконавчими органами сільських і селищних рад щодо інформаційної, технічної та організаційної підтримки роботи фахівців Пенсійного фонду на віддалених робочих місцях. Нині в області налічується 47 точок, куди за графіками виїжджають фахівці Головного управління.

Послуги, притаманні Пенсійному фонду, громадяни одержують без прив’язки до місця їх проживання.Все більшої популярності в області набувають дистанційні форми обслуговування громадян. У їх числі – електронні сервіси вебпорталу Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) та територіальних громад, застосунок «Дія».Увійти до особистого кабінету на вебпорталі можна за допомогою Дія.Підпис; кваліфікованого електронного підпису (#КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема, звикористанням технологій #BankID.Доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України можна отримати як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних телефонів, завантаживши застосунок “Пенсійний фонд”. Фахівці Фонду не один рік працюють над створенням комфортних умов для клієнтів. Всі приміщення Фонду, де в цьому була потреба, обладнані пандусами, мають кнопки виклику фахівців, тактильні таблички, метрономи. Відповідно до вимог брендбуку Пенсійного фонду встановлені вказівники, оновлюється інформація на стендах. У випадку відсутності електроенергії оперативно залучаються генератори. Санітарні кімнати обладнані в усіх приміщеннях сервісних центрів Фонду, однак, на жаль, поки що лише окремі з них відповідають вимогам інклюзії. Тож надалі за наявності фінансових ресурсів інклюзивне середовище в пенсійних установах обов’язково розширюватиметься.Популярними серед громадян, особливо тих, що мать особливі потреби, залишаються телефонні консультації. Про це свідчить близько 45 тис. звернень на «гарячі» телефонні лінії Головного управління за десять місяців нинішнього року. Телефонні консультації з питань пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій і пільг люди з інвалідністю можуть одержати за номерами «гарячих» телефонних лінійсервісних центрів та регіональної „гарячої” лінії (0532) 56-24-34.

Головне управління Пенсійногофонду України в Полтавській області

03 грудня 2024 р.

Стартував проект «Зимова єПідтримка»: як подати заявку на отримання 1000 грн у застосунку Дія Ініційована Президентом України Володимиром Зеленським програма «Зимова єПідтримка» стартувала.

В застосунку Дія українці можуть подати заявку на отримання державної допомоги в розмірі 1000 гривень. «У складний зимовий період держава підтримає кожного українця, який перебуває на підконтрольній Україні території. В застосунку Дія громадяни вже можуть подати заявку на отримання тисячі гривень соціальної підтримки, втому числі на отримання підтримки для своїх неповнолітніх дітей. Ці кошти українці матимуть змогу витратити на придбання ліків, книг, оплату медичних чи комунальних послуг або ж, що дуже важливо, — задонатити на підтримку Збройних сил України», — зазначила Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економіки України.«Застосунком Дія вже користуються понад 21 млн українців. Саме тому це зручний інструмент, щоб отримати 1000 грн за програмою «Зимова єПідтримка». У кілька кліків українці можуть оформити виплати на себе, а також на своїх неповнолітніх дітей. Потім витратити отримані кошти на комуналку, ліки, квитки в кіно, задонатити через UNITED24 тощо», — зазначив Віце-прем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.Для того, щоб подати заявку через Дію:

1. Встановіть або оновіть застосунок Дія до останньої версії.

2. Авторизуйтеся в Дії.

3. В розділі Сервіси оберіть послугу Зимова єПідтримка.

4. Ознайомтеся з описом програми та натисніть кнопку «Розпочати»

5. Оберіть для кого призначена виплата (для себе або для дитини) Зверніть увагу! Якщо свідоцтво про народження дитини не підвантажилось в застосунку Дія — натисніть на кнопку «Додати свідоцтво про народження дитини».

6. Оберіть рахунок для виплати. Якщо ви вже є учасником програми «Національний кешбек» та відкрили рахунок в банку, система автоматично запропонує обрати існуючу картку або відкрити нову. Оберіть зручний для себе спосіб.

