Омельницька сільська територіальна громада

Кременчуцький район, Полтавська область

Новини

17 липня 2024 р.

До уваги платників акцизного податку

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 18.06.2024 № 717 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1257» (далі – Постанова № 717), яка набрала чинності 21.06.2024 (офіційно опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» від 21.06.2024 № 126).
Основною метою прийняття постанови № 717 є приведення положень постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1257 «Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (технічного) та біоетанолу, які використовуються суб’єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції» (далі – Постанова № 1257) у відповідність до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс), з урахуванням змін, внесених Законом України від 29.06.2023 № 3193-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо спрощення умов виробництва дистилятів суб'єктами малого підприємництва» (далі – Закон № 3193).
Так, Законом України № 3193 внесено зміни до підпункту «ж» підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Кодексу в частині розширення кола суб’єктів господарювання, на яких поширюється нульова ставкою акцизного податку за 1 літр 100-відсоткового спирту із спирту етилового-сирцю, який використовується для виробництва біоетанолу з оформленням податкового векселя.
До впровадження норм Закону № 3193 акцизний податок справлявся за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту із спирту етилового-сирцю, який використовується для виробництва біоетанолу лише в межах одного суб’єкта господарювання.
Також Законом № 3193 внесено зміни до підпункту 229.1.5 пункту 229.1 статті 229 Кодексу, які передбачають, що податковий вексель може бути виданий виробником біоетанолу, який використовує для виробництва біоетанолу спирт етиловий-сирець. Таким чином Постановою № 717 приведено назву Постанови № 1257 та положення затвердженого нею Порядку у відповідність до норм Кодексу в частині поширення процедур випуску, обігу та погашення податкових векселів на операції зі спиртом етиловим-сирцем, що відвантажується за нульовою ставкою акцизного податку з оформленням податкового векселя як гарантії його цільового використання для виробництва біоетанолу та запровадження видання податкового векселя виробником біоетанолу, який використовує для його виробництва спирт етиловий-сирець.
Одночасно Постановою № 717 усунені окремі технічні та логічні неузгодженості у сфері обліку податкових векселів та їхнього погашення.

Головне управління ДПС у Полтавській області

17 липня 2024 р.

Право платників податків на податкову знижку

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що за результатами 2023 року платники податків мають можливість реалізувати право на податкову знижку у разі:
- понесення протягом звітного року витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п. 166.3 ст. 166 Кодексу;
- якщо витрати підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією;
- отримання доходу у вигляді заробітної плати або у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати суму річної заробітної плати, зменшену з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу (крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу). У разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п. п. 166.3.10 п. 166.3 ст. 166 Кодексу, податкова знижка не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;- якщо резидент має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резидент – фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;- використання права на нарахування податкової знижки лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк. Декларація подається до 31 грудня 2024 року (включно).

16 липня 2024 р.

Яким чином сплачується єдиний внесок фізичною особою – підприємцем, яка в межах одного місяця припиняє підприємницьку діяльність та повторно реєструється?


Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів).
Згідно з п.п. 8 п. 2 розд. ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями, у разі припинення підприємницької діяльності, єдиний внесок сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання звітності, що містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період:
- фізичними особами – підприємцями (крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування) (крім електронних резидентів (е-резидентів) – за період з дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця, в якому здійснено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності включно;
- фізичними особами, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів), – за період з дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця, в якому здійснено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності/або здійснено перехід на сплату інших податків і зборів включно.При повторній реєстрації підприємницької діяльності єдиний внесок сплачується до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок у розмірі не менше мінімального страхового внеску на місяць.
Головне управління ДПС у Полтавській області


16 липня 2024 р.

Запитували? Відповідаємо!Яким чином можна скасувати кваліфіковані сертифікати відкритого ключа?

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що скасувати кваліфіковані сертифікати можна двома способами:
за електронним запитом;
за заявою у письмовій формі.
Скасування кваліфікованого сертифікату за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач).

