Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

13 січня 2025 року

новиниКонкурс дитячої екологічної інфографіки«ЕкоМайбутнє»

   Департамент екології та природних ресурсів Полтавської обласної військової адміністрації (далі – Департамент) з метою підтримки талановитих дітей, формування дбайливого ставлення до довкілля у населення області, виховання екологічно свідомих громадян проводить конкурс дитячої екологічної інфографіки «ЕкоМайбутнє» (далі – Конкурс).
   Триватиме Конкурс з 15 січня по 15 лютого 2025 року. До участі в Конкурсі допускається дитяча авторська інфографіка (плакати, презентації, короткі відеоролики), яка відповідає одній з тем:
- раціональне споживання,
- сортування побутових відходів,
- захист первоцвітів,
- недопущення спалювання сухої рослинності, опалого листя та сміття,
- збереження біорізноманіття.
Інфографіка має містити гасло екологічного характеру, розкривати обрану тематику та відповідати наступним критеріям:
- плакат розміром А3 в форматі .jpg, .png, .pdf,
- презентація не більше двох слайдів у форматі .pptx, .pdf,
- відеоролик до 2 хвилин у форматі .mp3, .mp4.
Усі роботи будуть розподілені відповідно до вікових груп:
молодша вікова група – 10-12 років,
середня вікова група – 13-15 років,
старша вікова група – 16-18 років.
Усі бажаючі взяти участь у конкурсі мають надіслати свої авторські роботи на електронну адресу Департаменту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду до 1 лютого 2025 року з поміткою «Конкурс інфографіки» та зазначенням теми й інформації про автора. Надіслані роботи будуть оприлюднені на сторінці Департаменту в соціальній мережі Facebook https://www.facebook.com/ecoresurspoltava 3 лютого 2025 року для відкритого голосування, яке триватиме до 15 лютого поточного року.Оголошення результатів Конкурсу та нагородження переможцівпопередньо заплановане на 21 лютого 2025 року.


9 січня 2025р.

МЕТАПНЕВМОВІРУС: ІНФОРМАЦІЯ ПРО ХВОРОБУ
ТА ЕПІДЕМІЧНУ СИТУАЦІЮ


  У зв’язку з розповсюдженням інформації про метапневмовірус, наголошуємо: ситуація рутинна та повністю контрольована. За даними Центру громадського здоров’я, в Україні фіксується циркуляція HMPV серед населення.
  Протягом поточного епідемічного сезону 2024-2025 років, станом на 05.01.2025 року, HMPV виявлено у 14 осіб, з них віком 0-4роки - 2 особи, 5-14 років - 7 осіб, 30-64 роки - 4 особи та віком 65 і старше - 1особа. Така ситуація спостерігалась і в минулому епідемічному сезоні 2023-2024років за аналогічний період, станом на 05.01.2024 року: всього HMPV виявлено у 24 осіб, з них віком 0-4 роки - 11 осіб, 5-14 років - 10 осіб, 30-64роки - 2 особи та віком 65 років і старше - 1 особа.
   Метапневмовірус людини (HMPV) – це вірус, який зазвичай викликає симптоми, схожі на застуду. Він може бути причиною інфекції верхніх танижніх дихальних шляхів, зокрема пневмонії, загострення астми або погіршення хронічного обструктивного захворювання легень.HMPV частіше діагностують взимку та ранньою весною.Наразі спалах метапневмовірусу фіксують у Китаї, особливо там зросла кількість захворювань серед дітей. 
Водночас, у Центрі громадського здоров’я (ЦГЗ) кажуть, що це –традиційний ; вірус, який циркулює в Україні протягом кожного епідсезону. А ситуація із захворюваністю є рутинною і повністю контрольованою.Згідно зі звітом Центру громадського здоров’я, протягом епідеміологічного сезону 2024/2025 року виявили 13 випадків захворювання серед українців, 2 з них – протягом 23-29 грудня.