7. Надішліть заяву на отримання виплати. Попередньо уважно перевірте дані заяви і підтвердіть, що ви перебуваєте на території України.

8. Після замовлення виплати відслідковуйте статус заяви у мобільному застосунку Дія.

9. Після того, як заявка буде схвалена, кошти надійдуть на обрану в Дії картку Національний кешбек протягом 10 днів.

На що можна витратити кошти? Витратити отриману через Дію тисячу грн можна буде протягом 2025 року – до 31 грудня включно. Цими коштами можна сплатити комунальні, медичні, освітні, транспортні, страхові послуги чи послуги мобільного зв’язку, придбати ліки, книги тощо. Також їх можна витратити на благодійність. Зняти готівку зкартки Національний кешбек не можна. Кошти можна буде витратити як онлайн, так і офлайн, але лише на визначені категорії витрат. Як отримати кошти тим, хто не має Дії? Держава подбала про те, щоб допомогу могли отримати й зокрема, люди, які не мають змоги подати заявки через Дію. Громадяни, які на момент дії програми «Зимова єПідтримка» отримують соціальні виплати по інвалідності 1-2 групичерез Укрпошту, отримають грошову допомогу через Укрпошту. Список таких отримувачів складає Мінсоцполітики.«Під час підготовки програми допомоги «Зимова єПідтримка», ініційованою Президентом, для нас ключовим завданням було не оминути й соціально чутливі категорії населення — пенсіонерів та людей з інвалідністю.

Чимало з них отримують виплати через Укрпошту. Мінсоцполітики детально опрацювало дані й склало перелік таких отримувачів. Про можливість отримати виплату цих громадян повідомить листоноша під час отримання пенсії чи соцдопомоги. Важливо, щоби кожен громадянин, хоч би в якому віддаленому куточку країни він проживав, відчув, що держава дбає про нього і надасть необхідну додаткову підтримку цієї складної зими», - зазначила Міністр соціальної політики України Оксана Жолнович. Кошти будуть доступні для використання до кінця лютого 2025 року лише через Укрпошту. Їх можна буде витратити на оплату комунальних та інших послуг, а також деяких товарів українського виробництва. Окрім того, законні опікуни неповнолітніх дітей, люди у яких через релігійні вірування відсутній РНОКПП, або ж старші люди віком 65+, у яких немає застосунку Дія — можуть звернутися за виплатою допомоги до відділення одного з банків-партнерів з 10 грудня. Банк відкриє отримувачу картку Національний кешбек, на яку надійде допомога. Що варто знати про програму «Зимова єПідтримка»Програма ініційована для того, щоб допомогти українцям, які потребують підтримки в зимовий період в умовах широкомасштабної агресії росії проти нашої країни. Громадяни, які не потребують такої підтримки можуть не подавати заявку, або ж будь-який українець за бажанням може спрямувати отриману тисячу гривень на підтримку Сил оборони через благодійні фонди та волонтерські організації, на придбання військових облігацій тощо. Фінансуватись програма буде з залишків невикористаних коштів державного бюджету невійськового призначення. Аналогічні форми підтримки громадян вже надавались Урядом раніше. Зокрема, під час пандемії COVID-19 українці отримували 1 тис. грн за умови вакцинації. На початку повномасштабного вторгнення громадяни постраждалих регіонів отримали 6,5 тисяч грн за програмою єПідтримка. Відкриття та обслуговування картки Національний кешбек — безоплатне. Жодних податків на отриману допомогу нараховуватися не буде. Програма діятиме три місяці – з 1 грудня 2024 року по 28 лютого 2025 року. Саме в цей період громадяни можуть подати заявки на отримання коштів.Проект Зимова єПідтримка розроблено Міністерством економіки за участі Мінцифри, Мінсоцполітики. Учасниками проекту є АТ «Укрпошта», технічний адміністратор інформаційної системи, фізичні особи, розрахунковий банк тауповноважені банки.

