Ветеранів і ветеранок запрошують поділитися досвідом працевлаштування після служби
Український ветеранський фонд Мінветеранів запрошує ветеранів і ветеранок взяти участь в анонімному онлайн-опитуванні та поділитися досвідом працевлаштування після служби. Ветеранів і ветеранок, які мають досвід звільнення зі служби і пошуку роботи, просять розповісти: - які виклики та перешкоди їм довелося долати під час працевлаштування; - чи стали їм у пригоді на новому місці роботи знання та навички, отримані під час служби; - якої підтримки в працевлаштуванні їм найбільше бракує. Щоб взяти участь в опитуванні, необхідно дати відповіді на запитання в анкеті за посиланням: https://veteranfund.com.ua/opytuvannia/. Мета опитування — визначити, як впливає перехідний період після звільнення зі служби і до працевлаштування на успішність працевлаштування. Український ветеранський фонд систематично досліджує потреби ветеранів та ветеранок. Це важливо для розробки ефективних програм підтримки. З результатами попередніх досліджень можна ознайомитися на сайті установи: https://bit.ly/3HchUKO.
Акцизний податок на сигарети: з 1 квітня 2025 року до мінімального акцизного податкового зобов’язання застосовується коефіцієнт 1,1
З 1 квітня до 31 грудня 2025 року виробники та імпортери сигарет застосовують коефіцієнт 1,1 до мінімального акцизного податкового зобов’язання. За результатами декларування платниками акцизу за 2024 рік частка загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні сигарет становить 55,8 відсотка, тобто є меншою за 60 %. Відповідно до вимог Податкового кодексу України на вебпорталі ДПС оприлюднена інформація щодо: - загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку на сигарети; - середньозваженої роздрібної ціни продажу сигарет; - показника (у відсотках), що характеризує частку загальної суми податкових зобов'язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні продажу сигарет. Розрахунок показників здійснено на підставі даних декларацій з акцизного податку всіх виробників та імпортерів сигарет за січень – грудень 2024 року. На яких платників акцизного податку та на яку продукцію розповсюджується застосування коефіцієнта 1,1? На всіх виробників та імпортерів тютюнових виробів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 (сигарети без фільтру) та 2402 20 90 20 (сигарети з фільтром). У які періоди та при яких обставинах застосовується коефіцієнт 1,1? - при розрахунку акцизного податку, який сплачується (з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання) за марки, отримані у період з 1 квітня по 31 грудня 2025 року поточного року (абзац другий підпункту 222.1.2 пункту 222.1 статті 222 Кодексу); та - при визначенні податкового зобов’язання у деклараціях з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року. Як відображатиметься в податковій звітності за 2025 рік застосування коефіцієнту 1,1 до розміру мінімального акцизного податкового зобов’язання? У графі 17 «Мінімальне податкове зобов’язання, встановлене Кодексом (грн) за 1000 шт» додатку 2 до Декларації з акцизного податку за звітні періоди квітень – грудень 2025 року зазначається мінімальне акцизне податкове зобов’язання, збільшене на коефіцієнт 1,1. Довідково: Підпункт 14.1.602 пункту 14.1 статті 14 та пункт 221.6 статті 221 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених законами України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII та від 18 липня 2024 року № 3878-ІХ. Головне управління ДПС у Полтавській області
До уваги користувачів ПРРО: актуальні програмні рішення від ДПС
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує платників про можливість використання безоплатного функціоналу оновленого «ПРРО ДПС». Це програмне рішення: - відповідає вимогам законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері застосування ПРРО; - охоплює затребувані бізнесом операційні системи, до яких «ПРРО ДПС» адаптоване. Користувачам, які досі використовують «ПРРО каса», для використання безоплатного програмного рішення Державної податкової служби рекомендується перейти до застосування «ПРРО ДПС», який розроблений на заміну «ПРРО каса». Актуальна версія «ПРРО ДПС» для операційних систем Android, iOS доступна для завантаження на відповідних цифрових платформах App Store, Google Play та на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. Також за цим посиланням доступне для завантаження «ПРРО ДПС» для OC Windows та web. Для операційних систем Android, iOS користувачам, у