Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

8.04.2025р.

Новації акцизного податку відповідно до Закону № 4115

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, з 25 березня 2025 року набув чинності Закон України від 04.12.2024 № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі — Закон № 4115), який передбачає зміни ставок на тютюнові вироби, тютюн, промислові замінники тютюну та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, визначені в одиницях виміру євро за 1000 шт., за 1 кг, 1 літр.
Закон № 4115 з дня набрання чинності до 31.12.2027 передбачає підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну для приведення їх до мінімального рівня, визначеного Директивою Ради ЄС 2011/64/ЄС.
Крім того, Закон № 4115 запроваджує особливості застосування валютних курсів при нарахуванні митних та податкових платежів, а саме: для цілей визначення податкових зобов'язань із сплати акцизного податку з тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, тютюнової сировини та тютюнових відходів до них застосовується офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Національним банком України, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:
-придбання марок акцизного податку (до 1 січня 2026 року);
-формування унікального ідентифікатора (з 1 січня 2026 року);
-реалізація тютюнових виробів, рідин, що використовується в електронних сигаретах, вироблених на митній території України або подання митної декларації при ввезені такої продукції на митну територію України;
-нарахування зобов'язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів.
Водночас, Законом № 4115 зменшено розмір сукупних втрат та відходів неферментованої тютюнової сировини, використаної для виробництва ферментованої сировини, які не є базою оподаткування акцизним податком з 10% до 5%.
Також пом'якшено антифорстолінгові обмеження при придбанні марок акцизного податку та при реалізації продукції до підвищення ставок податку. На період дії воєнного стану в Україні збільшено середньомісячний обсяг продажу марок акцизного податку підприємству-виробнику та/або імпортеру тютюнових виробів, тютюну та їх промислових замінників до 120 % (раніше було 115 %) середньомісячного обсягу реалізації виробниками на митній території України за останні дев’ять календарних місяців до підвищення ставок акцизного податку.
Головне управління ДПС у Полтавській області

8.04.2025р.

Процедура зняття ФОП з обліку у контролюючих органах: основні вимоги

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що підставою для зняття з обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — Єдиний внесок) у контролюючих органах є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Після отримання таких відомостей фізична особа – підприємець (далі — ФОП) знімається з обліку в контролюючих органах після проведення передбаченої законодавством перевірки, здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток платника (далі — ІКП).
Відповідно до пункту 3 глави 1 розділу ІІ «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 , закриття ІКП в інформаційній системі здійснюється за таких умов:
- погашення сум податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;
- повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджетів за заявою платника;
- відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань, податкового боргу або іншої заборгованості, контроль за справлянням якої покладено на податкові органи, яка може бути розстрочена (відстрочена) згідно з чинним законодавством, не погашених на дату закриття ІКП;
- повноти відображення в ІКП результатів контрольно-перевірочної роботи.
Якщо у ФОП є нараховані та/або несплачені суми єдиного внеску або боргу (недоїмки) з єдиного внеску, податковий орган не здійснює подальші процедури щодо зняття платника єдиного внеску з обліку до їх сплати (погашення) або списання такого боргу (недоїмки).
Звертаємо увагу, що при припиненні підприємницької діяльності, ФОП продовжує користуватися правами, виконувати обов’язки та нести відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалась ним як ФОП. Строки давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені по єдиному внеску не застосовується. Така особа повинна забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності.
Головне управління ДПС у Полтавській області

8.04.2025р.

Зміна даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, у випадку зміни місця проживання/реєстрації з метою своєчасного отримання кореспонденції поштовою адресою, фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних шляхом подання заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу.
Щоб заповнити та подати заяву, потрібні:
- документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних;
- для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України;
- для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік.
Важливо: При поданні заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються).
Способи подання заяви:
- У паперовій формі:
1) Особисто – до будь-якого податкового органу.
2) Через представника, при цьому необхідно мати: - документ, що посвідчує особу представника;
- документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням);
- довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається).
- В електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через:
- Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua/);
- мобільний застосунок «Моя податкова»;
Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви.
Головне управління ДПС у Полтавській області

8.04.2025р.