03 грудня 2024 р.

В Україні стартувала програма «Зимова єПідтримка»

Важливо підтримати людей протягом складного зимового періоду. З 1 грудня стартувала програма допомоги «Зимова єПідтримка», ініційована Президентом Володимиром Зеленським.

Про це повідомив начальник Полтавської ОВА Філіп Пронін.

«Це одноразова державна допомога в розмірі 1000 гривень. Її можуть отримати всі, хто перебуває в Україні, зокрема діти. Кошти можна спрямувати на книги, ліки, оплату медичних, комунальних послуг, на транспорт, мобільний зв’язок, страхування або підтримку Сил оборони», – розповів Філіп Пронін.

За його словами, заявку на виплати можна подати через Дію, Укрпошту чи банки-партнери. Виплати для дітей оформляють батьки чи опікуни.Допомога буде зарахована на картку для виплат «Національний кешбек». Пенсіонери та люди з інвалідністю І-II груп, які одержують виплати через «Укрпошту», там можуть оформити і «Зимову єПідтримку». Потім ці кошти витратити через національного поштового оператора.«Підтримка та добробут людей – незмінний пріоритет. Вдячні Президенту за соціально важливу ініціативу.

Допомагаємо тим, хто дійсно цьогопотребує», – додав Філіп Пронін.

03 грудня 2024 р.

Типові помилки при оформленні громадянами письмових звернень до контролюючого органу

На законодавчому рівні передбачено право громадян направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів. Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що існують певні вимоги до оформлення письмових звернень.

Згідно з Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР«Про звернення громадян» (далі – Закон № 393), у зверненні має бути зазначено:- прізвище, ім'я, по батькові,- місце проживання громадянина,- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Додатково інформуємо: Якщо звернення направляється засобами електронного зв’язку, то в зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Обов’язкове застосування електронного цифрового підписуне вимагається за умови, що звернення має вигляд сканкопії з підписом заявника та зазначенням дати. Звернення, які оформлені без дотримання зазначених вимог,повертаються заявникам з відповідним роз’ясненням. Якщо ж письмове звернення не містить інформацію про місце проживання заявника та не підписано автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, то воно визнається анонімним і розгляду не підлягає (стаття 5 Закону № 393).Відповідно до аналізу звернень громадян, з початку 2024 рокудо Головного управління ДПС у Полтавській області засобами поштового та електронного зв’язку надійшло 611 письмових звернень (у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилась майже на 22 відсотка).

З них 68 звернень, що становить 11 відсотків, були залишені без розгляду з зазначених вище підстав. Так, наприклад, повернуто звернення, що надійшло на електронну скриньку з проханням надати інформацію щодо суми податкового боргу з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, яке не містило електронного цифрового підпису і при цьому не було додано сканкопію з підписом заявника. Визнано анонімним та залишено не розглянутим письмове звернення невідомого заявника, в якому повідомлялося про порушення податкового законодавства. Однак, будь-яка детальна інформація про торгівельний об’єкт чисуб’єкта господарювання, за якою можна б було ідентифікувати порушника, так само, як і інформація про заявника, у листі були відсутні. Таким чином, для реалізації права громадян на звернення і недопущення випадків залишення їх без розгляду, заявникам необхідно чітко дотримуватися встановлених на законодавчому рівні вимог щодо порядку подання зверненьта їх оформлення.

Головне управління ДПС у Полтавській області

03 грудня 2024 р.

