Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

28 серпня 2024 р.

З метою проведення інформаційно-розясувальної роботи з населенням, а особливо серед дітей, щодо профілактики сказу тварин, Кременчуцьке районне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області надсилає інформаційні матеріали, які доступні за посиланням:

https://drive.google.com/.../1fgzI_FN-KxKC9-p3asS9aYPXWAq...

28 серпня 2024 р.

СОС Дитячі Містечка: Допомога дітям, які отримали поранення

Від початку повномаштабного вторгнення понад пять сотен дітей загинули та майже 1,5 тисячі отримали поранення різного ступеня важкості. Діти, яких було поранено отримали порушення функцій організму. Всі ці діти та їхні сім’ї вже потребують підтримки відповідно до потреб та реалізації їхніх прав в найкращих інтересах дитини СОС Дитячі Містечка в межах проєкту надає комплексну допомогу дітям,які отримали поранення (ушкодження здоров’я, одержані від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння) та членам їх сімей внаслідок російського вторгнення в УкраїнуГрошова допомога виплачується одноразово на кожну дитину, яка поранення (ушкодженнями здоров’я, одержаними особами від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння) та становить 11 000 грн.
Географія проєкту: Вся територія України
Яка допомога надається?
 одноразова грошова допомога;
 допомога в проходженні реабілітації в найкращих закладах України;
 допомога з ліками та засобами реабілітації;
 допомога в проходженні медичного обстеження;
 індивідуальна психологічна та логопедична допомога;
 індивідуальні онлайн заняття зі шкільної програми
 гуманітарна допомога;
 юридична допомога: консультації, супровід в оформленні інвалідності, соціальних виплат, та інших спеціальних статусів;інші послуги відповідно до потреб дітей і сімей.
Завдання проєкту
 забезпечити соціальний супровід сімей, які виховують дітей з порушення функцій організму, отримані внаслідок воєнних дій, за технологією кейс- менеджменту;
 забезпечення, організація, сприяння і супровід надання медичних, соціальних, освітніх, реабілітаційних та інших послуг відповідно до потреб дітей і сімей;
 попередження інституціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які набули отримали поранення (ушкодження здоров’я) внаслідок воєнних дій;
 підвищення батьківського потенціалу батьків та осіб, що їх замінюють;
 підвищення рівня знань і навичок спеціалістів державних, комунальних та неурядових організацій щодо особливостей надання послуг цільовій аудиторії;
 участь у розробці і адвокація змін до нормативно-правової бази.
Для реєстрації на отримання допомоги, будь ласка, заповніть форму за посиланням: Заява для отримання благодійної допомоги від МБО БФ “СОС Дитячі Містечка Україна”https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx...
За більш детальною інформацією звертайтесь за телефоном +380 95 790 14 16
Довідково: СОС Дитячі Містечка - благодійна недержавна організація, що розпочала діяльність у 2003 році та працює задля попередження сирітства в Україні, розвитку сімейних форм виховання для дітей, позбавлених батьківського піклування та підтримки молоді, яка виходить з-під опіки.Організація є членом міжнародної федерації SOS Children’s Villages International (SOS Kinderdorf). Працює відповідно до конвенції ООН про права дитини та поширюємо її принципи.

28 серпня 2024 р.

ЗАХОДИ ІЗ ЗНЕЗАРАЖЕННЯ ПИТНОЇ ВОДИ.