Як визначити дату отримання доходу юрособам – платникам єдиного податку при проведенні розрахунків через POS-термінал

Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи, які здійснюють розрахунки за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу визначають дату, зазначену у фіскальному (касовому) чеку.
Таке роз`яснення ДПС надано Міністерством фінансів України.
Разом з тим, Міністерство фінансів України висловило позицію, що для фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку у разі здійснення розрахунків за допомогою POS-терміналів з видачею фіскального (касового) чека, датою отримання доходу з метою його оподаткування є дата, зазначена в фіскальному (касовому) чекові.
Відповідно до позиції Міністерства фінансів, положення Податкового кодексу України (далі – Кодекс) є єдиними для застосування платниками єдиного податку як фізичних особами – підприємцями, так і юридичними особами.
Раніше ДПС дотримувалася позиції, що для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи датою отримання доходу при здійснені розрахунків за товари, роботи, послуги є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій та/або безготівковій) формі.
Тож просимо юридичних осіб – платників єдиного податку врахувати ці зміни при веденні обліку та звітності.
Нагадаємо, що згідно з пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу.
Головне управління ДПС у Полтавській області

7.04.2025р.

Чи може батько отримати закордонний паспорт дитини, якщо документи на оформлення подавала мати?

7.04.2025р.

Нерухомість замість аліментів: як укласти договір

Якщо один з батьків сплачує аліменти — можна домовитись про припинення таких виплат. Для цього платник повинен передати у власність дитини, або тому з батьків, з ким вона проживає, нерухомість. Оформити такий договір треба офіційно, замість сплати аліментів. Як це зробити — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Яке майно можна передати
Нерухоме майно, це може бути земельна ділянка, квартира, житловий будинок тощо.
Як укласти договір
1. Зверніться до органу опіки та піклування:надайте документи на майно та документи, що посвідчують особу (паспорт громадянина України, картка платника податків)
2. Отримайте дозвіл
3. Зверніться до нотаріуса, щоб укласти договір.
Якщо дитині виповнилося 14 років, вона бере участь в укладенні договору.
Що далі
Після укладення договору той із батьків, з ким проживає дитина, зобов'язується самостійно її утримувати.
Майно може належати дитині або дитині та тому з батьків, з ким вона проживає (у спільній частковій власності).
Чи можна продати таке майно
Так, але поки дитина не стане повнолітньою — лише з дозволу органу опіки та піклування.
Якщо дитині виповнилось 18 років, вона може самостійно розпоряджатися майном, на підставі права власності.
Чи можна розірвати договір
Так, але тільки через суд. Зокрема договір може бути визнаним недійсним:
● на вимогу того, хто передав нерухоме майно, якщо його ім’я як батька виключили з актового запису про народження дитини;
● якщо той із батьків, з ким проживає дитина, не виконує свій обов’язок щодо її утримання.
Де отримати юридичну підтримку
Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультують як правильно укласти договір про передачу нерухомості замість аліментів, які документи потрібні та куди звертатися.
Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду. Це ВПО, діти, люди з низьким доходом (працездатні – з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) – 4722 грн/міс.; з інвалідністю – якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн), ветерани війни (інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»).
Юристи детально вивчать ваші обставини, за потреби складуть та подадуть до суду заяву і представлятимуть ваші інтереси у суді.
Як звернутися до системи надання БПД
https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

1.04.2025р.

Сьогодні відбулася тридцять сьома позачергова сесія VIII скликання Омельницької сільської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області.

Депутати розглянули низку важливих питань, що стосуються бюджету, розвитку громади, соціального захисту, земельних відносин та інфраструктурних проєктів.Прийняті рішення сприятимуть подальшому розвитку громади, покращенню добробуту мешканців і ефективному управлінню ресурсами.

1.04.2025р.

Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій

З 1 січня 2022 року фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку другої-четвертої груп увійшли до категорії суб'єктів господарювання для яких застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим.
Застосування РРО/ПРРО це насамперед загальноєвропейська практика спрямована на досягнення прозорості готівкових розрахунків та їх контрольованість, робота в межах норм чинного законодавства, захист прав споживачів, забезпечення внутрішнього контролю за роботою продавців. Шляхом встановлення РРО пройшли всі розвинуті країни світу, міжнародний досвід довів, що системне введення РРО приносить позитивний результат.Відповідно до вимог Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (РРО/ПРРО) не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.
Статтею 9 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено випадки, в яких РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються. Крім того, Постановою КМУ №1336 від 23.08.2000 затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО але з обов’язковим використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Починаючи з 01.08.2020 року у суб’єктів господарювання з’явилася можливість реєструвати та застосовувати програмні реєстратори розрахункових операцій.Платники податків у своїй діяльності можуть використовувати одночасно різні типи РРО, як звичайні класичні (апаратні), так і програмні реєстратори розрахункових операцій. Суб’єкт господарювання може самостійно обирати класичний чи програмний РРО йому використовувати в залежності від характеру та особливостей здійснюваної діяльності, а також потреб та фінансових можливостей. При цьому, електронні чеки мають таку ж юридичну силу, як і паперові чеки.
Сьогодні на ринку є великий вибір відповідних програм, як безкоштовних від податкової служби, так і альтернативних програмних рішень від комерційних розробників, адаптованих до бізнес-процесів різних секторів економіки.У разі проведення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО, чи проведення розрахункової операції через РРО/ПРРО на неповну суму вартості товарів застосовуються фінансові санкції у розмірі 100 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше, за кожне наступне вчинене порушення у розмірі 150 %.
Для платників фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів/послуг (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння) передбачено фінансові санкції у розмірі 25 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше та 50 % вартості – за кожне наступне вчинене порушення. Дана норма діятиме в період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України.
Головне управління ДПС у Полтавській області

1.04.2025р.

Роздрібна торгівля підакцизними товарами: як не втратити ліцензію через порушення порядку проведення розрахунків

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує про підстави, за яких орган ліцензування може припинити, зокрема дію ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів.
Зокрема, щодо підстав для припинення дії ліцензій визначених пунктами 29 та 33 частини другої статті 46 Закону від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Так, анулювати дозвільні документи можуть у випадку:
1. Продажу необлікованих товарів, що передбачає
- Встановлення під час перевірки фактів зберігання або реалізації суб’єктом господарювання необлікованих алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів.
- Такі факти мають бути зафіксовані в акті перевірки або у рішенні суду, яке набрало законної сили.
- Обсяг таких товарів перевищує 0,5 % від обсягу продажу аналогічних товарів за попередню добу.
2. Відсутності фіскальних чеків
- Відсутність у фіскальній пам’яті касового апарата трьох і більше розрахункових документів у вигляді фіскальних касових чеків, які були видані покупцям протягом періоду, що перевіряється або відсутність даних про них на фіскальному сервері контролюючого органу.
Як запобігти анулюванню ліцензії?
- Продавати товари лише за наявності первинних документів, що підтверджують їх походження.
- Вести облік товарів відповідно до законодавства.
- Не допускати порушень порядку проведення розрахунків.
- Використовувати тільки ті касові апарати (РРО/ПРРО), які формують та передають розрахункові документи відповідно до законодавства.
Дотримання цих правил допоможе уникнути анулювання ліцензії та штрафів.
Головне управління ДПС у Полтавській області

1.04.2025р.

Який порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?

З чого почати?
Подати Облікову картку фізичної особи за формою № 1ДР, яка є одночасно є заявою для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Хто подає документи?
Для малолітньої дитини до 14 років Облікову картку за ф. № 1ДР подає один із батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представник за довіреністю.
Які документи потрібні?
Свідоцтво про народження дитини.
Якщо свідоцтво видане не українською мовою, необхідно надати засвідчений відповідно до законодавства переклад свідоцтва українською мовою (оригінал повертається після пред’явлення) та його копію. Документ, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів).
Додаткові документи (за потреби):
- Якщо батьки або один із них на момент народження дитини були іноземцями чи особами без громадянства потрібно надати довідку про реєстрацію особи громадянином України (після пред’явлення повертається).
- Для підтвердження місця проживання (перебування) можна надати: витяг з реєстру територіальної громади, паспорт у вигляді книжечки, тимчасове посвідчення громадянина України.
- Для підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Куди подавати документи?
До будь-якого контролюючого органу особисто або в електронному вигляді через Е-кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».
Скільки часу це займає?
Реєстрація особи у ДРФО здійснюється впродовж 3 робочих днів після звернення.
Як отримати готовий документ?
Документ, що засвідчує реєстрацію дитини у ДРФО (картка платника податків), може бути виданий одному з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представнику за довіреністю.
Головне управління ДПС у Полтавській області

1.04.2025р.