яких активована функція щодо отримання автоматичних повідомлень про нові версії, надходять сповіщення про наявність змін у програмному забезпеченні «ПРРО ДПС», яке необхідно оновити. «ПРРО ДПС» для OC Windows формує такі повідомлення автоматично. Версія для web оновлюється автоматично. Для зручності користувачів в банері «Програмні РРО» розміщені: керівництво користувача «ПРРО ДПС» для відповідних операційних систем: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha; форми ПРРО та інструкції щодо їх заповнення: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/; відповіді на актуальні запитання користувачів: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/aktualni-zapitannya-vidpovidi. Головне управління ДПС у Полтавській області
Алгоритм дій при зміні даних у обліковій картці фізичної особи – платника податків (заява за ф. № 5ДР)
Обов’язок повідомлення про зміни Фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін. Відомості подаються шляхом подання Заяви за формою № 5ДР та документа, що посвідчує особу. Заповнення Заяви за ф. № 5ДР Щоб заповнити та подати Заяву, потрібні: - документ, що посвідчує особу, та інші документи, які підтверджують зміну його даних; - для підтвердження місця проживання – витяг з реєстру територіальної громади / паспорт у формі книжечки/ тимчасове посвідчення громадянина України; - для внутрішньо переміщених осіб – довідка про взяття на облік. Важливо: При поданні Заяви за формою № 5ДР до податкового органу потрібно надати оригінали та копії всіх документів, використаних для її заповнення (оригінали після перевірки повертаються). Способи подання заяви у паперовій формі: 1. Особисто – до будь-якого податкового органу. 2. Через представника, при цьому необхідно мати: - документ, що посвідчує особу представника, - документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), - довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається). в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через: - Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua), - мобільний застосунок «Моя податкова». Термін внесення змін Податковий орган оновлює дані у реєстрі протягом трьох робочих днів після подання заяви. *Контакт-центр Державної податкової служби України надає консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками. Загальна кількість звернень, що надійшла у минулому році сягнула цифри 1 062 448. Як звернутися? Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
>. Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків. Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00. Головне управління ДПС у Полтавській області
Безкоштовні електронні ключі для бізнесу та громадян від ДПС: як отримати?
Електронний підпис – це вже не просто зручність, а необхідність для сучасного бізнесу та громадян. У 2024 році понад 432 тисячі платників податків скористалися послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС, безкоштовно отримавши 1,15 мільйона кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Хто отримує електронні ключі? - Фізичні особи – найбільша група користувачів. 249 тисяч громадян отримали 510 тисяч кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. - Компанії та організації – 182 тисячі юридичних осіб отримали майже 643 тисячі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів для ведення звітності, укладання угод та інших операцій. Популярні цифрові сервіси: - Швидке оновлення сертифікатів – 148,9 тисячі платників скористалися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, що дозволяє оновити сертифікат всього за 2–3 хвилини. - Електронні запити – сформовано 454 тисячі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, з яких 47,5 тисячі – печатки для програмних РРО. Загалом з моменту запуску сервісу ДПС видано 14,5 мільйона сертифікатів. Як скористатися послугою? Щоб отримати кваліфіковані електронні довірчі послуги, потрібно: 1. Ознайомитися з правилами та умовами надання послуг на вебсайті https://ca.tax.gov.ua у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг». 2. Підготувати необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті). 3. Прийти до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг». 4. Взяти з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з'ємний флеш-носій, оптичний носій CD/DVD тощо). Зверніть увагу! У пункті реєстрації не надають послуги копіювання, друку чи заповнення документів, а також не продають і не видають носії для ключів. Оновити сертифікат можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс (дистанційного) повторного формування сертифікатів за електронним запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають: - чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів); - незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо); - особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим. Новий ключ буде дійсним до 2 років. ДПС продовжує цифрову трансформацію та розширює електронні сервіси, щоб спростити роботу бізнесу та громадян. Головне управління ДПС у Полтавській області