З метою попередження виникнення захворюваності серед користувачів криничної води – весною та восени треба проводити такі необхідні важливі заходи, як профілактичне знезараження.Проводити санацію вододжерела можуть як спеціалізовані організації, так і самі власники при умові дотримання правил техніки безпеки та при застосуванні засобів індивідуального захисту.
Підставами для знезараження води в колодязі (каптажі) є її невідповідність гігієнічним вимогам за показниками епідемічної безпеки, наявність ознак забруднення води засанітарно-хімічними показниками (знезаражують до виявлення джерела забруднення та отримання позитивних результатів після санації), неефективна санація колодязя (каптажа), наявність вогнищ кишкових інфекцій в населеномупункті (проводиться після дезінфекції колодязя до моменту повної ліквідації вогнищ).
Для цього використовуються хлорвмісні речовини або ж спеціальні таблетовані деззасоби, а також хороший ефект дезінфекції води дають керамічні “патрони”, заповнені хлорним вапном з водою, які опускаються в криницю на тривалий час (1 місяць). Після чого їх очищують, знову заповнюють та опускають в криницю. Після профілактичного знезараженняводою можна користуватися вже через 2 години.У випадку, коли вода криниці забруднена, змінився смак, запах, колір чи зінших причин виникає необхідність провести таке: вичерпати чи викачати воду з криниці, очистити від намулу стінки, дно. Зруб продезінфікувати 5 % розчином хлорного вапна.Для приготування такого розчину необхідно взяти 0,5 кг хлорного вапна, висипати його в 10 літрове відро, долити літр води і акуратно розмішати. Після цього долити воду до повного об’єму. Такий розчин потрібно відстояти 24 години. Відстояний розчин обережно зливають, а згашене вапно, що залишилося на дні відра викидають. Для приготування розчинувикористовують пластмасове або емальоване відро. Готувати розчин необхідно на відкритому повітрі, дотримуючись правил техніки безпеки.Воду, що заповнила криницю, знезаражують хлорним вапном з розрахунку ≈500 г/м3 води. Через 8 годин воду вичерпують, проводять повторну дезінфекцію води з розрахунку в 2 рази меншої кількості хлорного вапна на 1 м3; застосовують також таблетовані препарати у відповідності до методичних вказівок затверджених МОЗ України. Через 6 годин воду знову вичерпують, після повторного наповнення і втрати запаху хлору її можна вживати.Необхідно зазначити, що хлорування води дає тимчасовий ефект.
Тому якщо є постійне джерело забруднення (затікання нечистот від вбиральні, ґрунтових вод через несправний колодязний зруб тощо), користування водою колодязя забороняється до усування цих дефектів.Просимо забезпечити проведення знезараження питної води з метою зниження ризиків вживання забрудненої питної води у відповідну пору року! У тому разі, коли після чищення та дезінфекції колодязів чи каптажів джерел безпечність та якість питної води не покращується, використовувати її для питних потреб забороняється. На колодязі чи каптажі джерела слід вивісити інформаційну табличку "Вода для пиття не придатна".
Способи знезараження води в домашніх умовах:
1.Кипятіння – найнадійніший спосіб знезараження води. Варто кип’ятити воду протягом мінімум 10-ти хвилин, після чого дати їй відстоятися та обережно злити, не збовтавши осад, який зібрався на дні ємності. Чим довше кип’ятиться вода, тим більше знищується патогенів. Зберігайте кип’ячену водув закритій тарі. За можливості, відстояну кип’ячену воду варто додатковоочистити за допомогою побутового фільтра для води.
2.Таблетки для знезараження питної води – реалізуються населенню через аптечні заклади спеціальні препарати з вмістом активного хлору у вигляді таблеток. Такі таблетки мають антибактеріальні властивості, великий термінпридатності та швидку антибактеріальну дію. Перед їх застосуванням необхідно уважно вивчити інструкцію.
3. Йод – в крайніх випадках використовується спиртовий розчин йоду. На 1 літр води достатньо 3-4 краплі. Така вода буде мати характерний смак і перш ніж її спожити треба зачекати 1 годину. Питну воду після знезараження йодомслід профільтрувати через побутовий фільтр. Особам з ураженою щитоподібною залозою краще утриматися від споживання надмірних доз йоду.
4. Перманганат калію (марганцівка) – для знезараження 1 літру води потрібно 1-2 грами розчину або кілька кришталиків, щоб вода стала блідо- рожевого кольору, відстояти воду 30 хвилин, потім акуратно процідити або пропустити через побутовий фільтр, залишивши осад на дні ємності.
5. Активоване вугілля – дозволяє прибрати неприємний запах води та незначні домішки і шкідливі речовини. На 1 літр води потрібно 5 таблеток, які краще подрібнити для збільшення активної площі, загорнути в марлю або іншу тканину, щоб вугільний пил не потрапив у чисту воду. Знезараження водипитної у такий спосіб триває щонайменше 8 годин.
Дбаймо про якість питної води – про своє здоров’я!