HMPV передається через:
- кашель і чхання;
- рукостискання, обійми та поцілунки;
- поверхні та предмети, як: телефони, дверні ручки, клавіатури чи іграшки.
Симптоми метапневмовірусу подібні до застуди та легких випадків грипу:
- нежить;
- кашель;
- температура.
  Також можуть додатися біль у горлі, хрипи та задишка.У ЦГЗ запевняють, що метапневмовірус зазвичай протікає значно легше, ніж грип, та рідко викликає ускладнення.Вищий ризик тяжкого перебігу хвороби мають маленькі діти, дорослі віком 65+ років і люди з ослабленою імунною системою.
Серед можливих ускладнень від HMPV:
- бронхіоліт;- бронхіт;
- пневмонія;
- загострення астми або ХОЗЛ;
- запалення вуха.
Спеціального захисту від метапневмовірусу не існує.
Варто дотримуватися загальновідомих заходів профілактики:
- регулярно мити руки з милом;
- уникати контактів із хворими людьми;
- дотримуватися етикету кашлю (прикривати рот серветкою чи згином ліктя);
- періодично провітрювати приміщення.
Довіряйте виключно перевіреній інформації з офіційних джерел, а заперших симптомів застуди звертайтесь до Вашого сімейного лікаря!



7 січня 2025р.

Державна безоплатна психологічна допомога

Міністерством у справах ветеранів України реалізується державна програма, з надання безоплатної психологічної допомоги особам, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членам сімей таких осіб та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України відповідно до Закону України ,,Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. Порядок отримання таких послуг з психологічної реабілітації врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2022 №1338 ,,Деякі питання надання психологічної допомоги ветеранам війни, членам їх сімей та деякиміншим категоріям осіб”.
Нормативним документом визначено три рівні психологічної допомоги:
1 рівень – пепедбачає соціально-психологічну підтримку та надання соціальних послуг фахівцями із соціальтної роботи, соціальими працівниками, які не є фахівцями у сфері психічного здоров’я, але пройшли відповідну підготовку в межах проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг;
2 рівень – надпння психологічної допомоги спрямований на розв’язання актуальних або специфічних проблем отримувача послуг і надається фахівцями, які внесено до Реєстру суб’єктів надання послуг із психологічної допомогги для ветеранів і членів їх сімей (крім тих, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій із НСЗУ);
3 рівень - це надання комплексної медико-психологічної реабілітації мультидисциплінарною командою із використанням кейс-менеджменту із застосуванням психологічних, психотерапевтичних, у разі потребимедикаментозних методів та методів фізичної реабілітації.
Для отримання психологічної допомоги другого та третього рівнів необхідно звернутися до суб’єкта надання послуг або до Мінветеранів із заявою в електронній формі через Єдиний державний реєстр ветеранів війни:https://sis.mva.gov.ua/faq?service=2&type=1 або Єдиний державний вебпортал електронних послуг чи його мобільний додаток (Дія).
Підставою для отримання послуг із психологічної допомоги, яка надається суб’єктом надання послуг на другому та третьому рівні психологічної допомоги є:направлення лікаря з надання первинної медичної допомоги, якому отримувач послуг подав декларацію про вибір лікаря, або направлення лікуючого лікаря в разі надання психологічної допомоги одночасно з наданням медичної допомоги в стаціонарних умовах; особисте звернення отримувача послуг.направлення до суб’єктів надання послуг лікарем здійснюється за результатами первинного психологічного скринінгу отримувача послуг.
Послуги із психологічної реабілітації отримувачам послуг надаються безкоштовно шляхом відшкодування Міністерством у справах ветеранів України витрат суб’єкту надання послуг за рахунок коштів державного бюджету.Ознайомитись з переліком установ, які надають послуги психологічної допомоги за цією програмою можна у Реєстрі постачальників послуг із психологічної реабілітації за посиланням: https://sis.mva.gov.ua/nadavaschi-poslug servicetype=psy.Одночасно інформуємо, що змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2024 р. № 1480 до Порядку використання коштів, предбачених у державному бюджеті на здійснення заходів з ментальної, спортивної, фізичної, психологічної реабілітації та професійної адаптації,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 р. № 307 збільшено суму, яка відшкодовується надавачам послуг із психологічної домоги другого і третього рівня, яка включає базову савку в розмірі 254,18 грнта надбавку до базової ставки за досвід роботи за фахом, за науковий ступінь та вчене звання, надбавки за спеціалізації та сертифікації.
Враховуючи вищезазначене, для реалізації прав ветеранв війни та членів їх сімей на безоплатну психологічну допомогу, просимо провести інформаційно – розяснювальну роботу серед потенційних суб’єктів надання послуг з метою сприяння подальшого їх включення до Реєстру суб’єктів надання послуг із психологічної допомоги для ветеранів і членів їх сімей тарозмістити відповідні інформаційні матеріали на офіційних інтернет ресурсах
.


7 січня 2025р.

До уваги фізичних осіб – платників єдиного податку першої – третьої груп!


