Щодо сфери діяльності відділення Національної служби посередництва і примирення в Полтавській області. В листопаді 1998 року в Україні розпочала функціонувати Національна служба посередництва і примирення (НСПП) – державний орган, утворений Президентом України з метою поліпшення соціально-трудових відносин, сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів)(КТС(к)). Потреба в такій інституції стала очевидною саме в 90-роках, коли під впливом економічних негараздів (призупинення виробництва, невиплата заробітної плати) відбувалися масштабні страйки, походи, інші акції протесту. При створенні НСПП був врахований досвід розвинених країн, де аналогічні служби існують понад століття і формувалися разом із становленням ринкової економіки. Відтоді в конструкції соціально-трудових відносин сучасного зразка НСПП відіграє між роботодавцем і найманими працівниками роль посередника, який в разі виникнення конфліктної ситуації пропонує сторонам правовий, досудовий шлях врегулювання розбіжностей за столом переговорів. Головними завданнями Служби визначені: - запобігання виникненню та сприяння своєчасному вирішенню колективних трудових спорів; - здійснення посередництва і примирення при вирішенні таких спорів; - прогнозування виникнення колективних трудових спорів. Попри воєнний стан, Служба продовжує повноцінно виконувати свої завдання. НСПП бере активну участь у процесах законотворчості. Зокрема, йдеться про участь у підготовці проєкту Закону України «Про колективні угоди та договори», прийнятого Верховною Радою України 23 лютого 2023 року. Завершено роботу над фундаментальним і важливим законопроєктом «Про колективні трудові спори». На сьогодні НСПП створена робоча група з числа представників сторін соціального діалогу, національних експертів, науковців, а також представників органів державної влади, яка працює над законопроектом з перезавантаження чинної моделі соціального діалогу в Україні з урахуванням рекомендацій Міжнародної організації праці та кращих міжнародних практик.Відділення НСПП в Полтавській області (відділення НСПП) діє з січня 2001 року. За час свої діяльності відділення НСПП сприяло вирішенню 69 КТС(к) (4 – на територіальному, 65 – на виробничому рівнях) на 237 підприємствах, в установах і організаціях області, безпосередніми учасниками яких стали 42743 працівника. Загалом було висунуто 159 вимог, з яких 107 – щодо невиконання вимог законодавства про працю; 27 – щодо виконання колективного договору, угоди або окремих їхніх положень; 25 – щодо встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту. Також, відділенням НСПП здійснювалися заходи щодо усунення 729 розбіжностей, які призвели до загострення стану соціально-трудових відносин у 689 конфліктних ситуацій, майже на 950 підприємствах, в установах і організаціях області. Таким чином, у різні роки, вдалося відновити законність і поліпшити трудові відносини в акціонерних товариствах «АвтоКрАЗ», «Тепловозоремонтний завод», «Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат», «Хіммаш», «Армапром», «Полтавський хлібокомбінат», «Полтаваобленерго», в обласному управлінні Національного банку України, в тролейбусних управліннях Полтави та Кременчука, на ряді підприємств житлово - комунального господарства, в закладах освіти міст Лубни, Гребінки, Миргород, інших установах бюджетної сфери, тощо. Щороку, на ранніх стадіях відділення НСПП попереджає виникнення до 30 колективних трудових конфліктів. Слід зазначити, якщо в 2001 році на Полтавщині було зареєстровано 17 страйків на виробництві, то упродовж останніх років – жодного.Однією з найгостріших соціально-трудових проблем України є факти заборгованості із виплати заробітної плати. Із загальної кількості розбіжностей, які перебували в полі зору відділення, дві третини були викликані саме зарплатними боргами. Нерідко найманих працівників турбують такі порушення роботодавцями трудового законодавства, як недотримання рівня мінімальної зарплати, порушення строків її виплати, встановлених законом і колективним договором, не оплата роботи в святкові і неробочі дні, несвоєчасна виплата відпускних. Виникають розбіжності й через незабезпечення спецодягом, взуттям, спецхарчуванням, невиконання умов колективних договорів, тощо. У разі виникнення колективного трудового спору вимоги, висунуті найманими працівниками, за поданням відділення НСПП реєструються на державному рівні. Це забезпечує залучення до сприяння у вирішенні колективного трудового спору центральних або місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.Відділення НСПП під час врегулювання колективних трудових спорів дотримується нейтральної, незалежної позиції та забезпечує сприяння вирішенню конфліктних ситуацій з соціально - трудових відносин на всіх етапах. У разі необхідності залучає до участі в примирних процедурах трудових арбітрів, незалежних посередників, експертів, представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок. Після набуття чинності в 2011 році статей 6,7 Закону України «Про соціальний діалог в Україні», НСПП здійснює функції, визначені цим Законом – здійснення оцінки відповідності критеріям репрезентативності субєктів профспілок і роботодавців. Відтоді, відділення НСПП визнало такими, що відповідають цим критеріям 18 організацій профспілок та 2 організації роботодавців. З метою забезпечення подальшого розвитку соціального діалогу та на виконання вимог п. 5 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про колективні угоди та договори» № 2937-ІХ від 23.02.2023р. НСПП розроблено Порядок продовження строку дії свідоцтв про підтвердження репрезентативності, який діє на період воєнного стану в Україні та до шести місяців після його закінчення або скасування. Зокрема, забезпечено можливість роботи територіальної соціально-економічної ради в Полтавській області, яка діє на підставі чотирьох сторонньої територіальної угоди (між обласною радою профспілок, обласним об’єднанням організацій роботодавців, обласною державною адміністрацією та обласною радою). Відділення НСПП сприяє поширенню правових знань, співпрацюючи із засобами масової інформації, консультує представників сторін соціально-трудових відносин та в межах своєї компетенції розглядає звернення громадян. Також, з метою популяризації діяльності НСПП, якісної та системної співпраці, відділення розширює коло стейкхолдерів в регіоні.