ЗАВЕРШИВСЯ ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЙ ДЛЯ ПЕНСІОНЕРІВ, ЯКІ ПІСЛЯ 60 РОКІВ ПРОДОВЖУЮТЬ ПРАЦЮВАТИ

З 407 тисяч пенсіонерів Полтавської області 107,3 тисяч продовжують працювати. У нинішніх умовах для літніх людей це дуже важливо – зберігати соціальну активність і одержувати додаткову матеріальну підтримку.
У Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області завершили проведення автоматизованого перерахунку пенсій для пенсіонерів, що продовжують працювати. Він передбачений частиною четвертою статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» і здійснюється щороку з 1 квітня.
Перерахунку підлягали виплати двох категорій пенсіонерів з тих, що продовжували працювати, зокрема:
- тих, хто набув не менше як 24 місяці страхового стажу після призначення пенсії чи її попереднього перерахунку;
- тих, хто набув меншу кількість страхового стажу, але після призначення чи її попереднього перерахунку минуло два роки.
Отже, цьогоріч пенсії перерахували працюючим пенсіонерам, якщо виплати були призначені чи востаннє перераховані до березня 2023 року.
Якщо на 1 березня 2025 року набуто не менше як 24 місяці страхового стажу, перерахунок здійснюється з урахуванням страхового стажу і заробітної плати. При цьому пенсія може обчислюватись із того заробітку, з урахуванням якого обчислено пенсію при її призначенні чи попередньому перерахунку, або, якщо доцільно, враховується в тому числі заробіток, який людина одержувала, працюючи після призначення / попереднього перерахунку пенсії.
Водночас показник середньої зарплати (доходу), який було враховано під час призначення / попереднього перерахунку пенсії, не змінюється.
Якщо після призначення / попереднього перерахунку пенсії на 1 березня 2025 року набуто менше, ніж 24 місяці страхового стажу, перерахунок пенсії здійснюється не раніше як через два роки після її призначення / попереднього перерахунку з урахуванням лише набутого страхового стажу. Заробітна плата для обчислення пенсії не змінюється.
Разом з тим є категорії пенсіонерів, що працюють, але пенсії яким не перерахують. Згідно із законодавством, це стосується пенсіонерів, яким пенсія призначена за вислугу років і які не досягли 60 років.
Як свідчить аналіз, проведений у Головному управлінні, на Полтавщині перерахунок з урахуванням страхового стажу та заробітної плати проведено 33,5 тис. пенсіонерів. Чисельність пенсіонерів, які відчують реальне підвищення виплат, становить близько 19,5 тис. осіб.
Як завжди, сума підвищення у зазначеної категорії отримувачів буде різною – від 50-ти гривень – до тисячі й більше.
Зважаючи на те, що з нинішнього року звіти щодо нарахованої зарплати у Пенсійний фонд знову подають щомісячно, а не щоквартально, виплата пенсій в новому розмірі буде забезпечена в квітні.
Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

1.04.2025р.

Оподаткування доходів за кордоном: що варто знати українцям?