З 01.01.2025 відповідно до статей 7 та 8 Закону України від 19.11.2024 № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік» установлено місячні розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб у сумі 3028 грн та мінімальної заробітної плати – 8000 гривень.
Щодо обсягу доходу Згідно з Податковим кодексом України (далі – ПКУ) граничний обсяг доходу для платників єдиного податку першої – третьої груп розраховується з урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного)року.
Отже, у 2025 році розмір доходу для фізичних осіб – платників єдиного податку не повинен перевищувати такі суми для:першої групи платників єдиного податку – 1 336 000 грн;другої групи платників єдиного податку – 6 672 000 грн;третьої групи платників єдиного податку – 9 336 000 гривень.
Щодо ставок єдиного податку
Максимальний місячний розмір єдиного податку у 2025 році для ФОП –платників єдиного податку:першої групи становить 302,80 грн,другої групи – 1600,0 гривень.Відповідно до п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:
1) 3 відсотки доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;
2) 5 відсотків доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
При цьому слід враховувати, що до сум доходу, зазначеного у п. 293.4 ст. 293 ПКУ, ставка єдиного податку для платників єдиного податку першої – третьої групи(ФОП) встановлюється у розмірі 15 відсотків. Крім того звертаємо увагу, що з 01.01.2025 ФОП – платники єдиного податку є платниками військового збору.
Головне управління ДПС у Полтавській област
і


7 січня 2025р.

До уваги платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування!


Законом України від 04.12.2024 № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» передбачено, що платники, які перебувають на спрощеній системі оподаткування з 01.01.2025 сплачують військовий збір.
Для його сплати відкрито бюджетні рахунки: юридичним особам (ІІІ група) – за кодом класифікації доходів бюджету11011800 «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)»;фізичним особам – підприємцям (платникам єдиного податку) – за кодом класифікації доходів бюджету 11011700 «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування».
Реквізити зазначених рахунків розміщено на головній сторінці вебпорталуДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv 
Головне управління ДПС у Полтавській област
і

7 січня 2025р.

Новації Закону України № 4113-ІХ: Стосовно сплати військового збору фізичними особами – підприємцями платниками єдиного податку


Закон України від 04 грудня 2024 року № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 4113) набрав чинності 1 січня 2025 року, крім окремих положень, що стосуються уточнення порядку сплати військового збору, які набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування Закону № 4113, та застосовуються до періодів з дня набрання чинності ЗаконуУкраїни від 10 жовтня 2024 року № 4015-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015),
тобто з 1 грудня 2024 року.

1 грудня 2024 року набрав чинності Закон № 4015, яким внесено зміни до Кодексу, та визначено ФОП – платників єдиного податку платниками військового збору.
Законом № 4113 уточнено порядок сплати військового збору окремими платниками збору.
Військовий збір для ФОП – платників єдиного податку (крім електронних резидентів (е-резидентів) встановлюється з 1 січня 2025 року по 31 грудня року, в якому буде припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Ставка військового збору для ФОП – платників єдиного податку:першої, другої та четвертої груп – 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, з розрахунку на календарний місяць (у 2025 році – 800,0 гривень);третьої групи – 1 відсоток від доходу, визначеного згідно зі статтею 292 Кодексу.
ФОП – платники єдиного податку першої, другої та четвертої груп сплачують військовий збір шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату військового зборуавансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Нарахування авансових внесків для таких платників військового збору здійснюється контролюючими органами.ФОП – платники єдиного податку третьої групи сплачують військовий збір протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації платника єдиного податку за податковий (звітний) квартал. ФОП – платники єдиного податку відображають суми військового збору (у тому числі щомісячні авансові внески військового збору) у складі податкової декларації платника єдиного податку.Щодо відповідальностіНесплата (неперерахування) або сплата (перерахування) не в повному обсязі ФОП – платниками єдиного податку першої, другої та четвертої груп авансових внесків з військового збору в порядку та строки, визначені Кодексом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки військового збору, визначеної Кодексом. ФОП – платники єдиного податку третьої групи за порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору притягаються до відповідальності у вигляді штрафу в розмірах, визначених статтею 124 Кодексу.
Щодо права не сплачувати та звільнення від сплати військового збору
1. Платники військового збору – ФОП – платники єдиного податку першої та другої груп, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, мають право не сплачувати військовий збір за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію. При цьому якщо платники збору – ФОП – платники єдиного податку першої та другої груп не сплачують єдиний податок та військовий збір, такі особи не заповнюють декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця заперіод, в якому єдиний податок та військовий збір не сплачувався. 2. Платники військового збору – ФОП – платники єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати військового збору протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки,а також за період хвороби, яка триває 30 і більше календарних днів, що підтверджується витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності.
Головне управління ДПС у Полтавській област
і

7 січня 2025р.