Для скасування кваліфікованого сертифіката за електронним запитом необхідно мати особистий ключ і пам’ятати пароль особистого ключа.
Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою кваліфікованого засобу електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1» та особистого ключа користувача.
Процедуру cкасування власного кваліфікованого сертифіката за електронним запитом наведено в пп. 5.11. п.5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» та у «Відеоінструкції по скасуванню кваліфікованих сертифікатів за електронним запитом», які розміщені на офіційному інформаційному ресурсі Надавача за посиланням https://ca.tax.gov.ua. Інформування користувача про скасування здійснюються в режимі реального часу.
Скасування кваліфікованого сертифікату за заявою у письмовій формі здійснюється протягом робочого дня при поданні заяви про зміну статусу сертифікатів для скасування кваліфікованого сертифіката. Письмова заява подається до Надавача за встановленою формою. Заяву про зміну статусу сертифікату, а також зразок її заповнення можна переглянути та завантажити з офіційного ресурсу Надавача за вищевказаним посиланням (в меню «Скасування, блокування, поновлення»). Обробка такої заяви та інформування клієнта здійснюється протягом двох годин з моменту отримання заяви. У разі виникнення запитань, надсилайте їх на електронну поштову скриньку Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , телефонуйте за номером (044) 284-00-10 або звертайтеся до пунктів обслуговування на території Полтавської області за адресами: м. Полтава, вул. Європейська, буд. 155, зал № 1, каб. 1; м. Кременчук, вул. Троїцька, буд. 76, каб. 102.

Головне управління ДПС у Полтавській області

15 липня 2024 р.

Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці консультує стосовно організації та проведення суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану.

Правові та організаційні засади залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, що виконуються під час запровадження трудової повинності, а також питання соціального захисту працездатних осіб, що залучаються до їх виконання, визначені статтею 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та Порядком залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 № 753 (далі – Порядок №753).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 753, суспільно корисні роботи - види тимчасової трудової діяльності працездатних осіб в умовах воєнного стану, які провадяться для виконання робіт, що мають оборонний характер, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, що виникли в період воєнного стану, та їх наслідків, задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань і сил цивільного захисту, забезпечення функціонування національної економіки та системи забезпечення життєдіяльності населення.

Згідно пункту 5 Порядку № 753 до суспільно корисних робіт залучаються працездатні особи, у тому числі особи, що не підлягають призову на військову службу, які за віком і станом здоров'я не мають обмежень до роботи в умовах воєнного стану (крім працездатних осіб, що залучені до роботи в оборонній сфері та сфері забезпечення життєдіяльності населення і заброньовані за підприємствами у період воєнного стану з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також осіб, залучених до здійснення заходів національного спротиву), а саме:

зареєстровані безробітні та інші незайняті особи, зокрема внутрішньо переміщені;працівники функціонуючих в умовах воєнного стану підприємств (за погодженням з їх керівниками), що не залучені до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) та не зараховані до складу об’єктових формувань цивільного захисту,

- у порядку переведення;особи, зайняті в особистому селянському господарстві;студенти вищих, учні та слухачі професійно-технічних навчальних закладів;особи, які забезпечують себе роботою самостійно.З кожною із зазначених осіб укладається строковий трудовий договір.За працівниками, залученими до виконання суспільно корисних робіт, на час виконання таких робіт зберігається попереднє місце роботи (посада).Забороняється залучати до суспільно корисних робіт малолітніх дітей та дітей віком від чотирнадцяти до п'ятнадцяти років, жінок, які мають дітей віком до трьох років, а також вагітних жінок у разі, коли виконання таких робіт може негативно вплинути на стан їх здоров'я (пункт 6 Порядку № 753).

Пунктом 10 Порядку № 753 передбачено, що працівникам функціонуючих в умовах воєнного стану підприємств за виконання суспільно корисних робіт забезпечується оплата відповідно до умов оплати праці, встановлених за професією (посадою), на яку їх зараховано, і розмір такої оплати не може бути нижчим від розміру середньої заробітної плати за основним місцем роботи.Іншим працездатним особам за виконання суспільно корисних робіт забезпечується оплата відповідно до умов оплати праці, встановлених за професією (посадою), на яку їх зараховано, і розмір такої оплати у разі виконання норми праці не може бути нижчим від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на дату її нарахування за повністю виконану місячну (годинну) норму праці, встановлену з урахуванням положень Законів України «Про оплату праці» та «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».Фінансування суспільно корисних робіт здійснюється за рахунок коштів замовника суспільно корисних робіт, коштів місцевих бюджетів, благодійних внесків чи пожертвувань, інших джерел, не заборонених законодавством.

