Представники Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області провели робочу нараду для сільськогосподарських підприємств Омельницької територіальної громади та зацікавлених осіб з питання застосування пестицидів і агрохімікатів, їх виробництво, транспортування, зберігання, випробування. Великий акцент доповідачами було зроблено на дотриманням вимог, встановлених санітарними нормами та іншими нормативно-правовими актами при використанні хімікатів, адже збереження здоров’я людини і охорона навколишнього середовища є пріоритетним по відношенню до економічного ефекту від застосування пестицидів і агрохімікатів.
У найближчі три доби у лісах області збережеться найвищий рівень пожежної небезпеки – 5 клас. Як свідчить статистика, 90% усіх пожеж виникає з вини населення. Найчастіше - через випалювання сухої трави поблизу лісів, необачно кинутий недопалок або ж непогашене багаття у лісі. Сильні весняні вітри сприяють розповсюдженню вогню у прилеглі лісові насадження, чим створюють реальну загрозу їх знищення. За лічені хвилини полум’я може знищити або пошкодити лісові насадження, які вирощувалися і доглядалися лісівниками десятки років. В зоні ризику не лише лісові масиви, а й рослинність, дикі тварини, птахи й комахи, які можуть загинути. Через людську необережність поводження з вогнем лісові пожежі є найбільшим лихом для екосистеми. З метою попередження лісових пожеж і мінімізація їх наслідків філії Слобожанського лісового офісу ДП “Ліси України” здійснюють комплекс організаційних, профілактичних та попереджувальних заходів: патрулюють лісовими масивами, прокладають мінералізовані смуги, перекривають позапланові дороги, проводять роз’яснювальну роботу з населенням тапостійно контролюють ситуацію в лісах за допомогою камервідеоспостереження.Лісівники Полтавщини роблять усе можливе, аби навіть в умовах війни захистити наш ліс від пожеж. Проте, на жаль, через злочинні дії окремих осіб, які порушують закон і все ж спалюють суху рослинність поблизу лісів, зафіксовано 2 загоряння у лісових масивах області.Нагадуємо, згідно з правилами пожежної безпеки в лісах України протягом пожежонебезпечного періоду забороняється:- розведення багать у лісі;- заїзд на територію лісового фонду (крім транзитних шляхів) транспортних засобів;- палити, кидати у лісі непогашені сірники, недопалки, крім місць, що обладнані для цієї мети;- випалювати траву та інші рослинні рештки на землях лісового фонду, а також на інших земельних ділянках, що поряд із лісом;- звалювати та спалювати у лісових насадженнях сміття, будівельні залишки, побутові та горючі відходи.Порушення вищезазначених правил тягне за собою як адміністративну, так і кримінальну відповідальність, а саме за: — порушення вимог пожежної безпеки в лісах передбачає адміністративну відповідальність у вигляді накладення штрафу на громадян від 1530 грн. до 4590 грн., а на посадових осіб – від 4590 грн. до 15300 гривень.— знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або поширення її на значній площі, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 4590 грн. до 15300 грн., а напосадових осіб – від 10710 грн. до 30600 гривень.Окрім того, статтею 245 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за знищення або пошкодження лісових масивів, зелених насаджень навколо населених пунктів, вздовж залізниць, а також стерні, сухих дикоростучих трав, рослинності або її залишків вогнемчи іншим загальнонебезпечним способом. Винні особи караються штрафом від 5100 грн. до 8500 грн. або обмеженням волі на строк від 2 до 5 років, або позбавленням волі на той самий строк. Такі ж дії, якщо вони спричинилизагибель людей, масову загибель тварин або інші наслідки, караються позбавленням волі на строк від 5 до 10 років.У разі виявлення пожежі - негайно телефонуйте “101”! Бережіть ліси! Бережіть Україну!Пресслужба Слобожанського лісового офісу
Роз’яснення механізму фінансової підтримкисуб’єктів господарювання у 2024 році(дотації та субсидії на землі сільськогосподарського призначення, поголів’я корів та маточне поголів’я овець та кіз) І. Загальні положення 1. Порядок використання коштів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.2022 No 918 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерськимгосподарствам та іншим виробникам сільськогосподарської продукції» (із останніми актуальними змінами, внесеними постановою від 15.03.2024 No 300). Перед подальшим вивченням цього роз’яснення рекомендується уважно вивчитивищезазначену постанову; 2. право на отримання дотації мають суб’єкти господарювання агропромислового комплексу будь якої форми власності та форми господарювання: фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи (далі – отримувачі дотації); 3. напрямки та розмір фінансової підтримки: 3.1. бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідьсільськогосподарського призначення для провадження сільськогосподарської діяльності – 4000 гривень за гектар; 3.2. спеціальна бюджетна дотація для утримання корів усіх напрямів продуктивності – 7000 гривень