Зміни, які внесені до Порядку обліку платників податків і зборів,та набрали чинності з 25.11.2024


1. Законом України від 01 грудня 2022 року № 2801-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації» (далі – Закон № 2801) змінено назву Закону України «Про електронні довірчі послуги» на нову «Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно з Законом № 2801 у тексті Порядку назву «Закон України «Про електронні довірчі послуги» замінено назвою «Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та у всіх пунктах Порядку застосовується однаковий текст, коли йдеться про подачу документів платниками податків в електронній формі, а такожвиключається умова щодо укладення платником податків із відповідним контролюючим органом договору про визнання електронних документів.
Зокрема, визначено, що заяви або інші документи можуть бути подані засобами електронних комунікацій / через електронний кабінет в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
2. Законом України від 14 липня 2023 року № 3257-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділівюридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави» (далі – Закон № 3257), який введений в дію з 03.09.2024, змінений порядок державної реєстрації створення та припинення на території України відокремлених підрозділівюридичних осіб, утворених відповідно до законодавства іноземних держав.
З 03.09.2024 державна реєстрація створення та припинення відокремлених підрозділів юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства іноземних держав, здійснюєтьсявідповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) шляхом включення відомостейдо Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) за процедурами, аналогічними для юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства України.
У зв’язку із зазначеними змінами Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» внесено зміни до статей 64 та 67 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якими встановлено, що взяття на облік/зняття з обліку відокремлених підрозділів юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства іноземної держави, у тому числі постійних представництв, як платниківподатків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру.
У зв’язку з зазначеними змінами внесені зміни до Порядку та встановлено, що взяття на облік / зняття з обліку в контролюючих органах відокремленого підрозділу юридичноїособи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, здійснюється на підставі відповідних відомостей з Єдиного державного реєстру.
Змінами до пунктів 5.5, 5.8 розділу V Порядку визначено порядок встановлення / зняття ознаки «постійне представництво» в реєстрі платників податків – нерезидентіввідокремленим підрозділам юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави. Така ознака встановлюється / знімається, якщо нерезидент, що здійснює господарську діяльність на території України через своє постійне представництво, у додатку до заяви за формою № 1-ОПН встановлює відповідну відмітку в графі «Відокремлений підрозділ відповідає визначенню постійного представництванерезидента згідно з підпунктом 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України» чи «Відокремлений підрозділ не відповідає визначенню постійногопредставництва нерезидента згідно з підпунктом 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України».3. Законом України від 23 лютого 2024 року № 3603-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства»(далі – Закон № 3603) стаття 68 Кодексу доповнюється новим пунктом 68.2, відповідно до якого Центральний депозитарій цінних паперів, який веде облікову систему частоктовариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю (далі – облікова система часток товариств), у день початку обліку часток таких товариств,внесення змін до облікової системи часток товариств щодо власників часток товариства або розміру часток власників товариства зобов’язаний безоплатно в електронному виглядіпередати до інформаційних систем ДПС відомості (інформацію) про товариство з обмеженою відповідальністю або товариство з додатковою відповідальністю, усіх власників часток такого товариства та розмір часток відповідних власників, а якщовідповідна частка товариств є об’єктом державної чи комунальної власності, – про суб’єкта управління об’єктами державної або комунальної власності, який виконуєфункції з управління відповідною часткою товариства.Розділ ІХ Порядку доповнено новим пунктом 9.7, відповідно до якого відомості Єдиного банку даних платників податків – юридичних осіб оновлюються (доповнюються, актуалізуються) контролюючими органами на підставі відомостей (інформації),отриманої відповідно до пункту 68.2 статті 68 глави 6 розділу ІІ Кодексу від Центрального депозитарію цінних паперів, який веде облікову систему часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, у порядку електронної інформаційної взаємодії.