«Територія високого рівня податкової довіри» – важливий крок на шляху до створення прозорої та ефективної податкової системи

Побудова відкритих та партнерських взаємовідносин із бізнесом, високий рівень добровільного та свідомого дотримання норм податкового законодавства – мета реалізації проєкту «Територія високого рівня податкової довіри».Державна податкова служба України продовжує курс впровадження реформ і створення умов, за яких платник податків буде зацікавлений у прозорій та чесній взаємодії з державою.«Територія високого рівня податкової довіри» передбачає низку особливостей податкового адміністрування для платників, які відповідають визначеним критеріям:

1. Мораторій на проведення перевірок: звільнення від переважної частинидокументальних позапланових, планових і фактичних перевірок;

2. Скорочення строків камеральних та документальних перевірок щодо бюджетного відшкодування;

3. Скорочення термінів надання індивідуальних податкових консультацій;

4. Закріплення комплаєнс-менеджера – помічника, який допомагатиме в прийнятті управлінських рішень та виключенні ризиків порушень податкового законодавства.

Точність, швидкість, доступність, оперативне реагування на запити платників– ключові переваги, які закріплює проєкт.

Дотримуєтесь податкового законодавства та відповідаєте критеріям – запрошуємо до Території високого рівня податкової довіри.

З більш детальною інформацією можна ознайомитись на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» або, розглянувши презентацію за посиланням https://tax.gov.ua/.../000/717/844503/InfoList7_2024.pdf .

Головне управління ДПС у Полтавській області

03 грудня 2024

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють експорт окремих видів товарів!

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що законом України від 9 травня 2024 року № 3706-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі – Закон № 959-ХІІ).На виконання змін, внесених у статтю 192 Закону № 959-ХІІ, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 жовтня 2024 року № 1261 «Про запровадження режиму експортного забезпечення», що набрав чинність 1 грудня 2024 року.

Зокрема, зазначеними нормативно-правовими актами запроваджуються особливості здійснення суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності експорту товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005,1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 (далі – окремих видів товарів), а саме: експорт окремих видів товарів дозволено здійснювати лише зареєстрованим платникам податку на додану вартість (далі – платники), до дня подання митної декларації платники зобов’язані скласти та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрована податкова накладна дає право на оформлення митної декларації та здійснення експорту (підпункт 97.1 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, далі – Кодекс);заборона експорту окремих видів товарів за нижчими цінами, ніж мінімально допустимі експортні ціни (підпункт 97.3 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);платники, в яких за останні 12 місяців (до 11 листопада 2024 року – за фактичний наявний період, починаючи з 11 листопада 2023 року) не повернення валютної виручки на дату складання податкової накладної становить не більше 20 %, застосовують ставку податку ПДВ 0 % при експорті (підпункт «а» підпункту 97.2 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Водночас режим експортного забезпечення не застосовується до операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів: що вивозяться як припаси транспортними засобами комерційного призначення відповідно до статті 229 Митного кодексу України; включених до товарних підкатегорій 1001 91 10 00, 1002 10 00 00, 1003 10 00 00, 1004 10 00 00, 1005 10 13 00, 1005 10 15 00, 1005 10 18 00, 1201 10 00 00, 1205 10 10 00, 1206 00 10 00 згідно з УКТЗЕД, які здійснюються платниками податку на додану вартість у супроводі фітосанітарного сертифіката, виданого з урахуванням положень пункту 15 розділу IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про карантин рослин».

Головне управління ДПС у Полтавській області

03 грудня 2024 р.

Щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ

Щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ «Розрахунок суми бюджетного відшкодування та суми від’ємного значення, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» (далі – додаток 2). Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу платників податку на додану вартість (далі – ПДВ), що у зв’язку із виданням наказу Міністерства фінансів України від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.08.2024 за № 1302/42647, зурахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2024 за № 1343/42688 (далі – наказ № 400),податкові декларації з ПДВ, починаючи зі звітного (податкового) періоду – жовтень 2024 року, складаються виключно за формами, що викладені у новій редакції наказом № 400 (подаються з 01 листопада 2024 року).