Фінансування суспільно корисних робіт, що виконуються зареєстрованими безробітними та незайнятими внутрішньо переміщеними особами працездатного віку з числа застрахованих осіб, які не мають статусу зареєстрованого безробітного, здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі - Фонд) в межах коштів, передбачених у бюджеті Фонду на відповідні цілі, а також коштів місцевих бюджетів, підприємств, установ, організацій, інших джерел, не заборонених законодавством.Фінансування суспільно корисних робіт, що виконуються особами, зазначеними в абзаці четвертому цього пункту, може здійснюватися за рахунок коштів Фонду в повному обсязі, а у разі, коли замовником суспільно корисних робіт заявлено про інші джерела фінансування таких робіт, - на умовах співфінансування за рахунок коштів Фонду та інших джерел фінансування.Організація суспільно корисних робіт, для фінансування яких використовуються кошти Фонду, здійснюється на підставі договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування, що укладається між регіональним центром зайнятості та замовником суспільно корисних робіт.У договорі про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування обов’язково зазначаються права та обов’язки сторін, відповідальність сторін, вид (перелік видів) суспільно корисних робіт, до виконання яких замовником суспільно корисних робіт залучаються особи, порядок фінансування суспільно корисних робіт, зокрема джерела фінансування суспільно корисних робіт та умови фінансування таких робіт, порядок внесення змін до договору та умови його розірвання, припинення.

У договорі про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування обов’язково передбачається право центру зайнятості (регіональні центри зайнятості, їх філії, а також міські, районні, міськрайонні центри зайнятості (до їх припинення) проводити перевірку цільового використання коштів Фонду, що спрямовуються на фінансування таких суспільно корисних робіт, та обов’язок замовника суспільно корисних робіт надавати під час проведення такої перевірки необхідні документи та пояснення, а у разі виявлення факту нецільового використання коштів - повернути суму коштів, використану не за призначенням.Невід’ємною частиною договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування є кошторис витрат із фінансування суспільно корисних робіт - фінансовий план щодо використання коштів на виконання таких робіт із визначенням обсягу та напрямів їх використання.Примірна форма договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування затверджується Мінекономіки.У строки, визначені в договорі про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування, замовник суспільно корисних робіт надає центру зайнятості (філії регіонального центру зайнятості або міському, районному чи міськрайонному центрам зайнятості (до їх припинення) довідку про виконання суспільно корисних робіт особами, залученими замовником суспільно корисних робіт до виконання таких робіт та з якими ним укладено строкові трудові договори, за формою, затвердженою Мінекономіки.Відповідальність за цільове використання коштів Фонду, що спрямовуються на фінансування суспільно корисних робіт, покладається на сторони договору про організацію суспільно корисних робіт та їх фінансування.Встановлення належності особи до застрахованих осіб здійснюється Державним центром зайнятості на підставі даних, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, одержаних в порядку інформаційної взаємодії з Пенсійним фондом України. Порядок інформаційної взаємодії між Державним центром зайнятості та Пенсійним фондом України, структура та формат інформації, зазначеної в цьому абзаці, що передається, визначаються в договорі інформаційної взаємодії.Фінансування суспільно корисних робіт здійснюється шляхом спрямування коштів на:виплату основної та додаткової заробітної плати, розмір якої не може перевищувати півтора розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на дату її нарахування, за повністю виконану місячну (годинну) норму праці, встановлену з урахуванням положень Законів України «Про оплату праці» та «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»;сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема у період тимчасової непрацездатності в межах дії строкового трудового договору;оплату перших п’яти днів тимчасової непрацездатності в межах дії строкового трудового договору;оплату проїзду в межах регіону до місця виконання робіт та у зворотному напрямку осіб, які беруть участь у суспільно корисних роботах (у разі потреби).Одночасно інформуємо, що Держпраці та її територіальні органи в межах повноважень постійно розширюють напрями консультаційної підтримки усіх роботодавців та інших учасників трудових відносин. У разі необхідності кожен суб’єкт господарювання у зручний для нього спосіб може звернутися до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці за допомогою і отримати її.

15 липня 2024 р.