4. Частиною третьою статті 13 Закону України від 11 квітня 2023 року № 3037-IX «Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України» (далі – Закон № 3037) встановлено, що керуючий припиненнямзобов’язаний протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення про припинення письмово повідомити контролюючі органи за місцем обліку платника податків про початок процедури припинення об’єкта припинення. Змінами до пункту 11.1 розділу ХІ Порядку визначено, що в разі прийняття рішення про припинення державного підприємства згідно із Законом № 3037 керуючий припиненням повідомляє про це за загальними процедурами згідно з пунктом 11.2 розділу ХІ Порядку, зокрема подає заяву за формою № 8-ОПП та копії рішень про припинення і призначення керуючого припиненням.
5. Якщо нерезидент має кілька постійних представництв у різних регіонах України, цей нерезидент визначає оподатковуваний прибуток у порядку, встановленомупідпунктом 141.4.7 пункту 141.4 статті 141 Кодексу, окремо щодо кожного постійного представництва. Нерезидент складає та подає окремі податкові декларації з податку на прибуток підприємств щодо кожного постійного представництва за їхніммісцезнаходженням. Відповідно з урахуванням правила першої події, установленого пунктом 64.5 статті 64 Кодексу, за місцезнаходженням свого постійного представництва,яке було створено першим, нерезидент реєструється платником податку на прибуток і обліковується за основним місцем обліку. А згідно з пунктом 63.3 статті 63 Кодексу в контролюючих органах за місцезнаходженням інших своїх постійних представництв нерезидент підлягає взяттю на облік за неосновним місцем обліку на підставі заяви за формою № 17-ОПП та у порядку, визначеному розділом VII Порядку. Такі доповнення внесені до пункту 5.2 розділу V Порядку.
6. Згідно з пунктом 65.3 статті 65 Кодексу взяття на облік осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється за місцем проживання особи на підставі належно поданих заяви та документів. Якщо документи подано за неналежним місцемобліку, це є підставою для відмови в розгляді документів. Отже, дані про місце проживання мають бути документально підтвердженими. Якщо раніше чинної норми Порядку щодо пред’явлення паспорта у формі книжечки, посвідки на постійне проживання тощо було достатньо, із запровадженням паспортів у формі картки та новихправил реєстрації / декларування місця проживання у паспорті не завжди наявні дані про місце проживання або такі дані є неактуальними. Відповідно пункт 6.7 розділу VІ Порядку доповнений реченням про те, що інформація про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи має бути підтверджена даними паспортного документа або витягом із реєстру територіальної громади.
7. Оскільки форма за № 20-ОПП є документом, яким платник податків повідомляє контролюючий орган про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуваннямабо через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування), а також на підставі якого здійснюється взяття на облік в контролюючому органі за місцезнаходженням такихоб’єктів, тому змінено назву додатка 10 «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП» на «Заява про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язаніз оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП». Форма № 20-ОПП містить, зокрема, відомості щодо місцезнаходження об’єктів оподаткування. Для удосконалення алгоритму автоматизованої обробки даних щодо об’єктів оподаткування внесено зміни до форми № 20-ОПП в частині розмежування адресних даних щодо місцезнаходження об’єктів оподаткування, що дозволить їхструктурувати в ІКС ДПС та забезпечувати повноту їх обліку.
8. Згідно з частиною другою статті 11 Закону України від 16 листопада 2021 року № 1875-IX «Про медіацію» (далі – Закон № 1875) медіатор проводить медіацію індивідуально як фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, або як фізична особа – підприємець. У зв’язку зі зверненнями осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, щодо порядку повідомлення контролюючому органу про наданняпослуг із медіації, внесені зміни до Порядку та встановлено, що про надання послуг із медіації особа, яка проводить медіацію індивідуально як фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, повідомляє в даних про види діяльності заяви за формою № 5-ОПП.
9. Змінами до пункту 9.3 розділу ІХ Порядку встановлено, що коли керівник юридичної особи чи відокремленого підрозділу є особою, відповідальною за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, то в разі отримання з Єдиного державногореєстру відомостей про зміну відомостей про керівника в Єдиному банку даних юридичних осіб на підставі таких відомостей оновлюються дані про керівника та дані пропопереднього керівника як особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, видаляються. Якщо попередній керівник продовжує виконувати обов’язки особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, для оновлення таких відомостей платник податків подає заяву за формою № 1-ОПП або за формою № 1-ОПН у порядку, встановленому абзацом першим пункту 9.3 розділу ІХПорядку.
10. Удосконалено форми додатків до Порядку.
Головне управління ДПС у Полтавській област
і

7 січня 2025р.

