Податкова знижка щодо понесених витрат у вигляді пожертвувань або благодійних внесків, переданих неприбутковим організаціям. Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно до підпункту 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, суму коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 ПКУ, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року. До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Відповідно до п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ. Громадяни, які мають право на податкову знижку за результатами 2023 року, – можуть подати декларацію до 31 грудня 2024 року включно. Більш детально ознайомитись із відповідним роз’ясненням можна на вебпорталі ДПС у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ (категорія 103.06.02). Головне управління ДПС у Полтавській області
Матеріальна допомога систематично надається працедавцем всім працівникам: чи буде оподаткування? Відповідно до п.п.163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний оподатковуваний дохід. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) (п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).Отже, якщо виплата матеріальної допомоги має систематичний характер і така допомога надається всім або більшості працівникам, наприклад, допомога на оздоровлення, при цьому її виплати передбачені положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до заробітної плати і вся сума такої допомоги включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку і оподатковується за ставкою 18 відсотків, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ, з врахуванням вимог п. 164.6 ст. 164 ПКУ. Якщо працедавець надає окремим працівникам нецільову благодійну (матеріальну) допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами, яка носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, то її оподаткування регулюється п. 170.7 ст. 170 ПКУ. У такому випадку не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ: у 2023 році – 3760,00 грн, у 2024 році – 4240,00 гривень. Сума перевищення підлягає оподаткуванню у джерела виплати за ставкою 18 відсотків. Більш детально ознайомитися із відповідним роз’ясненням можна на вебпорталі ДПС у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ (категорія 103.15). Головне управління ДПС у Полтавській області
Сьогодні, в день 38-ї річниці аварії на Чорнобильській атомній електростанції, в Омельницькій територіальній громаді силами виконавчого комітету Омельницької сільської ради та відділу охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення, вшанували ліквідаторів аварії, вручивши продуктові набори 27-ми мешканцям громади, які свого часу не шкодуючи ні власних сил, ні здоров’я, самовіддано боролися з ядерним вогнем. Лише завдяки самопожертві ліквідаторів, багато з яких заплатили власним життям і здоров’ям, вдалося локалізувати аварію та врятувати країну і світ від радіаційного забруднення. Чорнобильська катастрофа – найбільша за всю історію ядерної енергетики.Нині, ми низько схиляємо голови перед усіма, хто пішов тоді у радіаційний вогонь, щоб зупинити ланцюгову реакцію смерті. Вклоняємося перед мужністю, самовідданістю та високим професіоналізмом ліквідаторів. Щиро дякуємо та бажаємо усім учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС міцного здоров’я, благополуччя, життєвої енергії та довгих років життя!
Чи можна мати два діючих закордонних паспорти? –відповідаємо на актуальне запитання від громадян Згідно з чинним законодавством, кожен громадянин України має право мати два чинних закордонних паспорта. Якщо, наприклад, людина подає документи на новий закордонний паспорт, при цьому старий є чинним, то вона має право залишити його. Попередній (або один з попередніх) закордонний паспорт підлягає анулюванню у разі якщо: • закінчився термін його дії; • у разі зміни інформації. Крім цього, бувають випадки, коли старий паспорт для виїзду за кордон потрібен з певних причин. У цьому випадку анульований паспорт може не вилучатися за заявою особи, якій належить документ.Виняток становить зміна прізвища – у цьому випадку залишити старий закордонний паспорт, як чинний неможливо. Нагадуємо, що закордонний паспорт видається: 1. на чотири роки – особам, які не досягли 16-річного віку; 2. на десять років – особам, які досягли 16-річного віку. Виникли питання - звертайтеся на номер телефону «гарячої лінії» (0532)60-89-69 або у соціальній мережі Facebook УДМС у Полтавській області за посиланням: https://www.facebook.com/udmspl УДМС у Полтавській області
Дослідження британської організації Internet Watch Foundation показало, що в 96% (242 808 зображень) матеріалів сексуального насильства над дітьми зображені дівчата. Війна в Україні ще більше посилила вразливість дівчат. Минулого року понад 200 дівчат віком 10-17 років з України та інших країн стали жертвами кривдника, який брав участь у сексуальному насильстві в інтернеті та продавав контент. Деякі жертви зізналися, що намагалися покінчити життя самогубством через психологічний тиск і вимагання онлайн-злочинців. Важливо вчити дітей про існування таких ризиків, про те, куди звертатися про допомогу та як протистояти таким вимаганням.