Електронні акцизні марки: з 1 березня 2025 року стартуватиме тестовий режим функціонування Електронної системи простежуваності окремих видів підакцизних товарів
З 1 січня 2026 року контроль за переміщенням вироблених або ввезених товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах) здійснюватиметься за допомогою електронних марок акцизного податку. Це передбачено Законом України від 29 червня 2023 року № 3173-IX. Як працюватиме електронна акцизна марка із використанням Електронної системи? Електронна система обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет забезпечує такі функціональні можливості: - генеруватиме серійні номери електронних марок; - формуватиме унікальні ідентифікатори та/або електронні марки; - виконуватиме активацію, деактивацію та/або погашення електронних марок; - складення, внесення змін та анулювання акцизного електронного документа, до якого вносяться відомості про переміщення продукції, на яку нанесені графічні елементи електронних марок. Які дії замовників унікальних ідентифікаторів – виробників та імпортерів, які є учасниками тестового режиму функціонування Електронної системи? - можуть наносити графічні елементи електронних марок акцизного податку на кожну окрему пляшку/пачку (одиничну упаковку) алкогольного напою, тютюнового виробу та рідин, що використовуються в електронних сигаретах відповідно до закону. - одночасно дотримуватись діючого порядку маркування марками акцизного податку. Звертаємо увагу: наразі законодавством не передбачено обов’язкової вимоги щодо маркування алкогольних напоїв графічними елементами електронних марок акцизного податку П- чи Г-подібним способом поверх ковпачка пляшки та при якому відбувається пошкодження (розривання) фізичного носія електронної марки акцизного податку під час відкупорювання (розкривання) товару. Виробники можуть використовувати інші методи маркування графічними елементами електронних марок акцизного податку. Чинні правила до 2026 року До впровадження електронних марок акцизного податку підприємства повинні маркувати продукцію паперовими марками відповідно до Постанови КМУ № 1251. При цьому маркування алкогольних напоїв здійснюється таким чином: - Для пляшок – марка наклеюється П- чи Г-подібним способом через горловину. - Для упаковок (типу «Tetra Pak») – по осі верхньої площини. - Кожна марка містить двомірний штрих-код швидкого реагування та лінійний штрих-код (містить інформацію про серію та номер марки), а також визначені реквізити: позначення виду марки, що складається із слів та літер «алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)» – «АВ ЛГП», «алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)» – «АВ ВП», «алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)» – «АІ ЛГП», «алкоголь імпортний (виноробна продукція)» – «АІ ВП»; індекс регіону України, що відповідає місцезнаходженню виробника; серія із чотирьох літер і шестизначний номер марки; місяць і рік, у якому вироблено марки; сума акцизного податку, сплаченого за одиницю продукції; реквізити покупця марки (код ЄДРПОУ). Тестовий період (2025 рік) З 1 березня до 31 грудня 2025 року триватиме тестування програмного забезпечення Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах. - Продукція має бути маркована паперовими акцизними марками. - Додатково можуть наноситися графічні елементи електронних марок, але так, щоб не перекривати QR-код, штрих-код та інші реквізити паперової марки. Довідково - Закон України від 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв'язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» вводиться в дію з 1 січня 2026 року. - Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1251. Головне управління ДПС у Полтавській області
Про зміни в законодавстві