Щодо змін у повідомленні про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП


Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 27.09.2024 № 470 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.10.2024 за № 1546/42891, зокрема, внесено зміни до Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП,а саме:
змінено його назву на: «Заява про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» (далі – Заява № 20-ОПП);
структуровано поля,які передбачають відомості щодо адреси місцезнаходження об’єкта оподаткування.
Звертаємо увагу, що про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, про які платниками податків вже було повідомлено контролюючі органи до прийняття цих змін,повторно повідомляти шляхом подання Заяви № 20-ОПП за новою формою не потрібно.
Головне управління ДПС у Полтавській област
і

7 січня 2025р.

Центр громадського здоровʼя інформує про перебіг епідемічного сезону на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ). За тиждень епідсезону з 23 до 29 грудня на ГРВІ захворіло 101 707 осіб, з них - 57 771 дитина. У порівнянні з попереднім тижнем, за даними рутинного епідеміологічного нагляду, кількість захворілих на ГРВІ зменшилася на 16,8%, ізних кількість захворілих дітей зменшилася на 19,7%
Інтенсивний показник захворюваності на ГРВІ, включно з COVID-19, становить 282,3 на 100 000 населення, що на 41,6% нижче епідемічного порога, розрахованого для України, та на 16,8% менше аналогічного показника минулого тижня.Підтверджених випадків COVID-19 за звітний тиждень зареєстровано 344.
Серед осіб, які мали позитивний результат тесту на COVID-19, зареєстровано чотири летальних випадки. Померлі не мали профілактичних щеплень проти COVID-19 протягом останніх 12 місяців.
Профілактичні щеплення проти грипу за цей же період отримало 1879 осіб, із них - 1160 осіб з груп медичного та епідемічного ризиків.
Нагадуємо, що з 30 вересня 2024 року в Україні почався епідемічний сезон грипу та ГРВІ. Всього з 30 вересня до 29 грудня перехворіло 1 531 288 осіб (4,3% від населення країни) на цю групу інфекційних хвороб, що на 19,2% меншеаналогічного періоду сезону 2023-2024 років.
Грип - це високоінфекційне вірусне захворювання з можливістю тяжких ускладнень та ризиком смерті. Грип має симптоми, подібні до ознак інших гострих респіраторних вірусних інфекцій (ГРВІ), але набагато небезпечніший. Заперших симптомів звертайтеся до лікаря. Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я.
Клінічні ознаки грипу:
- раптовий початок;
- головний біль;
- ломота у м’язах і суглобах;
- біль у горлі;
- підвищення температури тіла до 38 °С і більше
;- кашель;
- в окремих випадках
- блювота і пронос.
Як можна заразитися вірусом грипу.Вірус грипу передається повітряно- краплинним, повітряно-пиловим шляхом (вірусні частки переносяться повітрям від хворої людини до здорової під час розмови, кашлю, чхання), внаслідок тісного контакту (перебування на відстані близько 2 м).
Як довго є заразним хворий на грип.
Хвора людина, навіть із легкою формою грипу, становить небезпеку для інших протягом усього періоду проявусимптомів - це, в середньому, сім днів. Ускладнення грипу. Найчастіше це пневмонія, що інколи може за 4-5 днів призвести до смерті хворого. Також нерідко розвивається серцева недостатність.
Як попередити зараження грипом:
- уникайте контакту з особами, що мають прояви грипозної інфекції;
- обмежте відвідування місць великого скупчення людей;
- часто провітрюйте приміщення;
- часто мийте руки з милом;
- не торкайтеся очей, носа, рота немитими руками;
- уникайте обіймів, поцілунків і рукостискань;
- прикривайте ніс і рот під час чхання або кашлю одноразовою серветкою, яку зразу ж після використання потрібно викинути;
- якщо у людини є симптоми грипу, то необхідно триматися від неї на відстані не менше двох метрів.
Як батьки можуть попередити зараження дітей грипом:
- навчіть дітей регулярно мити руки з милом щонайменше 20 секунд;
- батьки також повинні виконувати цю процедуру, що служить добрим прикладом для дітей;
- навчіть дітей кашляти і чхати в серветку або руку (згин ліктя);
- навчіть дітей не підходити до хворих ближче, ніж на півтора-два метри;
- хворі діти мають залишатися вдома (не відвідувати дошкільні установи й школи);
- дітям і батькам слід утримуватися від відвідування місць скупчення людей.
Найкраща профілактика грипу - це щорічна вакцинація.
Щорічна вакцинація від грипу — це найкращий спосіб:
- зменшити ризик захворіти на грип;
- зменшити ризик серйозних ускладнень, госпіталізації та смерті.
Вакцина захищає від усіх актуальних штамів грипу, є безпечною і ефективною. Найкращий час для щеплення - напередодні грипозного сезону (у вересні). Якщо такої можливості не було, то вакцинуватися можна і впродовж усього сезону.Всупереч поширеному міфу, це не ослаблює, а посилює здатність організму протистояти грипу. Особливо важливою вакцинація є для представників груп ризику, оскільки вона значно збільшує шанси цих людей запобігти смертельнимнаслідкам хвороби.
Основні групи ризику:
1. Медичні працівники, які мають більший ризик захворіти на грип через особливості професії. Ми закликаємо їх захистити себе і своїх пацієнтів та зробити щеплення від грипу.
2. Вагітні, яким варто пам’ятати, що грип може мати серйозні наслідки під час вагітності. Натомість вакцинація проти сезонного грипу безпечна на всіх етапах вагітності.
3. Літні люди - імунітет із віком послаблюється і стає менш ефективним у боротьбі із грипом, який може мати серйозні наслідки, коли вам за 65.
4. Люди із хронічними захворюваннями, яким слід пам’ятати, що за наявності хронічних недуг ризик ускладнень грипу значно підвищується, тому важливо захистити себе від них
.