Кіберполіція разом з українськими волонтерами запрошує долучитись до соціального проєкту « BRAMA » Посилання на проєкт тут: https://t.me/+XsqugeqM_dI5ZDFi BRAMA - це синергія громадян, приватного та державного секторів у протидії дезінформації та незаконному контенту в інформаційному просторі. Цілі проєкту: • Знищення російських осередків в Інтернеті • Зменшення рівня булінгу та цькування в мережі • Протидія наркотикам та шахрайству • Навчання та тренінги з кібергігієни • Просвіта населення щодо інформаційної гігієни • Залучення та мотивація громадян до активної громадянської позиції Для блокування того чи іншого джерела необхідно надсилати скарги і чим більше буде скарг, тим більша вірогідність того, що джерело буде заблоковано.Саме із цією метою ми пропонуємо нашим користувачам стати частиною «BRAMA». Що матимуть учасники: 1. можливість повідомити про джерело неприйнятного контенту, для подальшого масового надсилання скарг спільнотою та подальшим блокуванням такого джерела; 2. допомогти заблокувати джерело неприйнятного контенту, шляхом долученості до масового надсилання скарг; 3. отримати поради щодо медіа та кіберграмотності; 4. бути поінформованим про небезпечні схеми шахрайств, які ширяться мережею; 5. бути обізнаним, щодо фейків, які просувають вороги у наш медіапростір. Станом на січень 2024 року учасниками спільноти заблоковано понад 26 тисяч джерел поширення неприйнятного контенту. Як видно із статистики – роботи ще багато і ми потребуємо допомоги нових небайдужих і активних учасників.Якщо ти не можеш донатити своїми силами або фінансами, то ти можеш донатити свій час! Приєднуйся до BRAMA!
Чи зобов’язана фізична особа, яка отримала нецільову благодійну, у тому числі матеріальну допомоги, від резидентів – фізичних осіб чи юридичних осіб, подавати податкову декларацію про майновий стан та доходи, якщо загальна сума такої допомоги протягом звітного податкового року перевищує установлений граничний розмір? Порядок подання фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) встановлений ст. 179 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), згідно з п. 179.1 якої платник податку зобов’язаний подавати Декларацію відповідно до ПКУ. Водночас, п. 179.2 ст. 179 ПКУ визначені випадки, в яких обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо, зокрема, такий платник податку отримував доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу.Також Декларація не подається у випадках, прямо передбачених ПКУ.У разі якщо платник податку зобов’язаний подавати Декларацію відповідно до інших положень ПКУ, то в ній поряд з іншими доходами зазначаються доходи, передбачені ПКУ. Згідно з п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (сума, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень).Положення п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені п.п. 165.1.47 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.Благодійник – юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності. У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника – фізичної чи юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну Декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ. Головне управління ДПС у Полтавській області
Чи має право на податкову знижку фізична особа, яка скористалася умовами молодіжного житлового кредиту? Згідно з п.п. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, як частина суми процентів, сплачених цим платником за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 ПКУ. Так, платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ст. 175 ПКУ). Тобто, повернення податку на доходи фізичних осіб може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника податку у звітному році.Таким чином, якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач такого молодіжного кредиту може лише в частині особисто сплачених ним процентів, але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку. При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором. Головне управління ДПС у Полтавській області
Система надання безоплатної правничої допомоги (БПД) запрошує до співпраці активістів, що бажають розвиватися та допомагати жителям свого регіону дізнаватися більше про їхні права. Хто такі волонтери та параюристи?Волонтери - це активні громадяни, які, відчуваючи важливість соціальної місії системи БПД, вирішили допомагати та сприяти центрам і бюро правничої допомоги у їхній роботі. Параюристи (Paralegal) – особи, які не маючи юридичної освіти, можуть виконувати частину функцій юриста (це не стосується виконання юридичних послуг). Основні завдання волонтерів/параюристів: - інформувати населення про безоплатну правничу допомогу, допомагати у розміщенні правових матеріалів; - комунікувати з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями та спілками; - перенаправляти клієнтів до фахівців системи надання безоплатної правничої допомоги за допомогою застосунку “Параюристи”. Ми пропонуємо: - досвід співпраці з системою надання безоплатної правничої допомоги; - можливість пройти безкоштовне навчання (тренінги, курси, семінари тощо) як у сфері волонтерської діяльності, так і в правовій сфері; - шанс розширити ділові контакти, покращити навички комунікації. Як стати волонтером/параюристом БПД: 1.Заповнити анкету: https://cutt.ly/hlq3RxH ; 2.Пройти дистанційний курс «Основи волонтерської діяльності» та отримати електронний сертифікат: http://academy.legalaid.gov.ua 3.Пройти співбесіду з представником центру. Більше інформації про проєкт та діяльність наших волонтерів можна дізнатися за посиланням: https://volunteer.legalaid.gov.ua З додатковими запитаннями звертайтеся на:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