Нагадаємо, що ніхто не має права вимагати у дитини такий контент. Більше того, одержання доступу (перегляд) до дитячої порнографії, її придбання, зберігання, ввезення, перевезення чи інше переміщення, виготовлення, збут і розповсюдження караються згідно з Кримінальним кодексом України ст. 301-1 з покаранням позбавлення волі до 12 років. Новий сервіс Take It Down допоможе видалити оголені фото з інтернету. Як це працює? В Україні за підтримки телеком-оператора «Датагруп» розпочав роботу сервіс Take It Down, що може допомогти зупинити поширення та видалити онлайн фото та відео, що можуть компрометувати особу віком до 18 років. Take It Down, створений Національним центром зниклих й експлуатованих дітей США (NCMEC), дозволяє будь-кому анонімно й без завантаження фактичних зображень створити те, що по суті є цифровим відбитком цього зображення. Цей відбиток (унікальний набір чисел, який називається «хеш») потрапляє в базу даних, і технічні компанії, які погодилися брати участь у проєкті, видаляють зображення зі своїх сервісів. Все це відбувається без виходу зображення або відео з вашого пристрою та без перегляду його кимось. Лише значення хешу надсилатиметься NCMEC. На разі платформами-учасниками є Facebook, Instagram, TikTok, Snap. Inc., OnlyFans, Pornhub та інші. Якщо зображення розміщено на іншому сайті або надіслано через зашифровану платформу, його не буде видалено. Якщо оригінальне зображення буде змінене (обрізане чи з емодзі) воно стає новим зображенням і тому потребуватиме нового набору цифр.Як це працює:Оберіть фото або відео, яке ви хочете хешувати з вашого пристрою та натисніть “Розпочати“ https://tidstart.ncmec.org/case/create?lang=ua-ua .Для фото або відео Take It Down згенерує “хеш” або цифровий відбиток, який може бути використаний для ідентифікації точної копії цього контенту. Ваше фото або відео залишається на вашому пристрої та не завантажується. Значення хешу додається до безпечного списку, який підтримує NCMEC і який ділиться лише з онлайн-платформами, які погодилися використовувати цей список для сканування своїх публічних або незашифрованих вебсайтів та додатків для пошуку значень хешу вашого відвертого контенту.Якщо онлайн-платформа виявить на своєму сервісі фото або відео, яке відповідає значенню хешу, вона вживає заходів для обмеження поширення відвертого контенту. Якщо дитині або батькам потрібна додаткова підтримка, вони можуть звернутися на психологічну лінію підтримки на тему онлайн-ризиків від ГО #stop_sexтинг.
Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі: звернення до працівників та роботодавців. Кожного року, 28 квітня, відзначається Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі. Цей день став символом міжнародної солідарності у питаннях безпеки праці, нагадуванням про необхідність створення безпечних та здорових умов для всіх працівників. Історія виникнення Ідея проведення Всесвітнього дня безпеки та здоров’я на роботі бере початок від Дня вшанування пам’яті працівників, які загинули на роботі. Він вперше був організований американськими та канадськими робітниками в 1989 році.У 1996 році Міжнародна організація праці (МОП) приєдналась до ініціативи Міжнародної конференції вільних профспілок про визнання 28 квітня Всесвітнім днем безпеки та здоров’я на роботі, який вперше офіційно був відзначений в 2003 році. Виклики сучасності Щороку МОП обирає тему або девіз Всесвітнього дня безпеки та здоров’я на роботі. Цього року увага спрямована на дослідження впливу зміни клімату на безпеку та здоров’я працівників.Професійні ризики, які зумовлені зміною клімату, стають особливо небезпечними для працівників. Збільшення температурних режимів, підвищення рівня забруднення повітря, екстремальні погодні явища та інші чинники можуть створити небезпечні умови для праці. У таких умовах запобігання нещасним випадкам на робочому місці стає завданням першочергового значення. Особливості для України Україна, перебуваючи у стані війни, зіштовхується з додатковими викликами у сфері безпеки праці. Війна стала суттєвим чинником, який змінює «клімат» на робочих місцях та збільшує ризики виникнення промислових аварій та небезпечних ситуацій. Тому дотримання вимог безпеки праці є вкрай важливим завданням, яке стоїть перед усіма підприємствами та організаціями. Відповідальність та місія З моменту здобуття незалежності, в Україні зафіксовано понад 930 тисяч випадків травмувань на виробництві, а більше ніж 34 тисячі працівників загинули на своєму робочому місці. Ці статистичні дані свідчать не лише про ризики, що існують у різних галузях, але й про критичну необхідність забезпечення високих стандартів безпеки та здоров’я.У Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі ми ставимо акценти на особливому значенні особистої відповідальності кожного працівника та роботодавця. Це не лише про дотримання існуючих норм і правил, а й про створення культури безпеки, де кожен відчуває свою відповідальність за життя та здоров’я колег. Запрошуємо до дії Ми закликаємо всіх учасників трудового процесу не зупинятися на досягнутому та працювати над постійним поліпшенням умов праці, вдосконаленням систем безпеки праці, а також заохочуємо до впровадження інноваційних підходів, що можуть забезпечити більшу безпеку робочих місць.З метою привернення уваги суспільства до питань безпеки праці та з нагоди Дня охорони праці Держпраці розпочинає заходи, що об’єднають таланти та інновації з метою створення безпечного робочого середовища. Слідкуйте за оновленнями – деталі незабаром будуть доступні! Нехай цей Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі стане точкою відліку для посилення зусиль з виконання нашої спільної місії – зробити робочі місця безпечними для всіх та кожного. Наше спільне майбутнє в наших руках, і кожна акція на користь безпеки є кроком до збереження життів.