за голову (далі – дотація на корів); 3.3. спеціальна бюджетна дотація для утримання маточного поголів’я кіз та/або овець – 2000 гривень за голову (далі – дотація на овець та кіз); 3.4. окрема бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідьсільськогосподарського призначення для провадження сільськогосподарської діяльності на територіях, на яких завершено ведення бойових дій, та на територіях,тимчасову окупацію яких завершено – 8000 гривень за гектар (далі – збільшена субсидія на угіддя). Умови надання фінансової підтримки: отримувач повинен мати у власності та/або користуванні від 1 до 120 двадцяти гектарів земель сільськогосподарського призначення або мати у власності від 3 до 100 голів корів чи від 5 до 500 голівматочного поголів’я кіз та/або овець, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства. У разі коли земельна ділянка, що перебуває у власності/оренді суб’єкта господарювання, передана ним у користування іншій особі на підставі договору оренди чи суборенди, право на отримання бюджетних коштів на один гектар земельсільськогосподарського призначення має лише орендар/суборендар.З обмеженнями, через які не можливо отримати фінансову підтримку, більш детально можна ознайомитись у пункті 6 постанови No 918.ПРИЙМАННЯ ЗАЯВОК ВІД ОТРИМУВАЧІВ, НАРАХУВАННЯФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ ТА ЇЇ ВИПЛАТА БУДЕ ЗДІЙСНЮВАТИСЯ ЧЕРЕЗ ДЕРЖАВНИЙ АГРАРНИЙ РЕЄСТР (далі – ДАР), тож усі суб’єкти господарювання, які мають на меті отримання коштів повинні бути зареєстровані у ДАР. ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що кошти, які нараховуються одержувачам – є цільовими! Вони надаються для покриття понесених отримувачами витрат на проведення польових робіт, оплату спожитої електроенергії та ветеринарних послуг, придбання паливно-мастильних матеріалів, засобів захисту рослин, ветеринарних препаратів, кормів, насіння, добрив, утримання корів, маточного поголів’я овець та/або кіз. Ураховуючи зазначене, при їх використанні необхідно отримувативідповідні підтвердні документи (чеки, квитанції, акти чи договори виконаних робіт тощо) та зберігати їх до 2026 року! При чому – кошти необхідно використовувати виключно на витрати для тих об’єктів, на які вони нараховані.Наприклад:- якщо кошти нараховані на утримання корів – за них можна придбати корми, ветпрепарати, отримати ветпослуги, придбати обладнання саме для корів (можна придбати доїльне обладнання для корів, або транспортер, який будевстановлено в корівник, але не можна придбати обладнання для утримання телят, або транспортер та встановити його в телятник тощо);- якщо кошти нараховані на земельну ділянку – за них можна придбати паливно-мастильні матеріали та використовувати їх для проведення польових робіт, але не можна використовувати їх для обслуговування галузі тваринництва тощо.Протягом вищезазначеного періоду (до 2026 року) може бути здійснена вибіркова перевірка одержувачів, зокрема відповідності напрямків використання коштів із запитом на підтвердні документи або підтвердження наявності живихтварин, на які виплачені дотації! ІІ Дії суб’єктів господарюваннядля отримання фінансової підтримки. 1. Підготовка до подання заявки.Для отримання можливості скористатися фінансовою підтримкою суб’єкт господарювання повинен бути зареєстрований у ДАР! У ДАР автоматично підтягуються дані про наявні у суб’єкта господарювання земельної ділянки та їхплощі, а також про наявну чисельність поголів’я сільськогосподарських тварин, ідентифікованих та зареєстрованих у встановленому порядку. Дані підтягуються уДАР із відповідних державних реєстрів.До початку дії програми необхідно звірити та упорядкувати дані ДАР в частині наявності земельних ділянок та чисельності поголів’я сільськогосподарських тварин із їх фактичною наявністю та відповідним документальним підтвердженням. У разі розбіжності звернутися до відповідних операторів реєстрів.Також необхідно максимально заповнити усі розділи ДАР, особливо, що стосується розділу «Діяльність та активності» (вказати групи культур, що вирощуються, а також виноградарство, плодівництво, органічне виробництво (занаявності), площі в розрізі культур та насаджень, які оброблюються або будуть оброблюватись у поточному році) тощо. Ця інформація буде прослідковуватися при поданні заявки на земельні ділянки (необхідно буде додати площісільськогосподарських культур та насаджень плодово-ягідних культур, хмелю і винограду електронними засобами ДАР разом із заявкою), що вплине на суму субсидії, бо СУБСИДІЯ НАРАХОВУЄТЬСЯ НЕ НА ЗАГАЛЬНУ ПЛОЩУЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ У ВЛАСНОСТІ І КОРИСТУВАННІ (яка повинна складати не більше 120 га), А НА ОБРОБЛЮВАНУ ПЛОЩУ!!!Необхідно уважно заповнити реквізити банку та слідкувати за актуальністю реквізитів на дату подання заявки та у подальшому – до отримання коштів!ПОЧАТОК РОБОТИ ПРОГРАМИ, за умови вчасного надходження коштів, передбачено постановою No 918 з 01 травня поточного року. Триватиме приймання заявок до 30 червня поточного року. Проте, у разі затримки надходження коштів або через інші об’єктивні причини, початок роботи програми може бути відтермінований!