28 серпня 2024 р.

ПДВ за нульовою ставкою під час війни: важливі зміни

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що 01 серпня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2024 року № 831 (надалі – Постанова № 831), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану». Згідно з нововведеннями, до припинення чи скасування воєнного стану, податок на додану вартість за нульовою ставкою застосовується до операцій з постачання товарів, призначених для потреб Збройних Сил України, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, інших утворених відповідно до законів військових формувань, їхніх з’єднань, військових частин та підрозділів, розвідувальних органів, Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони, закладів, установ або організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення національної безпеки та оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, таких як:
- запасні частини для транспортних засобів (включаючи акумуляторні батареї);
- автомобільні шини;
- охолоджуючі рідини;
- комплектуючі та додаткове обладнання, визначені нормативними та технічними документами, для транспортних засобів (зокрема спеціальних, спеціалізованих транспортних засобів);
- пально-мастильні матеріали.
Таким чином, зміни, внесені Постановою № 831, дозволяють зменшити фінансове навантаження на державний бюджет та підвищити ефективність забезпечення військових та інших державних структур необхідними матеріалами під час здійснення оборонних закупівель в умовах воєнного стану.
Головне управління ДПС у Полтавській області

27 серпня 2024 р.

Як малолітній особі (до 14 років) отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?

Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (додаток 2 до Положення № 822), яка є водночас заявою для реєстрації у ДРФО.
Представниками малолітньої особи можуть бути батьки (один із батьків), усиновителі, опікуни, піклувальники, які зобов’язані пред’явити свідоцтво про народження дитини та документ, що посвідчує особу, в якому містяться необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, місце народження, місце проживання (за наявності), громадянство).
Якщо в документі, що посвідчує особу одного із батьків, відсутня інформація про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) необхідно пред’явити один із таких документів:
- витяг з реєстру територіальної громади;
- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
- тимчасове посвідчення громадянина України.Документ, що засвідчує реєстрацію в ДРФО малолітньої особи, видається протягом трьох робочих днів з дня звернення одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу.
Нагадуємо, що з метою реєстрації особи в ДРФО платник податків може звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.Більш детально ознайомитися із відповідним роз’ясненням можна на вебпорталі ДПС у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ (категорія 116.09).
Головне управління ДПС у Полтавській області

26 серпня 2024 р.

Полтавщина: де отримати, обміняти чи поновити паспорт?

Міграційна служба Полтавської області нагадує: оформити або відновити паспортні документи можна у будь-якому підрозділі незалежно від місця реєстрації.
Адміністративні послуги доступні у 20 підрозділах Міграційної служби Полтавської області. З переліком підрозділів можна ознайомитись на нашому сайті за посиланням https://dmsu.gov.ua/poltava/pidrozdily.html
Паспортні документи можна оформити звернувшись безпосередньо до підрозділів у поточну чергу або записатись на прийом за допомогою онлайн-сервісу «Електронна черга» .У підрозділах міграційної служби вартість оформлення документів складає:
Паспорт громадянина України: нетерміновий – 504 грн.(20 робочих днів); терміновий – 874 грн (10 робочих днів).
Паспорт громадянина України для виїзду за кордон: нетерміновий – 958 грн (20 робочих днів); терміновий – 1598 грн (7робочих днів).
Відстежувати готовність паспорта можна через онлайн-сервіс Державної міграційної служби України "Перевірка стану оформлення документів"https://dmsu.gov.ua/services/docstate.html
Для зручності громадян в Управлінні працює телефон «гарячої лінії» (0532)608969, офіційна сторінка Міграційної служби Полтавської області у соціальній мережі Фейсбук https://www.facebook.com/udmspl/ , за якими можнаотримати актуальні консультації.
Звертаємо увагу! Під час повітряної тривоги надання адміністративних послуг зупиняється. Не ігноруйте повітряні тривоги, бережіть себе і своїх близьких!
УДМС у Полтавській області

23 серпня 2024 р.