У нинішній час, коли безпека країни стає пріоритетним завданням, важливою складовою національної оборони є підготовка цивільного населення.
Інструктори громадського формування «Соколи Полтавщини» провели навчання з володіння вогнепальною зброєю та надання першої медичної допомоги для місцевого населення, зокрема для працівників виконавчого комітету Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, сприяючи підвищенню рівня готовності громадян до різних ситуацій.
Одним із ключових аспектів підготовки є навчання місцевого населення основам безпечного та ефективного використання вогнепальної зброї. Ознайомилися з різними видами вогнепальної зброї та правилами безпеки при поводженні з нею.
Крім навичок володіння зброєю, важливим компонентом підготовки є навчання основам надання першої медичної допомоги. Ці знання можуть бути вирішальними у випадку поранень або інших медичних надзвичайних ситуацій.
Такі навчання під керівництвом військових є важливою складовою сучасної стратегії національної безпеки. Вони забезпечують підготовку громадян до можливих викликів та сприяють формуванню сильного і згуртованого суспільства.


11 липня 2024 р.

Новий грант з новими можливостями!

Для участі в стипендіальній програмі необхідно виконати умови що зазначені на сторінці конкурсу: https://4b.ua/blog/contest-4b/ Конкурс направлений на розвиток розуміння правової безпеки та захисту прав споживачів і підприємців у контексті стрімкого розвитку цифрових технологій.
Розвиток онлайн торгівлі створює численні виклики для правового регулювання, впливаючи на захист прав споживачів, забезпечення чесної конкуренції та боротьбу з шахрайством. Участь у конкурсі допоможе розібратися та заглибитися у тему правової безпеки.Із переваг конкурсу є те, що організаторами конкурсу виступають партнери юридичної компанії: Юридична компанія 4В має практичний досвід у сфері правового регулювання онлайн-торгівлі.
Комісія складається з діючих партнерів компанії:
Андрій Матяш - керуючий партнер компанії 4В
Володимир Бездітний - партнер компанії 4В
Тетяна Столяр - партнер компанії 4В
Для участі необхідно перейти на сторінку гранту та написати конкурсну роботу відповідно до вимог стипендіальної програми. Бажаємо перемоги!

11 липня 2024 р.

Військових, які самовільно залишили місце служби, закликаютьповернутися.

В зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, продовження дії воєнного стану та загальної мобілізації в Збройних Силах України мають місце окремі випадки залишення військовослужбовцями військових частин або місць служби.Відповідальність за самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем, а також нез’явлення його вчасно на службу без поважних причин, вчинені в бойовій обстановці, а так само ті самі дії тривалістю понад три доби, вчинені в умовах воєнного стану передбачена частиною 5 статті 407 Кримінального кодексу України і передбачає покарання у вигляді від 5 до 10 років позбавлення волі.Військова служба правопорядку у Збройних Силах України звертається до усіх військовослужбовців, які самовільно залишили військові частини або місця служби з пропозицією зробити перший крок для поверненняАлгоритм дій:- військовослужбовець, який усвідомлює свій негативний вчинок, бажає в подальшому проходити військову службу в Збройних Силах України та бути звільненим від кримінальної відповідальності за свої дії, повинен звернутись до органу управління Військової служби правопорядку за місцем проживання;- в разі добровільної згоди, військовослужбовці вказаної категорії будуть направлені до інших військових частин резерву, утворених відповідно до рішення керівництва Збройних Сил України;- за фактом повернення та зарахування до військової частини резерву військовослужбовцю поновлюється строк служби та всі види забезпечення (грошове, продовольче, речове).

11 липня 2024 р.

Проєкт «Шлях до відродження: хаб ветеранської підтримки та розвитку» відділу охорони здоров'я, праці та соціального захисту населення Омельницької сільської ради Кременчуцького району Полтавської області переміг у Конкурсі соціальних ініціатив «Час діяти, Україно!», який фінансується благодійним фондом Фонд "МХП-Громаді". Цей інноваційний проєкт був визнаний переможцем цьогорічного конкурсу, що підтверджує його важливість та значимість для суспільства. Автором проєкту є психолог Центру надання соціальних послуг Омельницької сільської ради Тетяна НОСУЛЬ, яка працювала під керівництвом начальника відділу охорони здоров'я, праці та соціального захисту населення виконкому Омельницької сільської ради Галини МЕЛЬНИКОВОЇ. Проєкт спрямований на створення інтегрованого хабу, який надаватиме всебічну підтримку ветеранам та ветеранкам. Основна мета проєкту - створення сприятливого середовища, де ветерани/ветеранки та їх сім’ї зможуть отримати доступ до різноманітних послуг і ресурсів, спрямованих на покращення їхнього емоційного, соціального та професійного благополуччя. Ветерани матимуть можливість отримати консультації від кваліфікованих спеціалістів у сферах психології, юридичних питань та соціальної реабілітації. Місія проєкту полягає у створенні місця, де ветерани та ветеранки зможуть відчути себе почутими та цінними. Кожен ветеран заслуговує на повноцінне і якісне життя після військової служби і хаб має допомогти їм знайти свій шлях до відродження та успіху. Проєкт передбачає: - поліпшення психічного здоров'я ветеранів через надання психологічної допомоги;- забезпечення успішної соціальної інтеграції ветеранів у цивільне життя шляхом підготовки до працевлаштування та розвитку необхідних навичок;- створення сприятливої соціальної середовища для ветеранів через проведення соціокультурних заходів та розвиток ветеранської спільноти. Цей проєкт стане важливим кроком у підтримці ветеранів та сприятиме їхньому успішному поверненню до мирного життя.#ЧасдіятиУкраїно