Про початок роботи програми одержувачів буде повідомлено через ДАР, тож з метою вчасного подання заявок необхідно постійно слідкувати за оголошеннями та особистими повідомленнями у ДАР.ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що приймання заявок може завершитися достроково за умови вичерпування фонду коштів, виділених на конкретний напрямок фінансової підтримки, тож не потрібно зволікати із поданням заявки. Бажано подати заявку якнайшвидше від початку роботи програми.Також, до подання заявки бажано самостійно розрахувати суму дотації та визначитися на які цілі, із зазначених вище, будуть використані кошти, щоб потім оперативно обрати їх при поданні заявки та у подальшому використовувати коштивиключно на обрані у заявці цілі! 2. Вибір напряму фінансування.Суб’єкти господарювання мають змогу отримати дотації або субсидії на один або два напрямки, зазначені у розділі «І. Загальні положення» цього роз’яснення в залежності від напрямків ведення сільськогосподарського виробництва(рослинництво або тваринництво) та територій, на яких ведуть діяльність (в залежності від ведення на них бойових дій чи окупації).Розподіл територій за вищезазначеними критеріями затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 No 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією». Ураховуючи регулярність внесення змін до наказу, приналежність територій до відповідної категорії необхідно визначати на дату подання заявки.Згідно з додатком до наказу на сьогодні визначені наступні категорії територій: 2.1. території можливих бойових дій; 2.2. території активних бойових дій; 2.3. території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси; 2.4. тимчасово окуповані Російською Федерацією території.Якщо одержувач фінансової підтримки здійснює діяльність на території, яка відсутня у жодному із вищезазначених переліків (наприклад, на сьогодні це уся територія Красноградського району), він може обрати лише один будь який напрямок, окрім напрямку 3.4. (збільшена субсидія на угіддя).Якщо одержувач фінансової підтримки здійснює діяльність на території, яка є у будь якому із вищезазначених переліків (майже уся територія Харківської області, окрім Красноградського району та окремих територій Куп’янського та Ізюмського районів), він може обрати напрямок 3.4. (збільшена субсидія на угіддя) та додатково один із тваринницьких напрямків: або 3.2. (дотація на корів), або 3.3. (дотація на овецьта кіз).Фінансова підтримка не надається суб’єктам господарювання на окупованих територіях та територіях, на яких відбуваються активні бойові дії. 3. Подання заявки на отримання фінансової підтримки.Заявка подається через особистий електронний кабінет до ДАР у вигляді заповнення електронної форми, розробленої та затвердженої Міністерством аграрної політики та продовольства України після оголошення у ДАР про початок роботи програми. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться у заявці, несе отримувач.Заявки розглядають фахівці регіональних відділень Українського державного фонду підтримки фермерських господарств (далі – Укрдержфонд). У разі невідповідності заявки встановленій формі або надання неповної інформації посадоваособа Укрдержфонду, яка розглядає заявки, приймає рішення про залишення заявки без руху.Одночасно з поданням заявки в ДАР отримувач підписує договір з Укрдержфондом про надання підтримки, накладаючи на нього свій електронний підпис (як і на заявку). Саме у договорі обов’язково зазначаються обрані з вищезазначеного переліку напрями витрат, на покриття яких використовуються кошти, невиконання або неналежне виконання яких є підставою для повернення отримувачем отриманих коштів. За рослинницькими напрямами фінансової підтримки отримувачем разом із заявкою програмними засобами ведення ДАР вносяться відомості про площі посівів сільськогосподарських культур та насаджень плодово-ягідних культур, хмелю і винограду. Дані повинні збігатися із заповненим відповідним розділом ДАР. Саме на ці площі, а не на загальну ділянку (площа якої повинна бути від 1 до 120 га) буде нарахована субсидія, тобто – на оброблювані угіддя. Надалі отримувач повинен самостійно та постійно відстежувати стан його заявки у ДАР, стежити за повідомленням Укрдержфонду та іншими повідомленнями.Так, через ДАР Укрдержфонд повідомляє одержувачу про погодження або відмову у погодженні поданої заявки із зазначенням причин відмови.Протягом семи календарних днів з дати погодження заявки Укрдержфондом із зазначенням обсягу підтримки отримувач підписує додаток до договору з Укрдержфондом шляхом накладання електронного підпису у ДАР. У ДАР також надходить повідомлення про неактуальність банківського рахунку, який необхідно виправити протягом двох днів, а також повідомлення про повторний початок роботи програми, у разі передчасного припинення її роботи через нестачу фінансування та надходження додаткових коштів на певний напрямок фінансування.