До уваги платників податків! Заповнюємо правильно реквізити платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування!

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що cплата податку, збору, платежу, єдиного внеску здійснюється платником податку/єдиного внеску безпосередньо! Платник податків НЕ має права сплачувати кошти з власного рахунку та від власного імені за іншого платника.Громадяни під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс сомообслуговування, інший пристрій) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч.:
реквізит «Код фактичного платника» (РНОКПП – реєстраційний номер облікової картки платника податків – громадянина);
реквізит «Призначення платежу» (в довільній формі).
При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг (банківська установа), з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.Юридичні особи (підприємства) та фізичні особи – підприємці (ФОП):
1. При безготівкових розрахунках платників з бюджетом та фондами від власного імені під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч.:реквізит «Код платника» (податковий номер юридичної особи/РНОКПП ФОП);реквізит «Призначення платежу» (в довільній формі).
2. При безготівкових розрахунках платників з бюджетом та фондами за відокремлені підрозділи (далі – філії).Юридичні особи (далі – головні підприємства) під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску за філії (у випадках, передбачених Кодексом) заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч.:

реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства);реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії);
реквізит «Призначення платежу» (в довільній формі).
Головне управління ДПС у Полтавській області

22 серпня 2024 р.

Поліція, рятувальники, сервісні послуги: підрозділи органів системи МВС посилено працюють у прифронтових громадах Донеччини.
Під час поїздки в регіон проводить нараду за участь голови ОВА Вадима Філашкіна. Обговорили безпекові виклики, оперативну травму в області.
Головне - стала робота правоохоронців та рятувальників. З початку тижня ворог понад 50 разів знищив населені пункти Донеччини, загинуло 11 цивільних осіб.
ДСНС, поліція - всі на місцях, щоб швидко ліквідувати наслідки обстрілів.
Паралельно - евакуація. Важливе питання збереження життя людей. Ризикуючи власні, евакуаційні групи поліції «Білий Янгол» та ДСНС «Фенікс» щодня вивозять цивільних під обстрілами.
Сьогодні в Селидівській громаді під прицільний удар дроном потрапив евакуаційний екіпаж, у якому було 2 рятувальників, поліцейський та 3 евакуйованих громадян, серед яких жінка з інвалідністю. На щастя, минулося без жертв.
t.me/Klymenko_MVS/1076

22 серпня 2024 р.

Листування з Податковою через Електронний кабінет ДПС – швидко, зручно, доступно!

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що платники податків, які бажають отримувати документи від контролюючого органу через Електронний кабінет, повинні подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391602).
Після цього листування контролюючих органів з платниками податків, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну інформацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закони) шляхом надсилання документа в Електронний кабінет. Одночасно платнику податків на його електронну адресу (адреси) надходить інформація про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Документ, надісланий контролюючим органом в Електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів та є доступним в Електронному кабінеті.
Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з Електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.При цьому інформація щодо листування оновлюється в режимі реального часу.
Нагадуємо, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал Державної податкової служби України.

Головне управління ДПС у Полтавській області

21 серпня 2024 р.

На Дія.Освіта презентовано освітній серіал ,,Онлайн-інструменти протидії домашньому насильству”. Серіал, який допоможе розпізнати ознаки домашнього насильства, надасть поради як не стати його жертвами та куди звертатися, якщо ви все ж таки стали свідком домашнього насильства.Навчання доступне за посиланням:

https://osvita.diia.gov.ua/.../countering-domestic-violence

21 серпня 2024 р.