Зміни, внесені до форм податкової звітності, обумовлені необхідністю приведення їх у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з метою практичної реалізації податкових механізмів, у тому числі у частині забезпечення ефективного адміністрування ПДВ та здійснення автоматизованої перевірки декларування платником суми від’ємного значення.Зокрема, об’єднано додатки 2 та 3 до декларації в один додаток 2. У новому додатку 2 передбачено застосування оновленої таблиці 1, в якій структуровано порядок та змінено хронологію відображення платниками податку інформації про розрахунок суми від’ємного значення та суми бюджетного відшкодування, а саме:– у розрізі звітних (податкових) періодів, у яких виникло від’ємне значення;– податкових накладних, згрупованих по періодах їх складання окремо по кожному постачальнику товарів/послуг, за яким сформовано таке значення;– розрахунків коригування, складених на підставі підпункту «в» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, у разі якщо таке коригування призвело до виникнення від’ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, яка підлягає бюджетному відшкодуванню.

У таблиці 1 додатка 2 розшифровується вся сума від’ємного значення, що задекларована у рядку 19 декларації, у тому числі залишки сум від’ємного значення, що виникли у попередніх звітних (податкових) періодах.Відомості про суми від’ємного значення зазначаються у хронологічному порядку виникнення таких сум, починаючи зі звітного (податкового) періоду, який є найбільш давнім до дати подання декларації, та закінчуючи найближчим звітним (податковим) періодом. Додаток 2 до декларації доповнено новою таблицею 1.1, у якій має зазначатися інформація про суми податку за операціями з придбання товарів/послуг, якщо такі суми податку було зараховано в погашення податкових зобов’язань, визначених за операціями з експорту товарів, до яких застосовується Режим експортного забезпечення, за умови фактичної сплати сум податку таким постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України. Особливості заповнення додатка 2 викладені в додатку 2 до листа ДПС від 28.10.2024 №29885/7/99-00-21-03-02-07 (розміщено на вебпорталі ДПС запосиланням https://tax.gov.ua/.../zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi/2024-rik/79175.html ).

Головне управління ДПС у Полтавській області

03 грудня 2024 р.

Коли може бути застосований адміністративний арешт майна платника, що має податковий борг?

Питання адміністративного арешту майна платника, що має податковий борг, врегульовано нормами статті 94 Податкового кодексу України (далі – ПКУ ). Звертаємо увагу, що адміністративний арешт майна платника податків (далі – Арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконанняплатником податків його обов'язків, визначених законом. Арешт майна може бути застосований, якщо з'ясовується одна з таких обставин: - платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; - фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; - платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;- відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленомузаконодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; - відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення-рішення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, йогоприховування або передачі іншим особам; - платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; - платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу; - платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів(зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки);- нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки. Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків. Нагадуємо платникам про можливість отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами за даними органів ДПС в Електронному кабінеті .

Головне управління ДПС у Полтавській області

29 листопада 2024 р.

Інформаційне повідомлення про подання заяв про висунення кандидатур від громадськості до персонального складу Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України

Відповідно до пункту 7 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 р. № 381, для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської ради утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія).До складу комісії входять представники від уповноваженого органу та громадськості.

З метою формування персонального складу Комісії представникам громадськості необхідно до 06.12.2024 р. подати заяву про висунення кандидатури. Заява подається у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, із зазначенням у ній прізвища, власного імені, по-батькові (за наявності) кандидатури представника, а також таких відомостей про заявника:

для міжнародної чи громадської організації:

- найменування;

- напрями діяльності;

- код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ (за наявності);

- місцезнаходження;

- контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти);

для фізичної особи:

- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) (за наявності);

- фактична адреса реєстрації/проживання;

- контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти).

Дані, зазначені у заяві, засвідчуються підписом фізичної особи/представника міжнародної чи громадської організації, що її подала.


Важливо! Кандидатури від громадськості можуть висуватися міжнародними та громадськими організаціями, в тому числі антикорупційними, а в селах - також фізичними особами.