27 лютого 2025 року Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю», ухвалений Верховною Радою України 15 січня 2025 року за № 5344-д.Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю» від 15 січня 2025 року№ 4219-IX (далі – Закон № 4219) набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 січня 2026 року, крім окремих норм. Закон № 4219 спрямований на створення умов для реалізації права осіб з інвалідністю на працю та забезпечення рівного доступу до працевлаштування відповідно до європейських стандартів.Основні нововведення, які стосуються сфери управління Держпраці: - розумне пристосування. Роботодавці зможуть здійснювати заходи,спрямовані на створення рівних умов праці для осіб з інвалідністю. Це може включати адаптацію робочих місць, коригування графіка роботи, забезпечення спеціального обладнання тощо; - фінансова підтримка. Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю компенсуватиме витрати на заходи розумного пристосування або надаватиме дотації для їх реалізації; - підприємства інтеграції. Закон № 4219 передбачає створення умов для відкриття підприємств трудової інтеграції та підприємств захищеного працевлаштування, які забезпечуватимуть адаптовані робочі місця для осіб зінвалідністю. Ці зміни спрямовані на формування інклюзивного середовища, яке сприятиме соціальній інтеграції осіб з інвалідністю та забезпечить їм рівні можливості на ринку праці.Крім цього, Законом № 4219 роботодавцю пропонуються альтернативні механізми підтримки осіб з інвалідністю (на вибір): працевлаштувати осіб з інвалідністю, облаштувавши їм (за потреби)належним чином робоче місце: - 1 робоче місце для роботодавців, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за квартал становить від 8 до 25 працівників; - 2 % робочих місць – для роботодавців, основним видом діяльності яких є реабілітація осіб з інвалідністю, навчання таких осіб або догляд за ними; - 4 % робочих місць – для роботодавців, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за квартал становить більше 25 працівників; або сплачувати цільовий внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (наприклад, у разі неможливості працевлаштувати осіб відповідної категорії через високий ступінь виробничого ризику).
Сьогодні, 7 березня 2025 року, в селі Демидівка відбувся урочистий мітинг до 211-ї річниці від Дня народження Великого Кобзаря - Тараса Григоровича Шевченка.Захід зібрав представників влади, громадськості, працівників культури, освітян та всіх, хто вшановує пам’ять і спадщину видатного поета.Під час заходу прозвучали знакові рядки з творів Шевченка, що й досі надихають українців на боротьбу за правду та незалежність. Учасники поклали квіти до пам’ятника поету.Шевченкове слово залишається дороговказом для всіх поколінь, нагадуючи про важливість єдності, гідності та боротьби за національну свідомість!
Як відновити документи на нерухоме майно, втрачені через війну
Власники нерухомості, чиє майно було пошкоджено чи знищено внаслідок військової агресії рф, можуть отримати компенсацію від держави. Однією з головних умов отримання такої компенсації є наявність документа, що підтверджує право власності. Що робити, якщо документи втрачено — роз’яснюють юристи системи надання безоплатної правничої допомоги. В такому випадку слід звернутись по видачу дубліката до відповідних установ або до суду щодо встановлення фактів, що мають юридичне значення. Якщо документ на нерухоме майно виданий після 1 січня 2013 року Відомості про нього містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Витяг з цього реєстру підтверджує наявність інформації про право власності на майно, що дозволяє подавати заяву на компенсацію, якщо майно пошкоджене чи знищене. Витяг можна замовити онлайн через портал Дія (за умови наявності електронного підпису) або звернутися до ЦНАПу чи нотаріуса і отримати його в паперовій формі (на платній основі). Якщо документ було оформлено до 1 січня 2013 року, і ці відомості не були внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно Потрібно звернутися до нотаріуса чи органу, який видав цей документ. Якщо отримати від них дублікат неможливо (втрачено архіви тощо), то потрібно звертатися до суду. Як може допомогти система надання БПД Кожна людина може отримати безоплатно консультацію юриста від системи надання безоплатної правничої допомоги. Юристи проконсультувати щодо процедури відновлення втрачених документів, за потреби допоможуть скласти запити до відповідних органів. Деякі категорії людей також мають право на безоплатну допомогу зі зверненням до суду, у тому числі у справах щодо відновлення документів. Це: ● ВПО; ● особи з низьким доходом (працездатні — з доходом до 6056 грн/міс.; пенсіонери (за віком, вислугою років) — 4722 грн/міс.; ● особи з інвалідністю — якщо пенсія чи соцдопомога до 6056 грн; ● ветерани війни; ● члени сімей загиблих Захисників і Захисниць України Інші категорії наведені у статті 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу»). Приклади допомоги у суді Щоб претендувати на компенсацію за пошкоджений будинок, довелося встановлювати право власності Будинок Надії було пошкоджено внаслідок артилерійських обстрілів. Вона отримала його у спадок після смерті чоловіка, але через відсутність документа про право власності на будинок нотаріус відмовив у вчиненні нотаріальних дій. Юрист системи надання БПД підготував до суду позовну заяву про визнання права власності на будинок в порядку спадкування за законом. Суд позов задовольнив. Це дозволить Надії подати заявку на отримання компенсації від держави за пошкодження будинку та в майбутньому відновити його. Детальніше Допомогли жінці зареєструвати право власності на нежитлове приміщення, що було знищене Ольга володіє магазином, який знаходиться на ТОТ Луганщини. Його знищили під час артилерійського обстрілу влітку 2022 року разом із документами на право власності. Крім цього, відсутні відомості про право власності в Державному реєстрі речових прав. Адвокат, який співпрацює з системою надання БПД, підготував та подав до суду позовну заяву про визнання права власності. До заяви додав копії документів, що залишилися, зокрема договір купівлі-продажу магазину, реєстраційне посвідчення на об’єкти нерухомого майна тощо. Суд позов задовольнив. Детальніше Як звернутися до системи БПД https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/
|
Увага! Фейкова розсилка листіввід імені податкової служби Полтавщини
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє про чергові випадки шахрайства. Днями зафіксовано розповсюдження електронних листів, які надіслані нібито від очільниці податкової служби області Алли Рябкової, а також від імені посадових осіб відомства з метою отримання неправомірної вигоди. Повідомляємо, що службові особи Головного управління ДПС у Полтавській області не мають жодного стосунку до таких звернень. Працівники органів ДПСмають діяти виключно в межах норм Податкового Кодексу та законодавства України.Звертаємо увагу, що Головне управління ДПС у Полтавській області має офіційну електронну адресу:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
, яка використовується виключно для службової діяльності. Наполегливо радимо не вступати в перемовини з шахраями та неперераховувати їм кошти, бути пильними та обачними. При виявленні таких фактів негайно звертатись до органів Національної поліції, ДБР, СБУ та прокуратури.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями Запитували? Відповідаємо!
Суб’єкт господарювання має ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Чи є правомірним реалізація цим суб’єктом господарювання алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів іншому суб’єкту господарювання, який також має аналогічні ліцензії, та здійснює таке придбання з метою подальшої реалізації? Для реалізації алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів іншим суб’єктам господарювання, що здійснюють таке придбання з метою подальшої реалізації, суб’єкту господарювання необхідно отримати ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Пунктом 76 частини першої статті 1 Закону України від 18.06.2024 № 3817-ІХ «Продержавне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів,біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) визначено,що роздрібна торгівля - діяльність з продажу товарів (у тому числі з їх відвантаженням для подальшої доставки) кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив без фактичного споживання у місці продажу або на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах громадського харчування.Оптова торгівлі алкогольними напоями - діяльність з реалізації власно вироблених,ввезених або придбаних алкогольних напоїв іншим суб'єктам господарювання, що маютьліцензію на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями, іншим суб'єктам господарювання, які не мають ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями та використовують їх для виробничих потреб (п.60 частини першоїстатті 1 Закону № 3817). Оптова торгівля тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, - діяльність з реалізації власно вироблених, ввезених або придбаних тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах,іншим суб'єктам господарювання, що мають ліцензію на право оптової та/або роздрібної торгівлі тютюновими виробами або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (п.64 частини першої статті 1 Закону № 3817).