11 липня 2024 р.

Хто із свідків та потерпілих у кримінальних справах може отримати безоплатно послуги адвоката

Деяким категоріям громадян держава гарантує право на безоплатні послуги адвоката (у деяких випадках юриста) для представництва інтересів у суді.Право на такі послуги мають:- люди з низьким доходом;- діти;- внутрішньо переміщені особи;- ветерани війни;- члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни;- люди, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі з питань, пов’язаних із захистом їхніх прав щодо запобігання та протидії насильству;- потерпілі від кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості, катування або жорстокого поводження під час воєнних дій чи збройного конфлікту у кримінальних провадженнях, розпочатих за фактом вчинення таких кримінальних правопорушень;- постраждалі від торгівлі людьми з питань, пов’язаних із захистом їхніх прав, визначених Законом України «Про протидію торгівлі людьми».Приклади допомоги400 тисяч гривень компенсації моральної шкоди стягнули з винуватця ДТПУ 2019 році донька Ольги загинула в ДТП. Тоді відкрили кримінальне провадження, в якому жінка отримала статус потерпілої.Суд визнав водія автомобіля винним у вчиненні злочину, адже він керував автомобілем напідпитку. Йому призначили покарання у вигляді позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами.Однак водій визнав провину, покаявся та пообіцяв виплатити 500 тисяч гривень моральної шкоди поступово до 2025 року.Суд врахував це та замість реального строку призначив іспитовий термін. Водій сплатив лише понад 58 тисяч гривень до вироку суду, а потім зник.Ольга звернулась до системи БПД. Вона має низький дохід держава гарантує їй безоплатне представництво інтересів у суді. Справу доручили адвокатці Анастасії Фунтасовій, яка співпрацює з системою БПД.Адвокатка вивчила обставини справи та підготувала позовну заяву до суду, в якій просила стягнути з водія автівки недоплачену моральну шкоду у сумі 441 620 грн.Суд позов задовольнив частково – зобов’язав стягнути з винуватця аварії 400 000 гривень моральної шкоди на користь Ольги. А також судовий збір в розмірі 6000 грн на користь держави.10 тисяч гривень компенсації моральної шкоди стягнули з кривдникаВасиля Івановича побив односелець Володя за сварку з Володиним знайомим.Василь Іванович отримав легкі тілесні ушкодження. І не збирався залишати це все просто так та звернувся до поліції. Там відкрили кримінальну справу за завдання умисного легкого тілесносного ушкодження (ч.1 ст.125 КК України). Таким чином Василь Іванович отримав статус потерпілого в кримінальному провадженні.Потім він звернувся до системи БПД. Оскільки Василь Іванович має низький дохід, держава гарантує йому безоплатне представництво інтересів у суді. Справу доручили адвокату Роману Бахіру, який співпрацює з системою БПД.Адвокат вивчив обставини справи та підготував позовну заяву до суду, в якій просив стягнути з кривдника моральну компенсацію в розмірі 10 тисяч гривень.Суд розглянув справу та задовольнив позов Василя Івановича. Тепер Володя має сплатити 10 тисяч гривень компенсації моральної шкоди.Як отримати таку допомогу:https://legalaid.gov.ua/kliyentam/yak-otrymaty-bpd/

11 липня 2024 р.