Якщо ви громадянин України та отримуєте дохід за межами країни, важливо пам’ятати про свої податкові зобов’язання. Вам необхідно подати декларацію про отримання доходів та сплатити податки.
Які податки необхідно сплатити?
Будь-який дохід, отриманий за кордоном, підлягає оподаткуванню в Україні. Він оподатковується за ставками:
- 18 % – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
- 1,5 % – військовий збір (але тільки для доходів, отриманих до 1 січня 2025 року).
Якщо дохід був отриманий в іноземній валюті, то сума перераховуються в гривню за офіційним курсом НБУ на день нарахування доходу. Як уникнути подвійного оподаткування?
Якщо ви вже сплатили податки за кордоном, то в Україні повторно не доведеться сплачувати податок на доходи. Але важливо, щоб ця країна мала з Україною угоду про уникнення подвійного оподаткування. Що потрібно зробити?
- Отримати довідку з податкової іноземної країни про сплачені податки.
- Легалізувати її у тій країні, в якій були сплачені податки (наприклад, через консульство або органи, до повноважень яких належить легалізація таких документів).
- Важливо! Зараховується сума сплаченого податку за межами України у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно було б сплатити в Україні.
Тобто:
- якщо за кордоном ви сплатили податок у розмірі 100 тис. грн, а в Україні вами визначено до сплати 80 тис. грн, то податок в Україні не сплачується;
- якщо ж ви сплатили за кордоном 80 тис. грн, а в Україні підлягає сплаті 100 тис. грн податку, то вам потрібно буде доплатити тільки різницю – 20 тис.
Що робити, якщо документів про сплату податків немає?
- Ви маєте подати заяву до української податкової за місцем реєстрації та перенести термін подачі декларації до 31 грудня.
Декларування благодійної допомоги
Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то:
- не потрібно подавати декларацію та платити податки, якщо ви отримували грошову чи гуманітарну допомогу від іноземних урядів або благодійних фондів.
- потрібно подавати декларацію, якщо ви мали інші доходи (наприклад, зарплату або прибуток від фрілансу), навіть якщо отримували благодійну допомогу. Як подати декларацію, перебуваючи за кордоном?
- поштою – надсилайте документи з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого терміну подання.
- електронною поштою – через систему електронного документообігу України.
Детальніше про процес подання декларацій та важливі терміни можна дізнатися за посиланнями:
Як подати декларацію читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/866521.html.
Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.
Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html.
Головне управління ДПС у Полтавській області

31.03.2025р.

ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА: ДОБІГАЄ КІНЦЯ ПЕРІОД ОЦИФРУВАННЯ

Відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, подаються на оцифрування до Пенсійного фонду України згідно із Законом України від 5 лютого 2021 року №1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівників в електронній формі».Трохи більше року залишилося до завершення п’ятирічного періоду (до 10 червня 2026 року), протягом якого всі роботодавці повинні занести до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформацію про найманих працівників, яка раніше зберігалася на паперових носіях.
З того часу, як розпочався процес оцифрування трудових документів, працівники Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області перевели в електронний формат 293,4 тисячі трудових книжок. При цьому документи аналізують і опрацьовують, відбираючи із загальнодержавної черги.
Динаміку «нового життя» старих паперових документів про трудову діяльність можна представити таким чином:
2020 р 2021 р. 2022 р. 2023 р. 2024 р.Всього
5,3 тис. 53,0 тис. 80,9 тис. 71,2 тис. 75,2 тис. 293,4 тис.
А яка ж ситуація на Полтавщині? Попри значну міграцію та суттєву втрату людського потенціалу, в області налічується нині 315,5 тис. найманих працівників, що майже на 20 тис. більше, ніж на початок війни. На жаль, лише 36,4% з них мають актуальні електронні трудові книжки.
Процедура подання відомостей до Реєстру застрахованих осіб – у рамках сучасних технологій, нескладна і доступна кожному. Для того, щоб крокувати у ногу з сучасністю, слід здійснити такі кроки:
- увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
- заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки.
До електронної трудової книжки також вносяться документи про освіту, про народження дітей (жінкам), про службу в армії (чоловікам), адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб.
Після заповнення роботодавцем або застрахованою особою анкети та прикріплення сканкопій фахівці Пенсійного фонду переводять їх у цифровий формат і здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб. Надалі ці дані перебувають під надійним захистом системи кіберзахисту.
У результаті успішного оцифрування трудової книжки будь-який український працівник може переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі Фонду інформацію про періоди роботи і наявний страховий стаж. Якщо при цьому виникають запитання, то на тому ж порталі можна подати звернення. Також можна звернутись до найближчого сервісного центру Фонду. Ще один сучасний ресурс - мобільний додаток «Пенсійний фонд». Він забезпечує доступ до електронних сервісів з мобільних пристроїв та робить спілкування максимально зручним та ефективним.
НАГАДУЄМО: електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперової трудової книжки, у якому відображена уся наявна інформація про стаж, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

31.03.2025р.