Зареєстровано петицію щодо термінової легалізації допомоги громад Збройним Силам УкраїниОлександр Слобожан, Виконавчий директор Асоціації міст України, зареєстрував на сайті Верховної Ради України петицію про термінове прийняття законопроєкту №9560-1.
Петиція спрямована на надання органам місцевого самоврядування прямого права здійснювати виплати з місцевих бюджетів для допомоги Об’єднаним силам Збройних сил України й передбачає внесення до Порядку денного ХІ сесії, в порядок денний лютого 2024 року проєкту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування з місцевих бюджетів заходів, спрямованих на посилення обороноздатності і безпеки держави», реєстр. номер 9560-1 від 16.08.2023р. та підтримку голосування за нього за основу і в цілому.
Зміни до Бюджетного кодексу України потрібні для реалізації змін до проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України», пропозиції до якого надала Асоціація міст України.
Закликаємо всіх проголосувати за петицію на сайті Верховної Ради України у відповідності з покроковою інструкцією для реєстрації на сайті та голосування.
Головне управління ДПС у Полтавській області звертається догромадян, які здають власне або орендоване нерухоме майно в оренду та отримують дохід. Відповідно до пп. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню, зокрема, підлягають доходи від надання в оренду нерухомого майна іншій фізичній особі. При цьому, підлягають декларуванню доходи, отримані від надання в оренду не лише житлових приміщень, алей гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок.Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 811 Цивільного кодексу України, договір найму житла укладається у письмовій формі.Власник квартири - фізична особа, який здає нерухоме майно (нежитлову нерухомість, квартири, будинки, кімнати) в довгострокову або подобову оренду, має сплатити з отриманого доходу податок на доходи фізичних осібу розмірі 18 відсотків та 1,5 відсотки військового збору.При цьому розмір податкового зобов’язання з доходу від здачінерухомого майна в оренду обчислюють на основі суми орендної плати, зазначеної в договорі.Відповідно до ст. 170 Податкового Кодексу України, орендодавець – фізична особа сам обчислює і сплачує податок на доходи фізичних осіб щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за звітним кварталом,та подає до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи до 01 травня року, наступного за звітним.Власник житла зареєстрований як фізична особа-підприємець (ФОП) та має вид діяльності згідно з КВЕД 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного або орендованого нерухомого майна», включає такий дохід до складу оподатковуваного доходу та оподатковує відповідно до обраної системиоподаткування. Податкова декларація про майновий стан і доходи подається фізичною особою до державної податкової інспекції за місцем реєстрації в один із таких способів: особисто або уповноваженою на це особою; поштою з повідомленням про вручення; засобами електронного зв’язку в електронній формі, скориставшись сервісом «Електронний кабінет» за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/ . Рахунки для сплати податків розміщені на субсайті Головного управління ДПС у Полтавській області вебпорталу ДПС України за посиланнямhttps://poltava.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv .Дізнатися реквізити та сплатити податки, збори можна скориставшись приватною частиною сервісу «Електронний кабінет» на сторінці «Стан розрахунків з бюджетом» після проходження користувачем електронної ідентифікації.Також інформацію щодо заповнення реквізитів на сплату податків, зборів можна отримати в Центрах обслуговування платників Держаних податкових інспекцій Головного управління ДПС у Полтавській області.Для сплати податку на доходи фізичних осіб необхідно обрати рахунок відповідної територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 11010500 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування». Військовий збір сплачується за кодом класифікації доходів бюджету 11011001 «Військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування».Нагадуємо, що під час сплати податків, зборів, інших платежів реквізит «Призначення платежу» заповнюється відповідно до Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску назагальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148,зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584.Закликаємо всіх громадян, які отримують доходи від наданнянерухомості в оренду, проявити громадянську свідомість, подати декларацію про майновий стан і доходи та сплатити податки. Головне управління ДПС у Полтавській області