З метою визначення потреб експортерів Полтавської області, досвіду, поточних викликів, а також рівня зацікавленості в отриманні послуг для розвитку зовнішньоекономічної діяльності пропонуємо представникам бізнесу, діючим та потенційним експортерам Вашої громади взяти участь у опитуванні, яке проводить Офіс з розвитку підприємництва та експорту спільно з центром підтримки підприємців Дія.Бізнес у Полтаві, Агенцією регіонального розвитку Полтавської області ,,Офіс євроінтеграції” та Полтавською міською радою.Результати опитування сприятимуть у підготовці корисних інструментів для підтримки експортерів Полтавської області, зокрема навчальної програми, яка відбудеться восени 2024 року. Кінцевий термін заповнення опитувальника – 28 липня 2024 року. Заповнити форму можна за посиланням: http://surl.li/tnmtoy

10 липня 2024 р.

Порядок листування з податковими органамичерез Електронний кабінет платника

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».Платники податків, які бажають отримувати документи від контролюючого органу через Електронний кабінет, повинні подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391602).У разі, якщо платник податків бажає припинити отримувати документи через Електронний кабінет, він має право один раз протягом року надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет відповідну Заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391702). Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно:

1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету, ідентифікувавшись кваліфікованим електронним підписом, отриманим у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

2. Обрати режим «Введення звітності». У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути «Створити». Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет).

3. Заповнити форму документа. У формі Заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши «Перевірити». Після успішного заповнення зберегти Заяву.

4. Підписати кваліфікованим електронним підписом та відправити документ до контролюючого органу. Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 (Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».Після направлення платником Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.Відповідно до пункту 42.5 статті 42 ПКУ за відсутності Заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника Заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику).

Головне управління ДПС у Полтавській області

10 липня 2024 р.

Як повернути (перерахувати) через Електронний кабінетпомилково сплачені податки та збори?

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що Заяву про повернення помилково сплачених сум грошових зобов’язань та пені (далі – Заява) можна подати через приватну частину Електронного кабінету за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.У розділі «Заяви, запити для отримання інформації» заповнюється заява за формою:J1302002 – для юридичних осіб;F1302002 – для фізичних осіб.Заява подається до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково сплаченої суми.Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, який підтверджує помилкову сплату. Подати заяву на повернення помилково сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати.Крім того, Заяву можна подати на паперовому носії до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково сплаченої суми.

Головне управління ДПС у Полтавській області

10 липня 2024 р.

Щодо оподаткування бюджетного гранту, наданогофізичній особі - резиденту.

Головне управління ДПС у Полтавській повідомляє, що відповідно до п.п. 170.7 прим.1.1 п. 170 прим. 1 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку дохід у вигляді бюджетного гранту далі - Грант).Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) Гранту є надавач, який відображає надання у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, та подає його до контролюючого органу (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).Якщо платником податку допущено порушення цільового використання Гранту, такий платник податків зобов’язаний відобразити суму доходу (частину суми), у складі річного оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік, подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та самостійно сплатити податок з таких доходів (п.п. 170.7 прим. 1.4 п. 170 прим. 1 ст. 170 ПКУ).Більш детально ознайомитися з відповідним роз’ясненням можна на вебпорталі ДПС у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ (категорія 103.02).

Головне управління ДПС у Полтавській област

10 липня 2024 р.

Щодо подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за оновленою формою, починаючи з 01.07.2024

Наказ Міністерства фінансів України від 09.02.2024 № 58 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2020 року № 839», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.02.2024 за № 282/41627, зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 01.03.2024 № 101 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 лютого 2024 року № 58», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.03.2024 за № 316/41661, який опубліковано в Офіційному віснику України від 19.03.2024 № 26 (далі – наказ Мінфіну № 58), набув чинності 19 березня 2024 року.Відповідно до наказу Мінфіну № 58 внесено зміни до:форми Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складаня Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній», зокрема, її викладено в новій редакції;Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.Інформацію про зміну форми Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (далі – МГК) розміщено 15.04.2024 на вебпорталі ДПС у розділах:Головна/Діяльність/Трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування/Трансфертне ціноутворення/Нормативно-правові акти/Акти Міністерства фінансів України та ДПС/Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).Головна/Законодавство/Податкове законодавство/Накази/Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).Головна/Законодавство/Податки, збори, платежі/Загальнодержавні податки/Податок на прибуток підприємств/Форми звітності/Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).Головна/Законодавство/Електронні форми документів/Податок на прибуток підприємств/ Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).Електронна форма Повідомлення про участь у МГК доступна для завантаження на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Податок на прибуток (код форми J1800103).Звертаємо увагу платників податків, що подання Повідомлення про участь у МГК за новою формою буде здійснюватися з 01.07.2024.

Головне управління ДПС у Полтавській області