2 січня 2025р.

КРОК НАЗУСТРІЧ СУЧАСНОСТІ – ПЕНСІЙНЕ ПОСВІДЧЕННЯ У СМАРТФОНІ

Комп’ютерні технології, штучний інтелект, розвиток віртуальної реальності поступово і невпинно змінюють реалії життя кожного пересічного українця.

Навіть літні люди сьогодні вправно користуються смартфонами та активно комунікують у соціальних мережах. Усе частіше мобільний гаджет допомагає людям похилого віку не лише поспілкуватися, переглянути погоду чи прочитати гороскоп, але й отримати пенсію, сплатити комунальні послуги та навіть відстежити рух громадського транспорту.

Пришвидшить процес долучення людей, якими опікується Пенсійний фонд, до сучасних реалій життя новий сервіс, за допомогою якого можна сформувати е-пенсійне посвідчення, що відображатиметься в мобільному застосунку «Дія». Відтепер паперове посвідчення більше не обов’язкове – пенсіонери мають можливість обрати лише електронний формат без оформлення його на папері чи у формі платіжної картки.

Сформувати такий документ можна двома шляхами: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або традиційно, звернувшись до фахівців найближчого сервісного центру Фонду.
Для того, щоб замовити е-пенсійне посвідчення через вебпортал Пенсійного фонду України, слід підготувати скановані копії таких документів:
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (РНОКПП);
- паспорта громадянина України;

- кольорової фотографії, зробленої впродовж останніх 6 місяців, розміром 3*2,5 см (розмір обличчя має складати не менше 70-80% фотографії);
- фізичного підпису чорним кольором (у форматі jpg).
Процедура замовлення електронного посвідчення складається з таких кроків:
1. Увійти на вебпортал Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua та авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч внизу, у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” обрати вкладку “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення”.
3. Із запропонованих варіантів обрати опцію “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення в електронній формі (без виготовлення паперового оригіналу або платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням)”.
4. У вікні, що з’явиться, вивчити інструкцію та натиснути кнопку“Продовжити”.
5. Заповнити онлайн-форму заяви, зазначивши інформацію про себе як отримувача пенсії.
6. Прикріпити заздалегідь відскановані документи та натиснути“Сформувати заяву”.
7. Перевірити дані сформованої заяви та натиснути кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.
З результатом опрацювання заяви можна ознайомитись в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України в розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.Після успішного опрацювання відповідного звернення відображення електронного пенсійного посвідчення формується в мобільному застосунку «Дія». Посвідчення, видане за віком, підтягується в застосунок автоматично.
Пенсійне посвідчення, видане за інвалідністю, у зв’язку з втратою годувальника, за вислугу років потрібно додати у «Дію» власноруч. Для цього необхідно прогортати всі документи в застосунку та натиснути «Додати документ» ‒ «Пенсійне посвідчення».
Довідково: на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області перебуває 407,9 тис. одержувачів пенсійних виплат, з яких 383,2 тис. - цивільні пенсіонери, 24,7 тис. - пенсіонери силових структур. У числі одержувачів пенсійних виплат налічується 106,8 тис. громадян, які продовжують працювати.
Протягом першого місяця функціонування нового сервісу близько шести десятків мешканців Полтавщини оформили е-пенсійні посвідчення.