Поліцейські ліквідували шахрайський call-центр в Одесі, де громадяни Чехії ошукали на 5,5 мільйонів гривень. Організував обладнання сорокаричного українця з Дніпра. В якості виконавців залучив двох громадян України та шістьох громадян Чехії. Зловмисники дзвонильникам Чехії, що представляють співробітників державного контролю банківського органу. У ході розмови вони шиляли потерпілих надати віддалений доступ до свого телефону чи комп’ютеру або ж переглядали реквізити банківської карти та переказували вартість на підконтрольні рахунки. В деяких випадках шахраї переконалися, що свої жертви зняти готівку і передати підставному кур’єру, який нібито мав доставити їх у безпечне місце. Таким чином їм вдалося ошукати щонайменше шість десятинадцятьох мешканців Чехії на понад 5,5 мільйонів гривень. Отримані від протиправної діяльності кошти конвертували в криптовалюту або переводили в готівку для купівлі елітних авто та нерухомості, які реєстрували на друзів та батьків. Поліцейські встановили місце й особи злочинців. Правоохоронці провели 23 обшуки, в результаті яких в Одеській області затримали всіх дев'ятьох учасників злочинної схеми разом з організатором. У ході обшуку вилучили комп'ютерну техніку та мобільні телефони з доказами скоєних злочинів, а також елітні авто фігурантів та понад 100 тисяч доларів у різних валютах. Слідчі Нацполіції оголосили українським фігурантам про враження в шахрайстві. Їм загрожує до 12 років оформлення волі з конфіскацією майна. Іноземні злочинці затримані на підставі доручення прокурора, вирішується питання щодо їх подальшої екстрадиції в Чехію.
Яка відповідальність за здійснення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО? Згідно з п. 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ від 30 червня 2023 року №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (набрав чинності 01.08.2023), п. 12 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі Закон № 265/95-ВР) викладено у новій редакції, відповідно до якої:«Суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог цього Закону, вчинені ними у період з 1 січня 2022 року до 1 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор».З 1 жовтня 2023 року відповідальність за порушення порядку здійснення розрахункових операцій застосовується до всіх платників. Згідно з п.1 ст. 17 Закону 265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:- у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення;Крім цього, Законом України від 30 червня 2023 року №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» розділ ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 265/95-ВР доповнено пунктом 14 такого змісту:«п. 14. Починаючи з 1 жовтня 2023 року суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за вчинені ними порушення вимог цього Закону (крім порушень порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів), вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:- тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, - по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;- територіях активних бойових дій, - по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;- територіях можливих бойових дій, - по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях.Дати завершення бойових дій, дати завершення тимчасової окупації, дати припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Головне управління ДПС у Полтавській області
Чи підлягає оподаткуванню ПДФО сума одноразової грошової допомоги, яка виплачується при звільненні військовослужбовцям строкової служби за рахунок фонду грошового забезпечення? Згідно із п.п. 165.1.10 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачена законом, яка виплачується з бюджету чи бюджетною установою. Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України від 20 грудня 1991 року № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» із змінами та доповненнями, до складу грошового забезпечення входять посадовий оклад, оклад за військовим званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія), а також одноразові додаткові види грошового забезпечення. При цьому до грошового забезпечення відносяться суми одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби. Враховуючи те, що виплата одноразової грошової допомоги військовослужбовцям строкової служби при звільненні здійснюється за рахунок фонду грошового забезпечення, то сума даної допомоги не включається до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку та не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Головне управління ДПС у Полтавській області