Згідно з частиною 1 статті 16 Закону № 3817 оптова торгівля на території України алкогольними напоями здійснюється за наявності у суб'єкта господарювання ліцензії направо оптової торгівлі алкогольними напоями. Відповідно до частини другої статті 22 Закону № 3817 оптова торгівля на території України тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах,здійснюється за наявності у суб'єкта господарювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами, на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, відповідно.Отже, суб’єкт господарювання, який має ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, має право реалізовувати такі товари виключно кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання (у тому числі на розлив без фактичного споживання у місці продажу або на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах громадського харчування). Головне управління ДПС у Полтавській області Неприбуткові організації отримали додаткові можливості для допомоги військовим та цивільним
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що розширено умовиперебування благодійних організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, а такождоповнено перелік отримувачів допомоги від неприбуткових організацій, яких внесено дозазначеного Реєстру. Відповідні зміни до Податкового кодексу набули чинності 30 грудня 2024 року. Що саме змінилося? 1. Благодійні організації мають право здійснювати виплати своїм працівникам безризику втратити статус неприбуткової організації. Йдеться про такі виплати: - компенсації та інші виплати (включаючи ті, що є додатковим благом) за умови, що такікомпенсації та інші виплати пов’язані з діяльністю організації і передбачені її статутом та/абоіншими документами та не суперечать Закону України «Про благодійну діяльність та благодійніорганізації»; - ці компенсації та інші виплати не повинні перевищувати 25 % від загальних адміністративнихвитрат благодійної організації за рік. 2. Коло отримувачів благодійної допомоги від неприбуткових організацій під часвоєнного або надзвичайного стану доповнено переліком з числа фізичних осіб (крімзасновників, учасників неприбуткових організацій або пов’язаних з ними осіб): - військовослужбовці, учасники бойових дій та співробітники силових структур тощо; - члени родин військових у разі їх поранення чи загибелі; - працівники підприємств і організацій, сил цивільного захисту, які беруть або брали участь узаходах із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресіїросійської федерації, перебуваючи безпосередньо в районах бойових дій. Таким чином, неприбуткові організації отримали додаткові можливості для допомоги військовимта цивільним.Довідково: Закон України від 17 грудня 2024 року № 4143-ІХ «Про внесення змін доПодаткового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткуванняподатком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарівоборонного призначення» набрав чинності 30 грудня 2024 року. Головне управління ДПС у Полтавській області Як отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску?
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, щоплатники податків мають змогу отримати інформацію про стан розрахунків збюджетом в режимі онлайн засобами електронного сервісу «Електронний кабінет»,вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/ , а також черезофіційний вебпортал ДПС України .Для цього в приватній частині Електронного кабінету платнику податківнеобхідно: - натиснути на меню «Заяви, запити для отримання інформації»; - обрати «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо станурозрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (F1300207)»; - підписати заяву та надіслати її до органу ДПС за своїм основним місцемобліку.Витяг за результатами обробки запиту отримаєте за формою (F1400207). Крім того, рекомендуємо використовувати безкоштовний мобільний застосунок« Моя податкова » – простий і зручний інструмент для отримання електроннихсервісів податкової служби. Застосунок можна завантажити на телефони як наплатформі Android, так і iOS.Презентаційні матеріали щодо можливостей мобільного застосунку «Мояподаткова» можна переглянути за посиланням . Головне управління ДПС у Полтавській області 