Головне управління Пенсійногофонду України в Полтавській області

31 грудня 2024 р.

Запитували? Відповідаємо!

Яким чином можна отримати в контролюючих органах довідку про те, що фізична особа не заключала договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування?
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 6 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2464), платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Єдиний внесок) має право безоплатно отримувати від контролюючих органів та Пенсійного фонду в межах їх компетенції інформацію, необхідну для виконання обов’язків, покладених на платника згідно із Законом № 2464, а також для підтвердження надходження до Пенсійного фонду України сплачених платником сум Єдиного внеску.
Тобто, платник може звернутися до контролюючого органу за основним місцем обліку з письмовим зверненням щодо отримання довідки про те, що фізична особа не заключала договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Довідка видається безоплатно на підставі поданого звернення, яке обов’язково повинне містити посилання на найменування підприємства (установи, організації), що потребує таку довідку. Форма довідки не визначена нормами Закону № 2464 та Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями, тому є довільною.
● Контролюючий орган на підставі поданого звернення визначає наявність/відсутність договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та надає довідку довільної форми у термін, визначений статті 20 Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (зі змінами і доповненнями), не пізніше п’ятнадцяти днів від дня отримання звернення.

Головне управління ДПС у Полтавській області

31 грудня 2024 р.

До уваги платників податків: регламенті та технічні роботи

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що у зв’язку з завершенням 2024 бюджетного року та початком 2025 бюджетного року, а також беручи до уваги Регламент роботи органів Державної казначейської служби України у період завершення бюджетного 2024 року та початку 2025 року, затверджений наказом Казначейства від 29.11.2024 № 355, щодо режиму роботи системи електронних платежів Національного банку України та Казначейства, з 31 грудня2024 року по 2 січня 2025 року будуть проводитись регламентні та технічні роботи, пов’язані із закриттям року.
У зв’язку з чим можливі обмеження в роботі електронних сервісів. Останній операційний день у 2024 році для приймання та обробки податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних до ЄРПН 31 грудня 2024 року триватиме до 15 год. 00 хв.
З урахуванням вимог пункту 3 порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, перший операційний день у 2025 році для приймання до обробки податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 03 січня 2025 року. Результати обробки електронних документів (крім податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних), що надійдуть у період з15 год. 00 хв. 31 грудня 2024 року до 15 год. 00 хв. 2 січня 2025 року, будуть надіслані після завершення регламентних та технічних робіт, пов’язаних із закриттям року. Фіскальний сервер контролюючого органу працює у штатному режимі з можливими обмеженнями у нічний час. Починаючи з 3 січня 2025 року інформаційно-комунікаційні системи Державної податкової служби України, у тому числі Єдиний реєстр податкових накладних, працюватимуть у штатному режимі.

Головне управління ДПС у Полтавській області

31 грудня 2024 р.

Щодо внесення змін до форми декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та затвердження національного класифікатора НК 018:2023 Класифікатор будівель і споруд

Наказом Міністерства економіки України від 16.05.2023 № 3573 «Про затвердження національного класифікатора НК 018:2023 та скасування національного класифікатора ДК 018-2000» затверджено національний класифікатор НК 018:2023 Класифікатор будівель і споруд (далі Класифікатор НК 018:2023) та скасовано з 01.01.2024 року Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000 (затверджений наказом Державного комітету по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 р. N 507).
Наказом Міністерства фінансів України від 09.09.2024 № 431 «Про внесення змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» внесено зміни до додатків 1 та 2Декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація). Відповідно до п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України нова формаДекларації набере чинності з 01.01.2025, до цього для визначення податкових зобов'язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникимають застосовувати форму Декларації, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 10 квітня 2015 року №408, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за №479/26924 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 10 листопада 2022 року № 371) (зі змінами).Наказ розміщений на вебпорталі ДПС у розділі «Законодавство / Податки, збори, платежі / Місцеві податки / Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки / Нормативно-правові акти».

Головне управління ДПС у Полтавській області

31 грудня 2024 р.

Покроковий алгоритм дій платника для отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом необхідно:
1. У приватній частині Електронного кабінету платника( https://cabinet.tax.gov.ua/ ) у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації» обрати «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (J1300207/F1300207);
2. Підписати та надіслати Запит до органу ДПС за своїм основним місцем обліку;
3. Отримати Витяг за результатами обробки запиту за формою (J1400207/F1400207).

Головне управління ДПС у Полтавській області