Подання документів

здійснюється до Омельницької сільської ради:

за адресою: с. Омельник, вул. Центральна, 66

(приміщення сільської ради)

на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

Уповноважена особа для прийняття документів – Наталія ВОВК начальник відділу земельних відносин, комунальної власності та житлово-комунального господарства, надзвичайних ситуацій та техногенної безпеки виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області.

Тел. для довідок: тел. +380687966550

До відома: У разі перевищення кількості заяв граничної чисельності представників від громадськості п’яти осіб, висунуті кандидатури включаються до складу Комісії у міру черговості надходження заяв, при цьому особи, які мають більше одного року досвіду роботи у сфері будівництва, протидії корупції, внутрішнього аудиту чи моніторингу закупівель, мають переважне право на включення до складу Комісії, не дивлячись на черговість подання таких кандидатур.

29 листопада 2024 р.

Грант для студентів: "Відповідальне використання соціальних мереж: Виклики та можливості"

Компанія LikesID запрошує студентів українських навчальних закладів долучитися до грантової програми, спрямованої на дослідження відповідального використання соціальних мереж.

Цей грант видається за підтримки LikesAround і є чудовою можливістю для студентів не лише продемонструвати свої аналітичні та творчі здібності, а й глибше усвідомити, як соціальні мережі впливають на кар’єру, емоційне здоров’я та продуктивність

.Що пропонує грант?

Грошовий приз у розмірі 20 000 гривень для реалізації освітніх або особистих проектів. Сертифікат про участь і перемогу, який стане цінним додатком до професійного портфоліо.

Хто може взяти участь?

Студенти українських навчальних закладів, незалежно від спеціальності, які є громадянами України.

Терміни конкурсу:Прийом робіт: з 22.11.2024 до 26.02.2025.Оголошення переможця: 22.03.2025.

Інформації про умови участі, теми для статей та новини гранту на офіційній сторінці:https://likesid.com/ua/scholarship/.

29 листопада 2024 р.

Податкова знижка на навчання: хто може отримати та за які витрати

Українці можуть повернути частину витрат на навчання – у вигляді податкової знижки. Зробити це можна раз на рік і виключно в наступному році після оплати навчання. Тобто щоб отримати податкову знижку за витрати у 2023 році, подати документи потрібно до кінця 2024 року. Що таке податкова знижкаПодаткова знижка на навчання – це можливість повернути частину коштів, витрачених на навчання впродовж минулого року. Відшкодувати можна витрати на оплату навчання у вітчизняних закладах освіти, незалежно від форми власності:
● дошкільних
● позашкільних
● загально середніх
● професійних та професійно-технічних
● вищих.
Витрати на гуртожиток, додаткові курси чи військову кафедру не відшкодовуються.
Хто може отримати податкову знижку
Громадяни України, які отримують офіційно заробітну плату і сплачують податок на доходи, зокрема:
● студент, який сплачує за своє навчання;
● члени його сім’ї першого ступеня спорідненості (батько, мати, чоловік, дружина, діти, в тому числі усиновлені).
Який розмір податкової знижки18% від вартості навчання (враховуються фактичні витрати, понесені минулого року). Але не більше ніж розмір сплаченого податку з доходів фізичних осіб.Щоб розрахувати власну суму, можна скористатися калькулятором податкової знижки на навчання: https://finsee.com
Куди звертатись для отримання податкової знижки
До територіально органу Державної податкової служби України.
Зробити це можна особисто або через законного представника, надіславши документи поштою (рекомендованим листом).Або онлайн – в електронному кабінеті платника податків.Які документи потрібно подати
● податкову декларацію про майновий стан і доходи за формою;
● копію паспорта та картки платника податків, людини яка подає декларацію;
● копію паспорта / свідоцтва про народження здобувача освіти;
● документи, що підтверджують ступінь споріднення, якщо оплачував навчання член сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо);
● довідку із закладу освіти про період навчання, кількість навчальних місяців, у звітному році та суми сплачених коштів за вказаний період;
● копії документів, що підтверджують сплату за навчання у звітному періоді (квитанції, платіжні доручення тощо);
● довідку про заробітну плату за звітний період, з обов’язковим включенням сум податків, які утримуються із заробітної плати;
● заяву на перерахування коштів;
● копію документа із зазначенням реквізитів для перерахування коштів;
● копію договору про навчання у відповідному закладі освіти.
Терміни
Оформити податкову знижку можна з 1 січня до 31 грудня року наступного за звітним. Тобто у 2024 році подаються документи за 2023 рік.При цьому право на отримання податкової знижки на наступний рік не переноситься. Це означає, що якщо людина мала витрати на навчання у 2023 році, але не подала документи до кінця 2024 року, то право на податкову знижку за ці витрати буде втрачено. Коли виплатять коштиВпродовж 60 календарних днів після подачі документів. Кошти зарахують на банківський рахунок або надішлють поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації.Якщо потрібна консультація юриста — звертайтеся телефоном, в телеграмі, фейсбуці чи інстаграмі, усі контакти: https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