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ЗА КОМПЕНСАЦІЄЮ, ЯКЩО ХОЧЕТЕ БЕЗКОШТОВНО РОЗМІСТИТИ ВПО

За статистикою, на Полтавщині нині мешкає близько 200 тисяч внутрішньо переміщених осіб. Більшість з них орендують житло та знайшли роботу у нашому відносно безпечному регіоні.
Для того, щоб стимулювати надавачів житла, зробити процес отримання компенсації більш зручним і доступним, спростити процедуру подання документів і прискорити процес відшкодування витрат, нещодавно впроваджений новий механізм призначення і виплати компенсацій за комунальні послуги та тимчасове проживання ВПО за програмою «Прихисток». Відтепер ці функції здійснює Пенсійний фонд України.
З 1 березня власникам житла, які раніше отримували грошову компенсацію за програмою «Прихисток», надання компенсації продовжили автоматично.А тим власникам, які планують вперше скористатись програмою «Прихисток» або скористалися з початку року, після 1 березня слід звертатись до Пенсійного фонду України. Власник житла разом з представником сім'ї ВПО мають подати заяву та повідомлення встановленої форми.
На кінець березня в Головному управлінні зафіксовано близько сотні заяв від власників житла щодо призначення компенсації за тимчасове безоплатне розміщення ВПО.
Розмір компенсації становить 450 грн на місяць за розміщення однієї людини. Компенсація призначається на 6 місяців із автоматичним її продовженням після перевірки Пенсійним фондом на відповідність критеріям призначення.
Не призначається компенсація у таких випадках:
- власник житла та ВПО пов'язані родинних зв’язками;
- ВПО понад місяць не проживає у житловому приміщенні, за адресою якого надається компенсація, або перебуває за кордоном більше 30-ти календарних днів поспіль на дату проведення перевірки;
- протягом 3-х місяців до звернення ВПО придбали, отримали безоплатно або на пільгових умовах житло.
Нагадуємо, що звернутися до Пенсійного фонду можна двома шляхами, а саме:
- особисто (перелік сервісних центрів Пенсійного фонду в області - https://surl.li/pjnurg);
- онлайн - через портал електронних послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) або мобільний додаток «Пенсійний фонд».
Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

31.03.2025р.

Податок на нерухомість: кому і скільки доведеться сплатити у 2025 році

Власники житла, площа якого перевищує норми, мають сплатити податок на нерухомість. У 2025 році податок сплачується за звітний 2024 рік.
Кому та скільки треба платити — розповідають юристи системи надання безоплатної правничої допомоги.
Хто має сплатити податок на нерухомість
Власники житла, якщо площа перевищує норми:
- для квартир — понад 60 кв. м
- для будинків — понад 120 кв. м
- інших типів житла та їх часток — понад 180 кв. м
Скільки треба платити
Залежить від ставки податку та площі, що перевищує норму.
Як визначається ставка податку
Її визначає місцева влада у відсотках від мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року.
Ставка податку не може перевищувати 1,5 % за 1 кв. м.
На 1 січня 2024 року мінімальна заробітна плата становила 7100 грн. Тож максимальний розмір ставки — 106,5 грн за 1 кв. м.
Як це виглядатиме на практиці
Наприклад, Ви — власник квартири площею 65 кв. м
Ставка податку — 1,5 % (7100 грн х 1,5 відсотка = 106,5 грн).
Оподатковувана площа — 5 кв. м (65 кв. м – 60 кв. м)
Сума податку: 5 кв. метрів х 106,50 грн = 532,50 грн.
Коли платити
Впродовж 60 днів з моменту отримання повідомлення. Повідомлення має прийти в особистий кабінет платника податків або рекомендованим листом на пошту до 1 липня.
Що буде за несвоєчасну сплату
Штраф у розмірі 5%, якщо затримка до 30 днів включно, 10% — понад 30 днів суми податкового боргу.
Хто звільнений від сплати податку
- власники нерухомості, сумарна площа якої не перевищує встановлених норм
- власники, чия нерухомість знаходиться на окупованих територіях, пошкоджена, зруйнована чи в зоні активних бойових дій.
Обʼєкти нерухомості, за які не доведеться сплачувати:
- дитячі будинки сімейного типу
- житло, яке належить дітям-сиротам, позбавленим батьківського піклування та дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями чи батьками, але не більше одного такого об’єкта на дитину
- власність громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємств
- житло, яке належить багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.