Щодо повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені. Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені здійснюється відповідно положень наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» (із змінами та доповненнями). Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, пені та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку, поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення. Заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем (через електронний кабінет) та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок), та визначає напрям перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються: - на поточний рахунок платника податку в установі банку; - на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету. Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету. Вхід до електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС. Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення «Заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi» (J/F 1302002) і подання її до органів податкової служби. Головне управління ДПС у Полтавській області
Представництво UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення в Україні, пропонує вашій увазі проєкт мобільного застосунку для жінок, що постраждали від домашнього або гендернозумовленого насильства, або перебувають у групі ризику. Застосунок створено у співпраці з Міністерством Внутрішніх Справ України та Національною Поліцією за підтримки уряду Великої Британії. Застосунок спрямований на полегшення отримання допомоги тією категорією жінок, які не мають можливості подзвонити у поліцію через фізичні особливості (наприклад, особи з порушенням слуху), тотальний контроль особистого життя, відсутність коштів на рахунку тощо. Мобільний застосунок надає можливість викликати поліцію через кнопку «SOS», без дзвінка на 102. У такому випадку спілкування телефоном з оператором можна уникнути, адже поліція приїде знаючи про специфіку випадку (домашнє насильство) за геолокацією або вказаною при реєстрації адресою.Зовнішній інтерфейс застосунку замасковано під звичайний мобільний застосунок у телефоні жінки. Кнопка виклику поліції, корисна інформація та контакти інших служб допомоги у випадках домашнього або гендерно зумовленого насильства, доступні тільки у прихованому інтерфейсі, доступ до якого має лише власниця телефону. Головна ціль — максимально поінформувати жінок, залишаючись непомітними для чоловіків. Доступ до застосунку можливий через чат-бот у Telegram за посиланням:https://t.me/female_app_bot
«Фундамент ілюстратора: 7 пунктів, що вплинуть на ваш розвиток та покращать малюнок» – тема майстер-класу з малювання від членькині Молодіжної ради - талановитої Анжеліки МУРАШКО. Вже вкотре справжні поціновувачі художнього арту відвідують захопливі майстерки, організовані Молодіжною радою. На цьому заході було поєднано мистецтво та насолоду, що дозволило виразити свою творчість під час малювання. Захоплені процесом відвідувачі щиро дякують за нові знання! А Анжеліка всім бажає: «Не забувайте експериментувати, творити та ніколи не зупиняйтеся на досягнутому. Будьте вільними у своїй творчості!» До нових зустрічей на цікавих творчих здибанках!
Які платники можуть бути включені до плану-графіка для проведення планових перевірок? Законом України від 09.11.2023 №3453-ІХ доповнено підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України підпунктом 69.352, яким установлено категорії платників, які з 01 грудня 2023 по 31 грудня 2024 року можуть бути включені до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки: •платники, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва/ реалізації підакцизної продукції; •платники, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор (гральний бізнес); •платники, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги; •нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи (постійні представництва), які відповідають хоча б одному з таких критеріїв: - рівень зростання податку на прибуток на 50 і більше відсотків менше, ніж рівень зростання доходів; - декларування нарахованої заробітної плати за відсутності декларування прибутку або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України; •інші платники, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв: - рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший рівня сплати податку у відповідній галузі (не поширюється на платників єдиного податку); - рівень сплати ПДВ на 50 і більше відсотків менший рівня сплати податку у відповідній галузі (не поширюється на платників, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загального обсягу постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток складає не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі); - дебіторська заборгованість перевищує кредиторську більше ніж у два рази; - загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що загальний річний дохід, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 млн грн і більше; - нарахування та/або виплата податковим агентом - юридичною особою заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні (за основним місцем обліку в територіальному органі податкової служби). Головне управління ДПС у Полтавській області
Патронатна сім'я. Патронат над дитиною – це «швидка сімейна допомога» дитині та її сім’ї, яка передбачає тимчасовий догляд, виховання та реабілітацію дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання нею, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Сім’я патронатного вихователя — це сім’я, в якій за згоди всіх її членів повнолітня особа, яка пройшла спеціальний курс підготовки, виконує обов’язки патронатного вихователя на професійній основі. Оплата послуг із здійснення патронату над дитиною. Розмір грошового забезпечення на утримання дитини відповідного віку в патронаті складає два прожиткових мінімуми. Грошове ж забезпечення патронатного вихователя становить 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на місяць.
|