28 листопада 2024 р.

Діагностичні обстеження раннього виявлення новоутворень безоплатні для внутрішньо переміщених осіб

На ранніх стадіях рак виліковний. Своєчасна діагностика онкозахворювань за допомогою інструментальних досліджень дозволяє вчасно виявляти хворобу, підвищує шанси на успішне лікування та рятує життя.
Програма медичних гарантій дає можливість кожному громадянину України безоплатно проходити профілактичні обстеження на онкологічні захворювання, незалежно від місця свого проживання чи реєстрації. Рання діагностика найпоширеніших онкозахворювань є пріоритетним напрямком у Програмі медичних гарантій і включає безоплатні послуги з досліджень на рак за шістьма пакетами:
- “Мамографія” - обстеження молочних залоз рентгенівським методом задля виявлення патологічних змін у молочних залозах
- “Гістероскопія” - обстеження порожнини матки та цервікального каналу допомагає виявити внутрішньоматкові патології на ранніх етапах, коли їх ще не видно на УЗД.
- “Езофагогастродуоденоскопія” - обстеження стравоходу, порожнини шлунка та дванадцятипалої кишки. Дозволяє виявити запальні процеси, структурні аномалії верхніх відділів ШКТ. Також можливо побачити новоутворення на ранніх етапах до появи специфічних симптомів, а також за необхідності взяти матеріал для біопсії.
- “Колоноскопія” - обстеження слизової оболонки прямої, товстої та частини кінцевого відділу тонкої кишки, виявлення запальних процесів та новоутворень за необхідністю проведення біопсії.
- “Цистоскопія” - обстеження уретри та сечового міхура, з можливістю забрати матеріал для біопсії та здійснити візуалізацію новоутворень.
- “Бронхоскопія” - обстеження трахеї та бронхів, яке дозволяє виявити захворювання слизових оболонок, за необхідністю взяти зразки тканини на біопсію або ж видалити інородні тіла, які потрапили в дихальні шляхи.
Внутрішньо переміщені особи можуть отримати послуги з ранньої діагностики новоутворень у будь-якому з 840 медичних закладів, які мають укладені договори з НСЗУ на відповідні пакети послуг:- Мамографія: 270 медичних закладів;- Гістероскопія: 503 медичні заклади;- Езофагогастродуоденоскопія: 717 медичних закладів; - Колоноскопія: 600 медичних закладів;- Цистоскопія: 407 медичних закладів; - Бронхоскопія: 294 медичні заклади.Як отримати послугу з раннього виявлення новоутворень - Електронне направлення - його видає сімейний або лікуючий лікар.
З електронним направленням пацієнт звертається до медичного закладу, який надає послугу за відповідним пакетом. - Підставою для проходження діагностичних досліджень з метою профілактики є також досягнення пацієнтами певного віку. Для мамографії та колоноскопії - це вік від 40 років, а для цистоскопії, езофагогастродуоденоскопії, гістероскопії, бронхоскопії - від 50 років.Внутрішньо переміщеним особам, як і іншим громадянам, в межах обраних пакетів доступні безоплатні послуги:
- Консультація лікаря перед дослідженням;
- Проведення дослідження;
- Консультація анестезіолога перед анестезіологічним забезпеченням (за потреби);
- Проведення місцевої або загальної анестезії (за потреби);
- Забір та направлення біологічного матеріалу для проведення гістологічного дослідження (за потреби);
-Опис результатів досліджень, оформлення заключення та протоколу втручання;
- За необхідності направлення пацієнта/-ки для отримання спеціалізованої медичної допомоги або інших медичних послуг;
- Надання результатів обстеження на плівці та/або запис на цифровий носій пацієнтів (за бажанням) тощо.
Ознайомитися з повним обсягом кожного діагностичного обстеження можна на сайті НСЗУ в розділі Вимоги ПМГ 2024, обравши потрібний пункт, або за посиланням.
Як знайти заклад, який надає послуги з діагностичного обстеження раннього виявлення новоутворень- Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77: оператор підкаже, які медичні заклади поруч мають договір з НСЗУ на надання тієї чи іншої послуги з дослідження. - На сайті НСЗУ: аналітична панель/дашборд “Електронна карта місць надання послуг за програмою медичних гарантій”. У полі фільтрів обрати потрібну область, населений пункт та “Напрям допомоги” і потрібний “Пакет послуг”.
Карта залишаться заклади з контактами. Перейти до дашборду можна за посиланням.Куди і як поскаржитись, якщо відмовляють у наданні послуги або вимагають сплатити за неїЯкщо під час звернення до закладу внутрішньо переміщеній особі відмовляють у наданні послуги, вимагають оплатити послугу, яку покриває Програма медичних гарантій, чи зробити благодійний внесок - це порушення прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку потрібно подати звернення щодо порушення:- зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77, оператор допоможе зафіксувати скаргу.- подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ: обрати в меню зверху розділ “Громадянам”, далі - “Зворотній зв’язок.
Тут можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги”. Або перейти за посиланням.Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024». 