До уваги платників рентних платежів та податку на додану вартість! Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, щовідповідно до п. 57.1. ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами, далі - Кодекс) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнімднем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.Якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважаєтьсяопераційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.Тобто граничний термін сплати задекларованих податкових зобов’язань за деклараціями з податку на додану вартість та рентній платі (місячна) за січень 2024 року припадає на 1 березня 2024 року.Враховуючи вищезазначене, звертаємося до суб’єктів господарювання з проханням розглянути можливість забезпечення повної сплати задекларованих податкових зобов’язань по рентних платежах за нафту,природний газ, газовий конденсат, рентній платі за користування радіочастотним ресурсом України та податку на додану вартість за січень 2024 року, не пізніше 29 лютого 2024 року. Рахунки для сплати податків і зборів розміщені на субсайті Головного управління ДПС у Полтавській області вебпорталу ДПС за посиланням https://poltava.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv Дякуємо за співпрацю! Разом до перемоги!
Які документи повинна надати разом із декларацією про майновий стан і доходи фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки? Згідно з п.п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.Підпунктом 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ визначено, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).Відповідно до п.п. 166.2.2. п. 166.2 ст. 166 ПКУ копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – Декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ. У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в Декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ). При цьому, процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року № 607 із змінами та доповненнями, відповідно до п. 13 якого після переобладнання транспортного засобу власник або його представник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження. За результатами такого оцінювання видається: - сертифікат відповідності – для переобладнаних автобусів та транспортних засобів, які переобладнані (за винятком транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива) суб’єктом господарювання, що має нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання і свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху; - акт технічної експертизи або сертифікат відповідності – для транспортних засобів, що переобладнані в індивідуальному порядку, а також для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива.На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку на доходи фізичних осіб, та підтверджувати необхідними документами, достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ).Отже, фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт). Головне управління ДПС у Полтавській області
До уваги платників єдиного податку четвертої групи! Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що для набуття статусу або підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи відповідно до пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) сільськогосподарські товаровиробники не пізніше 20 лютого поточного року подать: - загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); - звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи); - розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затверджено центральним органом виконавчої влади, що забезпечую формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; - відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок; - додаток 3 «Розрахунок мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.Форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (зі змінами та доповненнями). Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 09.11.2023 № 1935 «Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровибництва» (далі – Наказ № 1935), внесено зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровибництва, подання якого є обов’язковим при набутті або підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи. Відповідно до п. 46.6 ст. 46 Кодексу якщо в результаті запровадження нового або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.Вимоги статей 46 – 50 цього Кодексу не поширюються на декларування товарів (продукції), ввезених на митну територію України або вивезених з неї відповідно до митного законодавства (крім випадків, визначених у цих статтях), а також на інше інформаційне декларування, яке містить економічні відомості про суб’єктів оподаткування, що не стосуються обчислення податків.Оскільки Розрахунок частки сільськогосподарського товаровибництва відповідає визначенню, зазначеному в цій статті, то зміни до Наказу № 1935 набувають чинності з моменту опублікування, а саме, з 05 січня 2024 рокуПри цьому, слід зазначити, що зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровибництва по новій формі надають можливість платнику скоригувати загальну суму доходу сільськогосподарського товаровиробництва під кредитні резерви, що в свою чергу вплине на розмір частки сільськогосподарського товаровиробництва та на можливість залишення платника на спрощеній системі оподаткування. Головне управління ДПС у Полтавській області
|