Фондом Східна Європа спільно з Українським інститутом створено онлайн-курс «Історія українського громадянського суспільства» на Освітній онлайн-платформі Зрозуміло! Онлайн-курс «Історія українського громадянського суспільства» про суспільно-політичні події та процеси на шляху становлення українського громадянського суспільства.Цей курс створений для представниць і представників громадського сектору, органів державної та місцевої влади, освітян, активної молоді. Він також точно буде корисним для всіх, хто цікавиться історією розвитку українського суспільства.Посилання на курс: https://courses.zrozumilo.in.ua/.../course-v1:eef.../about
|
Чи можна мати два діючих закордонних паспорти? – відповідаємо на актуальне запитання від громадян. Згідно з чинним законодавством, кожен громадянин України має право мати два чинних закордонних паспорта. Якщо, наприклад, людина подає документи на новийзакордонний паспорт, при цьому старий є чинним, то вона має право залишити його. Попередній (або один з попередніх) закордонний паспорт підлягає анулюванню у разі якщо: закінчився термін його дії; у разі зміни інформації. Крім цього, бувають випадки, коли старий паспорт для виїзду за кордон потрібен з певних причин. У цьому випадку анульований паспорт може не вилучатися за заявою особи, якій належить документ.Виняток становить зміна прізвища – у цьому випадку залишити старий закордонний паспорт, як чинний неможливо. Нагадуємо, що закордонний паспорт видається: 1. на чотири роки – особам, які не досягли 16-річного віку; 2. на десять років – особам, які досягли 16-річного віку. Виникли питання - звертайтеся на номер телефону «гарячої лінії» (0532)60-89-69 або у соціальній мережі Facebook УДМС у Полтавській області за посиланням:https://www.facebook.com/udmspl УДМС у Полтавській області
Запрошуємо платників податків Полтавщини до участі у Всеукраїнському Рейтингу «Сумлінні платники податків – 2023»! Шановні платники податків, Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що Асоціацією платників податків України (далі – АППУ) відновлено щорічний Всеукраїнський Рейтинг «Сумлінні платники податків – 2023».З 1 березня до 29 квітня 2024 року (включно) триває прийом заявок на участь у Всеукраїнському Рейтингу «Сумлінні платники податків».Положення про Рейтинг, критерії оцінювання номінантів та форма заявки опубліковані на офіційному сайті АППУ в рубриці «Рейтинг сумлінних платників податків», ознайомитися з якими можна за посиланням: https://appu.org.ua/rating . Всеукраїнський Рейтинг проводитиметься в два конкурсні тури: І тур – на обласному (регіональному) рівні: з 10 травня до 27 червня (включно); ІІ тур на Всеукраїнському рівні: з 1 липня до 20 вересня. Засідання Вищої Рейтингової комісії та визначення переможців відбуватиметься шляхом відкритого голосування в період: з 20 вересня до 30 вересня 2024 року включно. Нагородження переможців ІІ-го туру відбудеться 22 жовтня 2024 року.Наголошуємо, заявки від учасників приймаються до 29 квітня 2024 року включно. У разі виникнення питань щодо подання заявки на участь у Рейтингу на обласному (регіональному) рівні, звертайтеся до Територіального відділення Асоціації у Полтавській області, електронна адреса:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
. Також за бажанням заявки на участь можуть подаватися безпосередньо до Генеральної дирекції АППУ. З усіх питань щодо Рейтингу звертайтеся до координатора: Кашпур Леся – телефон (067) 266-14-85. Зверніть увагу, цьогоріч важливу роль в оцінюванні будуть відігравати не абсолютні, а відносні показники ефективності роботи підприємства. Кандидати на перемогу в Рейтингу повинні продемонструвати дотримання податкової дисципліни;своєчасність подання податкової звітності та сплати податків, зборів, платежів протягом 2023 року; динаміку збереження робочих місць на підприємстві з початку повномасштабного вторгнення агресора на територію України і станом на1 січня 2023 року; надання благодійної допомоги ВПО та на потреби ЗСУ в будь – якому вигляді (за наявності відповідних підтверджуючих документів).Не зволікайте! Приєднуйтесь до участі у Всеукраїнському Рейтингу «Сумлінні платники податків – 2023» вже сьогодні! Головне управління ДПС у Полтавській області До уваги платників плати за землю! Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування та платники орендної плати – землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди. Об’єктом оподаткування платою за землю є земельні ділянки, які перебувають у власності, земельні частки (паї), які перебувають у власності, земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування, та земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди (стаття 270 ПКУ). Водночас повідомляємо, що відповідно до статті 281 ПКУ від сплати податку звільняються такі категорії громадян: особи з інвалідністю першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище категорій громадян, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме: для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара. Також пунктом 281.3 статті 281 ПКУ визначено, що від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи. Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 цієї статті, станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених пунктом 281.2 цієї статті, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі – заява про застосування пільги) (пункт 281.4 статті 281 ПКУ). Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги. У разі подання фізичною особою, яка станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 1 травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду. Якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у пункті 281.1 цієї статті, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності (пункт 281.5 статті 281 ПКУ). Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог пункту 284.2 статті 284 ПКУ та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги. У разі недотримання фізичною особою вимог абзацу першого цього пункту пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду. Також повідомляємо, що податкове законодавство надає право платникам податків звернутися письмово або в електронній формі засобами електронного зв'язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 ПКУ) до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пунктів 281.4 та 281.5 статті 281 ПКУ, розміру ставки земельного податку та нарахованої суми плати за землю. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю, контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку (пункт 286.5 статті 286 ПКУ). Головне управління ДПС у Полтавській області.
У тестовому режимі запрацювала «Єдина ветеранська лінія», де ветерани війни, члени їхніх сімей та родини загиблих Захисників і Захисниць України можуть отримати безкоштовну консультацію та підтримку. Про це інформує Міністерство у справах ветеранів України. «Єдина ветеранська лінія» безоплатна та працює щодня з 08:00 до 20:00. За телефоном 0-800-505-217 кваліфіковані фахівці надають консультацію з нагальних питань ветеранам і ветеранкам, членам їхніх сімей, а також родинам полеглих воїнів. Сервіс запустили 20 березня командою Мінветеранів спільно з Товариством Червоного Хреста України в тестовому режимі. За інформацією Мінветеранів, з початку запровадження роботи телефонної лінії оператори вже зареєстрували понад 700 звернень. Найбільше звернень зафіксовано щодо правової допомоги, охорони здоров’я, фінансової допомоги, отримання статусів учасника бойових дій і особи з інвалідністю внаслідок війни, грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення, оформлення пільг для оплати житлово-комунальних послуг. ШАНОВНІ ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ! Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу платників на необхідність приведення у відповідність основного виду економічної діяльності, заявленого при реєстрації, фактичному виду діяльності, що здійснюється платником. Нагадуємо, що КВЕД – це класифікатор видів економічної діяльності, згідно із Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики «Про затвердження та скасування національних класифікаторів» № 457 від 11.10.2010. В Україні використовується Національнийкласифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» (далі - КВЕД). Ознайомитися та обрати відповідні КВЕД можна на офіційному сайті Державної служби статистики України за посиланням https://www.ukrstat.gov.ua/ . КВЕД необхідно визначати та реєструвати на початку своєї діяльності. В процесі діяльності може виникнути необхідність у зміні або додаванні КВЕД. Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює ЗаконУкраїни від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон України № 755).Зауважуємо, що КВЕД відображається у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), тому вносити КВЕД, змінювати та додавати їх можуть державні реєстратори або суб’єкти державної реєстрації, які відповідно до чинного законодавства проводять державну реєстрацію.Для фізичних осіб-підприємців реалізована можливість зміни КВЕДів через електронні сервіси у застосунку "Дія".Відповідно до Закону України № 755 органи Державної податкової служби України отримують відомості з Єдиного державного реєстру для виконання покладених повноважень та є третьою особою у процесі інформаційного обмінуміж державними реєстраторами та суб’єктами господарювання. Відомості Єдиного державного реєстру є підставою для взяття суб’єкта господарювання на податковий облік та для внесення змін до реєстраційних даних платників податків.Відповідно статті 10 Закону України № 755, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані успорі з третьою особою. Шановні платники! Забезпечте своєчасність та актуальність оновлення інформації у власних реєстраційних даних в органах ДПС. З повагою,Головне управління ДПС у Полтавській області |
|