ПАМ’ЯТКА: Відповідальність громадян за поширення військово значущої інформації під час війни (стаття 114-2 КК України) 1. Яка інформація є військово значущою? Військово значущою є інформація про: - направлення, переміщення зброї, озброєння та бойових припасів в Україну, у тому числі про їх переміщення територією України; - рух, переміщення або розміщення Збройних Сил України чи інших утворених відповідно до законів України військових формувань за можливості їх ідентифікації на місцевості. 2. Які підстави для настання кримінальної відповідальності за поширення військово значущої інформації? Кримінальна відповідальність за поширення військово значущої інформації настає у чітко визначених випадках. 1) Поширювана інформація про направлення, переміщення зброї, озброєння та бойових припасів в Україну, у тому числі про їх переміщення територією України, раніше не розміщувалася (не поширювалася) у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, Міністерством оборони України, Головним управлінням розвідки Міністерства оборони України чи Службою безпеки України або в офіційних джерелах країн- партнерів (ч. 1 ст. 114-2 КК України).Такі дії караються позбавленням волі на строк від 3 до 5 років. 2) Поширювана інформація про переміщення, рух або розташування Збройних Сил України чи інших утворенихвідповідно до законів України військових формувань, уможливила їх ідентифікації на місцевості, якщо такаінформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, Міністерствомоборони України або іншими уповноваженими державними органами, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану (ч. 2 ст. 114-2 КК України).Такі дії караються позбавленням волі на строк від 5 до 8 років.Кримінальна відповідальність за поширення військово значущої інформації обтяжується у разі, якщо дії, передбачені частиною 1 або 2 статті 114-2 КК України, вчинені: - за попередньою змовою групою осіб; - з корисливих мотивів; - з метою надання такої інформації державі, що здійснює збройну агресію проти України (російській федерації), або її представникам, або іншим незаконним збройним формуванням (так званим «ДНР» чи «ЛНР»); - якщо вони спричинили тяжкі наслідки;
У цих випадках є обов’язкова умова – відсутність ознак державної зради або шпигунства.Такі дії караються позбавленням волі на строк від 8 до 12 років (ч. 3 ст. 114-2 КК України).Приклад: особа у соціальній мережі «Facebook» розміщує або за допомогою месенджерів «Viber», «Whats App», «Telegram», «Signal» передає іншій особі інформацію з точними координатами розташування військовослужбовців ЗСУ. Після чого країна-агресор за вказаним місцем здійснює ракетний обстріл, внаслідок чого знищуються об’єкти критичної інфраструктури та особовий склад ЗСУ. 3. У чому відмінність поширення військово значущої інформації (ст. 114-2 КК України) від розголошення державної таємниці (ст. 328 КК України)?Поширення військово значущої інформації (ст. 114-2 КК України) потрібно відрізняти від розголошення державної таємниці (ст. 328 КК України) за предметом і суб’єктом злочину.Предметом злочину, передбаченого ст. 114-2 КК України, є лише військово значуща інформація. Цей злочин може вчинити будь-яка особа.Натомість розголошення державної таємниці (ст. 328 КК України) має унікальні ознаки. Предметом цього злочину є відомості, що становлять державну таємницю.Державна таємниця – вид таємної інформації, що охоплює відомості у сфері оборони, економіки, науки і техніки, зовнішніх відносин, державної безпеки та охорони правопорядку, розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці України та які визнані у порядку, встановленому законом, державною таємницею і підлягають охороні державою. Перелік відомостей, що можуть бути віднесені до державної таємниці,встановлений у ст. 8 Закону України «Про державну таємницю». Крім того, розголошення державної таємниці може вчинити лише особа, якій ці відомості були довірені або стали відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків. 4. Чим відрізняється поширення військово значущої інформації (ст. 114-2 КК України) від пособництва державі- агресору (ст. 111-2 КК України)?Поширення військово значущої інформації (ст. 114-2 КК України) потрібно відрізняти від пособництва державі-агресору (стаття 111-2 КК України) за характером дій.Перший злочин полягає лише в поширенні специфічної інформації. Інший – в реалізації чи підтримці рішень держави-агресора або у підготовці, передачі матеріальних ресурсів державі-агресору. |
|