Полтавщина: роз'яснюємо як українці можуть одночасно оформити паспортні документи собі та дітям. Громадяни України можуть одночасно оформити паспортні документи собі та дітям.За одне відвідування підрозділу міграційної служби один із батьків може: · одночасно оформити ID-картку та паспорт для виїзду за кордон собі; · одночасно оформити собі ID-картку та закордонний паспорт, а також закордонний паспорт своїй дитині до 14 років; · одночасно оформити собі ID-карту, а також закордонний паспорт своїй дитині до 14 років. Щоб отримати таку послугу необхідно одному з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників особи, яка не досягла 14-річного віку або особи, яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною, подати заяву та відповідні документи до підрозділу ДМС, центру обслуговування «Паспортний сервіс» в Україні чи за кордоном або в ЦНАП.Звертаємо вашу увагу! Якщо дитині, якій оформлюють закордонний паспорт, виповнилося 12 років, її присутність під час подання документів обов’язкова!Нагадуємо, оформити або відновити втрачені паспортні документи можна у будьякому підрозділі Міграційної служби Полтавщини НЕЗАЛЕЖНО від місця реєстрації. Адміністративні послуги доступні у всіх підрозділах Міграційної служби Полтавської області.З переліком підрозділів можна ознайомитися на сайті ДМС за посиланням: https://dmsu.gov.ua/poltava/pidrozdily.html УДМС у Полтавській області
Зараз на тимчасово окупованих територіях України триває підготовка до проведення “виборів” президента росії. Таке псевдоголосування планують проводити 15, 16 і 17 березня.Ознайомтеся детальніше з інформацією про порушення, які вчиняє окупаційна влада та відповідальність за участь в організації та проведені незаконних виборів у картках. Контакт-центр системи безоплатної правничої допомоги (будні з 8:00 до 18:00) 0 800 213 103 Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні.
Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир – 60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – 180 кв. метрів. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 кв. метр. Оскільки у 2024 році податок нараховується за звітний 2023 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2023, яка складала 6 700 гривень (таким чином, максимальна ставка за метр квадратний не може перевищувати 100,5 грн (6 700 * 1,5 відс.). Отже, сума податку залежить від ставки податку, встановленої відповідною місцевою радою за місцезнаходженням кожного об’єкта нерухомості та загальної площі таких об’єктів. Так, наприклад у фізичної особи перебуває у власності квартира у м. Києві загальною площею 65 метрів квадратних. Сума податку розраховується як добуток загальної площі квартири, зменшеної на 60 кв. м, та ставки податку, яка складає 1,5 відсотка (100,5 грн за метр квадратний). Розрахунок суми податку: (65-60) * 100,5 = 502,5 гривень. Довідково. За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку). Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з нормами Податкового кодексу України, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Також платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою зі сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів і даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним) . Головне управління ДПС у Полтавській області Яка відповідальність передбачена за несвоєчасну сплату суми податкового зобов’язання з ПДФО, зазначеної в річній податковій декларації про майновий стан і доходи? Відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.Згідно з п. 124.1 ст. 124 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання (крім грошового зобов’язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі ПКУ чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі ПКУ чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 5 відс. погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу. Діяння, передбачені п. 124.1 ст. 124 ПКУ вчинені умисно, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відс. від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання (п. 124.2 ст. 124 ПКУ).Діяння, передбачені п. 124.2 ст. 124 ПКУ, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов’язання на строк більше 90 календарних днів, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відс. від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання.Разом з тим, при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання нараховується пеня(п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.Водночас, відповідно до абзацу другого п. 109.1 ст. 109 ПКУ діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених ПКУ та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Головне управління ДПС у Полтавській області
Право платників податків на податкову знижку Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що за результатами 2023 року платники податків мають можливість реалізувати право на податкову знижку у разі:- понесення протягом звітного року витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п. 166.3 ст. 166 Кодексу;- якщо витрати підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковимикасовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Копії зазначених документів (крімелектронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією;- отримання доходу у вигляді заробітної плати або у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати суму річної заробітної плати, зменшену з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу (крім випадку,визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу). У разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п. п. 166.3.10 п. 166.3 ст. 166 Кодексу, податкова знижка не можеперевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;- якщо резидент має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резидент – фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняттяреєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;- використання права на нарахування податкової знижки лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщогромадянин не скористався своїм правом у встановлений строк. Декларація подається до 31 грудня 2024 року (включно). Головне управління ДПС у Полтавській області
|
|