Податкова знижка за договором довгострокового страхування життя

Перелік витрат, дозволених для включення до податкової знижки, визначений пунктом 166.3 статті 166 Податкового кодексу України (далі (далі – ПКУ).
До даного переліку включається, зокрема, витрати на сплату страхових платежів та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
■ при страхуванні платника податку за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю у 2023 році – 3760 грн; у 2024 році – 4240 грн;
■ при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім’ї чи за їх сукупністю – 50 відс. суми, визначеної в попередньому абзаці, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї.
Договір страхування укладається в письмовій формі шляхом видачі страховиком страхувальникові страхового свідоцтва (поліса, сертифіката).
У разі недодержання письмової форми договору страхування такий договір є нікчемним.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними бо товарними чеками, прибутковими касовим ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
У зазначених документах обов’язково повинні бути відображені сума сплачених страхових та пенсійних внесків, дата сплати, прізвище платника, реквізити договору згідно з яким здійснюється така плата, відповідний договір (договір довгострокового страхування життя, договір (договір довгострокового страхування життя, договір недержавного пенсійного забезпечення, пенсійний контракт з недержавним пенсійним фондом тощо).
Копії документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Головне управління ДПС у Полтавській області

21 серпня 2024 р.

Кіберполіція та ДПС попереджають про фейкові листи з шкідливим програмним забезпеченням.


Зловмисники надсилають електронні листи про проведення перевірки незаконної діяльності контрагентів нібито від імені філій ДПІ м. Києва. Аферисти закликають відкрити доданий до листа файл, інфікований шкідливим програмним забезпеченням.
У такий спосіб зловмисники отримують прихований доступ до комп’ютеру жертви та переводять гроші з рахунків підприємства на підконтрольні.
Для верифікації інформації у разі отримання подібних листів зверніться на «гарячу» лінію Державної податкової служби України за телефоном 0-800-501-007.
Щоб убезпечити себе від зловмисників кіберполіція радить дотримуватися базових стратегій захисту від комп'ютерних вірусів:
Утримуйтеся від завантаження файлів з ненадійних джерел та уникайте переходу за підозрілими посиланнями. Використовуйте і регулярно оновлюйте антивіруси. Так ви збільшите шанси на виявлення шкідливого програмного забезпечення. ⁠Оновлюйте операційну систему та програмне забезпечення до останніх версій. Це допоможе закрити потенційні вразливості.
Не користуйтеся програмами, які мають російське походження через їхню ймовірну компрометацію з боку спецслужб країни-агресорки. Перевіряйте інформацію і не дайте шахраям ввести вас в оману. Якщо ви стали жертвою кіберзлочину - негайно зателефонуйте за номером «102», зверніться до найближчого відділку поліції або подайте електронне звернення до кіберполіції за посиланням https://ticket.cyberpolice.gov.ua.
Департамент кіберполіції Національної поліції України


21 серпня 2024 р.

Міністр внутрішніх справ України Ігор Клименко повідомив, що «Білі Янголи» з Донеччини розпочали тренінг для поліцейських та рятувальників Сумщини, які займатимуться евакуацією людей. Під час чергового відрядження у регіон Міністр мав нагоду поспілкуватися із нашими експертами з евакуації - краще за них ніхто не знає усіх нюансів цієї роботи.
Евакуаційні групи «Білого Янголу» вже майже 2 роки рятують життя мешканців Донеччини, вивозячи людей під обстрілами. Завдяки їх роботі у безпечні місця перевезено понад 7500 громадян, з яких 830 - діти.
"Свій досвід вони раніше передали харківським та херсонським колегам. Тепер Білий Янгол зʼявиться і на Сумщині. Фахівці евакуаційних груп навчаться швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, надавати домедичну допомогу в екстремальних умовах та застосовувати навички кризової комунікації.
Практика підтверджує: часто евакуація - це єдина можливість зберегти життя та здоровʼя цивільного населення", - підкреслив Ігор Клименко.
Упродовж минулих двох тижнів з громад Сумської області, які найбільше потерпають від ворожих обстрілів, евакуйовано понад 5 тисяч осіб.