28 листопада 2024 р.

Щодо забезпечення можливості розрахунків у безготівковій формі

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що на виконання вимог частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894).

Так, з 1 січня 2025 року вступає в дію підпункт 3 пункту 1 Постанови № 894, який розширює коло суб’єктів господарювання, які в обов’язковому порядку мають забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги).Постановою № 894 передбачено поступове запровадження обов’язку торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги) і на сьогодні такий обов’язок уже встановлено для торговців, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 5 тисяч жителів, а:з 1 січня 2025 року – платіжні термінали (POS-термінали) будуть необхідні торговцям у населених пунктах з населенням менше ніж 5 тисяч жителів;з 1 січня 2026 року – торговцям – фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої групи, торговцям, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.

Примітка: запровадження з 1 січня 2025 року обов’язку відповідно до кількості населення не стосується торговців – фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої групи та торговців, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції, які повинні будуть встановити POS-термінали з 1 січня 2026 року, незалежно від кількості населення.Наголошуємо, що відповідно до частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» торговцям забороняється:у будь-який спосіб обмежувати право держателя електронного платіжного засобу обирати для здійснення розрахунків будь-який електронний платіжний засіб платіжних систем відповідно до абзацу першого частини двадцять восьмої цієї статті;встановлювати будь-яку додаткову (супровідну) плату під час здійснення оплати за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв, у тому числі плату за використання певного електронного платіжного засобу, платіжного застосунку або платіжного пристрою;встановлювати різні ціни на ті самі товари чи послуги у разі здійснення розрахунку за них у безготівковій формі порівняно з розрахунком готівковими коштами.Водночас торговці мають право заохочувати покупця до використання певного електронного платіжного засобу для здійснення розрахунків.

Головне управління ДПС у Полтавській області