МВС України

20 серпня 2024 р.

Розпочато інформаційну кампанію «Виходь на світло!»

Незадекларована праця – це свідоме уникнення роботодавцями і працівниками офіційного оформлення трудових відносин. Така практика може здатися привабливою, оскільки вона дозволяє обом сторонам отримати певні переваги, такі як зменшення податкового навантаження, уникнення виплат до фондів соціального страхування, або навіть отримання соціальних пільг, які інакше були б недоступними. Проте, такий підхід несе в собі серйозні ризики і довгострокові негативні наслідки як для працівників, так і для роботодавців.
Для працівників ризики незадекларованої праці можуть включати відсутність соціального захисту, відсутність доступу до системи пенсійного забезпечення, труднощі з отриманням медичної допомоги, а також відсутність гарантій стабільності та безпеки на робочому місці. У випадку непередбачених обставин, таких як хвороба чи травма, працівник може залишитися без засобів до існування та необхідної підтримки.
Роботодавці, які вдаються до використання незадекларованої праці, також наражають себе на значні ризики. У разі виявлення таких порушень, вони можуть бути притягнуті до адміністративної та кримінальної відповідальності, зіткнутися зі значними штрафами, зупинкою діяльності підприємства, або з необхідністю виплатити компенсації працівникам. Крім того, компанії, що вдаються до тіньових схем, часто стикаються з труднощами у розвитку бізнесу, мають гіршу репутацію і не можуть отримувати державні замовлення чи кредити на розвиток.
На жаль, незадекларована праця залишається поширеним явищем і під час війни. Це не тільки підриває соціальну справедливість, але й завдає суттєвої шкоди економіці та обороноздатності нашої країни. Кожна гривня, не сплачена до державного бюджету через незадекларовану працю, зменшує можливості для фінансування армії, підтримки соціальних програм, модернізації інфраструктури та реалізації інших важливих державних ініціатив.
Згідно з оцінками експертів, державний бюджет щороку втрачає близько 100 мільярдів гривень через незадекларовану працю. Це величезні кошти, які могли б бути спрямовані на оборону країни, забезпечення соціальних гарантій для населення, розвиток економіки та підвищення рівня життя громадян. Натомість, ці гроші залишаються в тіні, що ускладнює розвиток держави і послаблює її стійкість у складні часи.
З метою боротьби з цим негативним явищем та підвищення обізнаності громадян про ризики і наслідки незадекларованої праці, Державна служба України з питань праці ініціює масштабну інформаційну кампанію «Виходь на світло!». Ця кампанія покликана донести до роботодавців і працівників важливість дотримання законодавства у сфері трудових відносин.
Кампанія спрямована не лише на інформування, але й на активний моніторинг стану дотримання вимог законодавства. В рамках цієї ініціативи інспектори праці здійснюють інформаційні відвідування підприємств у різних галузях, таких як сільське господарство, будівництво, транспорт, торгівля, тимчасове розміщування і організація харчування.Інспектори надають консультації, роз’яснюють основні вимоги законодавства та аналізують динаміку працевлаштування. Цей моніторинг дозволяє виявити суб’єкти господарювання, які використовують працю без укладення трудових договорів, і вжити відповідних заходів для виправлення ситуації.
Пам’ятайте! Тільки задекларована праця забезпечує стабільність і захист для працівників, сприяє розвитку економіки та підвищує обороноздатність нашої країни. Кожен з нас може зробити свій внесок у зміцнення нашої держави, працюючи легально і відповідально. Тільки разом ми зможемо побудувати сильну, незалежну та процвітаючу Україну!Більше інформації на інформаційному порталі https://pratsia.in.ua